Waarom vertrek jij richting Thailand? Wil je lekker aan het strand liggen of rondreizen? Of wellicht ga je je familie of vriend(in) opzoeken. Je kunt in de peiling meerdere antwoorden aanvinken.
Stem hierboven in de peiling en licht je antwoord hieronder toe!
wat is er in nederland gebeurd, feminisme of wat dan ook…
25 jaar terug was het sexuele leven in nederland minder gespannen…
vrouwen in Asia en Zd Amerika zyn natuurlijker, ze doen het wel of ze doen het niet…
ook met kids, wat is er natuurlijker als 2 mensen van elkaar houden dat je een stel kids neemt, maar de carriere, de overbevolking, myn figuur enz. enz…
toen indertyd myn hollandse vrouw en ik op ons 45 ste nog een kindje kregen had je die azynzeikers moeten horen… jullie zyn al zo oud…
myn chiangmaibuurman 61 jaar hft samen met thaise 35 een tweeling gekregen. de hele familie is enthousiast…
vrouwtjes in holland; leer maar lekker, werk maar lekker en ga dan kienen in het bejaarden huis:dag:
Over vijf jaar gaan wij ons vestigen in Thailand.
Inmiddels hebben wij een huis gekocht in het land van de glimlach.
Elke vakantie gebruiken wij om het huis verder te verfraaien.
Wij combineren de bezoeken aan steden, natuur en strand in een vakantie. Aangezien het aanbod in Thailand nogal groot is, hebben we zat mogelijkheden om dingen te organiseren. Wij zij nu al 5 keer geweest maat voorlopig hebben we nog genoeg mogelijkheden in Thailand die we nog willen bekijken.
Ik ben gelukkig getrouwd met een Thaise en we hebben samen een dochtertje van bijna vijf jaar. We gaan reeds een tiental jaar twee keer per jaar naar Thaialnad voor een maand. Dit combineren we met een uitgebreid bezoek van een drietal weken aan de schoonfamilie en een tiental dagen vakantie hieraan vast. Ook zij willen hun kleindochter regelmatig zien, hoe zou je zelf zijn??? Het is mijn droom om ons er ooit te vestigen, maar eerst moet het dochtertje hier studeren.
In eerste instantie om familie te bezoeken, daarom altijd rond Songkran in Thailand. Nadeel is enkel dat het altijd zo bloedheet is. Daarna is het een beetje rondreizen en relaxen!
Ik denk dat je het moeilijk gaat krijgen daar de economie daar nu op dit moment echt zeer slecht is. Toerisme loopt terug, export loopt terug en op korte termijn zit er niet echt veel verbetering in.
Desondanks wens ik je heel veel succes en bewijs mijn ongelijk maar. Het ga je goed daar!
Het is mijn droom ook, ben best jaloers op je. :chin:
De redenen wat jij aangeeft zijn ook precies de punten waarom ik verwacht dat het ook absoluut niet makkelijk gaat worden.
Wij gaan er ook alles aan proberen om het goed te laten lukken. Rijk worden hoeft totaal niet, zolang we maar als gezin alles op orde kunnen hebben. Dan bedoel ik eten, drinken, opleiding, auto en onderdak…maar vooral gezondheid is natuurlijk het belangrijkste, dus daarom ook een goede verzekering.
Het was voor mij ook een droom, een droom die wij altijd zagen zitten op lange termijn. Na ernstig ziek te zijn geweest ga je toch anders denken en dan wil je dromen uit laten komen. Daarom huis te koop gezet en de stap genomen. Hadden eerlijk gezegd nooit verwacht dat we ons huis zo snel zouden verkopen in deze tijd
Thailand biedt zoveel mogelijkheden:zon, zee en strand, veel verschillende uitingen van cultuur en natuur. Fantastiche ervaringen opdoen door ook minder “bewandelde wegen” te volgen. Het is heerlijk als je dit land kunt bezoeken in een van de wintermaanden. Nieuwe energie opdoen en de somberte hier even ontlopen. In de zomer kun je dan thuis (hopelijk) genieten van onder meer je tuin. Een heel belangrijke reden om naar Thailand te gaan is voor ons de sfeer die het nog uitademt: een sfeer van rust en het gevoel dat de Thai je geven echt welkom te zijn. Beste toeristen laat dit zo blijven!!
