Emigreren naar Thailand

Halllo,

Wij zijn ons aan het orienteren om te emigreren. Thailand is ons altijd als vakantie land goed bevallen en we vroegen ons af het ook leuk zou zijn om daar permanent te gaan wonen.
Vooral de omgeving Chang Mai lijkt ons leuk. We willen natuurlijk wel iets gaan ondernemen en hebben wel kapitaal ter beschikking om iets te kopen. Heeft iemand toevallig ervaring met het emigreren naar thailand (chang mai) , een bedrijf/hotel te kopen? Zijn er ook internationale/duits/engels sprekende scholen in deze omgeving? We hebben een zoontje vandaar.
Er zijn natuurlijk nog honderden andere vragen maar dat komt dan evt. later wel.
Alvast bedankt voor je reaktie.

Ik woon in Thailand en heb een zaak hier. Dus misschien kan ik je wel helpen met vragen.

Dus als je concrete vragen hebt: stuur me een PM.

steven!!!

gekke vraag denk ik,
maar… als europeaan ingezeten van thailand(na emigratie) (duitser hollander belg noem maar op)bent geworden, en je hebt een b visa multi entry voor een jaar en je wilt naar europa !! kun je toch gewoon reizen naar europa zonder toetsers en bellen dan

groet frank

Ja. Ik heb een extension of stay ieder jaar. Om het land uit te gaan zonder de extensie te verliezen moet ik dat vooraf melden.

Je bedoelt je B visa multiple entry,!!! en dan vooraf een stempeltje laten zetten bij de immigratiedienst voor terug keer!!! of werkt het anders!!

toch wel ingewikkeld allemaal als het nieuw is eenmaal gedaan dan weet je waar je wezen moet ja toch!!! ben benieuwd naar je verhaal!

jij haalt dus ook ieder jaar een visa buiten de poorten om dan weer een jaar daar te blijven!!!

hoor je graag terug heirover en hoe precies te handelen!!!

frank

Nee.

Een visum is 1 jaar geldig. Na dat jaar kun je bij deze visa een extension of stay krijgen, die ieder jaar weer kan worden verlengd.

Als ik het land verlaat geef ik dat vooraf door, en krijg dan 1 of multiple entry, maar dat is geen visum, ik blijf gewoon op mijn extension of stay.

je zei NEE ! !

okkeee…

je hebt het dus wel over dat non B visa m . entry dus?
je extention,waar krijg ik die? bij de immigratie!! in pattaya of bangkok?
krijg je die pas later, NAdat je een erste keer non b visa hebt aangevraagd,of.krijg je gelijk je exention mee eropstaan!!

zo te horen , ga je het land niet uit dus?

laat me weten precies want ,ik wil wel in tussnetijds paar maanden in europa verblijven!!! en dan weet ik wel dat ik vooraf de datum van extention afloppt weer in thailand terug moet zijn(max 1 jaar klopt dat)

laat je horen !! super bedankt vast!!!

NB:ik heb het erg druk met het regelen van mijn ooms zij crematie(( dus het liefste heb ik deze info omtrent visa deze af graag!! f

grroet

frank

Kan inderdaad verwarrend zijn. Mijn nee sloeg alleen op jouw vraag:

Je bedoelt je B visa multiple entry,

.

Als een jaarvisum is afgelopen kun je dit (meestal) verlengen. Je vraagt dan geen nieuw visum aan maar krijgt een extension of stay. Ook als je het land uitgaat hoef je dan geen nieuw visum aan te vragen, maar kunt gewoon 1 of multiple entires krijgen.
Een extension of stay vraag je aan bij immigratie, en is 1 jaar geldig.

Ja steven !! jouw begreep ik idd was ““nee”” op mijn vraag idd

oke super bedankt wist niks van extention af behalve dat de dames die in hun haar doen hier in eiurope!!!

en die immigratie zit natuurlijk ook in pattya aldaar waar ik verblijf!!

vraagje nog ,…moet ik vooraf als ik dit aangeef bij de emigr, dnst dat ik even naar euopa ga , ook nog een tijd moet binden aan mijn terugkomst naar thailand?
kan ik vooraf nooit zeggen tenminste dit wil ik niet liever mĂŁar ja als het moet dan moet het maar!!! toch wetten zijn wetten~~!

hoor je weer

frank

dank je

Ik denk het niet, maar weet dit niet zeker.

Mario, hier ook vaak actief, weet dit waarschijnlijk wel.

wil jij die vraag aan hem doorspelen,ik zie zo snel zijn email niet((
vandaar!!

in ieder geval bedankt voor de toelichting!!!

frank

Als je een extensie van verblijf hebt en deze wilt behouden moet je naar je eigen immigratiekantoor gaan en daar een re-entry permit halen. Een re-entry permit kost 1,000 baht (3,800 voor een multiple) en is geldig zo lang als je toestemming om in Thailand te verblijven geldig is. Daarnaast moet je een pasfoto inleveren.

