Thailand reisschema met kinderen

Wij willen volgende jaar in July/Augustus in Thailand gaan met onze 2 kinderen van 16 en 14 jaar.
Ik heb een programma gemakt en vraag aan jullie of het haalbaar is?
Als jullie mij ook tips kunnen geven betreffende Guesthouses / dingen te doen, te zien - Heel graag!!
Alvast bedankt voor jullie hulp!!

1: Vertrek DUSSELDORF – DUBAI = (hotel: Rose Rayhaan by Rotana Dubai)

2: DUBAI - BKK

3: Aankomst BKK in de ochtend, verkenning van je hotelomgeving + Bayloke tower + nachtmarkt

4: BKK Wat Phra Kaw/Gr.Palace-Wat Pho – Tha Tian- Wat Arun

5: BKK voormiddag slenteren door Chinatown en aansluitende fietstocht Co Kessel + Snake Farm

6: BKK riverexpress tot Tha Taksin- de skytrain nemen tot Rachadamri – Erawan Shrine- Siam Paragon

7: Bus BKK –> Kanchanaburi - Fiets huren om o.a.de bridge River Kwai te bekijken

8: Kanchanaburi - waterwal Erawan

9: Bus Kanchanaburi–>Supphanburi–>Ayutthaya - Met gehuurde fietsen de tempels van Ayuthaya bekeken en dan met nachttrein naar Chiang Mai

10: Chiang Mai - Aankomst in Chiang Mai in de ochtend - Tijgers tempels + zoo in Chaing Mai + Nacht markt

11: Chiang Mai - Doi suthep (tempel)

12: Chiang Mai –> www.baanchangelephantpark.com

13: Chiang Mai

14: Chiang Mai naar Phuket – per Vlucht

15: Phuket

16: Phuket - excursie boeken naar Phi Phi of James Bond island.

17: Phuket - excursie boeken naar Phi Phi of James Bond island.

18: Phuket –> Khao Sok per bus

19: Khao Sok

20 Khao Sok naar Surrathani met de Ferry naar Koh Samui

21 Koh Samui

22: Koh Samui

23: Koh Samui

24: koh Samui–> naar Koh Tao

25: Koh Tao

26: Koh Tao –> met de ferry naar Chumpon en dan de nachttrein naar Bangkok

27:BKK om souvenir te kopen

28: Vlucht BKK–>DUBAI

29: DUBAI & DUSSELDORF

Nu voor dag 10 zou ik zeggen de tijger tempel die op 10km van Chiangmai ligt(Mae -rim)zou ik combineren met een bezoekje aan het olifantenkamp,snake farm en orchideeenfarm!!
Dus krijgen we voor dag11;s’morgens een bezoekje aan de chiangmai zoo(s’middags kan het heel warm zijn)en vandaar uit kun je met een red sangtaw s’middags Doi Suthep bezoeken.
Het is een berg,waaruit je een prachtig uitzicht heb op de stad Chiangmai!!
Ook nog ff vermelden dat je van Wat Doi Suthep ook het dorpje(ligt wat hoger)Doi Pui kunt bezichtigen!!
Nu zie ik dat dag 13 openstaat!!Ik zou zeggen een bezoekje brengen aan Doi Inthanon(58km vanuit Chiangmai)gemakkelijk te bereiken met het openbaar vervoer.
Bussen rijden om de 20 minuten naar het stadje “Chomtong”!daaruit kan men een pickup met chauffeur huren om naar de hoogste berg van Thailand te rijden!!
Onderweg komt men nog verschillende watervallen tegen(in hoofdletters!"DIT MOET JE ZEKER BEZOEKEN.“MAE KLANG WATERVALLEN!!”