Tijdens onze laatste vakantie hebben we voor het eerst meegemaakt dat een enkele Thai duidelijk niet blij was met de manier waarop sommige toeristen zich menen te moeten gedragen: opdringerig en met weinig respect.
Thailand is een land om te genieten van waarden en normen die in de westerse wereld niet meer zo vanzelfsprekend zijn.
Thailand is geen ander land, maar een andere planeet
de normen en waarden die wij in Europa kennen zijn hier niet…
of worden totaal anders geintepreteerd
als ge nog meer naar hier komt, of hier mischien een paar jaar gaat verblijven gaat ge achter de facade van de Thai zien…
en zo natuurlijk ook veel beter begrijpen waarom het nog altijd een derde wereldland is
the land of smile…is een keiharde planeet…met ontzettend weinig respect voor natuur, milieu, dieren , kinderen en medemensen onder elkaar.
als ge vroeg of laat eens over die rose bril durft kijken, kom je er wel achter…
dit is niet om negatief te zijn…vele komen er wel achter…als het telaat is.
het weer is er prachtig.
Elk land heeft natuurlijk z’n goede en slechte kanten, Thailand, maar ook Nederland en elk ander land in de wereld.
Blijkbaar zijn er toch nog altijd meer positieve dan negatieve punten wat wonen in Thailand betreft, dat verklaart het grote aantal farang dat er reeds woont of zich er ooit nog wil gaan vestigen…
ja Dave er zijn er heel veel geroepenen maar heel weinig uitverkoren
ze komen met de vliegtuigen aan, (veel) geld in de zakken…
en gaan met de vliegtuigen terug weg …GEEN geld meer in de zakken
U zegt veel…
gepensioneerden…of andere buitenlanders die hun inkomen …of het grootste gedeelte ervan, vanuit het buitenland krijgen zijn er wel wat.
degene met eigen vermogen, hier iets als individu willen opbouwen ?
zijn er nog niet teveel die het langer dan 5 jaar volhouden…1 op 10
Langer dan 10 jaar nog niet 1 op 20
en voor sommige in hoe een omstandigheden…??
waar ik maar wil op drukken is dat je hier nooit geen macht verwerft…of rechten, of aanvaard word… totaal andere planeet !!
het is wel veel intenser leven, interesanter…zowel goed als kwaad…
ik wil er niemand op tegen houden , verre van…maar het is totaal …
no walk in the park
nu 19.30 nog altijd 35 graden
Wij vertrekken naar Thailand omdat het een geweldig land is. Fijne mensen, mooie natuur, een sfeer welke niet is te omschrijven, mooi weer en niet duur.
Verder woont de schoonvader van onze zoon in Chiang Mai, dus ook daar gaan we een paar dagen langs.
We trekken rond en genieten thuis al maanden van de plannen en de plekken welke we willen bezoeken.
Dit wordt onze vijfde keer. We hebben dit keer een ticket voor 5 maanden. Dus dat wordt genieten.:dag:
Nog even een reactie op jou, Luuk. Ik durf en kijk tijdens ons verblijf in Thailand ook echt wel “over mijn rose bril” zoals jij het noemt. Natuurlijk is niet alles hoera en hoezee. Er zijn trouwens ook genoeg voorbeelden van mensen die zich in Thailand vestigen om de bevolking daar echt te helpen en te ondersteunen en die dat ook lang volhouden. Niet iedereen is uit op macht of recht of wat dan ook. Het kan best zo zijn dat ik tot nog toe niet ver genoeg achter facades ben doorgedrongen maar de verhalen van mensen die zich daar gevestigd hebben zijn over het algemeen toch positief en dan met name ook over de mentaliteit van de Thai. Ik zal nooit ontkennen dat het heus niet allemaal koek en ei is. Maar als ik vergelijk met hoe mensen hier met elkaar omgaan…laat mij zo af en toe dan in Thailand maar lekker wegdromen.