HIERHEEN KOMEN VISAATJE NEMEN STILZITTEN,EN NIKS BEGINNEN.
dat is het motto …simpel … easy …snel
biertjuh
HIERHEEN KOMEN VISAATJE NEMEN STILZITTEN,EN NIKS BEGINNEN.
dat is het motto …simpel … easy …snel
biertjuh
ik heb al een aantal mense de stap laten zetten,en met succes,voor weinig doe ik alles voor je van a tot z
groet
hi mario 65.000 per jaar of per maand?
is dat zo je vermogen telt niet meer mee?
bedankt v d tip!!!
leuk weer allemaal nieuwe mensen,die allemaal de zelfde kant op willen gaan.
groet
frank
hi steven,
Buiten de mulipol o visa om maar in en uit te gaan van thailand,als je getrouwd bent,zijn er toch wel andere manieren ook!!!
bijv 3 x 90 dgn,er in, er uit, en dan, 3 maanden niet toch??
waarom zouden ze niet iemand een multipol geven als ze weten die gaat consumeren,ik heb er nooit last meegehad!
ik kan en gaan waar ik wil en sta.
groet frank
is dat nog steeds 5% voor 5 jaar vast,of zijn er andere opties nu?
groet frank
ja hoor dat wil ik wel uitleggen!
Ik denk zelf veel minder nodig te hebben.
Ga je elke dag hier (nl)uit eten gaan, bioscoop pakken, de bar in?
ik niet!!
dan zou ik 4000 euro nodig hebben!!! p mnd in NL
maar daar denk ik is dit bdrag aan gerelateerd. die 1500 euro
ik denk zelf 700 euro genoeg te hebben,immers ik heb een woning,dus misschien geeft dit een opening naar je wensen die je stelt!
groet frank
het is 65000 per maand inkomen bij een retirement visa of 800.000 baht in een thaise bankrekening voor een extension of stay. een combinatie vd 2
ja okee,
dus toch per maand !! ik dacht al dan is er weer wat veranderd.
ff anders:
Loopt het toerisme niet meer zo goed in pattaya,of is dit altijd in laag seizoen?
las ik in emails van mij?
ik heb er geen last van loopt gestaag door de verhuur.
groet
frank
Hallo,
Ikzelf woon thans nog in Nederland en ben getrouwd met een Thaise vrouw.
In Thailand exploiteren wij 5 rubberplantages. Een vriend van me 2 plantages en mijn zoon eveneens 2 plantages.
In jouw situatie met € 350.000 zou ik circa € 200.000 spenderen voor de aankoop van rubberplantages. Voor dit bedrag kun je 3 a 4 plantages aankopen, met totaal tenminste 6000 bomen. Dit levert op jaarbasis circa 20.000 rubber op, de prijs op dit moment is 100 baht, waarvan jouw aandeel 50%. Jouw deel per jaar is dan 1.000.000 baht ofwel 80.000 baht per maand, dit is € 1.750 per maand.Van die 80.000 baht leef je als god in Thailand!
Ik heb de hele organisatie zelf in handen, dus aankoop plantages, tappers, onderhoud,verkoop etc, alles met eigen mensen. Omdat je zelf geen eigenaar kunt zijn van deze plantages, kun je een Thaise vennootschap oprichten. Deze methode is wat duurder omdat je dan een jaarverslag moet laten opmaken en belasting moet betalen, overigens in ons netwerk zit een advocaat, makelaar, accountant etc, doch deze methode is 100% safe, omdat jij de priors in handen hebt, dus de zeggenschap hebt in de vennootschap. Voor de goede orde, een plantage produceert 25 jaar, tot je pensioen zit je dan goed.
We zitten op ongeveer 2 uur autorijden van Pattaya, ik geef je dan in overweging in Pattaya een appartement te huren. De huur (met gezamenlijk zwembad is vanaf circa 12.000 baht per maand.
Indien je meer interesse hebt, mail me dan: [EMAIL=“harriesweep@hetnet.nl”]harriesweep@hetnet.nl
Het is al een oud topic en ik vraag me af wat de vraagsteller gedaan heeft.
Heeft hij de stap genomen of niet?
Jammer dat ik zo weinig lees wat de mensen uiteindelijk besloten hebben
Wij zitten er ook aan te denken om naar Thailand te gaan, Hua Hin.
Iets huren, niet kopen. Eerst een paar maanden heen gaan om het te bekijken, en dan later permanent.
Partner is 50 +, ik nog niet , retire visum willen we niet aangezien er waarschijnlijk toch nog gewerkt gaat worden buiten Thailand. Kan men met een retire visa wel werken buiten Thailand ? Dus daan wonen en je inkomen daar binnen laten komen. Gaat maar over een paar maanden per jaar. Zijn werk is nl. world wide.
Dit heeft niets te maken met een constructie om de belasting in NL te ontwijken, maar onze toekomst gezien de te ontvangen AOW is weinig tot nihil.
Dus dat wordt dan leven van de spaarcenten. Nou dat kan dan beter in Thailand dan in NL. Hier in NL is het er zo doorheen.