Ze vragen hoe lang je wegblijft op het formulier, maar dat is niet belangrijk en tenzij je concrete plannen hebt kun je dat weglaten.
Het maakt niet uit waaneer je terugkomt, als dat maar is voordat je toestemming om in Thailand te verblijven afloopt. Als je dus tot 10 september in Thailand mag verblijven en je keert 5 september naar Thailand terug is er niets aan de hand en heb je tot 10 septemebr om een neiwue extensie van verblijf aan te vragen. Kom je 10 september of later terug dan is je toestemming om in Thailand afgelopen en moet je een nieuw visum aanvragen en de hele procedure opnieuw beginnen.

Met een re-entry permit moet je altijd als je naar Thailand terugkeert het nummer van je re-entry permit op je arrival card die je in het vliegtuig krijgt invullen.
Voor je uit Thailand vertrekt hoef je dat niet te melden bij immigratie.

Maaarrrr voordat je gaat emigreren lijkt het me zinvol om eens echt goed na te denken waar je je wilt gaan vestigen…
in je oorspronkelijke post heb je het over Chiang Mai en in 1 van je latere posten refereer je naar de Immigratie in Pattaya, “want daar zal ik verblijven”.

okee Mario!!! super bedankt voor de uitleg!! kan ik wat mee inderdaad

dus resumée het opsommen van een rijtje is:
__me non b visa multy entree aanvragen(consulaat)
__na een jaar een extention aanvragen!
( hiervoor hoef je ook geen bedrag op bank te zetten)
__ga je het land uit tijdens je extention periode ,moet je een re-entry visa (bij eigen immigratie) halen en terug zijn voor de datum wat daar op staat!!!,en die kost dus elke keer 3,800 bath

is het anders en ben ik iets vergeten hoor ik je graag terug!!

hele andere vraag!!!

Mario, zit er een tijdsaanduiding aan vast als MEN terug keert voor een bezoek aan Europa ( buiten je re-entry om natuurlijk)
ik wil metname de zomers van europa,gaan cruisen!!! in heel europa!!

dank je wel

groet en tot reply maar weer!!

NB woon jij daar Mario!!! of in Nederland?
zo ja waar of welke stad,kunnen we eens afspreken en een borrel pakken alleen of met je vrouwtje !!

Zoals gezegd, je kunt zo lang wegblijven als je wilt. Als je maar terugkeert voor je extensie van verblijf afloopt.

De re-entry permit kost 1,000 baht als je van plan bent slechts 1 keer Thailand te verlaten en terug te keren. Denk je dat je misschien meerdere keren het land uit gaat dan koop je een mulitple re-entry voor 3,800 baht.

Zie opmerkingen.

Hmmmm…is Mario plotseling van het forum verdwenen !!! Zonde dat we nu zijn inbreng moeten missen hier…

HOI, Ikzelf ga later(nog 5jaar)emigreren naar mijn "vaderland"Ik weet veel over Thailand,maar van papierwerk heb ik echt geen kaas gegeten,ik krijg er een punthoofd van,steven!!!Nu tijdens men verblijf in hua hin heb ik een bureau gevonden die alles voor me gaat regelen,ivb:pertinent verblijf Thailand,dus ik ben van al deze rompslomp vanaf.Steven hoe betrouwbaar zijn deze bureaus??groetjes:georgessiam.

Hoi georgessiam,

Zou je wellicht je postings niet vetgedrukt meer willen doen ?

Bvd.

Het is simpel eigenlijk,

Ik heb alles zelf uitgezocht!!
heel veel steun gehad aan dit forum ook!
en sommige mailen alles in 1 keer aan je door!!

ach je blijft altijd zelf eindverantwoordelijk OOK wanner je het een ander laat oplossen,het is toch een lekker idee als je weet wat die persoon gaat doen voor je!!

Dus,… maar ja te veel emails lezen is ook verstrooiend best wel,

dave,mario,en nog een paar anderen,die weten heel heel veel gewoon!!!
geweldig dat dit bestaat!!! hiero zon forum!!

het is voor iedereen anders om te emigreren aan formaliteiten,echter de grensbepalingen van expatrice naar Thailnd zijn voor iedereen het zelfde!!met de keuze van visa daargelaten!!!

groet frank

NOTE: er zit in Hua hin een bureau die dat idd goed kan handelen!!! ken ze persoonlijk!!! maar hangt wel prijskaartje aan denk IK))

ik kan je een hoop vertellen als je iets wilt weten!!