Thailand reisschema met kinderen

We zijn de hele maand augustus in Thailand geweest met onze 2 zonen (10-13 jaar).

We hebben een rechtstreekse vlucht geboekt via China Airlines AMS-BKK, een rechtsreekse vlucht van 11 uur voor zo ongeveer 750.00 euro…ook wel te doen toch. We hebben toen in december gereserveerd, dus ik denk als je nu al boekt dat het misschiens zelfs wel goedkoper is. China Airl. is verder prima bevallen.

De fietstocht bij Co van Kessel mag je zeker niet missen, is echt helemaal geweldig!

We hebben in Kanchanaburi 3 nachten geslapen in Ploy Guesthouse. Leuk GH aan de River Kwai en centraal gelegn om vandaar uit allerlei dingen te bezichtigen. We hebben ook Hell Fire Pass bezocht, een aanrader. Heel indrukwekkend, ook voor de kinderen goed om te zien en horen (audio tour in NL zeker aan te raden!) wat daar allemaal heeft afgespeeld.

Vlak bij Hell Fire Pass en Kanchanaburi is ook een Tiger Temple. Let op dat je daar op tijd bent (volgens mij voor 16.00 uur) want ze sluiten op tijd…wij waren net te laat.

Erawan Waterfalls ook zeker de moeite waard. Hele klim, maar dat wordt goedgemaakt door een frisse duik in de watervallen.

Wij hebben ook Sukhutai aangedaan. Ook leuk en mooi om te zien. We hebben daar overnacht in Orichid Hibiscus Guest House, een GH van een Italiaan, helemaal toppie. Prachtige tuin en vooral heel gastvrij!

Chiang Mai hebben we niet gedaan, wel Chiang Rai. Als je besluit daar naar toe te gaan dan moet je zeker naar homestay Chiang Rai gaan, GH van Toony, een Nederlander. Vandaar uit kun je ook hele leuke dagtochten maken zoals bv Olifantentocht, theeplantages, Witte tempel, Golden Triangle.

We hebben onze vakantie afgesloten in Koh Tao bij Sensi Paradise…een waar paradijs, geweldig! We hebben met z’n 4-en ons duikbrevet gehaald bij Buddha View en hebben daar een NL instructeur gehad, Marc. als je maar even tijd over hebt (2 1/2 - 3 dagen) dan zou ik dit zeker aanbevelen. Je kan voor zo’n 200.00 p.p. je duikbrevet halen. Een geweldige ervaring.

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel.

Groeten,
Annemarie

We zijn de hele maand augustus in Thailand geweest met onze 2 zonen (10-13 jaar).

We hebben een rechtstreekse vlucht geboekt via China Airlines AMS-BKK, een rechtsreekse vlucht van 11 uur voor zo ongeveer 750.00 euro…ook wel te doen toch. We hebben toen in december gereserveerd, dus ik denk als je nu al boekt dat het misschiens zelfs wel goedkoper is. China Airl. is verder prima bevallen.

De fietstocht bij Co van Kessel mag je zeker niet missen, is echt helemaal geweldig!

We hebben in Kanchanaburi 3 nachten geslapen in Ploy Guesthouse. Leuk GH aan de River Kwai en centraal gelegn om vandaar uit allerlei dingen te bezichtigen. We hebben ook Hell Fire Pass bezocht, een aanrader. Heel indrukwekkend, ook voor de kinderen goed om te zien en horen (audio tour in NL zeker aan te raden!) wat daar allemaal heeft afgespeeld.

Vlak bij Hell Fire Pass en Kanchanaburi is ook een Tiger Temple. Let op dat je daar op tijd bent (volgens mij voor 16.00 uur) want ze sluiten op tijd…wij waren net te laat.

Erawan Waterfalls ook zeker de moeite waard. Hele klim, maar dat wordt goedgemaakt door een frisse duik in de watervallen.

Wij hebben ook Sukhutai aangedaan. Ook leuk en mooi om te zien. We hebben daar overnacht in Orichid Hibiscus Guest House, een GH van een Italiaan, helemaal toppie. Prachtige tuin en vooral heel gastvrij!

Chiang Mai hebben we niet gedaan, wel Chiang Rai. Als je besluit daar naar toe te gaan dan moet je zeker naar homestay Chiang Rai gaan, GH van Toony, een Nederlander. Vandaar uit kun je ook hele leuke dagtochten maken zoals bv Olifantentocht, theeplantages, Witte tempel, Golden Triangle.

