Onze vlucht naar Thailand is geboekt en in Juli gaan we 15 dagen.
Vliegen op Bangkok en daarna door naar het Zuiden.
We twijfelen een beetje over het aantal dagen dat we in Bangkok willen blijven en in welke wijk (Sukhumvit of Khao San). En hebben daar behoorlijk veel vragen over
We zoeken in de avond uren wel genoeg bars en restaurants. Is dit in zowel Sukhimvit als Khao San goed te doen en wat is het verschil?
Is Sukhimvit een goede uitgangslocatie om locale tour operators te vinden voor dagtochten?
We zitten aan de volgende activiteiten/dagtours te denken:
We zoeken in de avond uren wel genoeg bars en restaurants. Is dit in zowel Sukhimvit als Khao San goed te doen en wat is het verschil?
Ja, zowel rondom Sukhumvit als Khao San Road zijn voldoende restaurants en bars te vinden. Zorg dan wel een beetje dat je niet te ver op Sukhumvit gaat zitten (is de langste straat in Bangkok)ā¦niet verder dan Soi 20 ofzoā¦
Is Sukhimvit een goede uitgangslocatie om locale tour operators te vinden voor dagtochten?
Er zijn wel wat reisbureautjes, maar rondom Khao San Road vind je er meer. Maar geen nood, je kan mij ook altijd even bellen of mailenā¦
We zitten aan de volgende activiteiten/dagtours te denken:
**Nee, niet doen. Wordt ook te gehaast. Tijgertempel helemaal niet doen. Niet naar gedrogeerde tijgers gaan kijken. ** Minimaal 1 nacht blijven. Kan je de 1e dag floating market, river kwai en treintochtje doen, begraafplaats bezoeken en volgende dag naar Erawan watervallenā¦
Fietstocht door Bangkok
Een van de leukste tours die ik ken. Toevallig afgelopen zondag weer eens gedaan, ik stuur je hierover even een berichtje.
Diverse tempels (Wat Phra Kaew, Wat Pho, Wat Arun)
en China Town bezoeken. Is dit binnen een dag te doen of ligt dit te ver uit elkaar?
Goed te doen, tenzij je bij elke tempel uren blijft hangen. Beginnen met Wat Phra Kaew, dan Wat Pho, dan met ferry op en neer naar Wat Arun, en dan naar Chinatown laten brengen. Lekker op eigen gelegenheid doen. Denk om gepaste kleding voor tempels, m.n. Wat Phra Kaew dus lange broek aan en schouders bedekken (geen mouwloze shirtjes).
Ergens een mooi uitzicht over de stad opzoeken. Baiyoke towers bijvoorbeeld.
Baiyoke idd. Dinerbuffet met toegang tot observatiedek voor 750 Baht per persoon. Ik ga zelf volgende week zondag met mān vriendin als dinertje voor verjaardag. Ben benieuwdā¦
Iedere avond in ieder geval de gezelligheid in. Lekker eten en iets drinken in de stad.
Sukhumvit is gezellig. Gulliverās in Sukhumvit Soi 5 is een leuke tent waar je gezellig buiten kunt zitten en zo het straatleven in de gaten kunt houden. Als 's avonds laat alle kraampjes van Sukhumvit Road verdwijnen, komen er allemaal mobiele barretjes voor in de plaats die pas 's ochtends om een uur of 8 als het licht wordt weer verdwijnen, geweldig !
Bedankt voor je heldere reactie.
Ik denk dat we Floating Market / River Kwai pakken en de rest dan achterwege laten en er toch een dagtour van maken, of is ook dat te gehaast?
Het zijn een beetje de standaard dingen die we nu op de planning hebben maar meer tijd hebben we tot op heden helaas niet.
Vrijwel iedereen die voor het eerst naar Thailand komt bezoekt de standaard dingen. Daar is helemaal niks mis mee, want deze standaard dingen zijn ook zeker de moeite waard. Ik heb tijdens mān eerste reis naar Thailand ook een standaardroute gedaan en standaard dingen bezocht. Als Thailand je aanspreekt (waar ik niet aan twijfel), kan je idd altijd nog een keer terugkomen en andere dingen bezoeken.
