Heb jij plannen om je in Thailand te vestigen?

Ben je gewoon gek op Thailand als vakantieland of heb je zelfs vage/concrete plannen om je er permanent te vestigen? Stem hierboven in de peiling en licht eventueel je keuze hieronder toe. We zijn benieuwd!

Groetjes, Anouk

komen regelmatig in Thailand dit jaar voor de derde keer. We gaan nu 3 mnd. proefdraaien.
Dus huis huren auto rijden aanpassen en hopen over 2 jaar permanent te gaan.Gr Rob

Ik vind het een geweldig land om op vaak naar terug te komen. Wij zijn op dit moment in Thailand en wel op ons tweede huis Koh Tao. Hier zijn we al 4 keer voor gemiddeld zo’n 4 weken te vinden. Maar wonen zou ik niet kunnen ik hou nogal van de grote stad ik zou heel goed kunnen wonen in Kuala Lumpur is wat schoner dan Bangkok.

gr van Moira

maar geen Thailand en geen bhoedisme

Een religie is voor mij geen rede om in een land te wonen. Ik vind Kuala Lumpur erg modern en erg westers dat vind ik wat minder van Bangkok. Ik vind het een superland om op vakantie te gaan en af en toe wat langer te wonen maar niet voor altijd.

gr van Moira

verknocht aan Nederland?

Hallo,

Nee totaal niet daarom woon ik er al meer dan 1 jaar niet en zijn wij op reis. Wij hebben plannen om in Australie te gaan wonen daar gaan wij 12 december naar toe. Ik hou wel van westers maar wel van anders. Ik vind Nederland niet zo’n leuk land.

gr van Moira

Jammer wij vertrekkenop 30 november ik dacht rij ik even langs, en gaan terug op 25 februari ik wil daar een auto huren en alles verkennen lees een plekje zoeken.
Moet m,n werk afmaken en dan weer terug naar Thailand hoop dat dat m,n laatste project is. Heb het hier helemaal gezien. Gr. Rob

Hallo,

Heb je dan al een idee waar je zou willen wonen?
Wij huren altijd een appartement op Koh Tao hier is het leuk als je duikt.

gr van Moira

We starten in hua hin daar een guesthouse zoeken en rondkijken vindt ik het niks ga ik verder. Ik wil zoiezo duiken leren en daar ik aan de kust woon en m.n hobbies alles met water te maken hebben ben ik wel gedoemd om naar de kust te gaan. Mijn angst is verveling dus ik moet wel wat te doen hebben anders gaat het niet goed. Ik dacht een comb. van drukte en de rust van het water moet goed komen als ik rust wil kan dat altijd nog heb zo het vermoeden dat ik dat nog genoeg gaat krijgen.:smile:

ja Koh Tao daar is niet superveel te doen het is hier vooral het waterleven dus duiken.

Al 2,5 jaar woonachtig op Koh Samui…

Geen stad of groot dorp waar je gezellig kan borrelen.Ben nu in Koi Samiu-Bangkok-Phuket-Chang Rai geweest vond ik allemaal leuk.We houden erg van gezelligheid en avontuur en mochten we gaan dan hebben we alle tijd voor onszelf wow.

En bevalt het Gr. Rob

ik woon op koh samui.
met mijn hele gezin,man 2 zoons en de hond.
wil echt nooit meer terug naar nederland.

Wij zijn al effe bezig met plannen om ons in een ver land te vestigen, wij wonen sinds 5 jaar in Spanje maar dachten nu aan Thailand of Costa Rica, vooral voor de natuur en het goedkope leven. Nu heb ik gehoord dat je in Thailand geen woning kan kopen als Europeaan, er moet altijd een Thai in betrokken zijn … Kan iemand dit verhaal bevestigen of nog beter ontkrachten.

thanks

Ik heb een huisje op samui gekocht zonder thaise. Inmiddels wel een relatie met een thaise en met haar ga ik nu een huisje bouwen in Kalasin ( regio Isan). Ik woon niet 12 maanden per jaar in thailand maar ben er minimaal om de maand. Samui voor het uitgaan, de scenery en alle mensen die ik in de loop der jaren heb kleren kennen. Kalasin super rustgevend, mijn inziens het echte Thailand. Weinig tot geen toeristen, eerlijke oprechte mensen, prachtige natuur.

Ze zijn net begonnen met de cascobouw van ons huis.
We hopen er binnen 5 jaar te wonen.

Momenteel alweer 5,5 jaar samen met een prachtige, lieve Thaise dame, waarvan 2,5 jaar in Nederland. Inmiddels hebben we beiden de kriebels om terug naar Thailand te gaan en ben dus op dit moment bezig met zoeken naar een baan in de Thaise reiswereld…

Mensen die nog niet of slechts een paar keer in Thailand geweest zijn, wil ik toch echt adviseren om er eerst nog wat vaker (en langer) naar toe te gaan om zo de cultuur, de mensen en de taal wat beter onder de knie te krijgen. In Thailand wonen/werken is heel wat anders dan in Thailand vakantie vieren, houd hier ook rekening mee.
Helaas zijn er toch altijd mensen die na 1 of 2x in Thailand geweest te zijn, hun hele hebben en houden in NL op willen zeggen en zonder ook maar enigszins op de hoogte te zijn van de Thaise cultuur en gebruiken die kant op willen emigreren.
Zorg echt dat je goed voorbereid bent…je zal niet de eerste buitenlander zijn die van een koude kermis thuiskomt !!!

Hallo,
Wij wonen als Nederlands gezin nu 14 maanden in Hua Hin. Prima naar de zin. Komen in Nederland uit de stad (Eindhoven). Hua Hin is redelijk verwesterd, wat ons aanspreekt. Kinderen kunnen naar een Engelstalige school en voor een niet-gepensioneerde Westerling is er nog werk te vinden. Jammer alleen dat de overheid hier niet wat meer pro-buitenlander is en dat het op dit moment zo rommelt in Thailand (waar je overigens NIETS van merkt). In de weekenden en de vakanties is er altijd de mogelijkheid het echte(re) Thailand op te zoeken. Inmiddels ook Maleisië en Laos bezocht en veel familie en vrienden over de vloer gehad (die hier anders nooit naar toe zouden zijn gegaan en allemaal super-enthousiast waren!). We denken er over om in de zomervakantie van 2009 (maart tot mei) nog een reis naar Disney Hong Kong of naar Australië te maken. Waarschijnlijk gaan we in de zomer van 2009 weer terug naar Nederland, weer een tijdje aan onze sociale zekerheid (…what’s in a name met de huidige problemen in het westen) bouwen en de kinderen (15 en 12) hun sociale leven weer op laten pikken (is hier ábsoluut anders).
Groet,
Niels, Elise, Martijn, Laureen & Nera (de, Nederlandse, hond)

Ons verhaal is terug te vinden op onze weblog http://wijgaannaarthailandtoe.blogspot.com.