Ik ben vorig jaar 2 dagen in bangkok geweest en heb de ‘standaard’ dingen gezien: chinatown, paleis, liggende boeda, nationale museum, MBK/siam centre, boottocht over klongs, khao san road…
Nu ga ik van de zomer weer en vroeg ik me af wat er nog meer te zien is, behalve dit…
Ik zat sowieso te denken aan zo’n fietstocht… Iemand tips wat ik verder nog kan doen? Leuke goedkope kledingwinkels (merk), iets met orchideen, tempels, ‘natuur’, of andere dingen die je echt een keer gezien moet hebben?
Ik zit overgens vlak bij khao san road in een hotel… new world lodge oid…
De fietstocht schijnt een aanrader te zijn. Greenwood Travel heeft verschillende fietstochten door Bangkok (www.greenwoodtravel.nl / een reisorganisatie gevestigd in o.a. Bangkok met Nederlands management). Ik heb zelf nog nooit gefietst in Bangkok, maar mijn ouders gaan op 15 mei fietsen. Ben erg benieuwd wat ze er van vinden.
Ook is er half december een nieuw winkelcentrum geopend in Bangkok, Siam Paragorn. Hier bevindt zich een supergroot zoutwater aquarium.
Wellicht kan je ook een bezoek brengen aan de Wat Arun (niet ver van het Koninklijk Paleis vandaan, aan de andere kant van de Chao Phraya rivier, de Tempel van de Dageraad), of aan de nightmarket Patpong.
Eventueel een bezoekje aan de snakefarm waar je o.a. kunt zien hoe de slangen gemolken worden, best aardig als je een dagje niks te doen hebt.
Of een dagexcursie maken naar Kanchanaburi en de Bridge over the River Kwai of Ayutthaya.
Leuke markt om ook eens te bezoeken is de Chatuchak weekendmarkt. Zoals de naam al aangeeft is deze markt alleen open op zaterdagen en zondagen. Ontzettend groot.
Of bezoek de Pratunam markt voor goedkope kleding.
Die dingen buiten Thailand heb ik vorig jaar ookal gedaan, die waren idd erg leuk…
Helaas ben ik er niet in het weekend, dus zo’n markt gaat niet lukken, zijn er nog andere grote markten met leuke kraampjes? Of speciale winkels met thaise handwerk oid?
Als ik het goed heb, worden de fietstochten door Greenwood Travel uitgevoerd door Andre Breuer of Co van Kessel. Op de site van Greenwood heb je de keuze tussen meerdere verschillende fietstochten, ik weet niet of dat op de site van Andre Breuer ook het geval is.
De Pratunam markt is elke dag open. Of er hier speciale winkels met Thais handwerk zijn weet ik niet…
Het is ook mogelijk om bijvoorbeeld een dinner cruise te boeken op de Chao Phraya.
Of je met de tuktuk naar Chinatown laten brengen en daar een paar uurtjes rond slenteren in de kleine straatjes, leuk om het leven daar te zien.
Je kan ook een bezoek brengen aan de Golden Mount en de Wat Saket. Zelf heb ik deze tempel niet bezocht (misschien dat ik dat in mei eens ga doen), maar je schijnt wel een aardig uitzicht over de stad te hebben.
Mocht je nog een leuk restaurant zoeken, dan is Cabbages & Condoms een aanrader. Een hele aparte naam, maar het is een heel leuk restaurant in een sfeervol verlichte tuin. Wel stukje duurder dan een restaurantje aan de straat, maar erg leuk. De oprichter van dit restaurant is een voorstander van geboortebeperking, vandaar de naam. Je krijgt dan ook geen pepermuntjes bij de rekening, maar condooms ! Het adres is 10 Sukhumvit Soi 12.
Hoi,De fietstochten van www.bangkokbiking.com zij heel erg goed heb ik vernomen,en ja kan je reisschema ook zelf met hun samenstellen als je wil.
Verder is het ook de moeite waard om eens in het district Nonthaburi te gaan kijken in het pottenbakkersdorp.
Er ligt in Bkk ook een leuke markt naast de memorialbrug deze is best groot .
De markt Suan Lum nicht bazaar vind ik erg leuk,hier zijn veel kunsternaars en schilders enz aanwezig en je kunt er naar bij een hele grote foodmarkt vollop eten !! echt aan te raden als je eens wat anders wil.