Ticket geboekt !

:chin:Goede avond yvonne wat zijn je plannen voor Thailand ik zelf ben graag in Isaan(noord oost) gedeelte van Thailand :thailand::cambodia:

Hoi,
En weet je al wat je ongeveer gaat doen met je trip?

Ik weet wel wat ik wil gaan zien,maar denk ook dat ik dan een jaar onderweg ben. Bovendien wil ik niet overgepland op reis gaan. Ik verblijf de eerste 2 dagen in Bangkok. Wie ik zeker ga zien is mijn neefje van 5, die woont daar namelijk. In Bangkok wil ik de sfeer proeven en oa tempels gaan bezoeken. Zoals het nu lijkt zal ik dan richting het noorden gaan reizen en dan oostelijk afzakken. Ik ben nu druk met het regelen van andere dingen zoals lijstjes maken ,met wat mee te nemen, en wat nog te regelen. Ik heb een trotter aangeschaft,maar kan ik niet beter een lonely planet aanschaffen?

Lonely Planet gidsen zijn geschreven door deskundigen.Deze volledig geactualiseerde editie is verpakt met accurate, praktische en eerlijk advies, ontworpen om u de informatie die u nodig hebt ,om het meeste uit uw reis te halen.
Misschien één nadeel? de lonely planets is geschreven in het engels,terwijl trotter een nederlandstalige gids is.
Conclusie:in de lonely planet staat veel meer info dan in de trotter reisgidsen!

Dat doe je goed lekker relaxt met de flow reizen is altijd prettig zeker in Azië.
Wat leuk familie bezoek! Pas maar op straks wil je er ook gaan wonen haha
Persoonlijk vind ik de info beter van de L.P. In de trotter staan wat meer de standaard dingen al komen die natuurlijk ook zeker voor in de L.P. Maar op het gebied van info en hotels/Guesthouses gaan ze net iets verder.

Ben je al aan het aftellen?

Alvast heel veel plezier hoor!!

Ben een stapje verder met mijn planning. Heb ondertussen een LP aangeschaft ( poeh mijn Engels is echt niet wat het geweest is).Maar ik ben dus van plan om vanuit Bangkok naar Chiang Mai te reizen. Hoe ik dat ga doen weet ik nog niet en ook niet hoelang. Ik wil daar in ieder geval een kookcursus volgen.Ook wil ik graag een bergtocht maken. Kunnen jullie mij tips geven of aanvullingen? Alvast bedankt.

Je zou ook nog eens naar de Thailand reisgids van Capitool kunnen kijken, is allemaal in het Nederlands. Goede reisgids met veel leuke achtergrond-informatie.

Een goede bekend staande kookschool is de Chiang Mai Cookery School, zie hier:

Bergtocht/jungletrekking kan je gewoon ter plaatse boeken, er zijn genoeg reisbureautjes in Chiang Mai die dat aanbieden in alle soorten en maten.

Van Bangkok naar Chiang Mai zou je met de nachttrein kunnen doen of evt vliegen met bijvoorbeeld AirAsia (www.airasia.com) of NokAir (www.nokair.com; vliegt vanaf de oude luchthaven Don Muang).

Dave;heeft het meeste al verteld,kan er nog alleen aan toevoegen dat je op deze link info vind ivb:“jungletrekkings”

Nog veel suc6 met je planning!!

1 like

Ik heb een vraag. Wat is slim om te doen? Een bergtocht ter plaatse boeken?
Of voorboeken via internet.

Ik zeg: ter plaatse :wink:

Genoeg keus !

1 like

Ik ga voor 100% mee in wat Dave heeft gezegd!!!
Je kunt terplaatsen verschillende reisbureautjes opzoeken om je op de hoogte te houden van wat ze allemaal te bieden hebben,alsook kun je de prijzen vergelijken!

100% ter plaatsten boeken Scheelt je veel geld en daar kan je dan weer andere leuke dingen van doen in LOS :chin:

Absoluut! Kijken en vergelijken!

Ik ben van plan om ongeveer een week in Chiang Mai en omstreken te verblijven. Daarna wil ik verder reizen,maar weet niet goed waarheen.
Ik zou ook nog wel naar het strand willen,maar is het niet zo dat ik dat naar 2 dagen al gezien heb? Wederom, jullie reacties zijn meer dan welkom.

Groetjes Yvonne

Dat ligt er natuurlijk maar net aan of je een strand-type bent of niet. Ik ben zelf niet iemand die op het strand gaat liggen zonnen, maar vermaak me altijd wel een dag of 4-5 aan het strand. Met een goed boek onder de parasol hou ik het wel ff vol…
Maar ook in de badplaatsen kan je altijd nog verschillende excursies/tripjes boeken.

Ik ben ook geen strand type, verveel me dood op een handdoekje op het zand. Een keertje is wel lekker maar na een uurtje ben ik het wel zat. Maar zijn vorig jaar 9 dagen naar Koh Chang geweest en heb me daar geen seconde verveeld! En we hebben denk ik in totaal een half uur aan het strand gelegen! De rest van de tijd het eiland verkent, dingen gedaan (snorkelen, trekking, etc) Dus je bent het heus niet gelijk zat! Helemaal niet als je een eiland/stad aan strand op zoekt waar nog iets te beleven, te bekijken is!

hier ben ik het helemaal mee eens en dan zou je mischien nog wel het beste naar een badplaats op het vaste land kunnen gaan omdat daar meestal meer te doen is in het achterland al kan je op de grotere eilanden (phuket, koh chang, koh samui) je natuurlijk altijd wel een paar dagen vermaken

Hangt er een beetje vanaf. Ik kan zeker ook wel heerlijk een paar dagen niks doen op het strand met een leuk boek en dan lekker in de zon liggen.Maar ik zou er niet aan moeten denken om er twee drie weken te zitten. Maar dit alles wel aan het einde van de reis. Eerst lekker leuke dingen doen en bekijken.

Ben nu aan het volgende toe… Een rugzak… Schrik me helemaal ellendig van de prijs. Maar goed ik weet ook dat het een belangrijk iets is. Hebben jullie tips voor het kopen van een rugtas en misschien adressen? Ik weet het ik vraag veel van jullie…:paranoid:

Hier maar eens naar toe surfen Ivonne!!
http://www.deoutdoorwinkel.nl/backpack-c-1.html?gclid=CIuXqqb1p6QCFQkrDgodJlDe5Q Natuurlijk kan ik ook wel een paar adresjes geven in Thailand,maar koop je backpack gewoon in nederland. Kwaliteit hier is goed (en echt) in vergelijking met Bkk. En als je een tas gaat kopen in een winkel stop dan ook wat zware spullen in de tas en stel deze juist af, zodat je deze goed kan passen. Niet iedere tas zal lekker zitten…

1 like