Must-see's Bangkok

Over een paar maanden maak ik met mijn vriend een rondreis, eerst door Vietnam en Cambodja, aanlsuitend Koh Chang en vervolgens eindigen we onze reis in Bangkok, om van daaruit terug te vliegen. We hebben hier maar amper 2 dagen de tijd, ik ben er al eens geweest, maar mijn vriend nog niet, wie heeft tips over wat we moeten zien in die korte tijd? Ik zelf kom niet veel verder dan Grand Palace, Wat Pho en een dinnercruise, maar dit zijn wel dingen die ik toen ook allemaal al gezien/gedaan heb.

Slechts 2 dagen?!
Dan zou ik je willen adviseren om ('s avonds) naar het promenade deck van de Baiyoke II Tower te gaan.
En natuurlijk een Colors of Bangkok fietstocht door de stad.

En voor de rest genieten van BKK zelf.

Ja, het is maar een stop op de terugweg, we zullen op maandag toch echt weer aan het werk moeten ;). De Baiyoke Tower staat al wel op mijn lijstje, heb ik vorige keer ook gedaan en was leuk, uitzicht over de verlichte stad 's avonds en een gratis drankje in de bar toen. De fietstocht heb ik niet gedaan, maar lijkt me erg leuk!

Ja, de fietstocht mag je echt niet overslaan, zeker een aanrader. Stuur Andre even een berichtje als je deze wilt reserveren (en doe hem de groeten)…

Baiyoke is best aardig, maar ik vind de dinnercruise van Loy Nava vele malen leuker (maar ik ook stukje duurder).

Ik heb twee avonden, dus ik kan de cruise en de Baiyoke Tower doen ;). Qua fietstocht zit ik te denken aan een tocht van Co van Kessel, maar wellicht dat ik ook naar de tochten van André ga kijken.

Als je Baiyoke al gedaan hebt, kan je in de plaats daarvan ook voor Siam Niramit kiezen… :slight_smile:

Wat is dat precies?

Grote show, met dinerbuffet: http://www.siamniramit.com/

haha, dat klinkt als iets boven mijn budget, maar ik zal het bekijken en in mijn overwegingen meenemen, bedankt voor de tip!

Ik heb ze beide gedaan maar de voorkeur gaat in deze toch uit naar Andre.
Vond ik iets persoonlijker met meer aandacht voor de gestelde vragen.

Oke, bedankt voor de tip, ik ga ze zeker beide in mijn overwegingen meenemen.

PS:u kan veel info over Bangkok terugvinden in de reisinformatie op het subforum zie link:http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=121510

Je kan tijdens je verblijf in Bangkok de floating market van Damoen Saduak misschien bezoeken?(1uur rijden van uit Bkk) Op deze markt vind je de oude traditionele manier van kopen en verkopen van groenten, fruit en andere exotische producten vanaf boten.
Alhoewel de drijvende markt de laatse jaren erg toeristisch is geworden, is het een leuke excursie.

Als dat boven je budget ligt, dan moet je ook maar niet gaan fietsen; dat kost ongeveer THB. 2000 pp. omgerekend EUR. 50 - ga je met z’n tweeen, dan ben je EUR. 100.00 kwijt.

Groet,
Joe

Dat kan ook voor de helft :wink:

Inderdaad, ik kwam op een prijs van ongeveer 50 euro voor 2 personen uit… Zo duur was dat helemaal niet, ik wil dan ook geen hele dag weg omdat we daar maar 2 dagen zijn…

Dat is ook waarom de drijvende markt afvalt, ik heb het al gedaan, mijn vriend niet, ik vond het wel een hele leuke tour, maar dan ben je dus de hele dag onder de pannen en zie je niets van Bangkok zelf en we willen echt Bangkok beleven die dag. Ik denk dus dat ik voor de dinnercruise op de eerste avond ga, de tweede avond de Baiyoke Tower in en overdag op de tweede dag een fietstocht van een paar uurtjes denk ik. Maar meer originele en leuke tips zijn natuurlijk altijd welkom!

Je kan natuurlijk ook de wandeltocht van een paar uur door Chinatown maken met Co van Kessel. heb ik een paar jaar geleden gedaan met m’n vrouw en we vonden het fantastisch, onderhoudend en je kwam door straatjes en steegjes waar je normaal gesproken het bestaan nooit van zou vermoeden.

Als alternatief is er dan ook nog de Taling-Chan, de drijvende markt in BKK zelf.
Ik vond m een stuk leuker dan die commerciele Damoen Saduak.

Mocht je er in het weekend zijn zou ik zeker een bezoekje brengen aan de Chatuchak market.
Wel 's morgens, want zoals je wel weet kan het er behoorlijk heet worden…

Klinkt leuk! Enig idee waar het is? Is het elke dag? En kun je er op eigen houtje makkelijk naartoe of is dat met tourtjes die worden aangeboden? Dit klinkt wel als iets wat ik graag zou willen doen namelijk.

PS:u kan veel info over Bangkok terugvinden in de reisinformatie op het subforum zie link: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=121510

Dierentuin Bangkok: Dusit Zoo is gelegen aan de Khao Din Park in Bangkok naast het Parlement House en Chitrlada Palace. Deze dierentuin is de oudste in Thailand.
Het heeft meer dan 1600 dieren in allerlei soorten gaande van een nijlpaard tot een gekko.
Deze zoo bestrijkt 50 hectare en heeft per jaar 2.5 miljoen toeristen over de vloer.
De openingsuren zijn van 8:00am tot 18pm (7/7)
Inkom prijzen:50-100 Bath.

Ik zie net dat de drijvende markt die als tip gegeven werd alleen op zaterdag en zondag is, dat is jammer, ik ben er op donderdag en vrijdag, dus helaas…