Groeten uit Thailand

Tof om te volgen, Searcher! En amuseer jullie, ik krijg alleen nog maar meer goesting… Nogtweemaandjesnogtweemaandjes…:dag:
Grts,

Jelle

Hi allemaal,

Leuke reacties en ik zal posten als de internet verbinding het toelaat.
Hier in het hotel is deze stabiel ,althans wireless,wifi notebook.

Gisteren om 22:45 naar bed , om 's nachts op te staan.
Net gewend aan de jetlag en nu eruit, affijn 2 keer mijn wekker uitgedrukt en
toen de afstandbediening gepakt.

Het Wilhelmus in mijn kamer, via ASTRO Sport een uitstekende engels gesproken zender.
Wat een wedstrijd, mijn vrouw en dochter slapen in de hotel kamer naast mijn zoon en ik.
Zij hoorde me juichen en zij zag geen doelpunt, affijn zij keek naar een andere zender die vertraagd was.

Hierna een klop op de deur zat die schat ?

De laatste minuut duurde mij te lang en het zal toch niet gebeuren.
Op naar de finale.

Vanochtend 09:30 op stralende zon ,sportstudio aan ,de telegraaf online en na genieten.
De hotel medewerkers spreken me aan en vragen of ik heb gekeken.
Uiteraard we zijn de laatste 4 in de ontbijtzaal.

Even de Duitsers plagen en op naar de zonnebedjes.

Ik kan goed tegen de zon maar hier ben ik binnen 30 min een kreeft.
Parasol ,…

's middags naar de KFC tja ,kinderen…terwijl ik met pathai ? had kennis gemaakt.
Een noedel gerecht met div kruiden.

Vanavond naar de laundry ,een ongeloofelijke zooi daar binnen,sigaret erbij.
Ik lach me kapot maar wedden dat mijn kleding schoon is althans dat hoop ik.

Het is inderdaad zo,dat mijn kleding ,althans zo lijkt het ongecentrifugeerd om je heen hangt.
De hoge vochtigheid en temp maakt je kletsnat.

Vanavond de kunstenaar bezoeken die nu met dag 3 bezig is met het portret van mijn zoon en zijn vriendin.
Ontzettend mooi.

Ik heb veel negatieve reacties gelezen over Pattaya,het is zo’n beetje als Playa de Palma,El Arenal,ect…als je er iets buiten verblijft dan is het rustig met een Thaise vriendelijkheid.

De bar girls plagen ons vaak als we als familie langs lopen op weg naar het lokale reisburo.
Ze lopen achter mij of mijn zoon aan en kijken dan even naar mijn vrouw.
Gewoon lachen en zwaaien alles is dan o.k.

Mijn 1e misser heb gemaakt de Bath bus de verkeerd kant opgenomen tja dan moet je betalen,jammer dan,
Seclond Road Sir , smiling o.k …

Morgen Sanctuary of Truth updates volgen, indien gewenst.
Met een glimlach gaan alle deuren open in Nederland moet je met de vuist op tafel slaan altijd strijden.
Dan maar de glimlach.

Gr Searcher

Nu ik weet je planning niet Searcher,maar als je ff tijd hebt(vermits je toch in Pattaya zit)kun je eventueel een busrit maken (1uur)naar Bhan Phe om aldaar een overzetboot te nemen naar Koh Samet.(het is maar een voorstel)
Ook moet je als je op restaurant bent het thaise gerecht:“masserman kai” eens proberen(echt iets om je vingers en duimen van af te likken.
gegroet en nog een goede tijd in het land van de glimlach!!
georgessiam.

Bedankt,

Is dit een vlees of vis gerecht ?

Het eiland met het gezin gaat niet lukken.
Zoals beloofd ,vandaag hebben we de Sanctuary of Truth bezocht.
Volgens de Nederlandse Hotel manager is dit onterecht niet aan de man te krijgen.

Ik heb het tripje bij het lokale reisburo geregeld.
Dit was niet noodzakelijk immers,dit ligt slecht enkele km’s van Pattaya.
Een bath bus en een stukje lopen zou volstaan.

Als je aankomt let dan wel op dat de broek over de knie valt hoewel het geen tempel is.
Een kort ritje met een paard en wagen brengt je bij een restaurant,trap.
Hier heb je een uitzicht punt en dan zie je dan het schitterende volledig uit hout opgebouwd gebouw eigenlijk een paleis.
Hier dien je even te wachten en dan loop je de trap af naar beneden.

Bouwvakkers zijn volop bezig om dit wonder verder te verbouwen dan wel uit te breiden.
Binnenin dien je zelf naar een gids te vragen dit kost niets extra.

45 min heeft onze gids ons rondgeleid,een aardige dame die goed Engels spreekt.
Je komt ogen tekort,het uitzicht over zee is zeer mooi.
Het is een mengelmoes van kamers die voor India,Thailand ect…staan.
Alles is van verschillende soorten hout gemaakt,wat alleen door hout is verbonden.

Arbeiders zowel mannen en vrouwen,maken de beelden ect,volledig met de hand.
De vrouwen veelal de details vanwege hun fijne motoriek.

Van mij mag dit een wereldwonder worden genoemd terwijl ik er toch een aantal heb gezien.

Een mooi Thaise dans show onder genot van een drankje en het afscheid van de gids brengt ons weer terug.

De vriendelijkheid is weer top.

Morgen de tigerzoo,… updates volgen.

Kai = kip :slight_smile:

Idd een aanrader dit gerecht, hmmm…lekker met aardappelen en pinda’s !
En dan als toetje een sticky rice met mango !

Ik geniet helemaal met je mee!

In welk hotel verblijf je bij/in Pattaya?

