Betogingen Thailand & SITUATIE BANGKOK !!

De laatste jaren zijn er al verschillende staatsgrepen geweest in Thailand,die telkens afliepen op een sisser!
Wat denken jullie over de recente gebeurtenissen die zich afspelen in Bangkok?
Zouden jullie eventueel je reis annuleren,of een andere optie kiezen?
Vink één van de mogelijke opties hierboven aan en verklaar je stemgedrag,hieronder!

:chin:Ik volg het dagelijks maar maak me ook wel zorgen zo lang de koning nog leeft zal het wel niet uit de handlopen maar als die factor weg valt weet ik het zo net nog niet.
Een opvolger is er nog niet(officeel) zo ver ik weet
en wat de zuidelijke provincies gaan doen is ook maar de vraag daar is het al jaren onrustig
maar hoop natuurlijk dat alles weer met een sisser afloopt voor dit heerlijke land zeker voor de bevolking :thailand::cambodia:

Wie zijn wij passanten om ons daar een mening over te vormen,ik denk dat dit een interne zaak voor de Thais is die ook wel een reden zullen hebben om te demonstreren.
Mijn planning was tijdens de eerste demonstraties 3 dagen in Bangkok te zijn maar heb alles omgegooid en Bangkok gemeden.
Daarna wel via Bangkok naar het zuiden gevlogen achteraf niet nodig geweest maar massademonstraties zijn altijd onvoorspelbaar en als je er niet perse moet zijn waarom het risico lopen om dagen in Bangkok vast te zitten.

Theo

Ik volg het bijna dagelijks mede omdat het betreft het land van herkomst van mijn vrouw, en zij volgt het weer via de Thaise online media en via telefonisch contact met de familie aldaar.
Verder laten wij ons er niet door beinvloeden als we naar Thailand willen/zullen gaan.
Ga me verder niet bemoeien met de politiek van een land waar ik niet woonachtig ben, ook mede omdat democratie tegenwoordig steeds meer een woord wordt, zonder de uitvoer van de betekenis :wereld:wijd.

Dit is het 2e achtereenvolgende jaar dat wij voor vertrek geconfronteerd werden met Thaise politieke problemen. Wij bemoeien ons er niet mee. Wij gaan gewoon.De niet Thailand-gangers (diverse achterblijvers) verbazen zich daarover onder het mom “je weet maar nooit”. Klopt, alleen onze ervaringen is dat zowel de voor- als tegenstanders je normaal behandelen. Bovendien vinden wij dat de journalistiek in dit landje waarschijnlijk ook beïnvloedbaar is waardoor je welicht een scheef beeld krijgt. Op naar volgend jaar.

George, ik vind het spijtig dat we bij deze stemming geen verschillende antwoorden kunnen aanvinken: Ik volg het nieuws op de voet, ik heb m’n tickets al geboekt en vertrek sowieso (tenzij het echt uit de hand loopt, en we gewoon niet mogen)… Ik denk dat de keuzevelden niet echt of/of zijn, eerder en/en.

Grts,

Jelle

Deels snap ik je redenering, maar aan de andere kant moet ik toch denken aan de bevolking zelf die toch weer de dupe zijn van deze verdeeldheid. En dat steekt me te veel om me er niets van aan te trekken.

Grts,

Jelle

Er was iets foutgelopen met de multiquotes,normaal kun je meerdere opties aanvinken.
Ik heb nog getracht een aanpassing tedoen,maar het lukte helaas niet.
Dit is de eerste keer dat er iets is misgelopen betreffende opties,het zal wel aan mijn persoon liggen zeker?
Maar niet getreurd Jelle,de mensen kunnen hun mening hieronder ook kwijt.
gegroet:georgessiam.:chin:

Ik volg het nieuws dagelijks, maar vertrek wel volgende week naar Bangkok. Elk jaar is er wel iets aan de hand, zijn het niet de" gele shirts"die het vliegveld bezetten, zijn het nu weer de" rode shirts" die in het centrum zitten. Ik ben er geweest met de vliegveld bezetting, zolang dit niet meer gebeurt reis ik toch af. De stad is groot , als je wilt hoef je daar niet te zijn waar ze zitten. Maar voor de Thaise toeristen sector is dit allemaal niet best. Mensen die voor het eerst daar heen gaan gooien kun plannen om en gaan ergens anders heen. Wellicht gaan ze volgende week allemaal weer naar huis om het Thaise nieuw jaar te vieren.

Zoals ik het al dikwijls heb gezegd,oppassen als je deze perioden een vlieg/bus of treinticket wil boeken,dit omdat de meeste thaise werklui naar hun families op het platteland gaan om het thaise nieuwjaar aldaar te vieren.
Nu ikzelf ben van mening dat als je eventueel een demonstratie van de red shirts tegenkomt,dat je beter een straatje om gaat.
Ofdat nu de red/yellow shirts zijn die betogen,het is hun probleem,niet de mijne.
Natuurlijk doen al die betogingen de mensen twijfelen om eventueel naar Thailand te gaan,maar de demonstraties zijn alleen maar gericht naar de regering en niet aan de reizende "Farang"zoals we worden genoemd!g.s

de red shirts zitten nu wel in de shopping area’s die door de touristen worden bezocht en de pm heeft ze verzocht weer terug te gaan naar hun toegewezen demonstratie site, te weten de regeringsgebouwen.

hier de link naar http://bangkokpost.net/news/local/173650/reds-defiant-as-rally-at-ratchaprasong-continues

Nu zijn inderdaad wel de demonstraties gericht tegen de regering zowel in de periode v/d gele shirt’s ( PAD ) en dan de nu de rode shirt’s ( UDD ).

Maar gaat dit forum op de Bangkok Post al een tijdje over de Farang’s waarin men refereert naar de PAD ( gele shirt’s) en sommige van hun uitspraken.

Verleen echter persoonlijk geen mening wat er allemaal van klopt, het blijft een namelijk forum.

http://www.bangkokpost.com/forum/viewtopic.php?f=21&t=913&sid=c2d620acc33aa9239e4a51bf73dc4d10

ik volg het nieuws rondom deze demonstraties op de voet en houd er ook wel rekening mee tijdens mijn verblijf in thailand (bangkok) als het in de zelfde periode valt, ik zal er echter niet mijn reis voor annuleren
ik hoop wel dat de demonstraties rustig blijven verlopen en dan vooral voor de thai zelf
in de gehele discusie (geel/rood) wil ik mij zeker niet mengen
dit is echter niet een probleem van de laatste jaren er is sinds de 2e wereld oorlog pas 1 premier geweest die zijn hele tijd heeft uit gezeten zonder een staatsgreep

Ik probeer het laatste nieuws wel elke dag te volgen… Was gisteren nog in Bangkok, maar we zaten in een buitenwijk dichtbij Suvarnabhumi dus niks gemerkt van de demonstraties, behalve dat er op de weg naar de airport veel militaire checkpoints waren. Tsja, ze willen natuurlijk voorkomen dat de luchthaven weer bezet wordt (ook al was dat toen door de geelhemden).
Toen mijn vriendin na aankomst in Bangkok haar moeder belde, bleek deze ook in Bangkok te zijn, was een dagje overgekomen uit de Isan om bij de roodhemden te zijn. Ze zag het echt een beetje als een gezellig dagje uit en wat afleiding van het dagelijkse leven op de boerderij.
Ik heb dan ook een beetje het idee dat veel roodhemden niet eens weten waarvoor ze nu precies demonstreren…

Met mijn vriendin kan ik het er maar beter niet over hebben, want geen slecht woord over Thaksin…dan krijgen we alleen maar een lange en oneindige discussie.
Naar mijn idee zijn veel Thai uit m.n. de Isan al op jonge leeftijd op o.a. school ge-indoctrineerd dat Thaksin hun held is die voor hun belangen opkomt. De foute kanten van deze man kennen ze niet of willen ze niet horen.
Ondertussen zit de man lekker in het buitenland en hitst hij zijn aanhangers op dat ze vooral moeten doorgaan met hun strijd tegen de regering en voor democratie. Daar moet hij m.i. mee ophouden, zijn tijd is gewoon geweest.