Op Gg ( onze wandelende reisgids ) was ik aan het wachten , jaja we kunnen zoveel vinden ik zou kunnen vermelden waarom geen Chiang Rai :chin:
Ik heb liever het noorden dan het zuiden !
Maar een betere vraag zou zijn " zit de timing goed "?
Het vinden van ik zo moeilijk …wat vinden we leuk ?
Neem dit niet verkeerd op hé !
:chin::chin:

4: BKK Wat Phra Kaw/Gr.Palace-Wat Pho – Tha Tian- Wat Arun
Eeen uitstekend guesthouse is voor deze omgeving
http://khaosan.neobackpackers.com/bangkok/pannee_lodge.html
Het ligt overal erg dichtbij,en het is netjes ruim en goed verzorgt. Wat misschien ook leuk s voor de kids het ligt op 2 min van de Khao San.

25: Koh Tao
Dit is een hotel waar ik ook zelf heb geslapen en het beviel me zeer goed: http://www.sawadee.com/hotel/kohtao/saireehut/
Lekker dichtbij alles en toch relaxt

Voor de rest vind ik jullie reis er prima uitzien hoor zeker als jullie misschien wat kunnen doen met de tips van Georges.Het is nu alleen nog eventjes wachten tot vg jaar:dag:

1: Vertrek DUSSELDORF – DUBAI = (hotel: Rose Rayhaan by Rotana Dubai)

2: DUBAI - BKK

en

28: Vlucht BKK–>DUBAI

29: DUBAI & DUSSELDORF

Vind je dit niet zonde van een deel van je vakantie?? Volgens mij is de reis ook erg slopend op deze manier. Maar ik kan me vergissen natuurlijk :chin:

Ik ga er vanuit dat ze een vlucht Duss-Dubai hebben geboekt?

Ja, dat snap ik. Maar een reis naar Duss, dan Duss-Dub en daarna Dub-BKK is zelfs met een hotelovernachting best een hele aanslag. Daarbij ben je 5 tot 6 dagen bezig met reizen en revalideren.

En dan ook meteen

• Aankomst BKK in de ochtend, verkenning van je hotelomgeving + Bayloke tower + nachtmarkt

Persoonlijk vind ik dat zeer ambitieus :chin:

Ja daar heb je inderdaad een punt dat had ik niet zo snel gezien. Misschien dat ze dat nog kunnen aanpassen? In de tijd dat ze willen gaan zijn de rechtstreekse vluchten ook niet zo heel prijzig.

Klopt. En als ze rond 6 maanden van te voren boeken, heb je kans dat er vroegboekkorting wordt gegeven. :chin:

Edit: Ik kijk net naar de prijzen en Emirates vraagt nu €740 voor zo’n Duss-Dub-BKK ticket. KLM vraagt meestal medio januari rond de 700 á 800 euro voor een rechtstreekse vlucht (is nu nog 1044 euro)

Hallo iedereen

Bedankt voor jullie info to zo ver:nod:

Inderdaad wij dachten om vanaf Dusseldorf naar Bangkok te vliegen met een tussen stop in DUBAI - Ik heb ook begrijpen dat EMIRATES heeft heel goedkoper vlichticket als jij een tussen stop doet via DUBAI.

Als het goed is de vluchten zijn als volgens: vertrekken vanaf DUSS rond 15.30 uur aankomst in DUBAI rond de 23.55 uur. En dan vlucht vanaf DUBAI de volgende dag om rond 23.55 en aankomst BANGKOK rond 08.00 uur.

Ik vindt zelf prettige om maximum 7 uur in een vligtuig te zitten (ik ben een roker en ik zie helemaal niet zitten om 14 uur zonder te roken:frown: )

Wij hebben nog geen ticket geboekt maar ik heb gelezen dat via DUSS. the vligticket zijn VEEL goedkoper als jij vanuit Amsterdam vertrek.

Aankomst BKK in de ochtend, verkenning van je hotelomgeving + Bayloke tower (iets drinken vanuit het hoogste etage om de view te genieten) + nachtmarkt (om wat te eten)
Is dat dan te veel?:question:

Bedankt Georgessiam en rik072 voor jullie tips - Ik neem ze zeker mee!:slywink:

Dus je bent dan 3 dagen effectief aan het reizen. Je kan pas inchecken rond 13:00 in Bangkok en wil dan even douchen, misschien even liggen, etc.

