Wateroverlast in Thailand !!!!

Hier enkele video’s uit Chiang Mai !

Ik had ze ook net gezien (zelfde forum haha) Het ziet er niet best uit hoor…
Het is echter ieder jaar hetzelfde liedje het word tijd dat de Thaise regering hier eens echt werk van gaat maken.

verwachtingen

http://www.tmd.go.th/en/region.php?RegionID=1

Vandaag schijnt het water alweer wat te zakken…afwachten wat er komende dagen gaat gebeuren…

Ik hoop dat het in BKK een beetje mee zal vallen voor de inwoners. De Chao stijgt snel.

:chin:Ja het zijn weer spannende tijden voor mij Dave of iemand anders weet iemand iets over de omgeving van petchabun:storm:
al vast bedankt :thailand::cambodia:

Help! Volgende week zondag vertrek ik voor 3 wk naar Thailand, en dat met dit weer… Zucht. Ik kom 10 okt aan in Bangkok en vlieg 12 okt naar Chiang Mai (de rest heb ik nog niets geboekt). Ik wil ook het zuiden aandoen.

Heeft iemand vaker te maken gehad met dit weer tijdens zijn/haar reis? Iemand tips waar ik op dit moment wel of niet naar toe moet gaan en hoe ik hier mee om moet gaan (wat is de gevaarszetting?).

Ik hoop dat het de komende tijd minder wordt en dat ik met een gerust hart op vakantie kan!

Groetjes!

Voor Chiangmai is het heel simpel,als de pingriver buiten zijn oevers treed,zijn de straten rondom de beroemde nightbazaar onder water!
Charoen prathed road,loy kroy road,Wichayanon road alsook de zijstraten.
Overige gedeelte in Cnx kan men rustig wandelen,zonder natte voeten te krijgen.

Thailand is een land vol verrassingen , …dus binnen 2 weken misschien ( vermoedelijk ) niks meer van te merken !
Ik vond het spijtig dat er niemand over praatte in dit forum , daarom startte ik deze topic,mensen die nu vertrekken moeten oppassen maar binnnen een week of twee …dag en nacht soms !
Alhoewel het weer niet normaal is dan anders ( in BE en NL ook niet ) !
Prettig verlof !!!

Bedankt voor de reacties!

Nog tips mocht ik daar zitten en het is nog steeds overstroomd? Waar moet ik op letten?

Je kan beter een guesthouse zoeken aan prathu tapae!(oude stadsgedeelte in Chiangmai!)
Ook de provincies Lop Buri, Saraburi en Ayutthaya zijn gewaarschuwd voor meer moeilijke tijden,ivb de waterellende voor maandag en dinsdag aanstaande!

ligt hoger en veel om te bezichtigen , op 15 minuutjes tevoet van de avondmarkt vlabij zaterdag en zondagmarkt , lekker gezellig maar iets drukker …
met tuktuk naar avondmarkt 60 bath naar luchthaven Grand plaza 100 a 120 bath !
taxi voor heel de dag 700 a 800bath per dag !
Hotel 1200 bath.
:chin:

Hohohoh ik heb heimwee…

Ayutthaya had deze week al veel wateroverlast, als het nog erger word daar is de ellende niet te overzien…

3 weken geleden was ik in Ayutthaya en waren al grote delen overstroomd… Wordt ongetwijfeld erger als straks water van het noorden aankomt.
Treinen Bangkok-Chiang Mai v.v. reden laatste dagen ook niet. Situatie wordt per dag bekeken.

www.thaivisa.com/forum/topic/502248-chiang-mais-night-bazaar-returns-to-life/

Omdat de vloed op de centrale vlakte blijft verslechteren hebben de autoriteiten een evacuatieplan ingesteld voor de bewoners van Ayutthaya en Phichit.16 districten van Ayutthaya zijn als rampgebied verklaard.Wat betreft Chiangmai,is de situatie weer aan het normaliseren.

Men kan op deze site de weerberichten van over heel Thailand volgen!
http://www.tmd.go.th/en/province.php?id=37

Wij vertrekken morgen naar Thailand. Na drie dagen kancharaburi zijn we van plan om via ayuttaya naar Chang mai te reizen (met de nachttrein). We hebben nog niets in het noorden geboekt. Adviseren jullie ons om onze plannen aan te passen wegens het weer /overstromingen in het noorden??? Kunnen we bijv. beter naar het zuiden gaan?! Groetjes Mark en Mieke

Volgens Bangkok post,zou de waterstand van de ping river(Chiangmai)terug normaal zijn.
Gewoonlijk als deze rivier uit zijn voegen treed,zijn de omliggende straten van de nichtbazaar onder water.
Voor de rest om zeker te spelen kan men beter overnachten aan de Pratu Tapae road(oud stadsgedeelte)hotels& guesthouses genoeg te vinden.
Ik zou zeggen het Top North guesthouse!!Redelijk ruime tweepersoonskamer (airco) Kamers zijn wel een beetje vervallen, maar alles doet het in principe wel. prijzen van overnachting rond de 350/400bath. Een van de weinige guesthouses in Chiang Mai met een zwembad (verblijf je er niet, dan kun je tegen betaling van 100 baht van het zwembad gebruik maken). Je kunt er internetten en toers boeken. Er is een klein restaurantje waar je goed kunt eten.Het guesthouse is niet ver gelegen van de loy Kroy road.
Vooral eerst zou ik ff op deze site kijken(treintickets) http://www.thairailticket.com/esrt/
daar staat up to date info betreffende treinen die vertrekken of gecanseld zijn!
Nog een goede reis toegewenst,en laat iets van je horen als je terug bent in Nederland!
gegroet:georgessiam.

In Chiang Mai is het water uit de straten weer verdwenen.
Ayutthaya is wel nog slecht…staan ook al tempels onder water…