Dit jaar op vakantie naar Thailand?

De zomer komt er weer aan en iedereen is bezig met het plannen van hun vakantie. Waar ga jij dit jaar heen? Zoals altijd trouw naar Thailand, of toch maar een keertje naar een ander land? Misschien ga je wel helemaal niet op vakantie dit jaar!

Wat ga jij dit jaar doen in de zomervakantie? Stem hierboven in de peiling en licht je mening hieronder toe!

Uiteraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaard weer naar Thailand !! Vertrek op 15 mei dus aftellen is begonnen…eerst weekje Laos, dan weekje bij de schoonfamilie in Ban Dung en dan nog ff relaxen op Ko Samet en afsluiten in Bangkok ! Hopelijk vliegen komende 8 weken voorbij !

Dit jaar wordt het Indonesië, de kids zijn nu iets groter (bijna 5 en 8), dus we durven het langere vliegen wel aan. Het is tien jaar geleden dat we in Indonesië waren, en erna is het Maleisië en een aantal malen Thailand geweest. Ik ben dus heel benieuwd wat nu straks onze voorkeur heeft, want we vinden de mensen in Thailand wel heeeel vriendelijk en totala niet opdringerig, dat was in Indonesië vaak wel anders. Dus misschien volgend jaar weer…?

Hier ook hoor:nod:, mijn vrouwtje zal hier in Belgie al 1 jaar zijn, dus tijd voor een vakantie naar haar thuis in het noord - oosten. Rustig relaxen, wat rondreizen en voor je het weet zijn we weer terug thuis in Belgie:(
Is wel pas voor september maar dan kunnen wij lachen terwijl de meeste al terug zijn van hun reis.
Groetjes,
Eddy

dit jaar geen thailand, wie weet helemaal geen vakantie.

ben momenteel aan het sparen voor half jaartje thailand, cambodja, laos, vietnam en tussenstop in bali en indonesie (semarang) heb ik een half jaar gewoond.

misschien.
we denken het niet, ik denk dat we dit jaar voor maleisie en indonesie gaan.
maar plannen kunnen nog gewijzigd worden.

het word of maleisie/ indonesie of china of thailand/laos.

Mijn vrouw was 25 jaar geleden al in Thailand geweest, maar nu gaan we met zijn vieren (kids van 12 en 15), heerlijk backpacken.
Een paar dagen Bangkok en daarna zien we wel!
Hebben 2 jaar geleden al met zijn vieren gereisd, toen in Maleisië (Sabah op Borneo).
Kijk er al erg naar uit, maar moet nog even geduld hebben tot begin juli! :zon02:

ondanks de financiele crisis en dreigend ontslag, ga ik uiteraard weer naar thailand op bezoek bij mijn lief.

IK ben er van de winter 5 maanden geweest
voel me er haast meer thuis als in holland
lekker warm.heerlijk eten.niet duur,en als je een beetje goed uitkijkt
kan je nog goedkoop wonen ook
was veel in europa maar ach ach wat word dat duur

balsat

Aanstaande dinsdag ga ik voor het eerst naar Thailand… Begin in Bangkok en vanaf daar een rondreis van 16 dagen… en aansluitend nog 3 nachtjes bkk… :smiley:

Dit jaar wederom naar Thailand. Vorig jaar geweest om het e.e.a. te regelen, nu dit jaar weer terug om nog meer te regelen. Nu nog kijken waar we goedkope tickets kunnen krijgen. We zijn met z’n drieën (mijn vrouw, ik en ons kind van 2 jaar), maar het lijkt erop dat je voor tickets bijna niet onder de € 2000,- komt. Snap niet waarom die tickets zo duur blijven.

Wij gaan naar Bangkok en vervolgens naar het Noorden, Chiang Mai, Wiang Pa Pao en misschien nog eventjes ergens anders naar toe…strand of Laos. Helaas blijft 4 weken veel te kort wanneer je naar familie gaat.

