Ben net teruggekomen van Thailand, en dan krijg je heimwee. Ik heb er echt een geweldige tijd gehad. Als er mensen zijn die dat gevoel kennen, kunnen we deze droom nog een beetje levendig houden. Was het voor jou ook een geweldige ervaring? Of waarom niet? En waarom valt Nederland weer zo ontzettend tegen als je juist daar vandaan komt? Kortom; alles wat jammer en leuk is aan Thailand. Ben zelf voor de derde keer geweest, in Bankok, Chiang Mai ( trekking ), Chiang Rai, Ko Samet, Cha-am (Hua Hin), Had Yai en een oversteekje naar Lankawi. Overigens niet allemaal in 1 vakantie he? Nou, herken je iets van wat hierboven staat, of wat er nou juist ontbreekt, laat maar komen!
Ik denk dat alle Thailand-freaks hier wel last van hebben. Als je er eenmaal geweest bent, ben je verkocht en krijg je bij thuiskomst direct weer heimwee.
Elke keer als ik op Don Muang land, voelt dit als thuiskomen en word ik meteen weer helemaal happy.
Inmiddels ben ik er al vaak geweest en een groot gedeelte van het land bezocht, maar toch ga ik elk jaar weer minimaal 1x terug en ben er nog lang niet uitgekeken.
Thailand is als een verslaving: als het je eenmaal te pakken heeft, kom je er erg moeilijk weer vanaf.
Gelukkig nog maar een dag of 60 en dan mag ik die kant weer op !!! Heerlijk een aantal dagen relaxen op Ko Samet, ver weg van het stressvolle Nederland !
Zeer herkenbaar!
De rustige en vriendelijke aard van de mensen daar. De mooie natuur, de leuke manier van reizen (met de trein reizen vond ik daar heel leuk), het goedkope leven ginds voor ons als westerlingen en nog veel meer dat een bijzondere aantrekkingskracht heeft.
Ook ik ben nog niet zolang terug van een maand Thailand (augustus) en ga er in november alweer naartoe, als begin van enkele maanden backpacken in Azië (vooral Thailand, Nepal en laos, denk ik).
Ik ben zeker van plan terug naar Chiang Mai te gaan, meer bepaald het Elephant Nature Parc, waar ik afgelopen zomer enkele weken vrijwilligerswerk heb gedaan en gewoonweg fantastisch was in alle opzichten! Geen shows of trainigen voor de olifanten, maar gewoon een heerlijk vredige omgeving waarin deze dieren met veel liefde verzorgd worden.
Deze keer zou ik ook eens graag naar Zuid-Thailand gaan om de stranden eens te bezoeken, al lijken enkele dagen daar me misschien wel genoeg.
Vedere ligt er nog niets vast en zal veel van mijn reisroute afhangen van wie of wat ik ter plaatse zal ontmoeten.
Mijn heimwee is draagbaar, omdat ik weet dat ik alweer snel terug zal gaan :-).
Ik herken ook dat gevoel van “ik ben weer thuis” als ik de luchthaven buiten wandel. De eerste 2x was ik er met m’n ex. De derde keer (nee, niet voor het sextoerisme) om zo naar Cambodja te trekken, met een laatste weekje op Ko Muk om m’n duikbrevet te halen.
En alhoewel ik sinds de eerste keer Thailand al een hele hoop andere landen gezien heb, zal ik toch nog een paar keer “per ongeluk” opnieuw in Thailand terecht komen. Voor mij is Bangkok bijna het centrum van Azië en kan je niet anders dan daar een paar keer te passeren.
Hoi Ik ben ook net teruggekeerd vanuit het mooie Thailand. 2 weken geleden.
En ik heb het geluk dat ik over 53 dagen weer terug mag voor 1 maand. Dit is voor mij de derde keer in een half jaar. Ik heb de eerste keer in Hua Hin mijn huidige vriendin leren kennen, waar ik heel gelukkig mee ben. Ik ben o.a al in bangkok geweest Nakhon Sawan Chang mai. En overal waar ik ben geweest heb ik een mooie indruk gekregen van dit schitterende land, met zijn vriendelijke bevolking. Ik ben heel vaak in Maleisie geweest ook een schitterend land. Maar ben in Thailand terecht gekomen door mensen die me dit aan raade.