Hallo allemaal,
Ik heb even een vraag… ik ben van plan om in Chaweng (Samui) te gaan wonen en werken, nu heb ik een salarisaanbieding gehad van 20.000BHT. mijn vraag is, Is hier van te leven?, werk zelf 6 dagen dus het gaat alleen om eten, drinken en reizen per boot. en is 20.000BHT een normaal salaris voor een chef de partie in thailand?
alvast bedankt,
Jeff
Hoi Jeff,
Ik ben dan wel niet de expert, maar persoonlijk lijkt het me weinig. 500,00 euro per maand om uit te geven aan eten en drinken. En wat te denken van uitstapjes ? Als het de eerste x is dat je er bent zal je waarschijnlijk nog wel westers denken en eten. En dan is 500,00 euro snel op.
JE zal ook vast wel tripjes willen maken in de omgeving als je er eenmaal bent.
En moet je van dit geld ook sparen voor vluchten terug naar NL ?
m.a.w. is dit je enigste inkomen de komende tijd ?
Ik vind het krap aan, maar misschien ben je met weinig al tevreden.
Ik weet ook niet wat de boot kost en hoe vaak je er gebruik van gaat /moet maken.
Succes met je beslissing.
hoi khunjohanna,
ik vind het persoonlijk ook erg weinig gezien het aantal dagen dat er gewerkt moet worden per maand (24). Nou weet ik dat de salarissen in thailand een stuk lager liggen maar is dat gebruikelijk voor expats? ( met veel horecaervaring). Is het misschien beter om zelf een baan te zoeken in thailand? Ik heb mijn vlucht terug naar NL al en heb nog een beetje spaargeld (ongeveer 3000euro).
Tja, wat is beter ? Wat ik begrijp is dat men geen baan krijgt (of mag krijgen) die een Thai(se) kan doen.
ff snelle rekensom, 20000 baht : 24 dagen is 833 baht
Dus zeg zo’n 20,00 euro per dag.
Met mazzel “maar” 8 uur per dag werken, dus dat is 2.50 euro per uur.
Is voor NL begrippen een schijntje, maar in Thailand kan je meer met 2.50 euro dan hier in NL.
Nu kunnen er mensen reageren die zeggen dat de Thai minder heeft op een dag en ook rond kan komen, maar ja, dat kan weer een andere discussie opleveren.
Als ik in NL op stap ga, red ik het niet met 25 euro op een avond en anderen weer wel. Ik neem een taxi, en anderen gaan op de fiets. Ik bedoel maar, iedereen heeft een andere levensstijl.
Afijn, neem anders eens een kijkje in de “Bangkok Post” bij de advertenties.
Misschien vindt je iets wat interessant is voor je.
Hi johnna,
hier op het forum zijn een aantal die echt weten wat ze schrijven.
Wat je moet doen is je uitschrijven uit NL!!kan hoeft niet!!
ik ken je situatie neit persoonlijk?
maar als je veel inkosmten hebt uit Nl dan kun je kiezen voor het nl stelsel ! !.heb je geen inkomsten of enkel aow wao dan kun je je uitschrijven uit nL en je vestigen in Thailand.
ik ben al weg uit NL,en bevalt me prima!! geen spijt van mijn beslissing!!
Voor iedereen anders,
voor jouw betreft als niet ingezetenen van Thailand kun ej BUITEN thaialand werken wat je wilt!!
Doe je dat in nL en je bent utigeschreven heb je geen persoonlijke aftrek en etc etc,
hoor je wel moet even tel opnemen;
Dank je voor je reactie Frank.
Ik weet dat er hier op het forum mensen zitten die weten waar ze het over hebben. Daar om stel ik ook hier de vraag.
Ïk kan ook wel naar onze accountant gaan, maar wil eerst zelf meer dingen te weten te komen van hen die de stap al genomen hebben.
Ja, kan zonder problemen.
Ik had al geantwoord, maar dat is helaas verdwenen, waarschijnlijk op het verkeerde knopje gedrukt.
Je wordt uitgebuit, zelfs als woonruimte is inbegrepen zit je ruim ondfer het minimum voor buitenlanders. dat betekent dat je geen werkvergunning krijgt en ook een visum problemen op kan leveren.
Dit is vragen om moeilijkheden, niet doen.
Ik zie nu dat je de vraag ook in een ander draadje hebt gesteld, ik zal dat draadje verwijderen.
Hoi Stevenl,
Bedankt voor je advies, de woonruimte is zelfs niet inbegrepen en moet worden gedeeld door 4 mensen kosten per persoon bedragen 7000BHT.
Zou je mij misschien kunnen vertellen wat een minimum salaris voor buitenlanders ongeveer is? (Horeca) ben in het bezit van alle papieren en momenteel werkzaam als chef kok.
Is het misschien beter om op de bonnefooi te gaan en ter plaatsen proberen te zoeken? nu weet ik dat het heel erg moeilijk is maar zeker niet onmogelijk, waar een wil is is een weg.
alvast bedankt,
Jeff
Minimum salaris waarover je belasting moet betalen voor work permit (en op termijn ook voor visum) is 50.000 Baht per maand.
7000 Baht per persoon? dat moet dan een schitterende villa zijn met alles erop en eraan.
Niet doen, je wordt uitgebuit.