Terug van Thailand en heimwee?

Van 11 t/m 17 december zit ik weer heerlijk 6 nachten op Ko Samet, een van mijn favoriete strandbestemmingen in Thailand.
Dit keer zitten we in het Tonsak Resort, vlak aan Hat Sai Kaew. Ik ken dit resort nog niet, dus ben erg benieuwd !
Nog 62 dagen wachten voordat we weer naar ‘huis’ vertrekken…zucht…

Mijn Thailand-ervaring is ietwat saai, door mijn eigen schuld. Na drie maanden Cambodja en Vietnam te hebben bezichtigd kreeg ik een beetje heimwee naar huis en hebben we de laatste maand in Thailand weinig gedaan.

We werden echter wel gevraagd om mee te doen in de film ‘Tsunami: The aftermath’. in Phuket. De hele dag zijn we op de set geweest, hebben we een Belg en een Fin leren kennen, die 12 jaar rondtrekt en mediteert, en hebben we kunnen genieten van het acteerwerk en alles dat erbij kwam kijken. Helaas werden wij niet gekozen om in een scene mee te doen, maar waren het onze vrienden, de Belg en de Fin.

Zijn ook in een muay thai trainingskamp geweest, 2 weken, in Chalong, 15km van Phuket.

In aug-september ga ik weer terug, Maleisie, Thailand, Laos, China en misschien ook Nepal en India. Dan zal ik er meer van genieten! De heimwee was er direct na 3 dagen toen ik thuis kwam!

hier nog zo’n thailand verslaafde, ik hou van alles in thailand, de geuren (zelfs die van bangkok :slight_smile: de mensen het het relaxte sfeertje de natuur enz enz.
ik ben ook een maand in maleisie geweest, daar vond ik de natuur en eilanden eigenlijk iets mooier dan in thailand. maar ik miste de cultuur/mensen van thailand!
dus dit jaar gaan we in juli toch weer (3e keer) naar thailand!
thailand gaat op een of andere manier in je hart zitten!
dit jaar combineren we het wel met een klein stukje cambodja.
ik kan weer niet wachten!

@ eba, dat wegdromen achter je pc, informatie enz zoeken is voor mij ook heel herkenbaar!
de tweede keer dat ik ging had ik de hele lonley planet al doorgespit, was ik thaise woordjes aan het oefenen, alle bestaande sites van A tot Z gelezen
je moet wat om de heimwee te verzachten :slight_smile:

Hoi allemaal
Leuk dat we hier het vakantie gevoel levend kunnen houden.
Ik ben sinds gisteren 18-01-2008 ook weer teruggekeerd in het Nederlandse. Ben ruim 3 weken weggeweest. Na de zoveelste keer wordt het steeds moeilijker om terug te gaan in mijn geval. Heb nu ruim 2,5 jaar mijn vriendin daar en dan is het heel moeilijk afscheid te nemen op de luchthaven. Ben 3 maal geweest agelopen jaar en nu weer 4 maandjes wachten.Wat een ellende weer terug te komen op schiphol Regen en donker weer je zou er meteen weer depressief van worden. Ik heb 2 weken vertoefd in Nakhon Sawan lekker thuis bij familie + moeder van mijn vriendin en een heerlijke tijd gehad en nog een weekje Hua Hin gedaan ook altijd leuk zeker als je zoals mijn vriendin weet waar naar toe te gaan om heerlijk te eten geen toerist te zien en spotgoedkoop.Zo nu maar weer snel aan het werk voor het vokgende ticket.
Ik wil begin juni weer vertrekken iemand nog een idee voor tickets(prijzen) Ik ga nu al zo vaak maar misschien is er toch nog iemand die ergens een site of iets weet voor leuke prijzen. Hoop snel iets te horen.
Groeten Kap Khun Krap
Leon

Ja en ook ik heb het virus te pakken en ben compleet verslaafd aan dit prachtige land. Gelukkig mag ik in mei weer terug voor 3 weken om weer genoeg indrukken op te doen om de rest van het jaar op te kunnen teren. Voorheen gingen mijn man en ik 2x per jaar ergens in Europa op vakantie maar 1x in Thailand geweest en je wil niet anders meer. Nu is de keuze heel gemakkelijk, liever 1x per jaar op vakantie en dan naar Thailand dan 2x ergens anders heen. Ik zou er graag willen wonen, liever gisteren dan vandaag maar ja zo’n keuze maak je niet alleen. Ben bang dat ik het bij vakantie moet houden maar daar geniet ik dan ook optimaal van. Fijn om te lezen dat er zoveel mensen zijn die dit land een warm hart toedragen.