De tempels bezoeken kan in een halve dag, ze lijken allemaal veel op elkaar maar het is leuk om deze wel even gezien te hebben. Vooral de grote liggende boeddha.
De Baiyoke tower heeft een lounge ruimte op de 82e verdieping o.i.d. met een erg mooi uitzicht. Wil je meer luxe dan is de Long Table aan te raden. Hier hebben ze heerlijk eten in een luxe omgeving met prachtig uitzicht.
Voor de rest wat Krung Thep zegt;)
Hoop dat je er wat aan hebt. Veel plezier alvast! maar dat gaat zeker lukken
āHotel Solo, Sukhumvit 2, Bangkokā
Natuurlijk gaan we niet alles op voorhand plannen maar we willen wel een globaal idee hebben wat we gaan doen.
Overigens heeft het hotel een tour desk (zullen bijna alle hotels wel hebben mar goedā¦) dus we kunnen wat dat betreft snel en last-minute iets boeken.
Zondag 15 juli
Aankomt om 7.00 uur op het vliegveld
Hotel opzoeken, acclimatiseren
Stad in, bezoek Grand Palace en wellicht enkele tempels daar in de buurt
Misschien Chatuchak weekend market
Maandag 16 juli
Fietstocht
Baiyoke sky, uitzicht over de stad en wellicht diner
Dinsdag 17 juli
Khao Yai National Park dagtocht
Woensdag 18 juli
Floating Market, wellicht River Kwai Bridge (twijfels over!)
Misschien maar River Kwai Bridge overslaan en dagje ronddwalen/shoppen in Bangkok.
Donderag 19 juli
Ayutthaya
**Vrijdag 20 juli **
Vlucht Bangkok - Krabi
Gaan zeker ook een aantal keer stappen. Zitten wel redelijk ver vanaf Khao San Road (10km). Is dat een beetje te doen met een Tuk-Tuk?
Iemand ervaring met een dagtocht naar Khao Yai? Het spreekt ons enorm aan en zouden er graag heen gaan maar meer als een dag de tijd hebben we niet.
Zijn de tours naar Ayutthaya over het algemeen dagtours? Of kan ook dit in een halve dag? We zouden er graag heen gaan om de oude stad te bekijken en de sfeer te proeven maar een hele dag met gids en geschiedenis verhalen is niet helemaal ons ding.
Geen ervaring maar ik lees overal dat dat echt te gehaast is. Wat trekt je in Khao Yai? Je kunt er ook voor kiezen om wel richting Kanchanaburi (bridge over the river Kwai) te gaan, daar een nachtje te slapen en dan ook Erawan mee te pakken. Erawan is heel erg mooi, en dan heb je wellicht ook meer tijd om de plek eer aan te doen.
Ayutthaya ligt vrij dicht bij Bangkok. Ik zou geen tour nemen maar gewoon 's ochtends een trein of bus naar Ayutthaya nemen en dan 's avonds weer op dezelfde manier terug gaan. Of eerder als je het al eerder gezien hebt. In Ayutthaya kun je veel te voet doen, een fiets huren of gewoon af en toe een tuk tuk aanhouden (heel makkelijk en betaalbaar). Voordeel van zelf gaan is dat je je alle verhalen en de gids bespaart, en dat het bovendien goedkoper is :P.
Khao Yai zou ik ook niet als dagtrip doen. Doe dan idd zoals Galapogos zegt, ga naar Kanchanaburi, blijf daar een nachtje slapen en bezoek de volgende dag Erawan National Park.
Je kan ook met een tour in de vroege ochtend naar Ayutthaya, eerst bezoek je Bang Pa In, vervolgens een aantal tempels in Ayutthaya (waaronder de Wat Mahathat met het bekende Boeddha-hoofd in de boom) en aan het begin van de middag ga je met de boot vanuit Ayutthaya terug naar Bangkok met lunchbuffet aan boord. Je bent dus wel een hele dag op pad (uiteindelijk rond uur of 4 terug in BKK), maar bent niet de hele dag tempels aan het bekijken. Boottochtje naar Bangkok duurt zoān 3 uur.
Misschien is mijn mening wat uitgesproken, maar moet het toch even melden: Naar Kanchanaburi gaan om de brug te zien, dat kun je nog niet eens āhalf werkā noemen, dan beter overslaan.
Hotel Solo ken ik, voorheen waren dit suites voor zakenmensen, maar blijkbaar liep dit niet, en hebben ze er een hotel van gemaakt.
De lobby en het cafe beneden maken een zeer hippe, trendy indruk, maar de loop zit er echter nog niet in. Dit kon ik zien aan de gordijnen die in bepaalde kamers āop half elfā hingen. En in de lobby annex cafe heb ik max. 5 personen zien zitten, en ik ben er toch vaak langs gelopen.
Ik logeer er, wanneer ik in BKK ben, tegenover. Atlanta Hotel.
Daar zit Lek, (Zo heet ze) met dertig jaar ervaring in het organiseren van dagtrips, links om de hoek als je binnenkomt.
Galapagos, hoewel hij nog op reis moet, ziet het goed: Zelf kun je gemakkelijk en snel naar Ayutthaya. Via skytrain en metro kun je naar Hualamphong Station, waar de treinen vertrekken. Let op de tip van dirkpie in dit geval.
Ook in het geval van Khao Yai deel ik de mening van Galapagos, hoewel ik in Khao Yai nog nooit was, en wel in Erawan.
Op soi 14 van Sukhumvit (Atlanta, waar je ook uitstekend kunt eten, zit evenals je hotel op soi 2) vind je Suda Restaurant, een authentiek Thais gebeuren. Heerlijk en goedkoop.
Verder kun je prima eten bij de Libanees die in de kelder van Phloen Chit Center zit. Daar zitten ook altijd veel mensen.
Phloen Chit Center zit op de hoek van soi 2 met Sukhumvit.
Ik denk dat we het Khao Yai toch maar met een dagtour gaan doen.
Zijn redelijk sportief aangelegd en een lange dag draaien we onze hand niet voor om, we komen tenslotte om e.e.a. te zien en Khao Yai staat toch wel hoog op ons verlanglijstje. Hoger dan Kanchanaburi dus ik denk dat we dat overslaan. Mij bekruipt ook inderdaad een beetje het gevoel dat we dan een hele dag weg zijn om een brug te zien.
Ik denk dat we wel het circus van de Floating Market meepakken maar gezien dit in de omgeving is van Bangkok zijn we hier wellicht hooguit een halve dag aan kwijt?
Bedankt voor de tip Hans.
Het hotel zag er naar onze mening vrij goed uit, lekker centraal, niet al te duur en verder zullen we er toch alleen maar slapen. Wellicht eens naar de tour desk aan de overkant bij Atlanta lopen inderdaad.
Ff voor mijn informatie, wat kost het ?
De ligging is idd. uitstekend, en volgens mij kun je ook een soort golfkarretje charteren, wat je naar de hoofdstraat brengt. Maar neem mij niet kwalijk als dat de suites ernaast zijn, ik weet in elk geval dat een
van de gelegenheden aan jullie kant dit doet.
Ik geloof dat we 400 euro kwijt waren voor 5 nachten (4 personen, 2 kamers).
Heb inderdaad iets gelezen van een service zodat men je in de hoofdstraat af zet. De beoordelingen online via booking.com waren in ieder geval uitstekend. Ook al hangen we daar nooit alles aan opā¦
Diverse tempels (Wat Phra Kaew, Wat Pho, Wat Arun)
en China Town bezoeken. Is dit binnen een dag te doen of ligt dit te ver uit elkaar?
zo maar een kleine tip
Sla het Banglaphu district niet over hier zijn ook nog echt mooie Wats, W Saket, W Ratchanada,W Suthat, W Ratchabobhit[deze heeft veel glas] echt mooi en dicht bij elkaar, hier en daar een leuke markt erbij. wij hebben er in elk geval van genoten.
[QUOTE=flintstone;855634W Saket, W Ratchanada,W Suthat, W Ratchabobhit[/QUOTE]
Wat Saket (& Golden Mount) zijn zeker de moeite waard, maar Wat Ratchanatda met de Loh Prasat is een juweeltje. En er komen maar weinig toeristen wat een bezoekje nog relaxter maakt.