Ticket geboekt !

Maar moet ik hem niet “passen”? Ik ben zelf 1.63 en weeg 55 kg,waar moet ik dan op letten?

Het beste is dat je eerst kijkt op de website die ik je van tervoren hebt vermeld!
Moest er iets je intresseren,dan spring je de winkel binnen,Deze winkelketen is wel profesioneel genoeg om de mensen voort te helpen,en als je vragen hebt over het gewicht dat je moet voortslepen tijdens je reis,of andere dingen wilt vragen dan ben je op het juiste adres,Ivonne!
Nu zelf heb ik eerlijk gezegd geen verstand van rugtassen,de laatste jaren heb ik een koffer op wielen.
In iedergeval,stap zo’n winkel eens binnen,pas eens een rugzak en laat je bijstaan door een verkoper!

Zag laatst bij ons van die gewichten liggen. Je weet wel, van die sportschool dingen. Lijkt me ideaal om daarmee te passen. Leeg voelt toch heel anders aan dan vol.

Ik trek het helaas niet meer (ghe, die woordspelling;)) Niet dat ik oud ben maar mijn rug en schouders zijn niet zo best. Maar vond t wel prettig. Heb nu een reistas met wielen maar ook met banden zodat hij wel evt op mijn rug kan. Soms kom je situaties tegen dat een tas gewoon niet te tillen is en dat rollen ook niet kan. Een nauwe trap ofzo. Dan is de mijne ideaal.

Nu moet echt even iets kwijt…In mijn omgeving heb ik laten weten dat ik 3 weken in mijn eentje door Thailand trek. En weet je wat ik continu hoor “goh wat knap” ,“wat stoer”,“durf je dat wel”,“dapper”“kijk je wel uit” "Jij wel weer"ect…
Het lijken leuke reacties,maar moet toegeven dat ik er een beetje moe en onzeker van wordt. Ik heb er alleen maar erg veel zin en zie het niet als stoer,dapper. Aan de andere word ik ook wat onzeker want overschat ik mezelf nu niet en kijk ik er te licht tegenaan?

Dat zeiden ze ook tegen mij, alleen ik ging niet alleen naar Thailand maar naar Frankrijk!lol2 Wat ik hier mee wil zeggen, mensen hebben altijd commentaar hoe goed bedoeld ook! Ik snap je ergernis en je onzekerheid. Maar je kent je zelf het beste, en als jij niet het type ´in 7 sloten te gelijk lopen´ bent dan is er niets aan de hand! Thailand is een heerlijk land om alleen te bereizen. Ik ga weliswaar met mijn man maar ik zou het zo alleen doen. (daar was zelfs bijna sprake van, heb geen seconde getwijfeld of ik dat wel zou kunnen)

Vaak zijn het de mensen die niet verder zijn gekomen dan een rondreis door Limburg;) En als ze al weg gaan compleet georganiseerd gaan. Dus de onwetendheid.

Maar ik ken het hoor, kreeg ook ladingen commentaar. En dan echt commentaar wat nergens op sloeg! Oeh zo lang vliegen! Das gevaarlijk hoor! Uhhh ik kan ook tussen Amsterdam en Londen neerstorten;)

En de mensen die dat zeiden hadden zelf nog nooit gevlogen, sterker nog. Weten niet eens hoe een NS trein er van binnen uit ziet! Erg onwetend en kortzichtig. Laat je plannen er niet door bederven iig! Geniet van de voorpret en straks je vakantie!

Joh als je alle mannen en vrouwen die alleen door Thailand reizen een borrel moet geven dan hoop ik dat je miljonair bent hoor. Je bent niet de eerste en zeker ook niet de laatste. Het is juist in Azië 1 van de meest makkelijke landen om alleen te doen.Dat ik afgelopen december vertelde dat ik van Ho Chi Min naar Bangkok zou reizen via Cambodja kreeg ik exact de zelfde opmerkingen. ik zou me geen zorgen maken net wat Esther al zegt vaak zijn dit mensen die alleen Europa kennen en dan vaak ook nog georganiseerd. Voor een hoop mensen is het echt puur de onwetendheid dat ze zo reageren,ik zou er zeker niet van wakker liggen. Ga en geniet er maar lekker van!

Yvonne,heb daarstraks eens op een vrouwensite gesurfd!De meeste vrouwen die alleen op reis zijn geweest naar Thailand hadden alleen maar possitieve dingen te vertellen.
Natuurlijk kwamen er ook een paar tips te spraken op deze site!
1/Van alles een copietje maken (reispas)
2/alleen het noodzakelijke van geld meenemen als je ergens overdag een trip doet(de rest van je geld opbergen in de kluis van het hotel)
3/Oppassen als je ergens naar een bar gaat,zien dat je drankje niet onaangeroerd blijft.(eerst uitdrinken en dan een toiletbezoek brengen)
Het komt erop neer Yvonne,Thailand is een veilig land om als vrouw naar toe te trekken.
Ook wat de rest van je vriendenkring je allemaal verteld,moet je er geen bal van aantrekken!
Have a nice trip!
georges.