Ik verblijf in Thai Garden , dit hotel staat onder Nederlandse leiding.
Zeer schoon,uiterst vriendelijke medewerkers die altijd een praatje maken.

Vandaag zijn we naar de tijgezoo geweest ondanks de negatieve berichten op tripadvisor is onze ervaring zeer positief.

Deze update schrijf ik nog immers zoonlief moet zijn vriendin even spreken.:cheer:

Hallo, hoe zit het met de veiligheid en jullie reisverzekering, het ministerie heeft code 4 gegeven en ik heb net van reisverzekering gehoord dat je dan niet verzekerd bent. Ik ben van plan 25 juli te vertrekken en alles is al geboekt.

Heidi

Zo te lezen geldt dat voor bepaalde gebieden in het zuiden:

Alleen voor de provincies* Pattani, Yala, Narathiwat en Songkhla, gelegen in het uiterste zuiden van Thailand, geldt dat niet-essentiële reizen worden ontraden.*
*Voor wat betreft de rest van Thailand wordt reizigers in verband met de nog steeds onzekere en instabiele politieke situatie aangeraden waakzaamheid te betrachten, met name in Bangkok en het noorden en noordoosten van het land. *

http://www.minbuza.nl/nl/Reizen_en_Landen/Reisadviezen/Reisadviezen_alfabetisch/T/Thailand

In deze zuidelijke provincies is het al jaren onrustig en reizen hiernaar toe worden al lange tijd ontraden.

Waakzaamheid betrachten is niveau 2 volgens de website Min BuZa.

Mooi hotel! Ligt alleen een beetje boven ons budget;)

Waar en wanneer heb je dit gehoord? Weet van niks namelijk en wij hier op het wwz forum zijn er vaak wel als de kippen bij als het om dit soort berichten gaat!

Zie website Min BuZa. Idd code 4, maar alleen voor bepaalde gebieden (4 zuidelijke provincies).

de 4 zuidelijke provincies in het grensgebied met maleisie daar is al jaren sprake van onrust en aanslagen door de moslim gemeenschap ivm hun strijd voor onafhankelijkheid.

Die website had ik iid ook gezien. Maar das al “oud” nieuws. Maar ik dacht in ene huh…??? Wat is er nu weer aan de hand…Niets aan het handje dus, oftewel het is nog hetzelfde.

Las trouwens ook dat je je als NL’er dient (is wel vrijwillig) te registreren. Hoe gaan jullie hier mee om? Doen jullie dat?

Jep, same same :slight_smile:

@ Searcher,

Mocht je voor een visgerecht willen gaan is pla sam rod met witte rijst een aanrader beetje spicy maar wel heel lekker.

Fijne vakantie.

Hallo, ik houd de site van Buza in de gaten, daar zag ik code 4 op staan en daarom heb ik dus mijn reisverzekering gebeld hoe zij hiermee omgaan. Hun antwoord was vanaf code 4 geldt de reis- en annuleringsverzekering niet meer.

Mist je niet naar de bovenstaande zuidelijke provincies gaat is er qua verzekeringen niets aan de hand! Dus stel, je gaat naar Bangkok, Chiang Mai, Phuket en Krabi (om maar even iets te noemen) dan ga je dus gedekt op reis. En stel, er gebeurt terplekke iets, en code 4 word uitgeroepen dan is dat zogenaamde overmacht en ben je gewoon verzekerd. (dit is wat mijn verzekering mij destijds vertelde)

1 like

het gaat echt om de 4 meest zuidelijke provincies bij de grens met maleisie

Hello everybody !

Zoals beloofd inmiddels zijn we net aangekomen op Phuket Kata Beach Boomerang Village.

Als je in een romantisch oord wilt zitten dan is dit de place to be.
De kamer welke je met houtgeuren en lotus bloemen op het bed en de badkamer tegemoet lacht.

Gebouwd tegen een een zeer steile helling en daar ligt het probleem.
Als je naar de winkel straat gaat dan moet je werkelijk een helling van 13% af.
Gelukkig rijdt er een hotel busje voor het strand en terug.

Nogmaals het uitzicht vooral aan 1 kant is zeer mooi,omgeven door een natuurlijke tuin en een restaurant op een plateau.
De manager is een Italiaan en het avond eten desgewenst Thais,Italiaans.

Overal in de slechts 20 huisjes maar dat schat ik straalt de rust je tegemoet.

De tijgerzoo,dit vind ik onterecht dat deze zo wordt afgekraakt op tripadvisor.
Ik .wij vonden het uniek om een tijgertje melk te mogen voeren.
Een krokodillen show heb ik nog nooit meegemaakt en vonden wij indrukwekkend.

Pattaya en vooral de buurt rondom,Thaigarden is ons best bevallen.

Nogmaals ik merk niets van al datgene wat er is gebeurd.
Ik ben zeer kritisch en ik wil ons gezin niet in gevaar brengen.

Overal worden we zo vriendelijk ontvangen,behandeld.
Men is vooral blij dat er toeristen komen.

Ik sprak 2 Nederlanders die op zichzelf reisde ze vertelde met dat het bij de River Kwai zo stil is.

Is Boomerang Village een honeymoon hotel ,ik vind van wel.
Is het geschikt voor gezinnen,dat wat minder,echter voor je rust zit je hier denk ik prima.
Vooral met het drukke programma dat we hebben in Bangkok.

Ik ga mijn kamer verlaten de schuifpui openen en de geuren en kleuren en de zachte wind mijn zintuigen laten verwennen.
Een hapje in een open restaurant met kaarsjes en wuivende gordijnen denk ik aan de aankomende finale vannacht.
Maar de glimlach heb ik al op mijn gezicht.

Updates volgen

searcher