Ik ben afgelopen augustus/september geweest.
Begonnen in bangkok…kanchanaburi,river kwai,chiang mai trekking…phuket en phiphi island…
waanzinnige dingen gezien,meegemaakt en beleefd…
Een fantastisch land en ik kan ook niet wachten om dit jaar weer terug te gaan…
Ik herken mezelf danook in alle verhalen op dit forum.

groet jeroen

Er is maar één remedie tegen dit soort heimwee en dat is terugkomen.

Ben nog geen week terug na een verblijf van 4 maanden in Thailand, en om de waarheid te zeggen ben ik er behoorlijk ziek van. Hoe doen jullie dat, het wennen aan en omgaan met de Nederlandse cultuur, het weer en die eeuwige ‘drukdrukdruk’ haast? Volgens mijn vrienden went het wel weer, maar volgens mij moet ik zo snel mogelijk weer terug!

Tsja Resa, het wennen in Nederland na een verblijf in Thailand blijft elke keer weer moeilijk.

Zoals ik al eens eerder ergens op dit forum geschreven heb, is Thailand gewoon een verslaving. Ben je er eenmaal eens geweest, dan kom je vrijwel niet meer van de verslaving af…

Misschien helpt het enigszins om je huis een beetje in Thaise stijl in te richten ?!
Ik heb als ik thuis kom altijd een beetje het idee dat ik weer in Thailand ben, omdat het bij ons vol hangt met Thailand-foto’s aan de muur, boeddhistische schilderijen, waaiers uit Thailand, door het hele huis Boeddha-beeldjes etc etc.

Mijn vrouw is Thais dus sowieso heb ik al een Thailand-gevoel als ik thuis kom…:zon02:

Maar ja, het blijft altijd weer wennen aan dat haastige leven hier als je net uit Thailand terug bent…veel sterkte gewenst !

Hoi Dave goed te horen dat alles weer prima was in Thailand. Het lijkt wel een afwisseling van de wacht.Jij komt terug in ik ga lekker eind mei weer voor dik 3 weken (veel te kort :nod:) naar mijn lieve vriendin,ik kan moeilijk wachten. Ik was vandaag voor mijn werk in Eindhoven en zag een klein winkeltje vol met schitterende Boeddha beelden. Ik zou ze allemaal willen hebben. Waar ben je geweest deze keer Dave? Mijn vriendin wil deze keer ook een paar dagen naar Phuket omdat ze daar nog nooit is geweest (gek wij reizen de hele wereld rond) en zij komen niet verder dan hun eigen provincie. Dus ik denk wel dat ze het heel leuk zal vinden lekker op een rustige plek GEEN Patong voor mij. En daarna lekker naar Nakhon Sawan gezellig met de familie ik zie er al naar uit. Alleen het probleem is ik moet ook weer terug,maar daar ga ik even nog niet aan denken. Ps ik heb de tickets Bangkok - Phuket geregeld via de site van Air Asia voor maar**
6,152.32 BT voor 2 personen.:vak02: Lijkt me wel een prima deal.
Nou Dave voor jou ook weer op naar de volgende keer.
Met vriendelijke groet Leon
**

Hoi Dave bij deze sorry ik dacht dat jij net terugkwam maar het is Resa sorry hiervoor. Nou Resa 4 maanden ik wordt hiervan echt jaloers. Ik hoop dat je het leuk hebt gehad,maar zoals je zelf zegt hier weer stress stresss dan denk ik dat het voor jou ook weer snel gaat gebeuren. Het inderdaad een virus,ik ben al op veel plaatsen in de wereld geweest,Allemaal mooi todat ik Thailand bezocht, inmiddels heb ik 2 jaar geleden mijn vriendin daar leren kennen dus ik ga zo vaak als mogelijk op en neer, Ik moet nog even geduld hebben. Voor jou ook op naar de volgende keer.
Mvg Leon.