Ik was ook een behoorlijke roker, maar om nou mijn 2 kinderen 1 tot 2 dagen vakantie minder te geven, omdat ik een peukie nodig heb?? Nee, dat vind ik wel een beetje ver gaan. 11,5 uur is zo voorbij.

Veeeeeel goedkoper valt wel mee. Je moet ook nog naar Dusseldorf, dat kost ook geld. En de tijd die je bezig bent met reizen is ook niet in geld uit te drukken. Ik kan niet beoordelen hoe diep jullie zakken zijn, maar ik wil optimaal van mijn vakantietijd genieten. Dus kost dit mij een paar tientjes meer, dan heb ik dat er wel voor over.

Je kan ook eten bij het Baiyoke sky hotel + uitzicht. Kost je ongeveer 700 baht per persoon. Dan heb je een vrij buffet met de lekkerste dingen die je je maar kan voorstellen. :chin:

Citaat:
Origineel gepost door pascaline http://stijl.wereldwijzer.nl/images/buttons/viewpost.gif
Als het goed is de vluchten zijn als volgens: vertrekken vanaf DUSS rond 15.30 uur aankomst in DUBAI rond de 23.55 uur. En dan vlucht vanaf DUBAI de volgende dag om rond 23.55 en aankomst BANGKOK rond 08.00 uur.

Dus je bent dan 3 dagen effectief aan het reizen. Je kan pas inchecken rond 13:00 in Bangkok en wil dan even douchen, misschien even liggen, etc.

Ter info jij ben 2 dagen en niet 3 dagen onderweg dus dat valt mee!

Mij man en mijn kinderen denken hetzelfde erover: als wij een tussen stop moeten maken dan maar DUBAI ipv CAIRO!:wereld: en zoals ik heb gelezen soms is EMIRATES goedkoper dan een rechttreeks vluch van KLM en soms geven EMIRATES 1 hotel overnachting gratis. Dus onze keuze is snel gemaakt.

Heb jij nog leuk tips of guesthouses die ik kan meenemen in mijn schema?

Rechtstreeks vliegen betekent meer genieten van Thailand. Als je liever in Dubai slaapt voor een nacht, moeten jullie zelf weten. Maar meer dan 48 uur reizen vind ik al helemaal niks.

Cairo?? Nee, dat zou ik ook niet fijn vinden. :wacko:

Succes met plannen :chin:

een stop van 24 uur in dubai is ook prima uit te houden je kan in 1 dag mooi de stad verkennen er is daar genoeg te zien en als je dan naar bangkok vliegt valt die reis qua tijd ook best mee als je dan nog wat kan slapen in het vliegtuig kom je niet zo moe aan en is die eerste dag in bangkok prima te doen en of je het ook allemaal vol gaat houden tot aan de nightmarket dat zie je van zelf en zo niet lekker naar bed
en de reis naar dusseldorf is voor grote delen van nederland niet verder of zeker niet veel verder dan naar schiphol en in iedergeval beter bereikbaar over de weg qua file’s ik zelf vlieg ook liever vanaf dusseldorf dan vanaf schiphol maar als rechtstreeks vliegen toch nog een optie is kijk dan eens bij airberlin die hebben ook vaak mooie aanbiedingen rechtstreeks (regelmatig net zo duur of goedkoper dan met tussenstop)

het schema is prima te doen en al is james bond eiland niet heel bijzonder om te zien is deze trip vaak toch de moeite waard om te boeken want phanang bay is heel mooi je zou daar ook een tour kunnen boeken met zee kayaken is denk ik voor de kinderen ook leuk om te doen

:chin:volgens mij zijn er twee vluchten emirates van af dusseldorf naar dubai een rond 15.00uur en rond 21.00 uur en als je juist boekt hoef je maar 3 uurtjes in dubai te zijn om je reis tevervolgen naar Bangkok
Ben je eenmaal in bkk zal ik er twee dagen verblijven en dan aan het eind van je vakantie nog twee dagen de rest van het programma ziet er wel leuk uit
Persoonlijk zal ik ook isaan aan doen dat is voor mij echt puur Thailand
laat je kinderen ook wat ideeen naar voren brengen een avond Thaise disco is ook een mooie ervaring voor hun lijkt me zo:THAILAND::cambodia:

