1e keer naar Thailand

Goedendag,

Mijn vriend en ik gaan as april naar Bangkok daar verblijven wij 4 dagen in hotel President palace Bangkok op Sukhumvit Road Soi 11, Wij vliegen daarna door naar koh samui daar hebben we een villa verhuurd. wie heeft er leuke tips wat we kunnen doen. Zowel in bangkok als koh samui.

1. Vanuit welke plaats is het beter om een olifanten tour te doen? Bangkok of koh samui
  2. WIE weet een leuke roof restaurant op Bangkok lekker op 80e verdieping waar je lekker kan eten?

3)Ik heb me laten vertellen dat je in Bangkok zeker een travestieten show kan/ moet bezoeken wie heeft hier tips over.

1. Is het op koh samui verstandig om een auto te huren ivm linksrijdend verkeer of juist af te raden
  2. stel we nemen geen huur auto wat zijn ongeveer de kosten om bijv een taxi te huren voor daguitstapjes?
  3. Is Koh Samui vergelijkbaar prijsniveau met Bangkok of is het daar toeristischer en duurder?
  4. Wie heeft tips voor wassen van je kleding ik hoorde dat het ongeveer 50 bath per kilo kost is dit correct?
  5. Wij vliegen EVA Air wie heeft er positieve ervaringen met evergreen deluxe?

9)Wat betaal je voor een maaltijd in een restaurant en bijv in een hotel.
alle andere tips zijn welkom!!
dank jullie wel voor de genomen moeite. Groetjes!!:zon02:

Bezienswaardigheden Bangkok:China town,een boottripje op de chao phraya river,jim thomson house,grand palace met zijn tempels(wat pra keo)wat arun,jatuchak market,backpakersstreet(kao san)80km van bkk de markt damoen sadurak;een fietstochtje door bkk met ko van Kessel.de hoogste restaurant van bkk is het 309meter hoge "Baiyoke Sky Hotel waar je een schitterende panorama hebt over bkk.Voor een travestietenschow moet jij bij “Calypso” zijn.attractie parken in bkk:Siam park,dreamworld en Bangilae amusement park.Het wassen van kleding in bkk kost normaal rond de30bath!Koh Samui is iets duurder dan Bkk(eten,verblijf)maar ze hebben daar wel een prachtige Tigertempel die de moeite waard is om te bezoeken.Voor olifantenkampen kun je beter inlichtingen nemen terplaatsen!Sommige hotels/guesthouses hebben een klein reisbureau,waar je alle daguitstappen en bezienswaardigheden kunt aanvragen.gegroet:georgessiam.

Kan alleen maar ja knikken bij de info van Georgessiam maar om nog wat aan te vullen. Klopt wat je zegt over het wassen. ongeveer 50 baht voor een kilo. Hoe of wat zou je ter plekke even moeten informeren. Soms bieden ze ook aan om voor 70 baht alles te doen, dus wassen,drogen, strijken. Wij hebben het laten doen in het hotel, was iets duurder maar zaten een beetje in tijdnood dus laten halen, laten wassen (drogen en strijken) en weer laten brengen voor omgerekend zo’n €9,- dit was wel een volle “trommel”. Je betaalde echter in ons hotel per kledingstuk, sommige per 2 bijvoorbeeld van die spaghetti hemdjes. Dit was trouwens niet op Samui maar denk dat ze in ieder (wat luxer) resort wel zo’n soort gelijke service aanbieden. En misschien bij jullie villa ook wel!

