Thailand voor de eerste maal........

Hallo,

ben nieuw hier op de site dus alvast gegroet iedereen.
Ik en mijn vriendin gaan in september voor de eerste keer naar thailand,namelijk bangkok royal benja hotel.
Iemand hier al geweest?
Wel zit met zoveel vragen dat ik ni weet waar ik moet beginnen maar proberen doe ik toch:-)
Wat kan ik me van bangkok verwachten?
Veel bezienswaardigheden en soepele verbindingen kwa verkeer en uitstapjes?
Wat pak ik best mee kwa kledij en mss ook medicatie moest ik er ziek worden of kan je daar zo een apotheek instappen?
Ja visa kaart pak ik zowieso mee;-)
Kwa weer,tja da varieert natuurlijk van jaar tot jaar zoals hier?dus daar maak ik wel aan geen zorgen over
Denk dat mijn grootste angst is da ik er de weg kwijt raak als eerste keer als ik eens een grote uitstap wil doen
Alvast bedankt voor de hulp

Gegroet
olivier

Ik herinner me nog goed toen ik voor het eerst in BKK was, ik wilde zo snel mogelijk weer weg

Het is van alles veel: Veel grote gebouwen, veel auto’s en bussen, veel mensen, enz. enz.

Nu ben ik er een aantal keren geweest, en het bevalt me steeds beter.
De locatie van Royal Benja is prima, je zit dichtbij de skytrain, daar stap je in, en je kunt overal komen.
Over je gezondheid: Het Bumrungrad ziekenhuis, wat als beste bekendstaat, zit op 100, misschien 150 meter. En idd, je kunt in apotheken van alles krijgen.

Stel, je bent de weg kwijt, dan laat je een “Taxi-meter” stoppen, je zegt “naa-naa”, (Nana is de buurt van Royal Benja) je kijkt of ie de meter aanzet( anders zeg je “mie-tuh mee kap”), als hij dat dan nog niet doet, uitstappen en een andere taxi nemen. Royal Benja is altijd makkelijk te zien vanuit de verte.

BKK is een shopping-paradise, zorg dat je de weekendmarkt niet mist, makkelijk te bereiken via de skytrain: Halte Chatuchak.
Fietsen in BKK is ook leuk, ook omdat je dan even een halve of hele dag uit de drukte bent.

Hans.

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=116209

Dankjewel Hans

Ik kan me wel inbeelden dat bkk superdruk ga zijn,maar hou wel van het drukke zoveel als het kalme.
Khoop da de verbindingen er gemakkelijk zijn want zou er ook wel eens langs het mooie witte strand willen passeren want na 12 dagen bkk zal ik het ook wel gezien hebben zeker.
Heb je vanuit bkk zelf ook een vliegtuig gepakt voor uitstappen of nachttreinen?
Ik ga me hier nog eens goed verdiepen op het forum en op 1 maand zal ik wel klaargestroomd zijn zeker;-)

Gegroet

Het Royal Benja was eigenlijk altijd mijn vaste hotel als ik hier op vakantie was, prima hotel, ruime schone kamers en goede prijs/kwaliteitsverhouding. Locatie is ook prima.

Verbindingen met openbaar vervoer zijn prima. (Nacht)treinen, bussen en vliegtuigen gaan naar alle delen van het land dus daar hoef je je echt geen zorgen over te maken.

Tsja, wat kan je van Bangkok verwachten
een miljoenenstad en een groot mierennest waar het leven 24/7 doorgaat. Bangkok slaapt nooit. Ik had hetzelfde als Hans toen ik hier voor de eerste keer kwam
het was bloedheet, gigantisch druk (zowel qua verkeer als qua mensen) en ik vond het stinken. Maar als je hier eenmaal aan gewend raakt, zal je zien dat het een geweldige stad is waar je je prima meerdere dagen kunt vermaken. Ik woon er nu en zou niet meer anders willen
I like it !
Maak zeker een fietstocht door Bangkok, echt een aanrader omdat je in een heel ander deel van Bangkok komt. Veel groen en geen verkeer, ook dat is dus nog te vinden in Bangkok !

