Dit jaar op vakantie naar Thailand?

Eindelijk gaan we naar Thailand…:zon: We hebben van de week de tickets geboekt. We vertrekken 6sept en komen terug 3okt…Ja Ja een hele maand. We zijn ons flink aan het informeren. In de Lonely Planet staat dat het kan zijn dat er veel bezienswaardigheden in het zuiden, met name de eilanden als Ko tao, Ko Pi Pi etc. gesloten zijn. Kan iemand mij informeren of dit echt zo is??:tssk:

Ik heb een huis in Thailand en het is gewoon fijn om daar te zijn
groetjes Fransjes

Ja weer heerlijk naar Thailand en zal dit jaar minimaal nog 1 keer gaan. Aanstaande maandag 30-03-09 ben ik weer aanwezig. Dit keer Chiang Mai en Chiang Rai. Hopelijk zit een aantal dagen Burma erin. Na het noordwesten reizen we af naar het oosten, lekker bij schoonfamilie in Kalasin songhkran vieren. Na het feestgedruis lekker naar huis op Koh Samui. Daar twee maandjes vertoeven om met een brok in de keel naar huis te gaan

http://www.thailandreisgids.nl/alles-over-thailand/regios/zuid-thailand/zuid-thailand.php

Zie onder andere bovenstaande link. Even googlen en dan zie je het al. Als jullie gaan is aan de Koh Samui, Koh Phangan of Koh Tao kant regentijd…

Bedankt voor de tip…Ik had juist gedacht dat de regentijd is vanaf mei tot eind augustus…

Volgens de link is het juist de beste tijd om naar deze eilanden te gaan, Quote:¨De eilanden Koh Samui, Koh Phangan of Koh Tao kunt u het beste bezoeken tussen half december en september.¨ Unquote

Hoi Alice,
Ik had je berichtje niet helemaal goed gelezen, dacht dat je in oktober vertrok maar zie nu dat je begin oktober al terug bent. Dan ben je de regentijd in Ko Samui net voor. De regentijd in Samui is overigens niet van augustus tot mei, maar van oktober tot half december. De regentijd verschilt overigens nogal op de diverse gebieden in Thailand:

Regio Samui
Best reistijd: half december - september
Minder goede reistijd: oktober – half december
**Regio Phuket **
Best reistijd: november tot en met april
Redelijke reistijd: juli en augustus
Minder goede reistijd: mei-juni en september-oktober
Regio Trang
Beste reistijd: november tot en met april
Minder goede reistijd: mei - november

http://www.thailandonline.nl/klimaat.htm

Check ook eens bovenstaande link

Hoi Mooiman,
Bedankt voor de informatie en de link…we zijn er nog niet helemaal uit wat we gaan doen. We willen graag naar Vietnam en Maleisie maar dan zullen we waarschijnlijk niet naar Chiang Mai en het noorden gaan. We zullen vanuit Bangkok eerst naar Vietnam gaan dan door naar Maleisie en terug via de eilanden, Ko phi phi, Phuket, Ko Phang Gan en Tao Tao…

koh phi phi is ook zeer mooi om te bezoeken. je kan daar erg goed duiken
zonder ooit gedoken te hebben kun je daar ook duiken, vraag dan naar de excursie duiken.
je moet niet bang zijn aangelegd want ik lag toen al na 5/10 minuten in het water op 12 meter diepte. en had nog nooit gedoken. maar zeker de moeite waard!

Wauw dat vind ik heel veel om te doen in een maand. We hebben zelf een maand door Maleisie getrokken en ook Vietnam en in Thailand kun je minstens allebei een maand doorbrengen. Ik weet niet hoe het weer in Maleisie is als jullie er zijn, maar aan de oostkant van Maleisie heb je ook prachtige eilanden: de Perhentian eilanden. In de regentijd kun je er alleen niet komen. Je hebt klein en groot. Groot is veel toeristischer, wij waren op klein. Je kunt er ook duiken en toen wij gewoon met een bootje gingen zag ik de schildpadden vanuit het bootje zwemmen.
Perhentian Eilanden.

Bedankt Mooiman voor je tip. Op de site lees ik dat de beste tijd om daar naartoe te gaan is tussen Maart en Oktober. Wij zijn er in September, dat is dus perfect. Vraag is alleen hoe kunnen we daar het best komen vanuit Thailand?

Poeh lastige vraag. Om er vanuit Thailand naar toe te gaan, zou ik eerlijk gezegd de niet weten hoe je dat het beste kan doen. Wij zijn er nl. zelf vanuit Maleisie naar toe gegaan. Misschien dat je elders op deze site of op een andere site die vraag kunt stellen? Zijn natuurlijk zat mensen die meerdere maanden weg gaan en de combi doen die jullie ook zouden willen doen. Omdat wij zelf nooit langer dan een maand weg kunnen beperken we ons altijd tot 1 land, dus kan je niet helpen. Wellicht dat je vanuit Thailand ergens een bus naar Kota Bahru in Maleisie kunt nemen?. De boot naar Perhentian vertrekt daar vlakbij.

Bedankt voor je hulp Mooiman. Heb je tips voor verblijf plaatsen in Kotha bahru of Perhentian?

Beste Alice16,

We raken een beetje off topic nu. Dit topic/deze peiling gaat over vakantie in Thailand dus graag zo houden.
Voor evt reisinformatie m.b.t. Kota Bahru/Perhentian Islands graag een nieuwe topic openen in het Maleisie-forum.

Bvd.

Dave

Sorry, je hebt gelijk Dave!! Kan je mij misschien informeren over het natuur park bij of tussen Surat thai en Kao Lak?

Hallo allemaal,

Ik ga met een vriendin voor het eerst naar Thailand.We gaan in augustus,ben wel erg benieuwd.
We hebben er beide erg veel zin in.
We gaan eerst 2 weken een rondreis (Klassiek Thailand)doen,
en daarna nog een paar dagen relaxen in Hotel Hilton in Hua Hin

Voor de eerste keer naar Thailand!!! Ik heb er super veel zin in!!!

Is er iemand die me meer kan vertellen over de buurt Sukhumvit? We hebben nl voor de laatste twee nachten een hotel(SUK11) geboekt in deze buurt… Het ligt nogal ver van het oude centrum, de halte van de skytrain is in de buurt van het hotel dus moet het volgens mij geen probleem zijn in het centrum te komen…

Ik ga naar Thailand voor het eerst. Mijn vriendinnetje gaat haar ouders bezoeken in de buurt van Udon Thani (noorden), en daarna gaan we naar het zuiden (mssn Phuket).
ben beetje bang van slangen :s

Christophe

Hoi Christophe !

Waar komt je vriendin precies vandaan ?

Mijn vriendin komt ook uit de omgeving van Udon Thani (Ban Dung) en wij gaan volgende maand ook weer lekker terug.
Ik heb in de vele malen dat ik in Thailand geweest ben erg weinig slangen gezien, dus daar hoef je je echt geen zorgen over te maken…
De snakefarm in Bangkok zou ik dan maar niet bezoeken als ik jou was… :slight_smile: