1e keer naar Thailand

Nou wie weet… wij verblijven van 23 april tot 27 april in bangkok :wink:
Trouwens wij hebben al geboekt voor restaurant op 61 etage super gaaaf!

De dinnercruise van Loy Nava is niet echt in buffetvorm, je krijgt verschillende gerechten aan je tafel opgediend. En je zit ook niet met andere mensen aan de tafel, dus je hebt zelf toch wel wat privacy :slight_smile:

Das jammer…dan ben ik alweer in Phuket en vervolgens naar Kuala Lumpur…ben van 18 t/m 21 april in Krung Thep ofwel Bangkok.

Toen ik geland was op Survarnabhumi(mei 2009)hebben wij een taxi genomen naar Hua Hin voor slechts:1350bath wat wel goedkoop was!we hebben 2 taxis aangesproken de ene vroeg 500bath meer dan de andere,dus was de rekening rap gemaakt!Nu als je toevallig een taxi wilt afhuren,nooit taxis aanspreken die aan het hotel staan(duur)ook als je eventueel vertoefd in kao san road,neemt nooit een taxi die daar staan of tuk tuks(geldklopperei)oppassen als je aan de grand palace een tuk tuk of een taxi aanspreekt,heb van meerdere mensen gehoord,dat ze dikwijls een omritje maken naar het hotel.Nu zoals Dave het al gezegd heeft,alle tempels liggen dicht bij elkaar(loopafstand van kao san naar wat po en grandpalace is 20min)of je kunt de riverbootexpress nemen(13bath)stopt vlak aan de tempel.Ook vermelden dat je éénmaal aangekomen bent aan de kade,kun je met een overzetboot voor 3 bath Wat arun bezichtigen entreeprijs:20bath,voor de liggende boedha(wat Po)betaal je inkom 50bath.Probeer zoveel mogelijk alles op eigen houtje te doen,spaar je veel uit aan geld!probeer zoveel mogelijk het openbaar vervoer te nemen(spotgoedkoop) bedragen van;3,8,15 en voor de gekoelde bussen 20bath!Het beste wat je kunt doen is een map van Bkk kopen waar de bussen staan vermeld,of anders vraagt je het gewoon aan de mensen die aan de bushalte wachten!g.s:chin:

z’n fietstocht is echt een aanrader ik heb dit 2 jaar geleden gedaan en heb echt dingen gezien in bangkok die ik in 15 eerdere bezoeken nog nooit had gezien :vak02:

Zou het ook wel eens willen doen Dirk,maar mijn vriendin is er spijtig genoeg niet voor te vinden!(het mag niet regenen of de zon mag niet fel schijnen)Ik dacht ook dat je voorbij Chinatown komt met de fiets,Dirk? gegroet:georgessiam.:chin:

:chin:zit je zo onder de plak(grapje) kan je niet een paar uurtjes er alleen op uit een beetje fietsen moet toch kunnen lijkt me
groetjes Fransjes:THAILAND::cambodia:

Fietsen in Bangkok lijkt me dus echt doodeng! Fiets al niet door Rotterdam centrum, laat staan Bangkoklol2

Maar als ik al die verhalen zo lees, schijnt t helemaal je van het te zijn!

En tot nu toe allemaal op fiets terug gekomen? En niet tussen 6 plankjes…:wink:

Ikzelf fiets heel graag fransjes,heb al afstanden gedaan in Thailand(Chiangmai/Lampang en Mukdahan/Ban toket)conclusie=fietsen is leuk in Thailand,behalve voor mijn vriendin.gegroet:georgessiam.:chin:

Nou fietsen wellicht een andere keer mij lijkt het ook eng , ik fiets ook zelfs hier in Den Haag niet hihi sluit me volledig aan…

Nog even een vraagje over de taxis, hoe spreek je ze aan spreken ze bijna allemaal engels? ja hoe maak je ze duidelijk dt je ze voor wat langer wilt inhuren…?

tnxx voor alle posts hier :wink: ben er echt blij mee, helaas nog 6 weekjes te gaan…:zon02:

Esther,fietsen alleen al in Thailand,is echt avontuurlijk!Zeker in het noorden en Isan-country,waar je de mensen zie werken in de rijstvelden,waar je af en toe een tempel tegenkomt waar je ff kunt uitblazen! Het geeft in mijn geval een rustgevend gevoel.Wat Bangkok betreft,kan soms een beetje gevaarlijk zijn,als je echt in het verkeer zit,wat bij de georganiseerde fietstochten niet het geval is.Je passeerd allemaal rustige straatjes+je hebt ervaren "fiets"gidsen die het tempo(snelheid)aanpassen aan jou fietsgedrag.Ik zou zeggen misschien bij de volgende gelegenheid,is proberen?gegroet:georgessiam.:chin:

De meeste taxi-drivers kunnen een mondje engels spreken,indien dat niet het geval is,dan laat je eventueel een kaartje van je hotel of één of andere flyer van een actractie zien.Over het afhuren van een taxi in Bkk of cnx mag je wel rekenen op 1500bath per dag(het is te zien welke afstanden ze naar toe moeten)sommige taxi drivers vragen ook nog een tankbeurt(mag je rekenen dat er 350bath bijkomt)gegroet:georgessiam.

de fietstocht die ik heb gedaan kwam niet langs chinatown maar er zijn meerdere tochten als je hier meer info over wil kan je beter andre breuerr een pb sturen hij zou je dit zeker graag uit willen leggen

niet tussen 6 plankjes maar wel in een andere “kist” >>> ik vond fietsen toch wel erg ver lol2

je fiets door hele rustige delen van bangkok over voetpaden door parken en zelfs door een huiskamer :was: gaat stukjes met je fiets aan boord van een bootje etc etc geloof me het is echt niet eng ik kom uit een klein dorpje en ben helemaal niet gewend aan de stadse drukte en ik vond het niet eng

als je een keertje in een taxi zit met een goed engels sprekende chaffeur (bijvoorbeeld vanaf het vliegveld naar de stad) vraag dan om zijn telefoon nummer en wat het bij hem zou kosten voor wat je van plan bent als je het dan eens bent met de prijs (niet vergeten af te dingen) dan kan je hem bellen als je een dagje een chaffeur wilt hebben

Dat is ook een mogelijk Dirkpie!Had het ergens vermeld indien je Bangkok zelf wilt bezichtigen,waarom niet gebruik maken van het openbare vervoer,ik zeg altijd:al doende leert men.Ik heb het ook moeten leren.Dit ter info voor de topicvraagsteller!gegroet:georgessiam.:chin:

Zoals ik nu mijn eigen post lees, komt idd over dat je op de fiets van BKK naar NL gaat lol2

p.s je eekhoorn is hier nog steeds favoriet bij de kinders;)

Maar nog even over die fiets tocht, lijkt me leuk! Zolang het geen heuvels zijn;)
Idd niet gevaarlijk als ik het zo lees.

Zal tzt eens wat info inwinnen en wie weet doen we het wel.

zoveel heuvels zijn er in bangkok toch niet

ik heb hem trouwens van fon’s homestay daar op de website stond huppelde ie onder een foto heen en weer