Help: Ik wil wonen en werken in Thailand

ik wil bijzonder graag gaan wonen en werken in thailand, dat het moeilijk is dat weet ik inmiddels. onmogelijk kan het niet zijn… wie helpt mij verder op weg?

gewoon gaan en asiel aanvragen :blink:

Wonen is naar mijn idee alleen mogelijk als je een verklaring kan overleggen dat je kan aantonen dat je voldoende cash hebt en dus in je eigen onderhoud kan voorzien De vraag is eigenlijk hoelang wil je er wonen?

Hoi,

't Is allemaal niet zo heel moeilijk, als je de wegen maar weet. En als eerste, als je zelf maar weet wat je wil. Wil je je echt vestigen, of alleen langdurig verblijven? Wil je een huis kopen of huren? In wat voor werk wil/kan je aan de slag?

Heb je voldoende info over werkvergunningen, zo nee, dan kan ik je die wil mailen (incl. info over visa).

groeten, Edwin.

Hoi,

Ik ben ook al lange tijd op zoek naar een baan in het toerisme in Thailand. Kan jij me alvast wat info mailen vwb werkvergunningen en visa Edwin ?

E-mail is: davenuman@hotmail.com

Bij voorbaat dank.

Originally posted by davenuman@13-12-2004, 13:40:12
** Hoi,

Ik ben ook al lange tijd op zoek naar een baan in het toerisme in Thailand. Kan jij me alvast wat info mailen vwb werkvergunningen en visa Edwin ?

E-mail is: davenuman@hotmail.com

Bij voorbaat dank. **

Als het goed is, heb je 'm nu binnen. Suc6! NB. Werken in de toeristische sector biedt vast wel mogelijkheden!
Edwin

Hoi Edwin,

Ik heb helaas niks ontvangen… Zou je je mail nogmaals kunnen sturen ?

Dank je en groeten,

Dave

Als het niet op google staat dan bestaat het niet…

Thai Visa is ook een goed begin

Originally posted by davenuman@17-12-2004, 11:04:18
**Hoi Edwin,

Ik heb helaas niks ontvangen… Zou je je mail nogmaals kunnen sturen ?

Dank je en groeten,

Dave**

Heb het bestandje nogmaals verzonden, evenals naar anderen die er via e-mail om gevraagd hebben. Komt het niet over, dan denk ik echt dat het aan Hotmail ligt…?!

Hoi Edwin,

Ik heb het bestand nu inderdaad ontvangen ! Bedankt voor de moeite !

wat verstaan jullie onder genoeg cash mee nemen?
Wil zelf met mijn vriendin ook terug naar thailand om te wonen, en misschien wat werk te zoeken.
Dus wat is het gemiddeld waar over je moet beschikken om daar van af je +/- 47 jaar te blijven vertoeven in dat prachtige land?

Hallo Edwin,

Zou je mij het bestand ook kunnen mailen, h.oordt@gmail.com

Alvast bedankt,

Hendrik.

Hallo. Ik vertrek in augustus naar thailand om daar te gaan werken in een restaurant of duikshop. Weet iemand of ik hier ook een werkvisum voor nodig heb?

hallo, voor emigratie heb ik geinformeerd bij thai-dutch-connection ([EMAIL=“info@tdc.in.th”]info@tdc.in.th). Het is inderdaad een lastig verhaal om te wonen en te werken in thailand. zonder visum lukt het geeneens. Om legaal te kunnen werken in Thailand heb je naast een Non Immigrant visum “O” of “B” een werkvergunning nodig. Een werkvergunning dient door de toekomstige werkgever aangevraagd te worden. Zonder werkvergunning mag je niet werken in Thailand. Tevens zijn er door de Thaise overheid een groot aantal banen waarin buitenlanders niet mogen werken. Zelf ben ik nu bezig de thaise taal volledig onder de knie te krijgen. Volgend jaar wil ik Teaching English for Foreign Languages doen waardoor ik tesamen met mijn huidige opleiding mogelijk kan gaan werken in Thailand. Al met al een lastig verhaal. Voor mij houd het een uitgebreide voorbereiding in.
kijk ook bij:
http://www.tdc.in.th

Mocht iemand aanvullende informatie weten, danwel interessante internetsites betreffende wonen, werken en emigratie naar thailand dan hoor ik dat graag.
Met vriendelijke groet,
Gerard

Zoals ik heb vernomen is het beste dat je gewoon naar Thailand gaat en daar naar werk zoekt. Ik heb gehoord dat ze in duikshops vaker op zoek zijn naar mensen, weet iemand of dit klopt? Verder vroeg ik me af of ze over het algemeen in grote resorts niet liever buitenlanders aan het werk hebben?