We hebben onze vakantie afgesloten in Koh Tao bij Sensi Paradise…een waar paradijs, geweldig! We hebben met z’n 4-en ons duikbrevet gehaald bij Buddha View en hebben daar een NL instructeur gehad, Marc. als je maar even tijd over hebt (2 1/2 - 3 dagen) dan zou ik dit zeker aanbevelen. Je kan voor zo’n 200.00 p.p. je duikbrevet halen. Een geweldige ervaring.

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel.

Groeten,
Annemarie
[/QUOTE]

Volgens mij kan je direct vliegen met Eva Airways of China Air voor 700 euro. Moet je wel nu gaan boeken bij D-reizen of Cheaptickets.
Verder zou ik natuurlijk ook even in Chiang Mai op de fiets stappen.
Colors of Chiang Mai een cutureel fiets avontuur van een halve dag.
Veel plezier met het verder plannen van jullie vakantie.

Fokke van Egmond
www.chiangmaibiking.com

Wij gaan nu voor de 5e keer met onze kinderen naar Thailand. Het resort aan de River Kwai hebben we nu al voor volgend jaar geboekt.

Verder verblijven wij in BKK altijd in één van de appartementen complexen. soms wat lastig boeken maar niet duur, een volledig gemeubileerde woning. Vaak lekker in een “echte” Thaise buurt.

In 2011 gaan we met de kids naar:
Rose Garden. Eerst tussen de middag gebruik maken van het heerlijke buffet en dan naar de shows. Kids vinden het altijd weer leuk.
Sky Train ritjes. Gewoon de skytrain pakken en lekker rondrijden. Je rijdt hoog boven de huizen en wegen. Mooi.
Boxen op zaterdagavond in het Lumbini stadion. Dat is voor beide mannetjes (nu 11 en 13) altijd weer het hoogtepunt.
Houd je van koken volg dan een cursus in de Blue Elephant in BKK (http://www.blueelephant.com).
Natuurlijk fietsen met Co van Kessel.
Shoppen doen we veel in het BMK gebouw niet ver van Siam Square. een deel is groot en luxe en een deel wat ouder. Op de 5e verdieping tref je The Fifth Avenue aan. Een restaurant met veel verschillende corners. Allerlei soorten eten en drinken. Zelfs een salade bar. We laten de kids met het pasje zelf rondlopen en aanwijzen wat ze willen hebben. Als je vertrekt reken je af wat je hebt opgegeten. Schoon en ruim.

Veel plezier

Henk

Wil je meer info

Indien geinteresseerd in Muay Thai (Thai boksen) kan dat ook op andere dagen.

Wedstrijden in Lumpini Stadion zijn vaak op dinsdag, vrijdag en zaterdag.

Wedstrijden in Ratchadamnoen Stadion zijn vaak op maandag, woensdag, donderdag en zondag.

Henk, als jouw kids Muay Thai geweldig vinden, is het misschien een idee om een keer de film ‘Beautiful Boxer’ te huren (hier in het Reiscafe is ook een trailer te vinden), waargebeurd en mooi verhaal, zeker de moeite waard.

Trailer is hier te vinden:

Die gaan we zeker huren.

Inderdaad, Lumbini is ook op andere avonden geopend. Persoonlijk vind ik de zaterdagavond wel de leukste. Drukker dan normaal en ook de Thaise TV is aanwezig. Wij liepen de volgende dag met onze twee Thaise mannen (twee keurige witte vader en moeder) in Lad Phrao Big C supermarket toen diverse mensen ons vertelden dat ze ons op tv hadden gezien. Het blijkt dat op zaterdagavond opnames worden gemaakt die op zondag wordt uitgezonden.

groetjes

Henk

Haha, geweldig lol2 !! Jullie zijn dus inmiddels BN-ers in Thailand ! Kunnen jullie nog wel rustig over straat lopen in Bangkok ?

We vallen wel op. Twee grote witte Nederlanders (ik ben zelf al 1,96) en twee witte mannetjes. Altijd heel leuk. De reacties op straat zijn altijd één van verbazing. In 2011 gaan we met 2 families en 4 geadopteerden (allemaal start puberaal, soms er middenin) terug naar Thailand. We zijn vreselijk trots op onze kanjers. Omdat we meestal in de buurt van Lat Phrao een appartement huren (al een jaar of 12) vallen we wel op als farang. Leuke is wel dat omdat we iedere 2 / 3 jaar komen er mensen zijn die ons herkennen van de vorige keer. Iedere keer worden de kids ouder.

Op straat voel ik me nooit onveilig. Misschien wel naïef maar we hebben altijd veel gereisd maar in BKK en ook daarbuiten voelen we ons beter dan in veel andere Aziatische grote steden.

Henk