Heb jij plannen om je in Thailand te vestigen?

Zodra ons huis in Nederland verkocht is gaan wij ons vestigen in Ban Phe alwaar wij een hotel aan het renoveren zijn. Iemand nog tips betreffende visum, evt. werkvergunning en andere zaken?
Ton

1e kerstdag 2009 gaan mijn vriendin Bew en ik trouwen. tot die tijd moet ik nog mijn huis verkopen of ander financiering zoeken. maar het plan is zeker om na het trouwen direct bij Bew in Bangkok te gaan wonen. En anders zo snel als mogelijk uiteraard. Ik kan gewoon niet wachten.
groeten gerard

wij vertrekken naar Thailand als ik met pensioen ga, mijn thaise echtgenote heeft in Surin een lap grond liggen en daar bouwen we een mooi huisje op
en er zijn ook nog plannen om in Jomtien (pattaya) iets te huren/kopen om even van schoonmoeder verlost te zijn
ik ben het ook helemaal eens met dave numan om niet na een paar bezoekjes te gaan settelen in thailand, ik heb ook helaas diverse nederlanders af zien zinken

je kunt wel e en flat kopen, maar als blanke kun je geen thaise grond kopen, dat moet dus op erfpacht 2 x dertig jaar. Het huis erop is wel van jou, maar doe alles dmv een advokaat.

een jaarvisum kost nu 120 euro, na 3 jaarvisum kun je een verblijfsvergunning aanvragen;

aanvraag 150 euro
by toekenning 4000 euro, indien met thaise getrouwd 2000 euro
andere voorwaarden afhankelyk vd persoonlyke situatie soms is een bedrag op de bank van ongeveer 17000 euro nodig.

Klopt niet helemaal als ik morgen een jaarvisum wil hebben krijg ik hem kosten inderdaad €120. De reden is, ouder dan 50 jaar.
Inkomen 65000thb pmnd of 800000thb op de bank, elk jaar laten zien dat het er op staat,dat geld moet 3 mnd. op een Thaise bank staan.
Er is ook een combinatie mogelijk nl.
32500thb inkomen en 400000thb op de bank.
Indien getrouwd met een Thaise 40000thb inkomen?(Thaise logica)Wat betreft grond kopen, langer dan 30 jaar huren of pachten hoe je het ook noemt wordt gedaan maar is niet volgens de wet je kan beter voor vruchtgebruik gaan dat schijnt volgens de heren geleerde de beste manier te zijn en die wonen er dus dat geloof ik wel.Gr. Joppe

Eeen verblijfsvergunning kun je inderdaad na 3 jaar aanvragen, of je hem ook krijgt is een heel andere zaak. Er is geen bedrag van 17000 Euro op de bank voor nodig. Belangrijke elementen bij de aanvraag zijn dat je jaarlijks een behoorlijk bedrag aan belasting betaalt (renteniers/pensionados zijn dus uitgesloten) en een bijdrage levert aan de Thaise maatschappij, bijvoorbeeld door vrijwilligerswerk. Daarnaast moet je enigzins Thais kennen, etc. Er zijn niet veel mensen die het aanvragen.

Een combinatie tussen een bedrag op de bank en een inkomen is inderdaad mogelijk, maar hoeft niet 400,0000 en 32,500 te zijn. Iedere combinatie is mogelijk.

Was ook maar een voorbeeld anders komt helmaal niemand er meer uit.:hihi:

het zit ingewikkeld in elkaar; ik ben 65 jaar en tot nu toe was myn aow voldoende…
mijn engelse kameraad, getrowd met een thaise, babietje, geeft les op school, krygt geen permanente verblyfsvergunning.
ik niet officieel getrouwd wonende op de grens van birma hoef niet eens elke 3 mnd het land uit.

in thailand zyn 5 soorten van landgebruik, de volledige rechten zyn alleen by KOR%. Het is dus mogelijk dat families generaties lang wonen op een stuk land dat aan de een of andere aristocraat behoort.

gaat nou een falang hier een huisje bouwen dan wordt die thai heel heel boos. Dus alles via de advokaat.
PS.als de familie van de exvrouw je eruitgooit kun je via een goede advokaat echt wel schadevergoeding krygen. maar dat duurt enkele jaren.

Met een baan als leraar kan hij gewoon een extentie van zijn verblijfsvergunning aanvragen voor een jaar. Voor permanent residency betaalt hij waarschijnlijk niet genoeg belasting. De procedure is heel streng en niet te vergelijken met Nederland en menig ander land.

Wat mario zecht is helemaal waar dat moet lukken.
Maar wat heeft dat met je aow te maken?

Ja,ik ben van plan om bij ons opgebouwde gezin;d.w.z. dat ik getrouwd ben met het liefste meisje(vrouwtje) ter wereld+dochter&zoon,cheereen hele nieuwe toekomst op te bouwen in het land van de eewige glimlach.Ik kan het eigenlijk niet verwoorden,welk een geluk je toestroomt…NAMJAAI.:kus:.(dit mag dus niet in het openbaar in Thailand,we begroeten elkaar met;voor het vrouwelijke-geslacht:Sawatdee ka,en voor het mannelijke geslacht:Sawatdee khrap).Mai bpen rai(boh pen jan dok),ik ga hier geen Thaise cursus geven,ik wil alleen te kennen geven,dat ik heerlijk naar Thailand zal verhuizen,naar Mahasarakham,daar waar mijn liefje woont en al een huis heeft.De plannen zijn om er in de omgeving nog een huisje bij te laten bouwen of kopen.Wat een prachtig land! En wat voor een lieve mensen!Ik ben voor altijd verkocht aan Thailand en heb mijn geluk daar gevonden.SATU:wereld:

Ik woon hier nu bijna 1 jaar. Met veel plezier en soms veel tegenzin.
Maar neem van mij aan dat hier leven heel anders is dan vakantie.
Mijn advies is altijd ga hier vaak en lang op vakantie. Begeef je in het dagelijse leven veel onder de Thaise bevolking en vorm je ideen en gedachten. Ook waar je van gaat leven, met wie en hoe.
Ben je bewust dat die eeuwige glimlach je met hetzelfde gemak een poot uit draait als je die ruimte geeft! Want je blijft altijd Farang met een geldboom.
Als je dat allemaal kunt plaatsen en relativeren kan je hier heerlijk leven.
Genieten van het heerlijke klimaat, eten en redelijke vrijheid.

1 like

:chin:moet helaas nog tevaak terug naar Nederland (prive zaken) maar als ik in Nederland ben mis ik mijn huisje :kus:elke dag :thailand::cambodia:

1 like

Wel wel wel,Ban phe ,Ton!! dus jij kunt de straat oversteken en het eiland ko samet in de verte zien liggen of er naartoe varen,mooi gezien.g.s