Als je een baan als leraar/lerares Engels zoekt, denk ik dat dit idd de beste manier is…

Heb ik zelf geen ervaring mee. Je zou eens wat mailtjes naar duikscholen kunnen sturen. Misschien kan Steven je wel vertellen of ze regelmatig buitenlanders zoeken bij duikscholen, hij komt ook regelmatig op dit forum en heeft een duikschool op Phuket.

Buiten management/leidinggevende functies zal je als buitenlander niet heel snel aan de slag komen in een resort. Wellicht dat je bij hotels/resorts wel nog kan informeren of ze mensen zoeken voor bijvoorbeeld een Guest Relations-functie. Alleen als je hier geen ervaring mee hebt, zal het ook lastig worden…

Paar jaar geleden heb ik nog eens gekeken op de website van Club Med. Hier werden destijds ook buitenlanders gevraagd voor verschillende functies (waaronder animatie), je moest alleen wel goed Frans spreken…

Hele moeilijke beslissing, denk ik.
Als vreemdeling werken in Thailand “forget it” of je moet iets kunnen aantonen dat jou werk niet door een thai kan worden gedaan.

Hier komen wonen is niet zo moeilijk, aantonen dat je 20.000 € op de bank staan hebt hier in Thailand en je mag dan 1 jaartje blijven, werken is uit ten boze. Wil je wat langer en nog een jaartje erbij, zelfde procedure, 20.000 € op de bank enz…

Heb je iets dat je verbind met Thailand, vrouw, kind, lief of familie dan liggen je kaarten wat gunstiger.
Maar voor deze info verwijs ik je graag naar een reeds bovenvermelde en voor mij ook de beste site ivm alles wat thailand aanbelangt.

Thaivisa.

Beste groeten, en overweeg goed wat je doet

Ik heb gehoord dat ze in duikshops vaker op zoek zijn naar mensen, weet iemand of dit klopt?

Soms inderdaad, maar dan het liefste mensen met een Divemaster certificaat (nog liever instructeur). Ook een werkvergunning is op veel plaatsen, zoals Phuket, noodzakelijk. De werkvergunning kun je op 2 manieren krijgen: via de werkgever, maar dit aantal dat zo wordt uitgegeven is beperkt vanwege kapitaal en Thais personeel regels, of je kunt zelf een bedrijf oprichten en zo een werkvergunning regelen.

grappig vaarwel NL:)

tsja is een stap !!
had nooit kunne bedenken dat ik zoiets ook zou gaan doen in me leven en zeker niet binnen 3 jaar.
ben hard bezig alles op een rij te krijgen.

wat me wel boeit is een goede health verzekering met reisverzekering er bij voor een vast bedrag p.jr zodat je goed bent verzekerd tegen allerlei dingen zoals ziekenhuis ambulanxcemedicatie revalidatie verzorgene=ing/

Ik heb een firma BUPA in thailand gevonden is dit iets?
ik heb ze inmiddel s een mail gestuurd dus als ik schokkend nieuws heb zal ik dit zeker laten weten.

Hoe zit het met de AOW,krijg je die gewoon in thailand bij 65 jaar(duurt nog ffies:)))maar ja je weet!! je kan niet genoeg informeren toch?
wat gebeurt er fiscaal als je vaarwel Nl zegt,?? moet je edan een M-biljet invullen belasting!!!
wie heeft daarin ervaring reeds dit jaar of vorig jaar,en wat is de aanlsag in % en waarvan?

info

je huis verhuren blijven in nl zoals onderverhuur is inkomsten opgeven in box 1 bij eigenhuis is dat box 3 en dat is dan de economische waarde en zijn je verhuurink belasting vrij.
abp opbouw en div beasting voordeel uit rijksoverheid ink. zijn altijd in een expat belasting onderhevig hoe precie wil ik ook weten of dit echt 30% is van je totaal bedrag?!!!

hoor het wel mannen

hallo frankmichiel,

Je heb als Nederlander altijd recht op het opgebouwde AOW, als je nu in Nederland woont of in het Buitenland. Als je in Thailand gaat werken ivm emigratie is het verstandig het opgebouwde pensioen over te dragen naar een aan je werk in Thailand gelieerde pensioenmaatschappij. Je mag dan volgens de Nederlandse wet 10 jaar daar echter niet gebruik van maken, bahalve als je de pensioengerechtigde leeftijd hebt bereikt. Als je als buitenlander in Thailand woont en krijgt een AOW mag deze in Nederland niet worden belast, indien de AOW naar een Thaise rekening gaat. Als ik heb goed heb worden deze gelden in Thailand onbelast, omdat daartoe een verdrag is getekend door de Thaise overheid. (ter stimulans van invoer van inkomen).

groeten, gerard