We zijn al eerder in BKK geweest en hebben de high lights al zo’n beetje gezien. In februari verblijven we er weer 5 dagen. We zouden het deze keer leuk vinden eens eens een keer een travestietenshow te bezoeken en lekker te gaan eten op het dakterras met een mooi uitzicht over BKK. Wie heeft ideetjes??? :dag:Waar kunnen we het beste gaan winkelen? Ook andere suggesties zijn welkom!
O ja, we verblijven in het Navalai Resort valak bij Ko San Road.
Liefste Tessy!! voor goedkoop shoppen één adres=pratunam,voor wat duurdere artikelen moet je maar eens naar de mall central pink klao gaan,kun je eventueel aan de overkant in het 3major complex"nog een filmpje meepikken!!!voor een travestietenshow kan ik je de Calypso aanbevelen!adres boven het asia hotel:phayathai rd 296 in Bangkok! voor lekker eten boven in een dakterras kan ik je de Sirocco aanbevelen,bevindt zich op de hoogste verdieping van de state tower in het centrum van Bangkok!adres=the dome in de state tower,silom rd 1055 bkk.Mag ik je nog een gelukkig nieuwjaar toewensen Tessy,ik weet dat ik een beetje te laat ben met mijn wensen,maar ik ben vanmorgend teruggekomen uit Thailand!nog veel succes met je planning,en misschien komen we elkaar tegen in february(ergens in bkk)gegroet:georgessiam.:dag:
Bedankt Georgesiam voor de snelle reactie. Wij zitten met de kaart van BKK voor ons neus (buiten kou en sneeuw) en zijn aan het voorgenieten van ons heerlijk vooruitzicht van onze vakantie en heerlijk weer!!! We hebben zeker wat aan jouw suggesties.En jij uiteraard ook de beste wensen voor een goed en gezond 2010!!
hallo Tessy, wat ook heel erg leuk is om te doen in bangkok is een fiets tour deze kan je doen bij andre breuer http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=75849 of ko van kessel (even googlen) dan zie je weer eens een hele andere kant van deze geweldige stad
shoppen kan inderdaad heel goed in de meerdere grote malls maar ook een bezoekje aan chinatown mag je dan eigenlijk niet overslaan
Wat ik je nog vergeten te vermelden,Tessy je moet maar eens op een zaterdagmorgend eens naar de chadurak market gaan,bus nr3 nemen aan het fort sumen aan phra atit(bushalte=pier pra attit,banglamphu)Wat ik daar allemaal gezien heb van winkeltjes en wat ze daar allemaal verkopen en zeker niet duur!!Ook als je wat tijd hebt in Bangkok kunt je ook de "Dusit zoo"bezichtigen!!of een rondvaart op de chaya phra river voor 13bath van begin tot eindstation(nontawong)voor meer vragen moet je maar eens een pmtje sturen,die ik met de thaise glimlach beantwoordt!gegroet:georgessiam.
Ik zie dat fietsen door Bangkok hier al genoemd wordt…hier kan je extra informatie vinden omtrent de fietstochten door Bangkok:
Ook leuk is het om een dinnercruise te maken over de Chao Phraya rivier met een omgebouwde rijstboot. Heb dit zelf eerder gedaan en zeker de moeite waard, hier vind je meer info:
Als je nog wat tijd over hebt, kan je ook de snakefarm nog bezoeken (naast Lumpini Park). Je kan hier verschillende soorten slangen zien en een aantal maal per dag laten ze zien hoe de slangen ‘gemolken’ worden.
Idd is fietsen echt super leuk! Moet zeggen dat wij dat bijna het leukste vonden in Bangkok. Wij hebben dat gedaan bij ko kessel.
Het mooiste uitzicht met eten heb je in de Baiyoke Tower II. Daar eet je geloof ik op verdieping 84! wij vonden het echt mooi en het eten is er ook nog te eten ook!
MBK kun je idd heeeeeel lang winkelen met geloof 5 etages.
Lumpini park is ook heel leuk! Je hebt er een bazaar met heel veel restaurantjes.
De weekend market chatuchak is een leuke markt met veel rotzooi! :slywink:
nog meer tips voor dagjes uit: deze site www.bangkok-daytrips.com
als je rondom Khaosarn/Banglamphu verblijft; het toerist-office van de STAD BKK-naast de Pinklao brug, aan het water, heeft zeer veel info en veel meer deskundigheid dan de TAT in huis.
Ook de moeite waard om een bezoekje te brengen,is de befaamde "Damoen Sadurak"ofwel de floating market genoemd.Daar is ook een animatiepark,genaamd "de roosgarden"waar er van alles te doen is:oa:zwaardgevechten,muay thai bokswedstrijden en een olifantenshow.De floating market is ongeveer 80km van Bangkok gelegen.gegroet:georgessiam.
Op 75km van bkk,ligt het voormalige hoofdstad Siam,nu wordt het Ayutthaya genoemd!En ik denk dat het voormalige paleis;“chandra kasem” wordt genoemd!Ook nog ff vermelden dat in Ayutthaya veel mooie tempels staan.Een van de belangrijkste is"wat phra sri sanphet"!gegroet:georgessiam.
De hele buurt BangLamphu/Pra Nakorn staat vol met voormalige koninklijke woningen. Er waren nu enmaal concubines etc. zat-en allemaal kregen ze weer kleine kinderen als prins/es. Maar ik denk-zal het thuis nazoeken-dat dit gebouw niet normaal openbaar toegankelijk is. Of misschien dat teakhuis dat van 3 oude teakwood huizen is samengekuntseld?
Overigens is DS-de floating market van georges, al weer helemaal uit, vanwege overtoeristiesheid. En ligt die Rose garden op weg erheen-maar geheel niet vlakbij. Alternatieven voor andere drijvende markten zat op de site die ik eerder linkte: daytrips.
Misschien Sra Pathum Palace ? Alleen voor zover ik weet, is dit niet open voor bezoekers…[/quote
Na een tijd gesurft te hebben, heb ik toch iets gevonden. Het heet Tamnak Yai Museum en ligt vlakbij Siam Paragon. Is dit bij je of bij iemand anders bekend?