Must-see's Bangkok

Een minder bekende, en daarom misschien wel leukere drijvende markt is in Taling Chan, in Thonburi (de westelijke oever van de Chao Phraya). De markt wordt gehouden in khlong Chak Phra (niet ver van de aansluiting met khlong Bangkok Noi) spijtgenoeg ook alleen in het weekend van 07.00-16.00. Tussen 11.00 en 14.00 zijn er live optredens van Thaise muziekgroepen.

1 like

Lastig… Ik wilde net Talad Rot Fai als idee geven, maar dat is ook in het weekend.

Als je er de tijd voor hebt zou ik zeker Nakon Pathon bezoeken; een van de ‘graafste’ levende tempels in Thailand met een echte ‘thaise’ kermis errond. De tweede grootste shedi ter wereld.

Vergeet in Bangkok ook Patpong niet. Als het de eerste keer Thailand is, komt het echt hallucinant over.

Groetjes

John

Bezoek de Wat Saket & Golden Mount vanwaar je een mooi uitzicht over een deel van Bangkok hebt.
Dichtbij de Wat Saket vind je de door de toeristen vrij weinig bezochte Wat Ratchanatda. Ik heb deze tempel in het verleden tijdens vakanties ook nooit bezocht, maar sinds ik hier woon al een paar keer. Vind deze tempel zeker de moeite waard evenals de Loh Prasat die met z’n vele gangen aan een doolhof doet denken (zie foto’s).

Of neem de trein, 3e klasse, naar Mahachai, de grootste vismarkt van Thailand. Kan uiteraard op eigen gelegenheid, kan ook met een dagtour inclusief gids.

Mocht je tijd over hebben, dan kan je ook altijd een bezoekje brengen aan de Snake Farm (Queen Saovabha) bij het Lumpini Park. Ben er 2 weken geleden weer eens geweest en is best aardig om eens te zien. Het bezoekerscentrum was helemaal vernieuwd sinds ik er voor de laatste keer was en een stuk groter geworden.
Na de Snake Farm in Brazilie is dit de oudste ter wereld. Tegenwoordig laten ze echter niet meer zien hoe de slangen ‘gemolken’ worden om zo anti-serum te maken, maar er wordt wel nog een voorstelling van een half uurtje gegeven met King Cobra’s, Siamese Cobra’s en andere slangen.

Hier een kort filmpje dat ik gemaakt heb…

Ook is het best leuk om eens door Lumpini Park te slenteren. New York heeft Central Park, Londen heeft Hyde Park, Amsterdam heeft het Vondelpark en Bangkok heeft het Lumpini Park. Schrik niet als er plotseling een varaan uit het water opduikt :slight_smile:

Helaas heb ik ze nog steeds niet gezien. Ik heb me laten vertellen dat je vanaf de hoofdingang (bij het beeld) rechtsaf moet, langs de fitness en langs het ouderen-centrum naar de overdekte terrasjes. Misschien dit jaar meer geluk :smiley:

Ja, ik kwam deze keer langs de fitness, ouderencentrum heb ik niet gezien… Heb er laatste keer 3 gezien, maar de echte grote kwamen helaas niet te voorschijn…blijft een apart gezicht.
Ik weet nu dat ze er zitten, maar tijdens m’n eerste reis naar Thailand was ik er niet van op de hoogte. Kwam er eentje met z’n hoofd boven water, vlak naast m’n waterfiets, midden op het meer. Heb nog nooit zo hard gewaterfietst, schrok me echt het apelazerus :smiley:

Heerlijk! :smiley:

Die varanen kom je overal tegen in Bangkok,zelf lopen die los in de dierentuin.
Toen we in het gras aan de waterkant lagen,kwam er één voorbij gewandeld,echt vuile beesten!
En ja ben ook maar opgestaan en ff gaan wandelen he he h e!!

Ben ze op Sukhumvit Road anders nog niet tegengekomen :smiley:

Na onze ‘waterfiets’ ervaring in Lumpini liepen we nog een stuk door het park. Er zat een Thaise studente aan de waterkant druk te studeren met haar schoolboeken. Plotseling kwam er vlakbij haar zo’n grote varaan uit het water. Ze gooide haar schoolboeken in de lucht, gilde het uit en rende weg… Niet alleen farang schrikken van die beesten dus :wink:

Maar het zijn idd vuile beesten, ze leven ook in die riolen daar en je wil er niet door gebeten worden, want ze zitten vol met bacterien en je zal er doodziek van worden…