Wel dat doet me plezier dat te horen,nu ben ik toch al wat geruster.
Het zal uitzoeken zijn maar hou wel van de uitdaging.
Weet je in de buurt van bkk mss een mooi superstrand-jungle dat je me kan aanraden of wa ik zeker ni mag missen als ik in bkk ben?
Alvast bedankt voor de info

gegroet

Hoi levensgenieter, ga je 12 dagen naar Bangkok? Da’s best veel
!
Koop anders een Lonely Planet, altijd handig voor alle ‘highlights’.
Een strand en jungle in de buurt van Bangkok? Je zou bijvoorbeeld de nachttrein of het vliegtuig kunnen nemen naar Ko Samui en als je dan toch in de buurt bent
weleens gehoord van de Full Moon party?? Is 12 september en HEEL leuk :slight_smile:

hier kan je alles vinden ; véél beter dan LP boek :

moet maar eens rondneuzen op deze site , heel veel mogelijkheden van 1 tot 5 weken verblijf . Alles is te vinden ; hotels, guesthouses ,eten ,zien, transport ed

Dankjewel mensen

Hier zitten wel de mensen met de nodige kennis zo te merken:-)
Iemand ervaring met olifanttochten?
Of ik kan dit beter in een ander hoofdstuk vragen?
:wereld:

Persoonlijk zou ik dat overslaan. Naar het schijnt is dit zeer belastend voor de olifanten. Ze krijgen een zware zitbank op hun rug, iets waarvoor ze echt niet gemaakt zijn. Je kan misschien opteren voor een olifant-vriendelijk park waar je de dieren mee mag verzorgen. Voorbeeld hier van: Elephant nature park dicht bij Chiang Mai in het noorden van Thailand:

Grts,

Jelle

mss nog een tip : bij elke afhaling aan de ATM betaal je 150 bath kosten in Thailand ; ga dus bij elke afhaling voor het maximum bedrag (dacht dat dit 20000 B is ; weet het niet zo goed omdat ik een Thaise bankrekening heb)
informeer ook eens bij je bank wat de kosten in jouw land zijn bij gebruik van visa .
Je weet dat de gewone bankkaarten (belgische) niet meer bruikbaar zijn buiten Europa (of je moet dit speciaal laten activeren voor een bepaalde periode )

't zijn allemaal kleine bedragen maar in Thailand is 150 B héél wat (bus, eten ed
) .Voor sommige Thais is 150B een dagloon !

oh ja Jellebowski heeft gelijk ; liever niet doen en ook geen voedsel kopen voor de olifanten die langs de straten moeten lopen !

1 like

Ok

Ja wat je zegt is wel waar,ben zelf ni van de lichtste dus kan ik da maar beter laten en da beest ni laten afzien.
Toffe site en ga ik zeker is doen
Hartelijk dank jelle

Ha levensgenieter!
Een van de leukste ervaringen in Bangkok vonden wij de riviertaxi.
Een soort metro over water :hihi: je moet nl heel snel in-en uitstappen, maar dé manier om overal te komen en veel te zien.
veel plezier!

1 like

Idd, en heel goedkoop. Ik dacht rond de 14 Bht pp

1 like

Als ik jullie was zou ik niet naar Thailand gaan, want het is harstikke benauwd en vochtig daar. Ben zelf daar geweest, in de periode juni tot juli. Het begin van het regenseizoen.
Ga zeker weten terug, maar dan in de maanden december januari of februari, want dan begint de zomer en is het niet super benauwd.

ze gaan in september en het regenseizoen is niet overal hetzelfde.

ik ontraad maar 1 periode in het jaar en dat is eind mrt, april, mei dan is het echt warm

als je naar thailand gaat is het altijd warm en vochtig als je vanuit nederland komt dus dat is geen reden om niet te gaan

1 like

Wij zijn vorig jaar in september geweest en het was fantastisch
 af en toe een verfrissend buitje en voor de rest goed weer. Zo goed dat we dit jaar terug gaan in september.

Ach, benauwd
valt best wel mee. Het is gewoon lekker warm
en vochtig, ja, er kan wel eens een buitje vallen. Meestal aan het eind van de middag, of in de avond. Vandaag hier ook weer droog en lekker weer, net even wat regen gehad.
Moet zeggen dat ik april/mei zelf ook niet zo erg vind

1 like

en als ECHTE Thailand liefhebber moet je alle seizoenen eens meegemaakt hebben ; ben pas de maand juni/juli geweest en idd af en toe een bui of een dagje regen maar daar tegenover staat dat de natuur op zijn mooist is .
Alles is mooi groen , de watervallen hebben water (wat in december/januari niet altijd zo is) ,prachtige wolken en na een regenbui hangt in de valeien mist wat voor de de foto’s een extra is !

1 like

Goed om te horen want ik schrok er al van :p. Wil rond januari vertrekken voor een halfjaar (meerdere landen).