Terug van Thailand en heimwee?

Wooo Dave gefeliciteerd dat het gelukt is!! Ik kan er alleen nog maar van dromen dat m’n vriendje definitief hierheen komt:) voorlopig studeer ik nog, maar ik ben hem in ieder geval vast Nederlands aan het leren, want hij moet zowieso ooit die vervelende toets doen:s
Kan jij me vertellen of ze bij het uitreiken van MVV ook kijken naar de opleiding van de Thaise persoon? Mijn vriendje komt ook uit Isaan en is maar tot zijn 15e naar school geweest, ook spreekt hij geen engels. Heeft hij hierdoor minder kans, of kijken ze alleen naar het geld wat ik verdien?
Wellicht wijk ik een beetje af van het onderwerp van deze topic:) Maar heimwee naar Thailand heb ik zeker, maar ik ben al aan het aftellen, nog 11 dagen wachten…:slight_smile:

Hoi,

Nee, voor zover IK weet kijken ze niet naar de opleiding van je Thaise partner. Mijn vriendin heeft ook slechts de middelbare school afgerond en heeft hier geen problemen mee gehad bij de MVV-aanvraag.
Je kan je vriendje natuurlijk wel alvast een keer over laten komen op een toeristenvisum (volgens mij maken de leeftijden en de inkomsten dan niet echt uit, hoewel je diegene wel moet kunnen onderhouden tijdens zijn/haar verblijf in NL).

Maar grappig dat een Nederlands meisje (neem ik aan tenminste) een Thais vriendje heeft. Dat kom ik niet vaak tegen. 999 van de 1000 keer zie ik een westerse man met een Thaise vriendin en bijna nooit andersom (en meestal zijn die westerse mannen heeeeeeeeeel oud en die Thaise dames erg jong…kwestie van een goed gevulde portemonnee uiteraard…).
Als je nog meer vragen hebt over visazaken e.d. zou je ook eens kunnen kijken op www.buitenlandsepartner.nl Aan deze site heb ik heel erg veel gehad de afgelopen jaren.
Spreekt jouw vriendje helemaal geen Engels of een klein beetje ? Als hij helemaal geen Engels spreekt en jij geen Thais kunnen ze zich bij de ambassade/IND wellicht af gaan vragen hoe jullie communiceren samen…(maar dit weet ik niet zeker).
En waar komt jouw vriendje vandaan uit de Isaan ? Mijn vriendin komt uit Ban Dung, een dorpje bij Udon Thani.

Groeten,

Dave

Hoi hoi,
Mijn vriendje is 2 maanden hier op vakantie gekomen, vanaf de kerst tot eind februari, hij heeft zelfs nog sneeuwballen kunnen gooien dus was een hele belevenis voor hem. Dat toeristenvisum is dus gelukkig goed gegaan! Mijn ouders hebben garant voor hem gestaan.

Hij komt uit Chaiyaphum (Chatturat). Ik ken inderdaad geen enkel ander Nederlands meisje met een Thais vriendje, dus ik ben wel uniek in dat opzicht:) Hij was ook absoluut niet op zoek naar een westerse vriendin, zoals veel Thaise meisjes natuurlijk wel. Hij was eerder erg verlegen. Om met hem te communiceren heb ik vrij snel Thais geleerd, want ik wilde hem natuurlijk leren kennen. Eerst ging alles met een boekje erbij haha heel klunzig eigenlijk, er is wel veel geduld voor nodig geweest en af en toe frustratie als ik niet wist hoe ik iets duidelijk moest maken. Het enige dat hij in het engels kon zeggen is: Hello how are you, Im fine thank you and you?:slight_smile: Zoals elke Thai op school geleerd heeft. Maar gelukkig is dat allemaal goed gekomen en kan ik nu overal over praten. Het is niet zo dat ik elke Thai al goed kan verstaan, maar hij is een beetje gewend aan mijn manier van Thai spreken, als ik de tonen niet goed uitspreek dan begrijpt hij me wel in tegenstelling tot anderen.

Ik ben van plan na mijn studie eerst een paar jaar in Nederland te werken om wat geld te sparen. En daarna te kijken of ik het voor elkaar krijg in Thailand te werken, ik heb al bachelor ICT en ben nu met mn master bezig. Ik heb stage gelopen vorig jaar in Bangkok, dus ik weet hoe zwaar het is om dagelijks van de ijskoude airco weer in de hitte terecht te komen. Ik heb in ieder geval nog heel veel om over na te denken:)
Geniet ervan dat jullie nu elke dag samen kunnen zijn!!

Leuk om jouw verhaal zo te lezen !!! Hoop dat jullie tzt ook weinig problemen zullen hebben om samen te kunnen zijn (in Nederland danwel in Thailand) !!
Ook wij gaan nu eerst een paar jaar hard werken en dan zo snel mogelijk naar Thailand…

Hoi Dave

Ook weer terug uit het mooie thailand.
Ik zie dat je een mooie vakantie hebt gehad perfect.
Wat je zegt over jou vriendin i.v.m. warmte mijn vriendin heeft hetzelfde ze vindt het ook niet fijn. ( ik heb ze al aangeboden te ruilen met mij grapje)
Ik had jou een tijdje geleden ook gevraag wat mijn vriendin allemaal nodig zou hebben. Nou ik ben ook net 2 weekjes terug. Ik ben nog niet zoveel verder door een foutje wat ze in Hua Hin gemaakt hadden. Mijn vriendin had een nieuw legitimatie bewijs gekregen ( modern pasje ) In bangkok aangekomen voor het maken van een paspoort bleek dat ze een fout op haar legitimatie had ( ze hebben 2 letters verdraaid. Dus je raad het al geen paspoort. Ik denk achterag gelukkig maar anders had ze zeer zeker problemen gekregen met uit reizen. Dus nu moet ze weer terug naar bangkok voor dat verhaal ze heeft inmiddels weer een nieuw legitimatie bewijs. Nu ga ik weer terug begin september dan proberen we het weer. Dave is het zo dat Bangkok de enige plaats is waar ze het paspoort kan maken? dan hoop ik dat alles okay is. Ik mag dan eind van het jaar 30 december weer terug voor een maand en dan wil ik visa gaan aanvragen zodat ze hier op vakantie kan komen. Wat een werk PFFFFF… okay groetjes Leon

hoi raampje ja dat is zeker zo ik ben voorig jaar dec geweest naar thailand voor het eerst naar chiangmai twee weken en nu ga ik in dec weer trug naar thailand weer naar chiangmai,en wil ook de buurlanden bekennen of naar chiangrai wat is er leuk om te bezoeken als ik vragen mag nee ik ga nu 7 dec weg en kom dan 19 jan thuis ja de mensen zijn daar heel vriendelijk ja het eten is prima alleen soms wel wat te heet voor mij maar goed ja toen ik thuis wasin nederland dacht ik meteen ik ga weer trug volgend jaar in dec nee als je geen ge dult heb leer je het daar wel geen stress haha nee wil zeker wel wat vaker trug naar thailand ga naar chiang mai en omgeving kan iemand me wat leuke tips geven om te bezoeken of te bekijken bedankt

Wij zijn op 4 april teruggekomen na 3 weken Thailand. Eerst een paar dagen Bangkok gedaan, een paar Chiang-Mai. toen een prachtige rondreis I-Saan waarna we via Bangkok de vakantie afsloten in Hua-Hin. Heimwee? Zeker. We kijken nu al of we nog evt Koh-Chang kunnen doen en zo niet dan in ieder geval uitvissen voor febr.-maart 08 een privétour naar het noordwesten.

ha raampie…ik weet precies wat je voelt. ik ben net enkelen maanden terug in nederland en ben "weemoedig’'op zoek naar een mogelijkheid om definitief in Thailand te kunnen werken en wonen. Mijn vriendin bel ik elke dag ook al maakt dat mijn heimwee erger.
als ik mogelijkheden zie en tips heb zal ik zenaar je doorsturen. hopelijk krijg ik via deze weg ook wat tips.
groeten…jan uit Breda

Hoi Jan leuk om te horen. (ik kom trouwens ook uit breda) Ik pendel nu al bijna 2 jaar op en neer 4x per jaar i.v.m mijn vriendin die daar woont. Ik zou er ook graag naar toe gaan en er willen wonen. Helaas daar werken en wonen betekend ook in bath’s uitbetaald worden, en dan wordt het even wat minder vooral als je hier ook verplichtingen hebt. Anders was ik al weg geweest. Ik ben nu net weer 3 weekjes terug, en ga eind augustus weer.
Gr Leon

1

hoi MARIANNE waar ben je dan heen geweest in thailand ik chiang mai daar ga ik weer heen maar dan 7 dec tot 18 jan weer naar huis kijk natuurlijk als je daar wil gaan wonen moet je dan ook zeker heel goed over na denken je moet een baan hebben en natuurlijk verdien je dan ook weer minder dan wat je nu verdien alleen er is geen stress daar dat is wel lekker maar wil je dat echt meschien lukt het wel maar je mis me schien wel fam vrienden waar ben je geweest in thailand en weet jij toe vallig nog een goed hotel in chiang mai ?

hoi een vraag je ik heb ook een lieve thaise vriendin en wil ik ook keer voor vakantie mee nemen naar ned maar hoe zit dat met het visum wat gaat dat kosten en hoe lang duurt het dan voor dat het alle maal in orde is dan en hoe gaat het in zijn werk ben je erg veel uren tijd om te regelen of gaat het wel redelijk snel en hoe lang van te voren moet je dat reglen ik ga voor de 2 keer trug naar thailand zeker natte ned verlaten en het ge stress ik was voorig jaar nog niet eens thuis en zij al volgend jaar ga ik in dec weer trug bij de meeste mensen die 1 keer geweest zijn wil er heel veel weeer gouw trug met kerst lekker in de zon heerlijk wie weet er nog een goed hotel in chiang mai ik ga nu 43 dagen bij elkaar

Als je echt wilt gaan naar Thailand voor lange tijd gewoon doen mensen die het je af raden zijn vaak jaloers doe je het niet krijg je later aleen maar spijt van veel sterkte met je keuzes
Groetjes Fransjes

Ik ben een jaar of tien geleden geweest en vond het geweldig. Nu ga ik over 3 weken voor een maand en ik weet dat het er inmiddels veel toeristischer is, maar daar stel ik me op in. Eigenlijk zit ik al maanden in Thailand, verstopt achter de pc, dingen uitzoeken, reisverslagen lezen, wegdromen, heerlijk!

Tien jaar geleden ben ik onder andere geweest in Bangkok (uiteraard), Chiang Mai, Pai, Mae Hong Son, Don Ithanon NP, Isaan (o.a. Petchabun en een klein dorp waar de kinderen je nog allemaal wilden aanraken omdat er nooit toeristen kwamen), Sukhotai, Phitsanulok, Koh Samui (was nog niet zo volgebouwd en een waar paradijsje). Allemaal super!

Dit keer ga ik met mijn vriend en die is er nog nooit geweest. Daarom zullen we voor een groot deel dezelfde bestemmingen aandoen, omdat ik graag wil dat hij deze bijzondere plekken ook ziet en ik het natuurlijk graag nog een keer ervaar. Maar we voegen er wat nieuwe dingen aan toe: Khao Yai NP, Ayutthaya, Koh Phangan i.p.v. Koh Samui (ik wil de visuele herinnering van Koh Samui uit die tijd niet verpesten en wil graag de wat minder toeristische stranden van Koh Phangan zien) en Cambodja (Phnom Penh en Siem Reap, Angkor Wat). Ik kan niet wachten…

En ik weet nu al zeker dat ik net als de vorige keer heel veel heimwee zal hebben na terugkomst!

Groetjes,

Eva

ik heb een vraagje…wij reizen over anderhalve maand voor de eerste keer af naar thailand waar we drie weken gaan rondreizen.
we gaan ook drie dagen overnachten op kho phi phi don,maar niemand kan mij vertellen of hier ook een pinautomaat is!!?? heeft iemand voor mij hier het antwoord op??
alvast bedankt
jolanda

Cash (baar geld) is numero uno op Phi Phi Don; In Tonsai Bay zijn geldwisselkantoortjes en er schijnt 1 ATM te zijn (maar die ben ik zelf niet tegengekomen). Phuket kent echter een hoop ATM… dus als je vandaar start, moet je daar even inslaan.

Groet,
Joe

heyyy raampie :)) ik kom er al sinds 2005 … heb daar nl. mijn vriendin leren kennen , en ja ik mis vooral m,n vriendin !!! maar ook de cultuur , het eten … de zon … alles eigenlijk , ja ik heb iedere dag heimwee ernaar … zooooo vriendelijk die thai …ben nu bezig om een visa voor haar te regelen zodat ik niet weer es 12 uur in een vliegtuig hoef te zitten .
ik hoop dat ze kan komen in december voor 3 maanden !!
ze werkt in bkk , maar komt uitt een dorpje in de buurt vsn khon kaen … ook mooi dat khon kaen , veel restaurantjes rond een groot meer … ( noord west thailand ) issaan …
ze zijn wel wat meer verlegen dan in bangkok bv. maar erg gastvrij en vriendelijk ook , als de visa aanvraag niet lukt , zxit ik rond dec. weer in het vliegtuig om haar te bezoeken …
wanneer ga jij weer? en waarheen ?

Houd er wel rekening mee dat toeristenvisa worden verleend voor 90 dagen. Dit is iets korter dan 3 maanden.
Reken dus niet exact met maanden maar tel het precieze aantal dagen, zodat je de terugvlucht naar Thailand niet op een te late datum vastlegt…om de kleinste zaken kunnen ze het visum afwijzen.

Hoi allemaal,
Dit klinkt voor mij allemaal zeer bekend, wij gaan nu voor de 6e maal via een omweg naar Thailand en willen in Singpore beginnen dan naar Hanoi Vietnam daarna naar
Laprang Laos en dan naar het zuiden van Thailand.
Dit jaar Thailand overgeslagen en naar Indonesie geweest en dit was een leuke
en natte vakantie maar geen Thailand.
Toch een beetje heimwee naar Thailand gehad.
We eindigen in Pranburi is hier wel eens iemand geweest?
Hoor graag wat dan de bevindingen zijn geweest.
Groet
Jurgen

ik was ook op pipi eiland … maar een pinautomaat heb ik niet gezien , misschien lukt het in een hotel … maar ik zou geen risico nemen en gewoon zat euro,s meenemen en dat elke keer inwisselen bij een bank …
4500 bath is ongeveer 100 euro .
pipi island is mooi maar samed ook wel ( wel erg rustig daar ) en geen echte wegen om met een auto of schooter te rijden … tis nog kleiner dan de wadden eilanden , maar zit je bij het silversand beach resort , dan is het daar the place to be …
elke avond word het strand door middel van matten omgebouwd tot restaurant , met fakkels , lage tafeltjes , kussens om half etend te liggen …
en kijken naar de sterrenhemel… groeten michel … thailand traveler :))