Hoi,

Niemand met leuke tips over Guesthouse en of Hotel?:tssk:

Hi,
Ik weet je budget natuurlijk niet, maar dit vonden wij erg leuke hotels:

• Kanchanaburi (wel een eindje erbuiten, maar tranport is er gemakkelijk geregeld:
    Oriental Kwai Resort. Verzorgen allerlei excursies, je kunt er fietsen huren, en er is een gratis transport naar een heerlijke Spa. Staat zeer hoog op Zoover en Tripadvisor
    Heerlijk eten daar!
    Ze hebben een familiebungalow met 5/6 slaapplaatsen, aan de rivier
  • Ayutthaya - Hotel I-u-dia. Heerlijke klein hotelletje met hoge service, gratis fietsen.
    Ligt op het eiland, vlakbij olifantenkamp, tempels e.d. Hebben diverse soorten verbindingskamers.

Dan over Koh Samui, wij misten hier de cultuur en de echte sfeer van Thailand. Zijn er afgelopen zomer geweest, eind augustus/begin september. Zeer heet! Zaten in Kanokburi resort aan de Westkust en in Sandalwood tussen Chaweng en Lamai.
Fijnste strand in de buurt van Chaweng vonden wij Chaweng Noi, het grote strand van Chaweng en het stadje zelf spraken ons totaal niet aan, vergane glorie.
Zou zelf niet Phuket en Koh Samui combineren, zijn eenzelfde soort strandbestemming, maar natuurlijk ieder zijn smaak.
Wij gingen na Chiang Mai nog verder naar Pai, op de weg naar Mae Hong son, en zaten in een heerlijk resortje, Belle Villa Pai. Pai is een heerlijk dorpje met o.a. olifantenkampen, bergvolken, lycheesgaarden, mooie natuur, lekkere restaurantjes en rust.
In je schema zag ik dat je vrij kort in Ayutthaya bent, je zou hier gerust iets langer kunnen blijven, ons hotelletje was echt een paradijs!

Met vr.groeten, Sylvia

Hi,
Vergeet nog iets, als je op de terugweg alleen souvenirs wilt kopen, en niet persé BKK centrum in wilt, heb ik nog een tip: Park 9 Living Residences, grote 2 slaapkamer appartementen met zwembad, ca. 20 minuten van het vliegveld, en gratis vervoer naar 2 grote shoppingmalls!
Zeer redelijke prijzen, te boeken via booking.com en nog tot aankomst gratis te annuleren.
Groetjes, Sylvia

Wij zijn dit jaar ook met kind in Thailand geweest in augustus.
Wij zijn iets meer van de accomodaties plannen en de reizen tussendoor en dan ter plekke bedenken wat dan te gaan doen met de info over de mogelijkheden.

Ik sluit me aan de bij de eerdere tip om in Kanchanaburi naar Oriental Kwai Resort te gaan, je kan ook met vieren in een bungalow. Persoonlijk zou ik dan iets langer blijven om bijvoorbeeld ook naar Hellfire pass te gaan.
De transfer van Bangkok naar Kanchanaburi kun je dan ook regelen met het resort (Nederlandse eigenaars) en anders is ook per trein een fijne optie.
Het verblijf bij OK is er een om nooit meer te vergeten.

In Koh Samui zijn we ook geweest en wij hebben gekozen voor Harry’s bungalows dat is bij Maenam Beach, heerlijk rustig en goede restaurantjes (LUNA is een aanrader, ligt er tegenover)
Bij het strand is ook gelijk de ferry

Mocht je nog in Bangkok willen overnachten dan raden we Lamphu tree House aan, klein, knus en dicht bij Khao San Road (de shopplek van BKK)

Hopelijk kun je hier iets mee.

Groetjes Jolan

Ik kan een verblijf in het Oriental Kwai Resort ook zeker aanbevelen. Wij verbleven destijds ook in de familiebungalow met een mooi uitzicht op de rivier.
Voor de liefhebbers: HIER staat een al wat ouder interview met de eigenaars, Evelien en Djo.