En wie zegt dat als er binnenkort verkiezingen zouden komen, dat het dan rustig blijft !!! Wie weet trekken dan de geelshirts weer ten strijde en zo gaat het oneindig door…

Ik zou vrijwel zeker naar Thailand vertrekken, ook als ik nog geen ticket had. Maar misschien ligt het anders omdat de familie er woont, als het in Bangkok onrustig is, kunnen we altijd nog naar Ban Dung waar weinig aan de hand zal zijn. En anders vliegen we gewoon eerst door naar Laos, Cambodja of ander land in de buurt…

Maar goed, nog even en dan is het Songkran, hopelijk willen veel roodhemden deze dagen met de familie doorbrengen en zullen ze de stad verlaten. Op 18 april zijn wij weer in Bangkok, dus ben benieuwd…
Ik hoop iig dat het snel ophoudt, want er wordt alleen maar schade toegebracht aan het land en het toerisme loopt een groot deel van de o zo belangrijke inkomsten mis.

Overigens keur ik de acties van de geelhemden zoals de bezetting van de luchthavens ook niet goed…
Groeten uit Luang Prabang, Laos :zon02:

:chin:Ben bang dat het nu toch gaat escaleren jammer voor de bevolking en alle mensen die Thailand een warm hart toe dragen
hoop dat er niet te veel slachtoffers gaan vallen maak me nu toch meer zorgen als een week geleden:THAILAND::cambodia:

Nu ze het parlement bestormd hebben, gaat het wel een beetje de verkeerde kant op. Zelf ben ik pas op 18 april weer in Bangkok dus we zullen zien hoe de situatie tegen die tijd is…

Ik heb dan ook een beetje het idee dat veel roodhemden niet eens weten waarvoor ze nu precies demonstreren… (schrijf jij)

Jouw schoonmoeder en sua si deng weten donders goed waar het om gaat.
Denk je dat al die Isaan mensen voor “een dagje uit” al dagen op heet asfalt slapen zonder douche waar ze ook nog voor water meestal 10 Bhat per fles moeten betalen.
Ik ben bij bijna alle roodhemd demonstraties geweest de laatste 2 jaar en mijn Thai is net genoeg om over politiek te praten en ik heb dan ook de indruk dat ze zeer gemotiveerd zijn in hun keus voor de UDD.

Als je 3000 Bhat per maand verdiend in de Isaan dan ben je blij met een inhalering crimineel zoals Thaksin die als enige voor je opkomt.

wat klopt er van het verhaal en de beelden op youtube dat de roodhemden betaald krijgen.

ik zit in het zuiden en daar is thaksin niet populair.

het grootste probleem met thaksin dat ik heb, ik denk dat ie geen moer geeft om de arme bevolking hij wil gewoon weer de macht en dan z’n eigen portemonee aanvullen. hij doet het alleen voor z’n eigen glorie.

daarmee wil ik niet zeggen dat de geelhemden de goeie zijn, die geven zeker geen moer om de arme bevolking denk ik.

het probleem is denk ik ook dat de thaise democratie jaren aan het handje vd koning heeft gelopen en bij grote problemen naar hem keken en en oplossing verwachten.
nu de koning naar de achtergrond is verdwenen,hij is oud en versleten misschien zelfs geen zin meer(kan ik me voorstellen na ruim 60 jaar koninkje spelen) moet men op eigen benen staan en leren lopen is lastig.
vrees ook dat de problemen vd laatste paar jaar een soort warming up zijn voor het onvermijdelijke overlijden vd koning

Ik ben het helemaal met je eens.
Volgens mijn vriendin die van 26-3 tot 29 –3 naar Bangkok is geweest van uit RoiEt met gratis bus kregen ze niets betaald.
Als ik lieg, dan lieg ik met permissie!
Neeeee, in het zuiden mogen ze niet alleen Thaksin niet maar ook die Isaan mensen met die “lelijke donkere” huid niet.
En in het zuiden hebben ze in het algemeen aan ons ook geen boodschap

Ikzelf moet ook niets hebben van onze goede vriend Thaksin,maar toen hij het voor het zeggen had was de Thaise economie sterk naar omhoog gegaan.
Enkele voorbeelden:vermindering van de armoede op het platteland;verbetering van de volksgezondheid,beter onderwijs en efficiente energie beleid.
Het thaise BBP was in 5 jaar gestegen van 4.9biljoen bath naar 7.1biljoen bath(2006)ook was de nationale armoede met de helft gedaald van 21.3% naar 11.3% toeval of niet??