Sorry Dave ik wist het niet dat het storend was!!!Aan frankmichel;stuurt maar een pmetje als je eventueel tijd hebt ivb:bureau hua hinn!!groetjes georgessiam.
Een bureau kost natuurlijk geld, maar neemt je ook werk uit handen. Bovendien past het bij de Thaise mentaliteit: leven en laten leven.
Als je weinig verstand van de regels hebt of weinig tijd: laat het een bureau doen. Zorg er wel voor dat je een bureau kiest dat van wanten weet. Referenties kunnen je hierbij veel informatie geven, mocht je die niet hebben: na verloop van tijd merk je wie goed is en wie niet.
Beste Steven,bedankt voor je quote!!ik zal het in gedachte houden,voor mij is dit de beste oplossing om zorgloos te verblijven in Thailand.groetjes:georgessiam.
Hallo,
ik ben 19 jaar maar wil dolgraag naar het buitenland om te wonen en werken, thailand in het bijzonder.
maar ik snap al te goed dat dit zeer moeilijk gaat worden en daarom vraag ik tips! ik heb namelijk weinig startkapitaal (ongeveer 3 duizend euro) maar ik heb wel ervaring in de horeca en zou dus wel in een hotel kunnen werken. weet iemand of je daarvan kan leven? (wat je ongeveer zou gaan verdienen) en eventuele aanbeveling wat betreft de plaats.
ik hoop snel reacties te ontvangen!
Hoi Pascallee,
Ben je al eens in Thailand geweest ? Zo niet, dan zou ik er toch eerst eens voor langere tijd heengaan om te kijken of het je wel bevalt. Het is natuurlijk een heel andere cultuur met zān eigen normen en waarden.
Wat werken in Thailand betreft, heb je waarschijnlijk al gelezen dat het erg lastig is om als farang een baan te vinden. Het merendeel van de banen is voorbehouden aan de Thai zelf (en mogen niet eens uitgevoerd worden door buitenlanders), voor functies waarvoor ze geen geschikte Thai kunnen vinden, heb je als farang kans (vaak zijn dit ook āhogereā functies).
In ieder geval succes met zoeken !
Ik ga in oktober naar thailand, en ik was ook niet van plan om gelijk voorgoed te gaan maar ook als ik voor een half jaar ga (om te kijken hoe het bevalt) zou het wel beter zijn als ik daar kan werken zodat ik daar ook wat van kan āproevenā
wat betreft de āhogereā functies, welke versta je daaronder en heb je in thailand ook hoge opleiding nodig? dat heb ik namelijk niet, ik heb mbo gedaan.
hoi gooser ,
als je zin hebt in pattaya t everblijven dan kan ik je meedelen dat je er in sept tot 7 okt in kan in me appartement aan het strand gelegen!!!
en anders weer in februari pas
hoor je wel indien je interesse hebt!!
groet frank
Is het niet een dame !? (Pascalle wellicht, maar kan me vergissen).
Pascallee, wat hogere functies betreft, bedoel ik meer de leidinggevende functiesā¦
Waarvoor je een goede opleiding nodig hebt gehad, en meestal ook al wat jaren(lange) ervaring nodig hebt in de business. Dat herinner ik me nog als ik de bangkok post wellis doorbladerde.
Pascalle, misschien is het verstandig om eerst door te leren tot je minimaal je HBO hebt. Nu kun je nog leren, later als je wat ouder wordt zal dit een stuk lastiger gaan worden. En laten we eerlijk wezen - met mbo kun je nog niet zo heel veel. Al helemaal niet in het buitenland.
Maargoed; je zou wat kranten bij kunnen houden voor eventuele vacatures.
http://www.kidon.com/media-link/th.php
Het is misschien ook een idee om je alvast te verdiepen in de taal, om dat dit toch wel een vereiste is, of het zal het in ieder geval een stuk gemakkelijker maken, om te emigreren. Doe in ieder geval genoeg research en lees eens wat verhalen van mensen die het ook geprobeerd hebben! Hierbij zal je een beetje een zicht krijgen over wat er precies zal moeten gebeuren.
