Groeten uit Thailand

Beste lezers,

We zijn afgelopen Zaterdag in Thailand aangekomen.
De vlucht met China Airlines was prima,zeer vriendelijke service,goed eten en drinken.
De entertainment vond ik niet veel,gang scherm met een slechte kijkhoek en een groot scherm ver weg.

Wel aan de stewardess gevraagd of zij de uistlag wilde doorgeven.
Met een smile kwam ze na enige tijd met een handgeschreven bord.
Tumult vreugde fantastisch.

Op Bangkok Airport verliep alles ook prima wel enige tijd bij de immigratie moeten wachten.
Een perfecte mini van transfer gehad.

We verblijven nu op Thai Garden Resort,een mooi complex met een warme ontvangst en uitstekende service.

Helaas ook tijdens de landing kwam de regen met bakken uit de lucht.
Onderweg naar Pattaya stopte het met regen maar de zon hebben we tot de dag van vandaag niet gezien.

De bekende eind van de middag buien zijn er dus niet,het regent regelmatig gedurende minimaal een half uur tot uren.

Vochtig en warm maar wel leuk, de excursies gaan naar Sanctuary of truth,Noon Noch Village en misschien de Tiger Zoo.

Voor Phuket waar we zondag heen vertrekken wordt er geen beter weer verwacht.

Ook de farangs die hier al langer wonen spreken van een sterk veranderd klimaat gedurende de laatste jaren.

De mensen zijn aardig,de sfeer prima en wij als gezin vermaken ons wel hoewel mijn vrouw toch de zon mist.

Als het maar droog is dan vind ik het wel o.k anders zit je alleen maar binnen.

Updates volgen.

Oh ja geen onrusten en daar hebben ze hier niets van gemerkt alles is rustig en vredig.
Wel weinig toeristen

You made it! :vak02: Nu nog wat zon en dan is het helemaal perfect! Je update is iig erg leuk! Geniet er nog van en ik stuur wat zonnestralen jou kant op:zon02:

Leuk om te lezen!! Zo krijg ik ook weer zin om te vertrekken - maar wel vervelend van het weer. Mijn broer is “net” vertrokken met de nachtbus naar Chiang Mai, zal hem eens vragen of het weer daar beter is.

:chin:

Hey!

Leuk zo’n verhaal. Ik vertrek over een week en hoop (voor ons beiden) dat het weer dus snel beter wordt!!

heeft sowieso heel erg zin

Veel plezier nog!!

Veel plezier :chin:

Nog wat slecht weer tips: Underwater World, een bioscoopje pikken, bowlen, glasmuseum, …
Geen-zon tips: Floating Market, Nong Nooch, Crocodile Farm, Elephant Village, Silverlake Wine Estate,
Winkeltips: TukCom, Mike’s Shopping Mall, dinsdag en vrijdag markt op Soi Buakhaow. Laat de moderne malls maar links liggen, die zijn er in Nederland ook voldoende.
Nachtleven-tips: D’r is geen nachtleven in PTT. :vak02:

Leuk om even van je te horen Searcher !!! Goed dat jullie de uitslag nog doorkregen in het vliegtuig ! Nog een beetje gejuich in het vliegtuig ?
Hier in Haarlem was het iig een groot feest, echt geweldig. Ben nog niet in de gracht gesprongen…dat gebeurt pas als we echt de cup winnen :slight_smile:

Hi Thailand liefhebbers,

Leuke reacties we gaan weer verder met posten het is nu 00:06 en ik heb geen slaap.
Gisteren van 00:00 tot 04:00 wakker gelegen ,jet lag,en overdag slaap ik niet.
Ach het zal de indrukken zijn.

Vanochtend even de zon gezien en meteen een kreeften uitstraling.

Vanavond naar Central geweest een mooie shopping mall en gisteren naar Central World.

Wij zijn de enige die met paraplu’s lopen ik vind het best.
Morgen naar Noon Noch Village en hierna naar de floating markets.

Vandaag en gisteren bij het hollandse eet cafe Eve’s wat gekletst en gedronken.

Van mijn zoon en zijn vriendin wordt nu een silhoutte schilderij van een foto gemaakt.

We hobbelen zo door en uiteraard morgen nacht 02:00 het Nederlands elftal bekijken.
Spannend ,zeker als voetbal liefhebber.
De sfeer thuis mis ik maar dat geldt ook voor van Marwijk las ik.

Donderdag naar de Sanctuary of truth

En naar mijn bescheiden mening en natuurlijk van mijn vrouw en dochter is het bezoek aan Central zeker de moeite waard.
Niet te vergelijken met Nederland,Tand klinieken,schoonheid salon’s,merk zaken en allerlei eet gelegenheden onder 1 dak.

Ik heb alleen wat moeite met de oudjes ,jonge Thaise,maar ik probeer hier doorheen te kijken.
Kijken of ik kan slapen en zul je zien morgen tijdens de GAME ga ik knikkebollen of het resort wakker schreeuwen.

tot de volgende update,

Om 2 uur dan ben je een half uur te laat hoor! lol2

Maar veel plezier met kijken!

En Central World? Waar? Die ligt toch aan de vlakte?