Hoi Leon,

Ik ben helaas alweer sinds eind december terug in NL…maar we gaan gelukkig op 23 mei weer die kant op zoals het er nu uit ziet.
Voor jou ook nog zo’n 2 maanden wachten dus…ach, voor je het weet, is het al zo ver…

We weten alleen nog niet welke strandbestemming het dit keer gaat worden, willen in ieder geval aantal dagen vanuit Udon Thani naar Laos (Vientiane/Vang Vieng/Luang Prabang)…

Hallo,

Op de 19e terug van een rondreis door Thailand. Gestart in Bangkok en via Kanchanaburi, Ayutthaya, Khampaeng Phet, Wang Chin en Lopburi naar Sattahip waar we aan het strand onze vakantie afsloten. Het was ook dit jaar weer fantastisch en hebben onze zinnen ook al weer gezet op volgend jaar. Wat een land, we blijven er terug komen.

korte reactie op dit alles: hoewel ik nu alweer 5 jaar niet meer in Thailand ben geweest,knaagt het verlangen om er naar terug te keren nog steeds aan mij.Maar als vervanging voor Thailand heb ik Indonesie gevonden…maar als ik met pensioen ga weet ik nog niet welk land het gaat worden om mij te vestigen…

Ik ben nooit in Indonesië geweest. Ik ben zelf niet in de omstandigheid dat ik mij of in Thailand of in Indonesië zou kunnen vestigen maar wanneer dat wel zo had geweest dan was ik nu al begonnen met het voorbereiden. Sterkte met het nemen van je moeilijke besliising.

Ach, de uiteindelijke beslissing hoef ik pas over een paar jaar te nemen, tenzij ik van de een op de andere dag vermogend zou worden, maar alle immigratie eisen etc van beide landen hou ik al nauwlettend in de gaten…

ja wat ik lees klopt inderdaad en ook al 3 keer geweest 1 keer 6 wekenen 2 weken nu ga ik in juli weer maar dan iets korter maar dat is niet anders.ik heb daar een thaise vriendin we kennen elkaar nog niet zo lang alleen ze heeft wel 2 kinderen ik ben erg gek op haar maar anderen zeggen je moet er mee stoppen want dat word niets verder ik geloof dat de kinderen 7 en 11 zijn wat is nu het beste moet ik er mee stopen of niet verder weet ik ook niet wat de kinderen van me vinden maar ik zie wel wat het word ik ga paar dagen naar haar toe me vraag is wie heeft zo iets ook en hoe ga je er mee om gr

Hoi Jos
Ik ken je gevoel,ik ben ruim twee en een half jaar geleden ook zo tegen mijn huidige vriendin aangelopen. Ik denk dat je moet doen wat je gevoel je ingeeft. Een paar tips die in mijn geval de doorslag hebben gegeven zijn. Ik kwam na 2x al bij mijn vriendin haar moeder en de familie terecht,ik werd meteen geacepteerd door hun en de gastvrijheid zij mijn toen al genoeg. Haar familie woont ongeveer 500 km verder dan waar ik mijn vriendin heb ontmoet. Dus het voed goed aan toen ik werd uigenodigd. Verder is het goed om erop te letten of je vriendin vaak om geld vraagt. Vaak zijn de dames als ze het voor het geld doen heel lief voor je en begint het als je thuis bent met een belletje of je wat geld kunt sturen,dit wordt naar verloop van tijd steeds meer en ook meer geld. Maar dit is een vrij doorsnee verhaal wat natuurlijk niet voor alle meisjes/vrouwen van toepassing is. In mijn geval is het niet zo,alhoewel ik haar ook steun met een klein bedrag elke maand. Dus nogmaals ga gewoon op je eigen gevoel af. Ja en watbetreft de kinderen die ze heeft dat is wat moeilijker,meestal is het wel zo dat als je in thailand iemand ontmoet (dan krijg je de familie erbij) Althans dat zeggen ze hoor. Ik wens je veel succes en hoop dat je gelukkig wordt met jou vriendin Gr Leon

ok leon in ieder geval bedankt jouw vriendin heeft dus ook kinderen en acepteren de kinderen je of niet wat je zegt met dat geld vragen dat is zo ja je stuurt 1 klein bedrag mag ik je vragen wat je stuurt want dan weet ik wat ik kan geven ik wil me viendin wat sturen maar niet te veel eerst gied kijken of het serieeus is of dat het alleen maar om het geld gaat ja dat is zo de fam krijg je er bij ik ga er in ieder geval heen en dan zie ik wel ga wel een keer met haar en de kds naa de dieren tuin kijken hoe het gaat bedankt voor de tips gr jos