Het ergste is om weer te landen op het jachtige Schiphol. Ik ben van plan om in de toekomst te vertrekken naar Thailand weg van het steeds meer vervelende Nederland.
ik ken ook het gevoel ik ben er nu 2 keer geweest (een keer rondreis in het noorden en oosten en een keer reis van singapore naar bangkok) fantastisch land al staat het eten mij niet echt aan(ik ben niet zo’n rijst eter ) maar nog meer had ik dit gevoel in peru, maar dat is mijn persoonlijke mening, ik heb nu al sinds ik 8 jaar oud was het gevoel dat nederland te saai voor mij is, ik voel me veel meer thuis in zuid amerika afrika en azie en zodra ik klaar ben met mijn studie wil ik ook zeker emigreren naar een van deze werelddelen
Nou dat is wel duidelijk hoe men er over denkt ben zelf nu 13 maal in Thailand geweest en dat gevoel gaat nooit over elke keer als ik weer naar huis ga doet dat pijn en nou ben ik de laatste keer nog wel 3 maanden geweest maar dat is denk ik ook het probleem hoe meer en hoe langer/meer je gaat hoe meer heimwee&pijn het doet en zeker als je terug komt in deze donkere tijden.
Maar goed ik heb wel weer wat om naar uit te kijken das de volgende keer dat ik weer ga.
Voor de rest herken ik veel over wat hier als is geschreven.
Zou zeker zelf ook wel weg willen naar Thailand maar dat valt niet mee heb 1 troost mijn thaise vriendin komt als alle goed gaat voor langere tijd naar hier en hoop dan over wat jaartjes daar heen te kunnen want heb het zelf soms ook wel is even ge had met Nederland
Maar suc6 het verwerken er van.
Ik ben het helemaal mee eens Thailand is een prachtig land en ben er zeer graag .in April hoop ik er weer te zijn voor een lange tijd
Als je niet graag rijst eet zijn er op de marktjes (talaad) wel andere gerechten te krijgen zo als frietjes en evt gebakken aardappel met al andere thaise gerechten.
Vandaag over precies 4 weken land ik gelukkig alweer op Don Muang BKK Airport en ik ben dus al aan het aftellen deze laatste weken voor vertrek…
Nog steeds heb ik elke dag heimwee naar Thailand, maar het zit er voorlopig niet in dat ik er naar toe zal verhuizen… Nu druk bezig met een MVV voor mijn vriendin dus als dit goedgekeurd wordt, zullen we eerst een aantal jaar in NL blijven wonen… Als het aan mij ligt, gaan we zsm terug naar Thailand om daar te wonen. Wellicht een baan in de reiswereld of misschien zelf een guesthouse beginnen…hier in NL zullen we 100% zeker niet ons hele leven blijven… Maar ja, je hoort het zo vaak, als je eenmaal besmet bent geraakt met het Thailand-virus, kom je er niet meer vanaf…
Deze vakantie gaan we allebei voor het eerst naar Krabi (Ao Nang) en we zijn dus erg benieuwd…hoor er veel goede verhalen over.
Hoi Dave Gefeliciteerd
Voor mij geld hetzelfde ik mag over dik 2 weken terug naar Thailand.
Ik kan niet wachten om er weer terug naar toe te gaan, weg uit het vervelende en koude Nederland. Ik ga voor bijna een maand.
Ik ga eerst mijn vriendin ophalen in Hua Hin waarna we naar Bangkok gaan en daarna Richting Nakhon Sawan.
Dave nog bedankt voor je uitleg betreffende visumaanvraag en dergelijke.
Ik ga in Bangkok maar meteen aan de slag zodat ik mijn vriendin ook voor vakantie naar Nederland kan laten komen.
Ik wens jou bij deze een fijne vakantie.
Groeten Leon.
Goed vooruitzicht dat je over 2 weken al gaat ! Aftellen voor jou dus ook !
