Beetje opschonen en voor je het weet is dit een sticky topic ![]()
lol2lol2
Ik stel me vooreerst de vraag of de vraagsteller (Lydia1) en haar partner wel enige interesse hebben in dit thema (het seksgebeuren). Ik heb misschien (een beetje) ten onrechte het woord “cultuur” gebruikt, maar ik heb steeds meer en meer de indruk opgedaan dat men met de beoordeling van dit verschijnsel rekening moet houden met de andere ingesteldheid van de Thai bevolking, bij mijn weten minstens deels beinvloed door de ruimdenkendheid van het Bouddhisme, tenminste vergeleken met de puriteinse opvattingen van de openbaringsgodsdiensten (judaisme, christendom en islam). Wanneer een westerse toerist de toestanden bv. op Nana Plaza “verafschuwt”, dan maak ik mij toch de bedenking of hij voldoende rekening houdt met de opvattingen van de plaatselijke bevolking. Misbruiken bestaan vanzelfsprekend. Zonder de minste twijfel.
nest je kunt denk ik beter een nieuw topic aanmaken
heb wel een vraag wat bedoel je met als,je als westerse tourist de sextoestanden verafschuwd of je dan wel rekening houdt met de thaise opvattingen
BACO101, ik heb eerder het gevoel dat we het hoofdstuk beter afsluiten omdat het zo delicaat is. Des te meer omdat ik mij omtrent het verschijnsel wel een mening vorm, maar absoluut niet zeker ben dat ik het volledig bij het rechte eind heb. Misschien tot slot : indien een toerist de toestand “verafschuwt”, dan hoop ik dat zijn kritiek bovenal gericht is naar de vette of magere westerse “customer” en niet zozeer naar het vriendelijk Thaivolkje.
het zal waarschijnlijk een heftige discussie worden maar moet je dat altijd vermijden, wordt het forum saai van als elk onderwerp dat enig zins heftig kan zijn wordt vermeden.
ben altijd wel benieuwd naar demeningen over dit onderwerp