ik heb weer een leuke meid ontmoet, en wil zeker met myn moeder samen over 4 jaar naar chiang mai emmigreren. en dan samen met myn nieuwe vriendin en haar dochter een plezieriger bestaan opbouwen dan in Dit Verloren Land waar ik nu woon !!
Hallo Rudy, Kruawan en Tommy,
Uw vraag om inlichtingen over het wonen in Thailand.
In enkele woorden is dit niet te doen en ben hier beperkt aan een aantal lettertekens.
Ikzelf ben van Vosselaar bij Turnhout, verblijf en woon nu 2 jaar in Ban ko nabij Khorat.
Dit is 175 km van Khon Kean voor thaise begrippen niet ver.
Je kan contact opnemen via E-mail: [EMAIL=“marcsamon@gmail.com”]marcsamon@gmail.com
Groetjes uit Thailand
Marc en Samon
Hoi,
Ben een beetje verwonderd over je schrijven in een forum als vast goed bedrijf.
Ik veronderstel dat je wel een webpage hebt voor je bedrijf maar laat aub een forum een forum wezen. Phuket is best wondermooi maar in thaise begrippen duur tegenover andere mooie plaatsen.Woon zelf in omgeving van Khorat de Isaan, waar het heerlijk is te leven en waar de thai je beschouwt als medemens.
Groetjes Cram
Beste ,
Bedankt voor je post en zoals je weet AMAZING THAILAND , en kan daarom je verwondering verstaan. Onze enige bedoeling is om iedereen kennis te laten maken met Phuket. We wensen niet in een polimiek te treden van wat mooie, duur en heerlijk is , laat ieder dat uitmaken voor zichzelf.
Ik moet eerlijk zeggen dat we heel kort verbonden zijn met Isaan en dat je niet alleen daar Thais ontmoet die je als medemens beschouwen.
Graag staan we voor iedereen open met antwoorden op vragen i.v.m emigreren naar Thailand (en ja niet als vast goed bedrijf ).
Beste Cram,
Even off-topic…
Als de moderators op het Thailand-forum vinden dat een bepaalde posting niet kan of aangepast moet worden vanwege bijvoorbeeld reclame-uitingen, zullen zij hierop aktie ondernemen.
Mvg,
Dave
Hallo Lezers,wij komen nu al een 12 jaar in Thailand en hopen er onze oudedag te slijten,sinds we er 3 jaar geleden een condo gekocht hebben hebben we ook geen gesleep meer met koffers ,alleen een rugzakje .in augustus gaan we voor de 22ste keer en gaan weer volop genieten ,een beetje vissen ,golfen en wandelen en verder van het leven genieten.
Als we echt kunnen stoppen met werken gaan we zeker voor een paar maanden aan een stuk ,vele hollanders die we daar kennen zijn ons al voorgegaan en die zijn daarvoor 3-6 maanden ,gaan in oktober heen en komen in maart -april weer terug.
Het leven is daar een stuk aangenamer,de temperatuur is zowiso al prima ,financieel helemaal in orde je kan er van je a o w ruim leven,en als je noch een pensioentje erbij hebt zit je helemaal op rozen.
Dus pensionades niet telang wachten en nu genieten!!!
GR Rob
***Hallo Marc en Samon !
Bedankt voor de snelle reactie !
Uitgebreide mail volgt straks !
Groetjes,
Rudy.
hoi Marc,
ik heb sonds een paar maanden een tripple A woning vlak a./d kust in centrum van Pattaya,en moet zeggen dat het flink verhuurd reeds wordt.
alles erop en er aan,sw.pool holl tv gemeub, modern classic,gr balkon etc airco noem maar op alles dus.
dat internet moet er wel komen,maar daar wacht ik mee als de eerste zich aandient en ikzelf ook een paar maanden ga verblijven daaro rond januari!!!
mocht je zin hebben,aldaa zit iemand die je begeleidt en eventuieel pers afhaalt regl ik alemaal voor je!!
succes en hoor je graag tegemoet indien je meer wilt weten en of fotootjes wil zien
frank
goeie keuze!!!
frank
ja ik ga samen met mijn vriendin zeker in thailand wonen alleen weet ik nog niet wanneer het is zoals Dave al beschrijft wel belangrijk om een inkomen te hebben daar dus zolang er niemand een riant bedrag bied om mijn huidig bedrijfje over te nemen zal het toch sparen blijven en zoeken naar een baan in thailand of mischien wel een mogenlijkheid om een bedrijfje te starten daar al zijn er hiervoor allemaal wel weer veel regeltjes
dus dat ik er ga wonen staat wel vast alleen wanneer nog niet
gr dirk
Ik ben nu ongeveer 3 weken terug in Thailand… Mijn bedoeling is hier te blijven maar mijn enigste probleem is een inkomen. Ik ben dus opzoek naar werk wat niet zo simpel is… maar weet wel dat er hier of daar iets is. Ik ben kok als beroep,zoek dus uiteraard een job in de horeca… Als iemand mij kan verder helpen alle info is welkom. Woon momenteel in Chon buri. Btw: Thailand RuLeS :biggrin:
:wereld:Niet simpel, ik kom bijna 20 jaar in Thailand en volgens mij kan je er enkel voor buitenlandse firma’s werken als werknemer. Anders loop je het risico dat je in de gevangenis belandt. Ik heb in Pattaya een Belgische bakker geweten, die een week in “den bak” heeft gezeten, alleen maar om in de winkel van de bakkerij een paar broodjes in een papieren zak te doen en te ontvangen … . Oppassen dus !
Je kunt even goed voor een Thiase firma werken. Waar het om gaat is dat je een werkvergunning hebt en bovendien zijn enkele beroepen uitgesloten voor buitenlanders. Het verkopen in een winkel is er een van.
Een werkvergunning krijg je aleen als er geen geschikte Thais voor de functie zijn en bovendien moet het bedrijf een mimimum aantal Thais in dienst hebben.
Ik woon inmiddels al geruime tijd op Phuket, waar ik sinds 2003 een eigen duikcentrum heb.
ja regeltjes zullen ze wel hebben net als elk land!!
geloof niet dat je dat ook moet doen,verpacht je bedrijf is een optie!!! heb jeen vast inkomen of verhuur het!!! succes ermee.
ik zelf ben nog steeds op zoek naar een ziketekosten hoewel dit wel steeds zuidelijker wordt welke ik ga nemen,metname het ouder worden en 100 procent dekking… gelukkig!! ook die bestaan hoewel je wel door het bos meot zoekn pfff.
inkomstenbelasting weet niet of dat bestaat in thailand denk wel enkel als je zaak hebt,aldaar,als expat niet!!(rentenier) toch? ?
en vermogendsbelasting kennen ze helemaal niet.
het land vand de ““niet”” belastingen lijkt het er naar uit te gaan zien!!!
dan is het voor mezelf geen moeilijke keuze~~ maar je moet het wel doen!! fiscaal ben ik volop in de run inzake de keurige afhandeling in europa~~
wordt vervolgd.
fiscale ditjes en datjes hoor ik graag zodat ik die kan onderzoeken,voor mezelf en een ieder ander!!!
groet maak de keuze en schiet op~!!! de tijd dringt!!!
nog 2 jaar en dan verwilderts nederland en maak je borst dan maar nat!!!
Hallo Frankmichel ,
Wilt U mij 65 jaar ( en andere zoekers ) vertellen welke ziektekosten verzekeraars U heeft gevonden die 100 % dekking geven , het is namelijk heel moeilijk om die te vinden .
Ik denk dat U daar een hoop Thailandgangers blij mee maakt.
Ikzelf ben van plan binnen 1 of 2 jaar daarnaartoe te verhuizen
bij voorbaat dank .
Piet.
het antwoordt is JA !!!
elke waarde naar zijn geld!!! dus verzeker wat je wilt verzekeren,en voila!!
ligt er maar aan hoeveel tijd je er in steekt dit goed uit te zoekn voor jezelf.
nog 7 maanden en dan is het over hier dan is me pleitte hier uit det gekke europa!! en dan doen ze maar wat ze niet laten kunnen!!mensjes plukken,en naar de geelhonger helpen!!!
frank
Vreemd antwoord: ‘ja’ op een vraag die begint met: ‘welke’.
Hoi Frankmichel ,
Ik begrijp dat je je tegen elke prijs kunt verzekeren , maar ik had gehoopt dat U mij een idee van een maatschappij had kunnen geven die misschien beter is dan wat ik heb gevonden .
En ik ga als alles goed gaat ga ik over 10 maanden en anders in 2011 voorgoed naar Thailand .
Ik hoop dat U mij en andere zoekende alsnog wat wijzer wilt maken .
Piet.
,
he steve
ja,ach soms he))))
IK HEB HET HEEL ERG DRUK MET ALLES OP EEN RIJ TE KRIJGEN EN WAT
TE DOEN ALLEMAAL,DUS EERST ME CAPS UITZETTEN hehe,en verder lees en zie ik wel wat ik allemaal nog ga doen!!
Er komt een hoop bij kijken qua emigratie,maar ga ff verder, de groetjes en je weet he,goeie emigratie-tips zijn altijd welkom qua company etc,regel en wetgeving,visa,ben er wel al ver mee maarja,… je weet nooit of je iets vergeten bent!~
frank michel