De politieke onrust en de demonstraties van de afgelopen maanden zijn inmiddels gelukkig ten einde. In Bangkok en de rest van Thailand is de rust weer teruggekeerd.
Als Thailand-gek ben ik er natuurlijk blij mee dat de situatie weer is genormaliseerd en met mij vele mensen die na weken thuiszitten weer naar hun werk kunnen en eindelijk weer geld kunnen verdienen.
Veel vaste Thailand-bezoekers zullen Thailand altijd wel blijven bezoeken, ook nu na de gebeurtenissen van afgelopen maanden. Eens gek van Thailand, altijd gek van Thailand.
Toch zullen er helaas ook mensen zijn (met name diegenen die er nooit eerder geweest zijn) die wellicht toch nog huiverig zijn om nu naar Thailand te reizen en er misschien aan denken om hun reis voorlopig nog even uit te stellen.
Dit is nergens voor nodig !
De Thai zullen toeristen met open armen ontvangen en even vriendelijk zijn als altijd. Een groot gedeelte van de Thaise bevolking verdient z’n geld in het toerisme en dat toerisme heeft een grote klap gehad en veel mensen hebben de afgelopen periode veel inkomsten verloren. TOERISTEN ZIJN NU DUS MEER DAN WELKOM IN THAILAND !!!
Twijfel dan ook niet om uw vakantie dit jaar in Thailand door te brengen, maar ga gewoon en u zult een fantastische vakantie hebben !
Ik hou van mijn tweede vaderland,ik hou van de warme en vriendelijke mensen die er absoluut zijn(volgens sommige niet)en ik hou van mijn thaise vriendin.
En zoals onze goede vriend Jan,vertrek ik ook in oktober naar Thailand.
Daar durf ik een vat singha bier op verwedden!btw:ik ben niet gek zoals Dave,ik ben knettergek van Thailand!!ha ha ha !!
Ik zit er over een week Door de onlusten toen ik boekte in het begin wel maar 1 nacht, misschien dat ik op het einde van de reis nog een paar dagen Thailand meepak
Al anderhalf jaar aan het voorbereiden met heel veel plezier. Toen kwam maart/april/mei 2010 met de onlusten… Gelukkig is het nu weer rustig!
Nog 6 weken voor vertrek:dag:>>>:wereld::zon02::vak02:
Ik was in Thailand /Bangkok tijdens de demonstraties e.d , wij hebben gewoon kunnen reizen , er weinig van gemerkt( behalve de avondklok) en wederom een geweldige vakantie in Thailand gehad. Door de beeldvorming op de t.v en andere media leek het of heel Bangkok in een oorlog was verwikkeld was. Dit was niet zo! Gewoon gaan, echt ze zitten te wachten op de toeristen.
Kan je iets zeggen over de thaise bevolking,betreffende:vriendelijkheid en hulpvaardigheid?Ben jij met mij eens dat de thaise bevolking een warm en vriendelijk volk is?
George, over het algemeen vind ik het vriendelijke/lieve mensen, maar ik kom al 8 jaar gemiddeld 3 keer per jaar in Thailand en heb toch soms mijn mening moeten bijstellen. Wat niet wegneemt dat ik met veel plezier elke keer in het vliegtuig stap omdat ik het nog steeds een geweldig land vindt. Maar jou vraag is weer een ander discussie, ik geloof niet dat de Thai zoveel liever of aardiger is als wij westerlingen, het wordt alleen wat anders ingepakt.
OOk iemand die door de microbe gebeten is,kan het alleen maar toejuichen.
Nee mijn vraag is niet voor discussie vatbaar(zat met iets anders in mijn hoofd)en ook deze topic gaat niet over meningen over de thaise bevolking.
Maar ik zat met iets in mijn hoofd,wou eens weten hoe leuk je het vond tijdens je bezoek aan Thailand!.
gegroet:georgessiam.:chin:
Ja ben blij dat het weer rustig is en ik ben er vanaf 30 juni weer te vinden dus kom op iederee naar Koh Tao voor duiken en fun. Ik ben er 11 weken te vinden. De duikers kunnen wel weer wat werk gebruiken daar het is te rustig.