En al die dingen die Georges op noemt daar moet je ook rekening mee houden als je met z´n twee gaat of met 10 man! Kortom, echt niet riskanter alleen. En mocht je iets hebben, in het ziekenhuis belanden, verdwalen of wat dan ook. Er is altijd wel iemand die je wil en kan helpen.

Hoi Yvonne,

Maak je niet te druk om al deze reacties. Thailand is een zeer veilig land om alleen als vrouw te bereizen en je zal onderweg genoeg alleenreizende dames tegenkomen. Nergens voor nodig om je onzeker te gaan voelen.
Zolang je een paar regels in acht neemt, zal je niks overkomen. Gewoon je gezonde verstand gebruiken. Ga 's avonds laat of 's nachts bijvoorbeeld niet alleen over het strand lopen (maar neem aan dat je dat toch al niet van plan was). Wie weet kom je na een paar dagen al een andere dame tegen die ook alleen aan het reizen is en kunnen jullie een tijdje samen optrekken ?

Bedankt voor jullie reacties,voel me nu een stuk beter.
Ik ga ook stoppen om uit te leggen aan mensen dat ik mij goed voorbereid en dat Thailand echt veilig is. Het komt toch niet altijd over…

:chin:Zijn ze misschien gewoon jaloers?Echtals je de problemen niet op zoekt (drugs etc.)dan is Thailand heel goed tedoen als vrouw alleen:THAILAND::cambodia:

ik denk dat ze deze reactie’s ook hedden gegeven als je alleen door duitsland zou gaan reizen en een klein beetje klopt het ook wel allemaal kijk je moet wel een beetje stoer zijn om alleen te gaan reizen, het is best wel knap om alles zelf te regelen, je moet een beetje dapper zijn om het aan te durven om alleen te reizen, en ja natuurlijk moet je oppassen maar dit geld voor thailand niet meer als voor bijv duitsland of spanje en ik denk dat jij het best wel durft om alleen te gaan reizen want anders had je deze plannen echt niet al zo ver voorbereid
echt thailand is een veilig land om te reizen ook als vrouw alleen je hoeft je dus geen meer zorgen te maken dan wanneer je alleen naar duitsland zou gaan

Graag gedaan hoor. Dat doe je goed lekker je eigen weg gaan en doen wat je wilt! Als man krijg je weer hele andere opmerkingen naar je hoofd als je zegt dat je alleen gaat en daar trek ik me ook nooit van aan hoor (leuk is natuurlijk iets anders) Ik wens je alvast heel erg veel plezier. Nog even en dan is het zover toch? :dag:

Het duurt nog een kleine 6 weken. Vandaag voor een rugzak wezen kijken,was wel lachen sta ik daar met mijn hoge hakken met een megatas op mijn rug. Die verkoper wist niet goed of hij mij serieus moest nemen.Hij wilde mij de duurste aansmeren,270 euro…,dacht het niet…

Dat is al lekker dichtbij hoor die 6 weken zijn zo voorbij.
lol2lol2 dat zal er inderdaad heel apart hebben uit gezien. 270 dat is inderdaad veel te veel hoor ze zijn wel duur maar zo duur ook weer niet. Ik heb geloof ik iets van 160 betaald dat vond ik ook meer als genoeg.

Ik heb een globale reisplanning gemaakt.

[ul]
[li]3 dagen Bangkok[/li][li]3 dagen Kanchanaburi[/li][li]2 dagen Sukothai[/li][li]5 a 6 dagen Chiang Mai[/li][li]4 dagen Ko Chang[/li][/ul]
[ul]
[li]Bangkok[/li][/ul]

Ziet er prima uit Yvonne :thumbsup:
Lekker de tijd genomen in de leuke plaatsen. Ben benieuwd wat je er van gaat vinden:chin:

Haha, dat lijkt op die van mij!

Alleen Sukothai slaan we over en na Chiang Mai gaan we naar Pattaya (ghe, wil het toch eens zien)

Bangkok 1 nacht
Kanchanaburi 3 nachten
Bangkok 1 nacht
Chiang Mai 5 nachten
Pattaya 4 nachten
Koh Chang 6 nachten
Bangkok 1 nacht

Koh Chang is echt fan-tas-tisch! Ohhh ik verlang zo naar dat eiland!

:DKo Chang is leuk maar Koh Samet is helemaal fantastisch:vak02:

:biggrin:even mijn persoonlijke mening:biggrin:

:chin:Ik zal Pattaya over slaan of voor 1 avond in plannen om teweten dat je hier nooit meer terug wilt er zijn zo veel mooiere alternatieven!:thailand::cambodia: