Denk jij erover om te emigreren naar Thailand?

Denk jij wel eens: Hoe zou het zijn om in Thailand te wonen? Of wellicht ben je dit zelfs al aan het voorbereiden of moet je er helemaal niet aan denken. Zou jij in Thailand willen wonen? Tijdelijk of misschien wel voor altijd of wellicht woon je al in Thailand?

Stem hierboven in de peiling en licht je antwoord hieronder toe!

Ik ben nog niet in Thailand geweest maar hoor er goede verhalen over. Ik hoop er later dit jaar te kijken. Ben wel al in een aantal landen in Azië geweest (China, Vietnam, Indonesie) en voel me daar erg gelukkig. Zou dus ook graag bijv. 4 maanden per jaar (winter) in Azië zitten. Ik werk op de PC (internet) dus kan daar wel wat verder klussen. 1 Van mijn weinige eisen is dus internet access.

Iemand een idee waar er wat te huur is voor zo’n periode tegen een redelijk bedrag? Ik sta open voor suggesties.

Dat we in de toekomst naar Thailand gaan emigreren staat al vast…alleen wanneer exact is nog niet bekend… Misschien volgend jaar, misschien over 2 jaar…eerst een goeie baan vinden !

komende december ga ik in het huwlijksbootje en per juli 2010 ben ik van plan in thailand te gaan wonen.

hallo ik woon al in thailand.
op het mooie eiland koh samui
groetjes riekie

hoi marc
er staat hier genoeg te huur.
je hebt al een leuk huisje rond e 5000,bath pm
alleen het internet is dan meestal erg beperkt.
groetjes riekie

Weet je toevallig of er een site is waar wat van die huisjes opstaan? Klinkt goed. Heb ook al hier zitten kijken.

Hallo Alemaal ,

Ikzelf woon reeds 6 jaar in Thailand ( Phuket ) en intussen meer dan 2 jaar getrouwd , de baby is onderweg voor binnen 4 weken , wij hebben een vastgoed bedrijf alwaar we huizen verhuren,verkopen en onderhouden op Phuket Thailand .

Als je enige vragen heb omtrend emigreren naar Thailand en meer informatie omtrend bovenvermelde , laat het ons weten ,

Groeten ,

Noot van de redactie: Reclame is verwijderd

Ja,we hebben er reeds een condo gekocht en willen er in de toekomst zeker gaan wonen,zoniet(i v m langer doorwerken) dan zeker overwinteren.
Holland wordt en is in onze ogen veeeeel te duur.

Niet om te emigreren naar Thailand, maar 6 maanden in de winter en 6 maanden in de zomer in Nederland, lijkt ons ideaal en dat zullen mijn man en ik over een paar jaar zeker gaan doen.
Nu gaan we steeds 3 maanden in de winter en dat bevalt prima, vinden het iedere keer weer jammer dat we terug naar ons kikkerlandje gaan. :vak02:

Ik ben in november 2008 naar Thailand geweest. Mijn bedoeling was met de Thaise levenswijze kennis te maken om te beoordelen of het haalbaar is naar dit land te emigreren.

De kennismaking is geweldig meegevalllen. Het klikte onmiddellijk. Thailand is het Aziatisch land bij uitstek waar je als Westerling het best kan gaan leven. In ChiangMia - de stad die mij het meest interesseerde - heb ik mijn vriendin leren kennen.

In juli ga ik terug. Nu met een in België verblijvende familie. We doen een paar minder bekende plaatsen aan. Uiteraard ook ChiangMai.

Ondertussen ben ik begonnen met de voorbereiding. Eerst mijn Engels opfrissen, daarna Thais leren; contacten onderhouden en uitbreiden. Informatie opdoen over de cultuur en levenswijze van de ThaĂŻ. En regelmatig teruggaan.

Ik denk daar zeer vaak over, maar ook over wat te doen en dan loopt het vaak vast. Zal er zeker niet voor iemand of bedrijf gaan werken, wil dan wel iets voor onszelf gaan doen. De zus van mijn vrouw begeeft zich in het onroerendgoed in Hua-Hin en heeft diverse keren gevraagd om daarin mee te werken. We denken nog na…De oude dag zal ik er zeker slijten.

wij willen zeker in de toekomst in thailand gaan wonen lekker warm en daar lekker oud worden:zon02:

Wij hebben inmiddels een huis gekocht in Thailand om ons over vier jaar hier te vestigen. Op dit moment zijn wij ons aan het bezinnen over vragen als wel of niet verdere AOW opbouw. Bij verdere AOW opbouw volstaat dan een postadres, welke zorgverzekering e.d. Huis wel of niet aanhouden.
Mochten mensen nog meer zaken weten die nuttig zijn om uit te zoeken dan hoor ik dat graag.

sinds 14 jaren overwinter ik in thailand chiang mai.
wat ik de eerste jaren van expats hoorde was kletskoek.BV.Je kunt geen huis kopen , je krygt geen visum etc.etc. In nederland moet je een notaris inschakelen en in thailand een advokaat en het landbureau.

wel moet je beseffen dat bc. euro 1000,= 40.000 baht veel lijkt maar als je europees wilt leven is het byna net zo duur als in holland.

verder zyn thaise vrouwen best jalours en gaan toeristen je irriteren…
zo had ik in myn flat een hollandse kennis logeren die woedend was dat ik geen toiletpapier in de wc had.
Ik wees hem op de speciale douche…waarop ie kwaad zei dat ie een gecivikiseerd mens was die zijn kont met papier wenste te wissen en een rol op tafel vies vond.:vak02:

Ook ik wil in de toekomst in Thailand gaan wonen.Ik ken mijn thaise vriendin inmiddels 5 jaar,en het is nu jaar in jaar uit op en neer pendelen 2 tot 3 maal per jaar. En elke keer wordt het moeilijker om Thailand te verlaten en natuurlijk mijn vriendin. Ik heb hetzelfde verhaal als Dave beschrijft,en dat is dat je wel werk moet vinden.Vakantie vieren is toch iets anders dan daar wonen er moet ook brood op de plank.Maar met behulp van mijn vriendin moet dat wel gaan lukken.En een geluk volgende week vrijdag 22/05 mag ik weer voor drie en halve week naar mijn geliefde. En tussen de vakantie door we zijn bezig met een stukje grond nabij Nakhon Sawan dus ik ben heel er benieuwd. Een ieder met deze plannen veel succes.

Het lijkt me heerlijk voor een duikresort te werken in Thailand… mocht iemand nog iets weten, houd ik me aanbevolen! In juli gaan we eerst eens kijken hoe Thailand bevalt.
Groetjes
Renske

Al langere tijd lopen wij rond met de gedachte om met de tijd naar Thailand te emigreren. We lezen er veel over, wat is beter een huis kopen of huren e.d. Voor ons is zeker het klimaat en dan bedoelen we niet het weer, in Nederland aan het verharden en vervagen van de normen en waarden. Daarnaast vinden wij het hier ook veel te duur, zeker als je stopt met werken en je met een redelijk pensioen, in Thailand ruim zou kunnen leven veel meer dan in Nederland. Een verademing vinden we het als we voet zetten in Azie, de geuren de mensen de vrijheid van leven (uiteraard niet voor iedereen). Ook in Azie zijn er natuurlijk problemen met sommige zaken, maar wij vinden de hele sfeer daar zo bevrijdend, dat wij serieus over emigreren nadenken. Het idee dat we 20 juli weer vertrekken voor een maand Thailand/Vietnam is dan ook een heerlijk vooruitzicht.>>>

***:wereld:Hallo,
Zijn er misschien Belgen, die in Thailand wonen in de omgeving van Khon Kaen ?
Ikzelf, mijn Thaise vrouw en onze zoon van 10 zijn zinnens om binnen een jaar of 6 hier in België ons huis te verkopen en te emigreren naar Thailand. Een woning hebben we daar al. Binnen 6 jaar ben ik definitief in pensioen. Hoe zit het dan met de storting van je pensioen op een Thaise bankrekening enz … ? Ik zit echter met nog vele andere vragen … ! Wij zouden ons in de gemeente laten afschrijven (model 8) en ons laten inschrijven bij de Belgische ambassade in Bangkok. Hoe zit het dan met het ziekenfonds enz … ?
Graag had ik kontakt met iemand die reeds in de omgeving van Khon Kaen woont, of die in de nabije toekomst daar wil gaan wonen.
Ik hoop op spoedig nieuws ! Wij zijn ginds in verlof van 1 juli tot 30 juli 2009 ! Misschien eens afspreken ?
Groetjes,
Rudy, Kruawan en Tommy :dag:

Misschien moeten we dan zelf maar een resort beginnen Leon !