Mvg,
PeRcH72

Jazeker naar Thailand en even de oversteek naar Laos maken, maar wil toch ook graag in de nabije toekomst een keer naar Japan deze trip maken vanaf Thailand scheelt weer in de ticketprijs maar daarna gewoon weer naar Thailand en Thailand en Thailand…

Yeezzz dit jaar voor het eerst EINDELIJK naar Thailand! Zie er zo zwaar naar uit e! Heb er al veel over gelezen enal dus het gaat gewoon de max worden. Eerst bkk en daarna naar samui en phangan (feesten) om daarna trug in bkk te eindigen en trug naar België. Looking forward! :slight_smile:

Ook wij gaan dit jaar met zijn drietjes weer naar Thailand. Laatste keer was toen onze dochter 1,5 was. Ze wordt in juni 4, dus we kunnen nog mooi een keertje in december voordat we ook aan de verplichte schoolvakanties vastzitten. We gaan in elk geval 2 weken naar ons favoriete eiland Ko Phangan en de andere 2 weken zijn we nog niet uit…

Wat is er zoal echt de moeite op Ko Phangan om te gaan bezichtigen en wat zeker niet? En waar is het echt de moeite om te feesten buiten de full en half moon? De half moon gaan we wel meepikken want in die periode zijn we op Phangan. grtz

ik ga dit jaar niet op vakantie.
heb elke dag al vakantie.hier.
dan hoef je niet zo nodig meer ergens heen
groetjes uit koh samui

Wat is er op Ko Samui zoal de moeite om te zien en doen? grtz

…dit keer icm Indonesie en Maleisie; doe Thailand maar een paar dagen aan, al was het maar om me even “thuis” te zijn.

Groet,
Joe

Er zijn prachtige plekken op het eiland, maar de laatste keer dat wij er waren en dat is al meer dan twee jaren geleden gold dat deze wat lastiger bereikbaar waren. Je komt er wel met taxibusje of met brommer. Met brommer overigens minder aan te raden, heb op bepaalde plekken te veel ongelukken gezien. Wat wij persoonlijk mooi vonden, google even een kaartje van Ko Phangan of regel dat boekje over Ko Phangan die regelmatig verschijnt:
*)Thong Nai Pan -> zee stuk ruiger dan aan Ban Kai kant. Zaten hier in Thong Nai Pan Beach Resort & Spa. Toen we hier al geboekt hadden bleek dat je Thong Nai Pan Noi Beach hebt (daar zit dat Resort) en Thong Nai Pan Yai. Vlakbij Thong Nai Pan Noi zit een klein dorpje met wat barretjes en een schattig Mexicaans restaurantje (tenminste als ze het overleefd heeft…)In eerste instantie hadden we gelezen dat Thong Nai Pan Yai 's avonds niet zo gezellig was, maar toen we daar kwamen had ik mijn twijfels. De golven zijn daar niet zo hoog en het strand was er mooier. Ik zou dus kiezen voor Thong Nai Pan Yai. Hing een leuk, relaxed sfeertje.
*)Had Salad: Als het er mooi weer is, is het er geweldig. We zaten er echter ook eens toen het stormde en dan is het minder leuk. Ook was toen onze favourite viseettent op het strand dicht…:-(. Zitten diverse accomodaties, van duur tot goedkoper. Wij zaten toen in My Way bungalows (vlakbij het strand met airco).
Verder verblijven wij meestal een paar weken in Ban Kai, dus niet in Hat Rin. Vanuit Ban Kai kun je ook de feesten af. Oh ja je hebt natuurlijk ook nog de black moon parties van Mac Bay… Moet je ook niet missen als je in de buurt bent. Wij zijn helemaal weg van Mac Bay, hebben daar al meerdere malen verbleven. Vlak naast Mac Bay ligt Morning Star Resort en die is ook niet mis.

Ik ga niet voor het eerst, en ook niet altijd…maar wel voor de tweede keer :D. (vorig jaar goed bevallen die 4 weken!)