Ticket geboekt !

Na lang nadenken heb ik vandaag de knoop doorgehakt. 8 november vertrek ik naar Thailand om vervolgens daar 3 weken rond te trekken. De eerste 2 dagen zal ik in Bangkok verblijven en dan verder reizen…
Het is voor mij een volkomen nieuwe ervaring,want ben nl van plan om met een rugzak op pad te gaan. Ik die het liefst 2 koffers meeneemt op vakantie,en dan ook nog stiekem wat dumpt in de koffer van haar partner.
Ik heb een trotter gekocht en haal daar veel info uit,dus ik weet wel wat ik zeker wil gaan zien. Voor de rest laat ik het op mij afkomen. Vindt het reuze spannend,maar heb er zo,n zin in…

Ik ga dus beginnen met het kopen van een rugzak en goede loopschoenen.
Tips over mijn begin zijn van harte welkom,want aan de vorige tips heb ik ook veel gehad,bedankt nog daarvoor.
Ik zal de komende weken regelmatig komen met wat vragen,en verder denk ik maar dat ik go with flow ga.

Veel plezier Yvonne! Je bent al net zo als mij, hoe groter de koffer des te meer er mee gaat! lol2 Maar in Thailand hebben ze ook wasmachines! (vertel dit over 3 weken ook weer aan mij wil je, ;))

Vrouwen…zucht…ze zijn ook onverbeterlijk he :wink:

en als ze thuiskomen hebben ze de helft niet gebruikt. tegen mijn vrouw altijd gezegd ik ga je koffer/tas niet dragen heeft geholpen moet ik zeggen

lol2 als ik 3 weken tot een maand weg ga heb ik maximaal 15 kg mee en zelfs dan kom ik er achter dat ik alweer teveel mee heb genomen.

Moet toe geven dat ik er ook een handje van heb.

Ik neem altijd een grote en kleine koffer mee heb dus altijd overgewicht.
Dat betkend vaak extra bijbetalen.

Een heel leuke tocht is de Mehkong afzakken en begin dan in de hoofdstad van Loey, ga eerst noordelijk, en zak dan de rivier af tot aan Ubon. Kan met de lokale bus. Kan met gehuurde brommer maar ja, hoe lever je die weer in… Je kunt ook een racefiets kopen en die aan het einde verkopen. Overal guesthouses en hotelletjes om de 50 km. Je komt het echte Isan leven tegen en geniet van een langzaam dalend landschap.

1 like

Ik weet niet wanneer je precies weer terug naar Nederland vliegt, maar elk jaar is er in Kanchanaburi het River Kwai Bridge Festival (begint eind november tot begin december). In de avond (2x per avond) wordt de aanval van de geallieerden op de brug (Bridge over the River Kwai) nagespeeld. Indrukwekkende lichtshow en vuurwerk, zeker de moeite waard om eens te bezoeken !

En op 21 november is het “Loi kratong”, het feest waarbij de bootjes gemaakt van bananenbladeren gevuld met bloemen en een brandend kaarsje te water gelaten worden… Super mooi !!
En nog ergens eind november, ik geloof de 28ste wordt er in Lopburi een groot feestmaal aangeboden aan de apen…
Zelf ben ik van 1 tot 23 november in ergens in Thailand.

Leuk te lezen dat je je ticket geboekt hebt, spannend!! Wij vertrekken de 12e, heb er superveel zin in. Inmiddels dus een 60 liter backpack gekocht, zegt m’n vriend (die nog geen tas heeft) gisteren doodleuk: “Ik neem een veel kleinere tas dan jij hoor, zoveel neem ik niet mee”. Nee vast niet, maar ik ga 4 weken bagage nooit kwijtkunnen in 1 zo’n rugzak :wink: Laten we het er maar op houden dat ik nog niet zo’n ervaren backpacker ben…

Veel plezier iig!

:chin:Ik zal niet te veel mee nemen alles is ook tekoop in Thailand voor redelijke prijs en als je veel op pad bent moet je het toch elke keer weer mee sjouwen verder een fijne tijd in Thailand :thailand::cambodia:

Ik weet het ik weet het… Toch ben ik elke keer bang dat ik te weinig bij me heb, ookal is terplekke alles wat je nodig hebt te koop. Wordt een hele uitdaging :wink:

Wat kan je allemaal in je backpack stoppen voor drie weken!(trekkingslijstje)dit is maar een indicatie wat je zoal kunt meenemen,als je ergens in de bergen vertoefd.
wandel/bergschoenen en/of lekkere lopende schoenen (extra veters)

• slippers

• sandalen (wanneer je schoenen nat zijn en/of je even wilt luchten, en lopen relaxer dan gewone slippers)

• zakmes

• kompas(voor fietstochten)

• zaklamp

• knijplamp (laadt op door knijpen) is altijd handig als je batterijen op zijn

• dus ook genoeg batterijen meenemen of daar kopen (oplaadbaar)

• slaapzak, matje en reiskussentje (tent, als je gaat kamperen)

• reislaken (stel beddengoed in hotel is niet schoon naar je eigen idee, gebruiken als strandlaken, of als t warm is en je wilt toch iets om je heen wanneer je slaapt)

• bidonfles of veldfles

• koord/touw

• duc tape (handig voor alles, ook voor bv als je schoen/tas of wat dan ook ter plekke stuk gaat)

• aanstekers/lucifers

• thermometer (checken of je hoge koorts hebt of iets)