Ikzelf zal trouwens ook niet in Nederland blijven wonen, waarschijnlijk zal ik zodra ik klaar ben met mijn studie ook verhuizen en ik zie Thailand ook zeker als optie! Dit duurt voorlopig nog een paar jaar omdat ik eerst de HAVO nog zal moeten afronden, maar als het een beetje meezit zal ik over 3-4 jaar vlieger zijn!!
he mannen,ach ja wie typt maakt fouten,ja toch!!!
Soms ben ik veel te druk bezig met andere dingen.
EN goed dat er altijd 1 wakker is die de boel regelt hier,en in goede banen leidt!!!
Verder zit ik in de schietstoel met alles en probeer alles tot in de finesse te regelen.
Gek he soms kan ik niet geloven dat ik weg kan!!!
Dat de tijd daar is,vele bekenden van mij, al zijn gegaan voorruit en allen gelukkig aldaar!!!
ik moet de stap nog zetten,ben hard op weg idd.
Ben benieuwd hoe ik zal reageren als je daar een poos bent!!! en het idee van luilekkerland!!!
groet fm
hoi, klinkt erg mooi, steve, heb toch nog een vraagje, wat moet je hebben of kunnen aantonen om exstantion to stay te krijgen,
Een extension of stay kun je krijgen nadat je jaarvisum is afgelopen, het wordt dan min of meer verlengd.
klinkt logies, een jaar visum krijg je hier in nederland onder bepaalde voorwaarde, bedankt, ik ga van de zommer 2010, in 2011 weet ik alles
wat bedoelt u met aanvragen extension of stay aanvragen bij āeigenā emigratie dienst?
exstention to stay betekend verlenging van het geen je al hebt
en dat ga je doen bij emgr in thailand
Beste mensen;
Wie heeft tips en adviezen omtrent het emigreren nar Thailand; er is inmiddels gron gekocht; huis moet nog gebouwd worden in de komende jaren. Wat zijn de kosten per maand voor 4 personen gemiddeld om te leven (zonder hypotheek of met hypotheek) en wat kost school voor een minderjarige ?
Alle adviezen zijn welkom.
Wie wil een eventueel mail-contact over diverse zaken die aan bod komen bij emigratie naar Thailand (Khorat) ?
Alvast bedankt,
[EMAIL=āJackweting@planet.nlā]Jackweting@planet.nl
hoi, een onduidelijk verhaal,je hebt al grond en gaat beginnen met het bouwen van een huis,heb je een thaise vriendin met kinderen? of ga je met je gezin uit nederland. ik denk het eerste,vertel eerst iets over jezelf hoe oud je bent en wanneer enz ,als je partner thais is kan het leven goedkoop zijn,als farang,betaal je altijd wat meer,zoals electra,water,en zelfs op de markt waar je eten koopt, als je gewoon leeft dus je booodschappen voor vier personen doet, kom je aardig weg maar sober, voor 500 bht per dag is ± 10 euro, kan voor je na vragen wat school kost ,maar je vriendin zal dat ook weten als je het haar vraagt (als zij thais is) laat nog wat weten van jezelf,
gr leen
schoolgeld ze hebben het in thailand over leer periode,dat is dan per jaar voor 1kind,van 6 t/m 12 jaar 10.000 bht per jaar en word daarna gelang leeftijd tot 18 jaar 20,000 tot ongeveer 30.000 bht per jaar, ( geen geld, geen school)
voor een extension of stay moet je wel aan een aantal voorwaarden voldoen:
indien getrouwd:
400.000 baht op thaise rek. tenminste 3mnd. of 40000 baht inkomen per maand of een combinatie.
indien niet getrouwd:
800.000 baht op thaise rek. tenminste 3 mnd. of 65000 baht inkomen pm of een combinatie.
HI peter of jack,zie 2 namen eigenlijk of is peetslagboom je nickname?
Grappig hoe je schrijft met de vragen die je stelt,maar wel de ballen hebt om alvast grond te kopen)) Ben dan wel benieuwd hoe je DAT heb geregeld of liever gezegd laten regelen.
Er zijn op dit forum een aantal gasten die wel van alles weten en die zullen je wel informeren,opdat voor iedereen alles anders is.
Ik weet wel grond kun je niet kopen, daar zijn constructie`s voor.
Op naam kopen van een thai,thats the lotery in your live.Je kunt winnen en dan verliezen.
In principe kan alles dar>>>>>
groet frank