ik ben een ned. man van 45 jaar nu en getrouwd met een ned. man van 43 jaar
wij zijn meerdere malen in thailand op vakantie geweest en lezen en horen
van diverse mensen, die nu in thailand wonen of langere tijd verblijven hoe heerlijk het is.
en zitten met heel wat vragen, misschien weet iemand hier de antwoorden
op.
wij willen ook langere tijd in thailand verblijven, niet werken of bedrijf
beginnen
beter huren of kopen in thailand? en wat zijn voor en tegens
en wij hebben een vrij vermogen van rond de € 350000,00
teveel of te weinig om in thailand te kunnen leven tot de aowleeftijd?
en hoe en wat als je gewoon nederlandes paspoort wilt houden ?
en gezondheidzorg en tandarts in thailand? of moet je in nederland verzekeren hiervoor?
kortom zoveel mogelijk info, van iedereen die daar nu al woont of van plan zijn om er te gaan wonen over het hoe en wat in thailand:zon02:ook via mail toe sturen mag
Veel vragen voor een groot idee. Ik ben 39 jaar oud, woon nu 2 jaar in Thailand met mijn thaise vrouw en onze 2 kinderen. Je kunt als niet gepensioneerde gewoon een visum krijgen. Ik ben met een thaise maakt het gewoon wat makkelijker, maar het is niet onmogelijk. Kopen of huren? Het was vroeger onmogelijk, maar er zijn nu betere tijden, neemt niet weg dat volledig eigenaar zijn nog niet geheel mogelijk is. Ga alvast nooit in zee zonder je van te voren in te dekken. Huren is hier niet duur, maar verschilt per deel van het land. Verzekeren in Nederland en de ziektekosten hier. Tja een voorbeeld kan ik geven. Mijn vrouw is in Thailand bevallen van onze 2e dochter. Kosten voor 3 dagen in een privekamer en eten en verzorging inbegrepen 60 euro. Moet ik dan de meoite nemen om verzekerd te blijven in Nederland? En wat betreft je vermogen en het uit houden tot je 65ste. Tja met 350 duizend kun je na 1 jaar feesten ook al het einde van je pot zien. Oftewel, leef je gewoon, dan kom je er wel. Wil je meer weten kun je mij mailen
Als je bedenkt dat het gemiddelde inkomen van een Thai ongeveer 120 euro per maand is dan lijkt me dat je alleen al van de rente van jullie vermogen zeer royaal kunt leven!
Jullie hebben voldoende geld om van rond te komen, mits je het niet te bond maakt. Van 1500 euro per maand kun je hier een prima leven lijden, inclusief huis en auto.
De moeilijkehdi is een visa te verkrijgen. In princiepe moet je voor een retirement visa 50+ zijn, maar men kan uitzonderingen maken. Dat wordt meer van persoon tot persoon beoordeeld.
probleem is wel dat men tegenwoordig een inkomen van minimaal 65.000,- baht per jaar verlangd, het vermogen telt niet meer mee.
Andere mogelijkheden zijn om een zaak op te zetten in Thailand. Ik zelf zit op een jaarvisum omdat ik als vrijwilliger les geef op een school. Kijk ook eens op de volgende website: www.thaivisa.com
het is, volgns mij, en alleen als je aan de leeftijdseis voldoet- 800.000 THB/jaar, aan inkomen, vast+geregeld, van buiten Thailand-of kapitaal. (bvb als je een inkomen van 6k=600.000 hebt-dan moet je tenminste 2k op de bank kunnen aantonen.
die 8k is ong. 18.000 EUR dus 1500 EUR/mnd. AOW+pensioen moet dat niet al te moeilijk maken.
Zoals iedereen weet die ook maar het geringste besef van de vele visumrunners etc hier heeft-er zijn 10tallen andere mogelijkheden om vrijwel permanent hier te blijven-ook als je 50+ bent en te weinig inkomen hebt.
GROND kopen kan niet door farang. Je kunt in principe een huis kopen-maar dan moet je de grond langdurig huren. Zeker als je nog niets zeker weet zou ik iedereen aanraden met huren te beginnen en hier+daar wat uit te proberen.
Op het forum van www.thaivisa.com wordt al dit soort zaken tot in extreme uiterste uitgekauwd.
zou wel ruim over de min bedragen heen gaan. hoorde vd week van een ned hier die geen nieuw visum kan aanvragen omdat zijn inkommen door de beroerde wisselkoers nu onder het minimum bedrag zit.
doodsimpel: de bedragen zijn in THB, het lokale geld hier.
Inderdd is de koers van de EUR tov THB flink gezakt de laatste 2-3 mnd, van net geen 50 tot onder de 44.
Omdat de meesten een vast inkomen in EUR zullen hebben-en als dat voorheen net erboven was-dan zullen ze dus spaargeld moeten kunnen laten zien om het verschil vanwege de koers aan te vullen.
Dan hebben veel mensen een groot probleem. Ze moeten er namelijk ook rekening mee houden dat in de toekomst de visumregels gegarandeerd aangepast worden, en de vereiste bedragen hoger zullen worden. Aangezien AOW/pensioen niet of zeer beperkt hoger zullen worden, komen ze als het niet nu is vanwege de koersen gegarandeerd in de toekomst in de problemen.
hallo ik ben riekie
ik woon sinds dec 2007 op koh samui in thailand.
zal je graag info geven die je nodig hebt.
stuur me maar een prive mail of je gmail.
hoor wel van je groetjes
ik heb trouwens een prachtige villa te koop hier op samui.
voor een spot prijs iets voor jullie mischien?
wil je er meer over weten mail me dan.
groetjes riekie
Gezien de ontwikkelingen op de vastgoedmarkt zou ik eerst een tijd gaan huren. Je kunt contracten afsluiten voor zo lang of zo kort als je wilt. Daarna kun je dan altijd nog gaan kopen. Ik zou zeker niet direct kopen.
Verder zou je met zo’n kapitaal een heel eind moeten komen zeker als je niet eerst gaat kopen en een deel van je geld wegzet tegen een aantrekkelijke rente dan kun je nl heel goed leven alleen al van de renteopbrengst. Dus mijn advies is ga eerst een tijd huren en besluit later of je dan alsnog wilt kopen.
hallo allemaal.Ik heb een vraagje.Ik lees hier dat een thai gemiddeld 120€ per maand verdiend,maar dat je 1500€nodig hebt voor huur en een auto kan iemand me uitleggen hoe dat zit?bvd
Er staat dat men van 1500 euro goed kan leven in Thailand, niet dat dit het bedrag is dat je minimaal nodig hebt in Thailand om te overleven. Met een lager bedrag per maand kan je het zeker ook wel redden, al zal dat wel afhangen van de manier waarop je wilt leven.
een gem thai woont vaak in een 1 kamer woning,de veel geziene “garageboxen” vaak werken man en vrouw dus dan hebben ze al meeer te besteden. eten goedkoop. een farang hecht over het algemeen meer waarde aan een grotere woning wil af en toe westers eten, wat duurder is