Ik hoop dat alles gaat lukken met het visum voor je vriendin en dat ze bij de Ambassade ook meewerken.
Geniet van de vakantie in Thailand en ik hoop dat jullie samen een leuke tijd hebben, zowel in Thailand als in Nederland !
ga over 2a3 weken ook weer naar thailand en cambodja lekker naar mijn vriendin:love: .ik hoop wel dat de onrust in de politiek snel zal afnemen in thailand
elke dag in Nederland is er eigenlijk een te veel.
HPI,
ik herken dat gevoel ook !!
we komen al zo beetje 15 jaar in thailanden sinds kort hebben we daar een huis dus ben ik de gelukkige dat ik zeker 4x per jaar op en neer ga met man en kids en als het niet gaat dan alleen met 1kind , en telkens als ik erben grijg ik het gevoel van warmte thuiskomen over me heen,en terug in nederland kan ik mijn draai niet vinden,dus het zal echt niet meer zolang duren voordat wij eindelijk dev.doei tegen nederland gaan zeggen !!
Tis nu bijna 14 maanden gelee dat ik in Thailand was
Ik weet vorig jaar hoe moeilijk het was om weer terug te gaan naar Nederland.
Ik heb het op het vliegveld niet drooggehouden, en me vriendin ook niet
Maar vanavond om 20.45 gaat me vlucht weer die kant uit
Helaas maar voor 2 weken, ik had niet meer vakantiedagen
Maar ga er zeker in die 2 weken een hoop lol maken.
Hoi Allemaal
Ik ben net terug uit THailand…
Bijna een maand daar geweest Bangkok Nakhon Sawan En Hua Hin. eerst paar dagen Bangkok daarna met mijn vriendin naar haar moeder in Nakhon Sawan. ( dit is een leuke stad de lokale bevolking is te gek vriendelijke mensen die echt voor je klaar staan. En als ze ook nog zien dat je vriendin thai is dan lopen ze nog sneller) Ik ben nu voor de derde keer geweest dit jaar en het maakt me echt heel gelukkig.
Ik mag nog 2 keer dit jaar begin september en 30 december, ofwel weer iets moois om naar uit te kijken. Een schitterend land met leuke mensen en alles relaxed. Zo voor degene die binnenkort vertrekken heel veel plezier. Voor mij is het weer erg terug te komen op schiphol.
Als ik het mailtje lees van Diana ( goed voor elkaar een leuk huisje daar en 4x per jaar daar naartoe heerlijk)
Ik wil in de toekomst ook zekerdie kant op maar wil mijn vriendin volgend jaar ook een keer kennis laten maken met Nederland. En aan het eind van dit jaar maar eens proberen of ik al het papierwerk kan regelen om haar op vakantie te laten komen.
Groetjes Leon een verslaafde thailand ganger.
Tsjaaa, het blijft herkenbaar…net een klein weekje terug en heb alweer heimwee naar Thailand… Afgelopen vakantie heerlijk bij de familie van mijn vriendin in Udon Thani geweest en in Ao Nang (Krabi) en Bangkok. Elke keer wordt het afscheid nemen van Thailand moeilijker…
Gelukkig heb ik tijdens mijn vakantie het goede nieuws gekregen dat mijn (Thaise) vriendin naar Nederland mag komen, dus zij heeft vanochtend haar visum opgehaald en vliegt vannacht naar Nederland !!!
Eerstkomende jaren zullen we hoogstwaarschijnlijk in Nederland blijven, maar wij willen ook zeker een huis in Thailand kopen…voor een euro of 40000 heb je al een supermooie villa…daar heb je in Nederland niks voor !!
Een hele te gekke tijd met je vriendin in nederland !!!
Wat zal ze het koud hebben nu met het slechte weer !!
Maar ze komt geloof ik in een warm nest terecht hahaha
Dank je wel Diana !
Ze is hier al 3x eerder geweest voor vakantie (2x in de winter en 1x in de zomer) en ze vindt de temperatuur hier juist heerlijk ! De hitte van Thailand vindt ze maar niks dus ik denk dat ze blij is om na de hitte van Bangkok in de “kou” van NL te komen…