Aanstaande woensdag vliegen wij naar Bangkok. We balen natuurlijk enorm van de huidige situatie en willen graag jullie advies wat we nu het beste kunnen doen.
A. Direct doorvliegen naar Chiang Mai
Is de situatie hier wel veilig? Aangezien ik op de site van BuZa lees dat voor de provincie Chiang Mai ook de noodtoestand geldt.
B. Direct door naar Kanchanaburi
Ik heb gelezen dat je hiervoor naar de southern bus terminal moet gaan. Hoelang is dit rijden vanaf het vliegveld en is de route hier naar toe nog veilig? Zijn er eventueel ook andere manieren om direct vanaf het vliegveld naar Kanchanaburi te gaan?
C. Direct doorvliegen naar een ander land in ZO-Azie
Een ticket boeken met Air Asia en naar een ander land vliegen?
Bovendien is het internationale vliegveld een andere dan het ‘air asia’ vliegveld… Dus je moet door de stad naar het andere vliegveld… Geen idee hoe ‘erg’ dit is.
Wij zitten met hetzelfde probleem, al is het wel pas in juli…
Nee de vlucht van Air Asia vertrekt vanaf het internationale vliegveld (Suvarnabhumi International Airport). Heb het nog even nagekeken voor de zekerheid. Dus dat zal geen probleem zijn. Alleen is de situatie in Chiang Mai nog wel veilig? Buza heeft nu namelijk een negatief reisadvies voor heel Thailand afgegeven…
koh samui is veilig om te komen.
dus je kunt van bangkok rechtstreeks naar samui.
hier kunnen we wel toeristen gebruiken this veel te stil.
sterkte met jullie beslissing.
en toch een fijne vakantie
Alle vluchten van AirAsia vertrekken en komen aan op de internationale luchthaven Suvarnabhumi. Vluchten van NokAir en One-Two-Go vertrekken daarentegen wel vanaf Don Muang Airport.
Hoe de situatie in Chiang Mai komende dagen is durf ik niet te zeggen. Het is afwachten wat er vandaag en morgen gaat gebeuren. Vanochtend is een van de leiders van de roodhemden, Seh Daeng, overleden nadat hij een aantal dagen terug neergeschoten was waardoor de kans bestaat dat het nog meer uit de hand loopt.
Daarnaast heeft de regering gezegd dat alle ‘normale’ burgers de rallysite in Bangkok binnen nu en een paar uur moeten verlaten. Wat er dan gaat gebeuren is afwachten. Wellicht een grote crackdown ?
Ik kan me niet voorstellen dat deze straatgevechten in Bangkok nog dagen doorgaan…al heb ik me afgelopen weken wel om meer dingen verbaasd.
Per 16-05 volgens Binnenlandse Zaken een geheel negatief reisadvies naar Thailand (Klasse 6). Alle reizen worden ontraden, en je kan dus niet terugvallen op je verzekering.
Ik zou het er persoonlijk niet op wagen… :chin:
EDIT: inderdaad, alleen negatief reisadvies Bangkok, niet anders dan voorheen dus.
Dit is niet waar. In diverse Nederlandse media en op veel forums gaat dit “gerucht”. Het advies gaat nu enkel over Bangkok. Ik hoop dat het bericht snel aangepast wordt (en niet dat het de waarheid wordt).
Nog 8 weken voor vertrek… Er kan nog veel veranderen
Je kan ook naar Kanchanaburi via Mochit. Het noordelijke busstation. Of dit zo handig is vraag ik me ook af hoor! Maar je kan er iig makkelijk komen met de skytrain (als die tenminste rijd)
We hebben besloten om direct door te vliegen naar Chaing Mai.
Hopelijk is de situatie in Bangkok aan het einde van onze reis weer wat rustiger, zodat we er alsnog heen kunnen…
Ik vind dat je niet zomaar dit soort dingen moet zeggen. Er is een negatief reisadvies in Bangkok, als je er nu dus toch heen gaat ben je niet verzekerd. Maakt niet of je papieren gestolen worden of dat je wordt neergeschoten. Dat lijkt mij toch een hele goede reden om dus niet naar Bangkok te gaan.
Gelukkig geld het negatieve reisadvies alleen voor BKK en de 4 zuidelijke provincies en kun je dus wel naar de rest van Thailand. Wat dat betreft zijn de stukken in diverse kranten wat overdreven… Gisteren in de Spits hadden ze een 2 pagina’s groot stuk over een een burgeroorlog in de noordelijke provincies die waarschijnlijk zou gaan ontstaan… Wat dat betreft ben ik het wel met je eens dat de Pers hier en daar wat overdrijft.
Het negatieve reisadvies voor het zuiden geldt al jaren en heeft een andere oorzaak dan het negatieve reisadvies voor Bangkok.
Wat een evt burgeroorlog betreft…het zou zo maar kunnen, niemand die hier iets zinnigs over kan zeggen. Ook in Udon Thani en Khon Kaen zijn de roodhemden vanochtend aan de gang.
Bangkok zou ik zeker komende dagen nog wel even mijden. Wat er in Chiang Mai gaat gebeuren is ook koffiedik kijken.
Als ik jullie was zou ik nu eerst naar Kanchanaburi reizen of evt naar een van de eilanden in het zuiden.