Hallo,
Ik heb afgelopen vrijdag nog aan jullie gedacht! Nog een week en dan vertrekken wij ook. Is het weer werkelijk zo slecht? Lees op andere forums dat het nog steeds erg droog is voor de tijd van het jaar. En ook de weersverwachting voor Thailand op www.weeronline.nl is niet echt slecht te noemen…
Erg leuk om jullie belevenissen hier te lezen!
Veel

http://www.wunderground.com/global/TH.html

Ideaal deze website! Maar zie nu voor Bangkok veel donkere wolken en donderbuien…

Kan natuurlijk ook plaatselijk onweersbuitje zijn…Bangkok is zo groot. Ik zou me vooral niet al teveel aantrekken van die online weersberichten. Heb regelmatig voor vertrek gekeken wat het weer was en vaak werden er donderwolken of regen aangegeven. Eenmaal aangekomen was het prachtig weer…

Er staat dan ook bij 20% wat is nou 20%? Maar evengoed handig, je kan dan toch een beetje bekijken hoe en wat. Maar natuurlijk is het nooit 100% zeker, dat is hier in NL ook. En zeggen ze ook niet, ‘niets is zo veranderlijk als het weer’ ?

Das zeker waar !!! Voorlopig mogen wij niet klagen he Esther ! Al dagenlang prachtig weer :zon02:
Afgelopen week helemaal af en toe Thaise temperaturen…

Hier zijn we weer :cheer:

Het is knal bewolkt in Pattaya vanaf het moment dat we in Bangkok geland zijn tot nu.
Echter gisteren ochtend en deze ochtend scheen volop de zon voor een paar uur.

De vochtigheid is heel hoog als je de riveira hal kent van Blijdorp Rotterdam daar loop je dan de gehele dag in, lol2

We zijn net terug uit Noon Noch Village ,een botanische tuin.
We hebben bij een lokaal reisburo’tje deze excursie geregeld.
Natuurlijk kun je het zelf doen,maar taxi’s vanaf Noon Noch Village kunnen vragen wat ze willen.

De dame van het reisburo ging ook mee en haar zus als mini bus chauffeuse.
Wederom zeer vriendelijk,uiterst behulpzaam met alles.
Het is zo groot dat enige hulp wel noodzakelijk is.

Ik viel van de ene verbazing in de andere,wat een planten soorten,bloemen en op de achtergrond wuivende palmbomen en bergen.
Geuren vermengen zich en overtreffen mijn zweet druppels,elke porie staat open.
Langzaam komen we bij een aangelegde vallei,met een speling van kleuren en geuren en witte tempeltjes en uitkijk punten.
Waarom woon ik in het Botlek gebied vraag ik me af.

Langzaam dalen we af en stoppen bij bijzondere cactussen die in bloei staan,bomen die maar 50 jaar leven en het zaad kost 30.000 bath.

Dan de show , zeer mooi vriendelijk lachende dames en heren die ons met een thaise dans vermaken.
Sierlijke bewegingen die mij terug doen denken aan onze huwelijks reis 20 jaar geleden.
Ik moest even slikken dat was toen en alles kwam weer boven,nu met onze kids.
Het is een god’s geschenk dat ik dit mag beleven.
Nog een kick box show en een drum show.

Op naar de olifanten show, vermakelijk maar wel dier onvriendelijk vind ik.
Voetballen,skelter rijden en pijltjes gooien tja ik geloofde mijn ogen niet.

Nog even naar al de hummers en sport wagens van de eigenaar gekeken met zijn eigen parkeer garage.
Tja overdaad ?

In overleg met de gids een resturant uitgekozen op Noon Noch, en meteen maar de gids en chauffeur getrakteerd.
Ze hebben te lijden onder het terugvallende toerisme.

Het is zo stil overal maar goed ,op naar de floating market.
Ook een hele belevenis maar kunstmatig aangelegd althans in Pattaya.

Voor de nieuwsgierigen , 600 bath per persoon ,incl mini bus transfer , gids en floating market.

Het was het mij waard !

Ik ga alles weer eens verwerken en updates volgen.
Vraag gerust als je iets wilt weten .

Vannacht vroeg eruit om Nederland te zien voetballen !

Nog effe en ik heb het nog druk, morgen een lazy day en Donderdag Sanctuary of Truth.

Leuke update weer !!!

Hoop dat we nog regelmatig van je horen vanuit Thailand !

Succes met wakker blijven vannacht ! Ga je op de hotelkamer kijken of wordt het een kroeg ergens ?

We mogen hier zeker niet mopperen!!!:cheer:

Dat vond ik één van de nare dingen in Thailand. De vochtigheid! Camera moest minstens eerst een uur buiten liggen wou je er een fatsoenlijke foto mee maken. Weet nog goed toen we aankwamen, op het vliegveld niets aan de hand. Eenmaal buiten, alle kleding PLAK! lol2

Floating market in Pattaya? Wist ik niet eens! Leuk, dank voor de tip!

Veel plezier nog! En aan je verhalen te zien gaat dat helemaal lukken!

HUP HOLLAND HUP!!!

Had daarstraks mijn vriendin aan de lijn en in Si Saket was het ook het zelfde laken aan de broek"regen en nog eens regen"!!
In iedergeval nog een prettig verblijf in Thailand.
gegroet:georgessiam.