Auto hebben wij niet gehuurd, wij huurden een scooter. Ook heel fijn. Weet niet of Samui veel “heuvels/bergen” heeft? Dan zou ik t afraden. Op Koh Chang had je namelijk hele erge hoge haarspeld bochten en dat in combi met links rijden dat zag ik niet zitten. Verder zie het links rijden als dat je in Engeland ben, mits het natuurlijk niet de hectiek van een grote stad betreft;)

Over Eva, nog nooit mee gevlogen maar lees en hoor alleen maar positieve verhalen. Kijk anders hier eens, misschien heb je er wat aan,
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=31102

Over het eten in een restaurant, dat is echt zo verschillend! We hebben in Bangkok een keer €60,- betaald, we aten toen voor Thaise maatstaven duur (Eastin hotel) prachtig dakterras trouwens! Maar niet zo hoog helaas voor jou. We hebben meerdere malen gegeten bij hotels, waren rond de €20,- kwijt met z’n 2 en alles compleet. Dus voor en hoofdgerecht, drinken (bier en fris) en soms koffie na. Maar hebben ook weleens heerlijk gegeten en gedronken voor €7,- met z’n 2! Dit was in een lokaal restaurantje. Je kan t dus zo duur maken als je zelf wilt.

Ik hoop dat je wat aan deze info hebt en alvast veel plezier!

Natuurlijk als je,je kleding in het hotel laat wassen kost het meer,gewoonlijk laat ik mijn kleren wassen bij wasseretten:prijs=30bath per kilo!in bkk of in cnx.gegroet:georgessiam.

:chin: Als het je eerste keer is in Thailand lekker laten rijden door een taxi of ander openbaar vervoer het verkeer is totaal anders als in Nederland en mocht je een ongeluk(je) met de auto krijgen je word bijna altijd de schuld in de schoenen geschoven
Ik zal de risicos niet nemen
voor leuke trips heeft George al wat op gesomt
Eten buiten de restaurants van het het hotel is echt aan te bevelen heerlijk eten en vaak heel goedkoop:THAILAND: :cambodia:

1 like

Hmm ok, wat zouden ongeveer de kosten zijn om iemand taxi of zo voor een dagtripje te boeken of gewoon iedere keer een taxi aanhuouden?
Ik hoorde van iemand dat je in een taxi (thai) voor ongv 7 euro een uurtje kan zitten als meter aan is?

Calypso Cabaret, hier vind je meer info:

http://www.calypsocabaret.com/main.html

Als je voor het eerst naar Thailand gaat, zou ik geen auto huren, zoals Fransjes al aangeeft.

Eten kan je overal in Thailand erg goedkoop, met name bij een van de hawker-stalletjes op straat. Voor nog geen eurootje heb je een lekkere maaltijd.
Eten in de hotels is uiteraard wat duurder. Zou ook niet zo snel in het hotelrestaurant gaan eten, maar lekker bij een van de stalletjes op straat of gewoon een simpel Thais restaurantje.

Iemand wel ervaring met het langer huren van een taxi?
wat voor andere vervoer middelen zijn er op koh samui?
dank jullie wel voor de moeite!! tnxx :wink:

Eten op grote hoogte kan in het Baiyoke Sky Hotel, hier wat meer info:

Heb van horen zeggen dat het eten niet geweldig is, maar uitzicht wel.
Wil je andere leuke locatie om te eten, kijk dan eens op www.loynava.com
Op een omgebouwde rijstboot dineer je op de Chao Phraya rivier. Dit heb ik zelf wel gedaan en is zeker de moeite waard.

Dacht dat den Hollanders zuinig waren?lol2

:chin:Hangt van de afstand en tijd af die je overbrugt in bkk met de taxi en gewoon elke keer een taxi aan roepen als je je wil verplaatsen laat somige dingen waar je heen wilt in het Thais schrijven en laat dat aan de chauffeur zien kleine afstanden kan je ook doen met brommer(motor)taxi staan zat langs de weg om aan geroepen te worden
wil je een taxi aan roepen met je handpalm naar beneden niet zo als hier om hoog succes in dit mooie land:THAILAND::cambodia:

hahahhha ja eh :wink:

Nog meer leuke dinercruise tips, alleen zijn wij niet echt liefhebbers van buffeten, is er ook iets ala carte mogelijk? als dinercruise
Top ik heb al jullie vragen even opgeschreven, we gaan dan maar idd geen auto huren, ik hoop alleen dat iemand mij nog tips kan geven met taxis in thailand hoor vaak dat ze geen taximeter aan willen zetten en zo… is dit zo?

:chin: zetten ze de meter niet aan uitstappen en een andere taxi aan roepen zijn er genoeg in bkk
:thailand::cambodia:

Als je echt een dagtrip boekt zit daar vaak al vervoer bij inbegrepen. Verder hebben wij ooit eens 1,5 uur in Bangkok in een taxi gezeten, waarom zo lang? We hadden file en waren al met al maar een paar kilometer opgeschoten:D we betaalden omgerekend zo’n €4,-. Naar het vliegveld hebben wij ongeveer €5,- betaald. (vanaf Makkasan) ongeveer 30 min.

Precies! En laat je ook niet verleiden tot een goedkoop ritje want je bent de halve dag zoet met juweliers en kleermakers bezoeken! Ze bieden dan aan om je voor een extreem laag bedrag (soms zelfs gratis!) ergens heen te brengen. Op voorwaarde dat je even een bezoekje brengt aan boven genoemde. Hier krijgen de taxi/tuk tuk chauffeurs weer bonnen/coupons voor gratis brandstof. En als je naar het Grand Palace wil, laat je niet gebruiken! Sta niet raar te kijken als je word verteld dat het dicht is en later die dag weer open gaat. Want toevallig komt er dan een tuk tuk chauffeur die heel behulpzaam is en je de andere highlights wel graag wil laten zien!

Je moet er echt doorheen zien te prikken, want de Thai is nou eenmaal een heel vriendelijk volk. Maar ze belazeren je waar je bij staat! Maar dat leer je vanzelf en een gewaarschuwd mens telt voor 2!

Dit bovenstaande is trouwens niet verzonnen, bedacht of over geschreven, ik heb het zelf meerdere malen meegemaakt en waarvan een paar keer er zelf ook in ben gestonken. En dan hoor je later pas hoe en wat. Hadden ze mij maar gewaarschuwd;)

1 like

Ik ben echt blij met deze informatie, waar kan je het beste (goedkoopste) hihi je dagtrips boeken bijv naar die grand palace en andere bezinswaardigheden?? Zijn er overaal bureaus? hoe weet je dat ze niet nep zijn

Je kan best op eigen houtje naar het Grand Palace gaan. Maar zie bovenstaande, houd je poot stijf. Vind je dat niet prettig (snap ik volkomen!) dan kun je ook het hotel een taxi laten bellen. Deze bellen dan een centrale en deze chauffeur brengt je gewoon waar je wezen moet zonder poespas!

Verder heb ik in Bangkok niet veel geregeld bij bureaus (alleen de trip naar Koh Chang) en of ze nep zijn? Dat weet ik dus ook niet. Maar vast iemand hier die je een goed bureautje kan aanbevelen in de buurt van je hotel. Ik weet niet meer waar “ons” bureautje zat. Zoals ik al in een eerdere post omschreef, deden 1,5 uur over een paar km naar mijn idee zat dat bureau aan de andere kant van de stad! haha

Als ik jullie was zou ik gewoon zoveel mogelijk zelf ondernemen. Voor Grand Palace & Wat Phra Kaew echt geen dagtrip boeken. Ook andere bezienswaardigheden zoals de Wat Arun (Tempel van de Dageraad) en Wat Po kan je zelf doen. Deze liggen allemaal vrij dicht bij elkaar en kan je dus makkelijk op 1 dag inplannen.

En ik ben in april ook een paar dagen in Bangkok, dus kan altijd even voor ‘gids’ spelen :slight_smile:

Misschien ook leuk om eens te doen, is fietsen door Bangkok. Je komt dan op plekken waar je normaal niet zo snel komt als toerist: