Wij zijn in januari 2013 twee dagen in Bangkok, voor ons de tweede keer Thailand.
Nu hebben wij de grote bezienswaardigheden al gezien en we willen ons richten op niet zo bekende
dingen.
Wij willen wel de snakefarm bezoeken en op de rivier varen maar verder staat alles nog open.
Weten jullie misschien ook leuke, niet te dure restaurants met uitzicht op de rivier?
Bedankt voor jullie moeite.
als je in het weekend er bent, zou ik zeker en vast de weekendmarket doen!
ik ben vorige week als afsluiter gaan eten op het hoogste gebouw van thailand 304 meter hoogte, een echt prachtig uitzicht, zeker savonds!!
kheb rond de 600 bath betaald per persoon en het eten is wereldkeuken a volenté
je moet wel op voorhand reserveren!
Wij zijn er vrijdag 11 en zaterdag 12 januari, dus de weekendmarkt is een leuke tip, waar zit dat?
En het hoogste gebouw, lijkt me fantastisch om daar te eten met uitzicht op de skyline, waar kan ik die vinden?
weekendmarket: http://www.loekkorff.eu/Bangkok/chatuchak.php
Baiyoke Tower II: http://nl.wikipedia.org/wiki/Baiyoke_Tower_II
Interessant om eens te bezoeken is het Jim Thompson House, niet ver bij Siam Square vandaan.
Ga je naar het Queen Saovabha Institute (Snake Farm) combineer dat dan met een bezoekje aan het Lumpini Park, het bekendste stadspark in Bangkok. Overigens laten ze bij de snakefarm het ‘melken’ van de slangen niet meer zien, dat deden ze in het verleden wel. Het is sinds enige tijd opgeknapt en je kunt er meer slangen zien dan voorheen.
Waarom niet de Loy Nava Dinner Cruise over de Chao Phraya rivier. Zo kan je tijdens het (prima) eten genieten van de verlichte monumenten op de oevers van de rivier.
Ook Baiyoke is idd wel aardig om te doen. Het buffet is vrij massaal (veel Aziaten), maar het eten is best oke. Vooral het uitzicht vanaf het ronddraaiende observatiedek is spectaculair.
Of bezoek Asiatique the Riverfront, een van de nieuwste avond ‘markten’.
Of een avondje naar de show van Siam Niramit of Calypso Cabaret.
Bezoek Muang Boran Ancient City, dat in Samut Prakan ligt, net buiten Bangkok.
Ik neem aan dat jullie al eens gefietst hebben door Bangkok ? Zo niet, dan zou je dat echt moeten dan, een aanrader !
Wil je nog tempels zien bezoek dan de Wat Saket waar vandaan je een mooi uitzicht over een deel van de stad hebt, en de bij toeristen onbekendere, maar erg mooie, Wat Ratchanatda.
En als je bij Siam Square bent, kun je naar Erawan Shrine kijken vanuit de walkway van de skytrain.
Het is tussen de halte Siam en Chit Lom.Later natuurlijk ook even een bezoekje brengen.
Je ziet dan hoe de Thai van alles aan Buddha offeren. Vogeltjes vrijlaten kan ook, oude Thaise gewoonte.
Wellicht pik je ook nog een stukje Thaise dans mee. Er is teveel te zien om er zomaar voorbij te lopen.
Hans.
Hoi Alida,
Je kan misschien eens deze links bekijken http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=121510 alsook http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=121510 staan goede tips in wat je zoal kunt bezichtigen in Bangkok!
Hallo allemaal,
Ontzettend bedankt voor alle tips! We komen tijd te kort zo te zien.
Ons plan is om in ieder geval de dinnercruise Loy Nava te doen, volgens reacties van mensen zeer de moeite waard, dus dat gaan we zeker meemaken.
Een markt bezoeken is een must en je weet nooit wat je vind, dus komen we met lege koffers dat lijkt me wel verstandig.
En Siam Square waar je het offeren kan zien lijkt ons ook een belevenis.
Gelukkig hebben we nog even om goed na te denken wat we gaan doen, er is zoveel te doen, het wordt lastig kiezen.
Wat ik jullie nog wil vragen is hoe kies je een goede tuktuk of taxi?
Ik lees allemaal verhalen over louche chauffeurs die je meenemen naar b.v. een juwelier waar je onder druk wordt gezet om te kopen. Daar schrik je toch wel van of is het allemaal wat overdreven. De eerste keer in Thailand hebben wij alleen gebruik gemaakt van openbaar vervoer en skytrain.
Bedankt voor al jullie geweldige hulp!!
Een goede taxi chauffeur is iemand die zijn meter opzet en je brengt naar je bestemming zonder een omrit te doen naar vb: een juwelier etc…
Het is altijd handig dat je een paar woordjes thais kunt spreken,het geeft indruk op de taxi chauffeur.
Wat betreft de tuk tuks, gewoonlijk is dat een dure aangelegenheid en vragen ze het volle pond (vooral aan de Wat Po heb je van die oplichters) dit ten opzichte van een taxirit waar het goedkoper is en waar je in een aircowagen zit…
Nadeel van het rijden met een tuk tuk,is de stank en het lawaai van auto’s die je er moet bijnemen.
Maar als het de eerste keer is dat je naar Thailand gaat ,dan is het een must om het éénmaal te hebben meegemaakt.
prijzen van korte tuk tuk ritten rond de 80 bath en up tot 100 bath (kao san road naar Hualamphung treinstation.
Mooi, dan nemen we één keer een tuktuk, laten ons oplichten, om mee te maken hoe het is en verder laten we ons vervoeren door een taxi.
Je schreef dat het handig is als je een paar Thaise woorden kent, dat wordt dus een spoedcursus aanvragen!!
Hee Alida,
Uitzicht op de rivier heeft het allerminst, maar voor authentiek Thais eten is er bijvoorbeeld Suda Restaurant:
Een typisch Thais familierestaurant, gedreven door oma en haar hele familie. Je ziet op de video hoe je erbij zit.
En… wanneer de tuktuk voor een rood stoplicht naast een autobus gaat staan… Dan weet je meteen waarom je het EEN keer
gedaan moet hebben !
Hans.
Neem een Geel-groene taxi. Die zetten normaal gezien altijd hun meter op.
[quote=“zaan, post:13, topic:118795”]
De rest niet denk je?
Het is een zelfstandig chauffeur die ook eigenaar is van zijn voertuig, te herkennen aan de groen/gele kleuren. Ze huren hun voertuig dus niet van een taxicentrale zoals de andere chauffeurs met een voertuig van blauwe, oranje, rode …kleur.
Hee Alida,
Wat je zou kunnen vragen aan je hotel of guesthouse, of ze er een voor je kunnen bellen. Leg uit wat de bedoeling is ( en ook wat NIET de bedoeling is) en men regelt het voor je. Het is wel zo dat je de prijsonderhandeling zelf moet doen, en zoals wellicht al vermeld, je moet het VOORAF eens worden over de prijs. (up to you)
Het hotel zal geen gezichtsverlies willen, en je dus geen tuktuk in de maag splitsen die onderweg bij kledingzaken of juweliers gaat stoppen, als dat van te voren door je is gevraagd.
Hans.
Allemaal weer ontzettend bedankt voor het meedenken!
Suda restaurant ziet er goed uit, gaan we onthouden. Het doet ons denken aan de eerste keer dat we in Bangkok bij een Thais restaurant gingen eten. Plastic stoelen buiten en ze reden je tenen er bijna af. Ik heb daar heerlijk gegeten, mijn man iets minder. Hij zag een bakje met fijngesneden groene dingetjes erin en schepte een lepel vol over zijn eten. En ja, goed geraden, het waren pepertjes! De rest van de dag heeft hij moeten blussen met liters water, ha, ha. Doe je ook maar één keer in je leven.
En de tuktuk rit wordt een echte uitdaging, een soort survivaltocht maar dan op de weg.
De geel-groene taxi, daar gaan we op letten en het hotel vragen om een betrouwbare chauffeur is ook een goed idee!
Allemaal bedankt voor het meedenken, ik ben blij dat jullie zoveel weten. Zo moet het goed komen in Bangkok, en natuurlijk laat ik jullie straks weten hoe het was.
O ja, ik kom er net achter dat we 3 dagen hebben in Bangkok, we landen al vroeg 's morgens, dat was ik vergeten.
Niet erg hoor, kunnen we nog meer tips van jullie gaan zien en ervaren.
Je kan gewoon elke taxi nemen, rood, blauw, geel, whatever, en hoeft dus echt niet specifiek een geel/groene taxi te nemen. Op de 100 taxi’s die ik hier in de stad aanhoud, is er hooguit maar een die de meter niet wil aanzetten. Als ze de meter niet willen aanzetten, gewoon de deur weer dicht doen en de volgende taxi pakken, je hoeft nooit lang te wachten.
Ik kom al zo’n 12 jaar bij Suda Restaurant (Sukhumvit Soi 14; bij skytrain station Asok) en in al die jaren is er nooit wat veranderd. Je zit nog steeds op dezelfde plastic stoeltjes aan formica tafeltjes, buiten of binnen onder de tl-verlichting. Romantisch is het dus niet, maar het eten (probeer zeker de kip met cashewnoten, de tom kha khai en als nagerecht de sticky rijst met zoete mango) is geweldig en goedkoop. Het is er ook altijd druk en soms moet je zelfs wachten tot er een plaatsje vrij komt. Oma regelt het hier inderdaad allemaal en zorgt voor de betaling met de gasten.
In Sukhumvit Soi 12 heb je ook een leuk restaurant met de aparte naam ‘Cabbages & Condoms’. Ook hier kan je uitstekend eten en 's avonds gezellig in de tuin zitten. Bij de rekening krijg je hier geen pepermuntjes, maar condooms :).
We hebben al gegeten bij Cabbages & Condoms, prachtig verlicht restaurant 's avonds. En in de vitrine allemaal soorten condooms, we hebben hier nog een mooie foto van gemaakt!
Bij Suda gaan we zeker eten en dat het niet romantisch is, is niet erg. Dat maken we wel weer goed bij de dinnercruise!
Het water loopt me al in de mond bij het lezen van al dat Thaise lekkers, wat zullen we weer genieten.
Moet me aansluiten aan de voorstellen hierboven. Ik wil toch nog even zeggen dat Ancient City de moeite is
http://www.ancientcity.com/en
Bekijk het maar even, ik stuur al mijn bezoekers daar naartoe.
Er is een App op iphone die heet iPoodthai, een hele boel thai en je speel het simpel af.
Have fun!