In de dierentuin kwam ik ze laatst ook tegen ja…

Goed, om weer ff wat on topics te vertellen…

Ook het Jim Thompson House is een bezoekje waard (dichtbij Siam Square of skytrain halte National Stadium). Jim Thompson werkte voor de OSS (voorloper van de huidige CIA) en woonde in Bangkok. Na zijn loopbaan bij de OSS bleef hij in Bangkok wonen. Hij maakte de goede Thaise zijde populair in Amerika en de rest van de wereld. Als liefhebber van Aziatische kunst, kocht hij mooie beelden en andere Aziatische kunstvoorwerpen. Tijdens een vakantie in Maleisie is hij op mysterieuze wijze verdwenen en nooit is er meer iets van hem vernomen.
Zijn huis is in originele staat behouden en ziet er nog steeds zo uit zoals het er uitzag op de dag dat Jim Thompson naar Maleisie ging.
Als liefhebber van oude Aziatische kunst zal je een bezoek aan dit mooie huis zeker kunnen waarderen, maar ook als je weinig met oude Aziatische beelden e.d. hebt (zoals ik), is het zeker de moeite waard. Weer eens wat anders dan de standaard bezienswaardigheden. Ga er binnenkort ook maar weer eens een kijkje nemen…

Zowel de varaan als de king cobra zie ik geregeld rond wandelen, kruipen.

De king cobra zag ik nog een paar dgn geleden iets dichterbij dan me lief is, er hapte er eentje naar mijn motorbike toen ik langsreed hij/zij lag naast de weg.

Hou jij meer van oude aziatische danskunsten die ze opvoeren in Nana plazalol2lol2lol2

Tsja, als ik moet kiezen…

Ja, die zal je op Koh Phangan ook nog wel eens tegenkomen…geen lieve jongens… Wij hadden gisteren ook een slang(etje) in kantoor, maar voor zover we hebben kunnen achterhalen een ongevaarlijke… Laten we het hopen, want we hebben hem niet weg kunnen werken…

ik zie niet dagelijks maar je komt ze af en toe tegen maar er zitten meer slangen die ook gevaarlijk zijn.

maakt het werken wel spannend bij jullie, degene die gebeten wordt krijgt die een prijs.

heb je dit gelezen over een eerlijke taxi chauffeur in bkk, ze bestaan.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/11727492/__Goudeerlijke_taxichauffeur__.html

Ja, ik had het bericht idd gelezen (staat al bij Thailand nieuws :)). Eerlijke mensen bestaan dus nog…

De prijs die degene krijgt die gebeten wordt is 200 Baht…voor de taxi naar het ziekenhuis…

Ik ben al een tiental keren in Bangkok geweest, ga volgende week alweer terug en ben nu van plan om eindelijk eens de “fameuse” fietstocht te doen. Door de jaren heel telkens positieve commentaren gelezen.
Nog een paar persoonlijke bedenkingen :
-Siam Niramit : inderdaad niet goedkoop, maar voor mij een echte topper. De geschiedenis van Thailand (Siam) op een verrukkelijke wijze weergegeven.
-heb je in de Wat Pho ook een Thaimassage gehad ? Je weet waarschijnlijk dat dit de leerschool is van de authentieke Thaimassage.
-Chatuchak weekend market : misschien heb je te weinig tijd (+ weekend market !). Zeer gemakkelijk te bereiken met de skytrain (eindstation Mo Chit).
-Jim Thompson house : misschien een must, maar ik genoot ook zeer van het Suan Pakkad paleis.
-Chinatown liefst te bezoeken in de late namiddag, dan kan je na zonsondergang spotgoedkoop zeevruchten eten in de Yawowarat road. Een belevenis !
-ik zou ook graag het seksgebeuren in Bangkok willen bespreken, niet m.b.t. het “bedrijven”, maar wel als onderdeel van de Thaise cultuur. Maar dit thema is allicht te delicaat voor dit forum.

Suan Pakkad wil ik binnenkort eens naar toe, staat al een tijdje op het lijstje, maar als ik het begrijp dus wel de moeite waard… Volgens mij vlakbij Phaya Thai, daar stap ik toch uit met de airport link…

Alles mag hier besproken worden, zolang het maar niet te vunzig wordt.
Ik neem vrienden en bekenden die naar Bangkok komen (ongeacht of het mannen of vrouwen zijn) ook af en toe mee naar Nana Plaza. Hoewel het door vele toeristen verafschuwd wordt, is het ook een onderdeel van Thailand en de Thaise ‘cultuur’, hoe je het ook wendt of keert…

En de fietstocht zeker doen…kijk eens bij RBB (Recreational Bangkok Biking) van Andre Breuer…zeker de moeite waard…

1 like