• genoeg medicijnen zoals paracetamol, diarreeremmers, vitaminetabletten, iets tegen keelpijn (airco kan soms vervelend zijn), iets tegen uitdroging, reisziektepillen, waterzuiveraar, iets tegen verbranding (zinkzalf)

• micro fiber handdoeken (deze drogen snel en zxijn speciaal voor reizigers)

• scheerspullen

• naaisetje (misschien meer voor de ladies onder ons, maar handig als je kleding kapot is tenzij je nieuwe koopt)

• oordopjes (voor luchtdruk in vliegtuig en lawaai in drukke steden/hotels, luidruchtige buren

• muggen preventie, dus een (geimpregneerde!) klamboe en DEET is ontzettend belangrijk, vooral buiten de toeristische gebieden en steden. Malaria niet echt nodig, althans ik kreeg advies om deze pillen niet te nemen, bijwerkingen kunnen even erg of erger zijn dan malaria zelf. Bijv. angsaanvallen, hallucineren etc en dezelfde sympthonen als wanneer je malaria oploopt. Krijg je malaria zsm laten behandelen. Adviseer je om dit goed uit te zoeken, zodat je weet waar je ana toe bent en wat het inhoudt. Neem aan dat je ook vaccinaties haalt bij de GGD of een andere reiskliniek (meditel ofzo). Zij kunnen je het beste adviseren over welke vaccinaties en malariapillen wel of niet.

• tegentang

• gifpompje (slangen/spinnen/schorpioenen etc beten) zuig je t gif eruit

• desinfecterende handgel

• lippenbalsem (tegen UVstraling)

• toiletartikelen (neem geen zware shampooflessen enzo mee, kun je ook daar kopen, scheelt gewicht.

• regenjack/ponch (ligt aan seizien > regenseizoen

• wereldstekker(belangrijk om je mobieltje en je mp3 op te laden)

Georgessiam, dat is toch niet normaal wat jij mensen aanraad om mee te nemen die naar een beschaafd land zoals Thailand gaan.

En wat jij allemaal opgeschreven hebt dat moet dan in een 100 liter rugzak of iets van die grote?
Je bent al 63 keer in Thailand geweest volgens jouw teller dan zou je toch beter moeten weten.
Wat moet iemand in Godsnaam met een kompas in Thailand en dan heb je het ook nog over een knijpkat zo’n ding wat mijn ouders in de tweedewereld oorlog gebruikte wat ik me van hun beschrijvingen weet te herinneren .

Mijn bagage is altijd handbagage de laatste 25 jaar (ongeveer 7 1/2 kilo ik vlieg 4 maal per jaar naar Azië en weet niet eens hoe de bagage afhandeling gaat bij die lopende band.
Mij rugzak inhoud bestaat uit een 10 inch netboek met modem en camera met charger en twee telefoons met een charger en een gratis zaklampje van de ING
Drie korte broeken en een lange voor in het vliegtuig en uiteraard maar een paar sokken.
Verder 2 T-shirts 2 overhemden waarvan een met lange mouwen en een paar onderbroeken die ik ieder avond met mij shirts uitwas.
Mijn schoeisel bestaat uit een paar leren sandalen die ik ieder 6 maanden vernieuw.
Naar Schiphol in de trein neem ik een oude trui mee in de winter die ik bij aankomst weg gooi.
En dan wandelschoenen in Thailand nota bene en daar moeten natuurlijk ook weer van die dure wandelsokken in.
En dan in Thailand kun je ALLES kopen voor niet te veel geld.

Ik vond dat ik je toch even terecht moest wijzen omdat je de argeloze toerist die drie weken naar Thailand gaat wel iets aan doet met je advies als kenner van zoals jij Thailand steeds beschrijft “dat prachtige land”.

Ik gebruik gewoonlijk een kompas en kaart als ik met mijn fiets ergens naar toe trek in het noorden van Thailand.
Sommige wegen zijn niet aangeduid en dit kan dikwijls voor problemen zorgen,om me te orienteren.Natuurlijk moet je niet “alles” meenemen wat ik hierboven heb vermeld.
Het is maar een indicatie wat je zoal kunt meenemen,ikzelf neem maar 13kg bagage mee,de rest koop ik terplaatsen.
Ook is het aangeraden om stevige wandelschoenen mee te brengen,als je van plan bent om trekkingstochten te doen.
Dus beste vriend,als je aan het strand ligt heb je “office” geen wandelschoenen nodig ,maar sandalen of slippers.

Ik moet zeggen dat het lijstje van Georgessiam wel ok is. Uiteindelijk zijn het allemaal kleine spulletjes die handig kunnen zijn als je een probleempje wil oplossen. Echt veel extra gewicht is dat niet.

Als je een trekking doet in een “beschaafd” land of in een derde wereldland, je voeten blijven dezelfde, … Ik moet altijd lachen met die stoere backpackers die een trekking gaan doen op hun flipflopjes.

En ja, de knijpkat kan handig zijn. Thailand is dan wel een “beschaafd” land maar je hebt er ook wel de nodige powercuts en donkere paadjes naar je guesthouse.

En wat is het probleem met bagage inchecken ? Als iedereen enkel met overmaatse handbagage gaat reizen dan wordt je niet vrolijk van het plaatstekort in de overhead lockers in je vliegtuig.

Had graag een zaklampje bij me gehad! lol2 Heb wel eens staan klooien in een Toilet Met Hurktoilet Zonder Lamp!lol2

Ik word helemaal blij van jullie reacties,want ik heb er echt wat aan.

Dat is goed om te horen Yvonne. Altijd leuk om andere te helpen toch!