ja ik vind het ook een bijzonder verhaal frank!!ik wil niet gelijk negatief denken, wel wil ik wat meer weten, voor dat ik de gedachte krijg ,dat zijn vriendin grond wil en een huis, en hij niet weet dat hij het winnende loterij lot is voor haar, tot het geld op is,:kus:,:slapen:
Hallo hier een link naar de Duitstalige school in Chiang Mai
Christliche Deutsche Schule Chiangmai www.cdscm.org/
Mocht U meer vragen hebben dan laat U het me maar even weten
Betreft visumaanvragen bent U reeds geinformeerd
Vr. gr.
Dirk
Enkele posts verplaatst naar nieuw onderwerp over non-immigrant O visum.
aha okee!!
Dus je komt eenmalig met de papieren molen binnen in Thailand,vooraf verzameld vertrek oude woonplaats in europa !,je kent het verhaal,van de dingen vooraf verzamelen etc etc en dan kan je na een jaar een extention of stay krijgen,wil je weg krijg je van hun een multiple voor terug keer op je extencion!! relax idee wel.
heb ik het zó goed begrepen?
hoor je graag terug
bedankt
frank
Ja, correct, alleen voor een extension of stay is ook wel wat papierwerk nodig. Wat precies hangt van je visum af.
en je immigration officer althans dat is mijn ervaring en die van anderen hier.
oke steve bedankt voor de reply,maar betreft voor die papierwerk voor de extention-stay,aldaar daar hoef ik toch niets meer voor uit europa te halen toch? elke keer?
ik hoor je graag terug
frank
wat zou die dan kunnen tegenhouden? of tegenwerken? men handelt toch uit documentatie,want dan is het eind zoek((( ben ik dus niet zeker of ik er wel in kan de volgense keer((.en dus wereldloos))))
frank
thailand in met een visum is geen probleem, maar de extension kan soms lastig zijn,hoeft niet.
kijk sommige immigration officers zijn relaxed en hoeven niet alle benodigde papieren te hebben die officieel nodig zijn en sommige wel.
er is hier een american, een oudere man echt heel aardig beleefd ed,hij heeft elk jaar wel een probleem. Dit in tegenstelling tot zijn vrouw,ook amerikaanse.
2 jaar geleden moest ie opeens een door de ambassade getekende verklaring hebben wat betreft zijn inkomen, jaren daarvoor niet.
vorig jaar was zijn dokters verklaring vd dokter op koh pha ngan opeens niet goed en moest ie er eentje hebben van het ziekenhuis op samui.
maar maak je geen zorgen het zal wel goedkomen allemaal.
Extension of stay is heel eenvoudig: zorg dat je alle vereiste papieren hebt (allemaal verkrijgbaar in Thailand) en het gaat soepel. Probeer je het te krijgen met slechts een gedeelte van de papieren: het kan goed gaan en het kan niet goed gaan. Maar geef dat niet de ambtenaar de schuld, maar jezelf.
die man had alle benodigde papieren, zoals beschreven staat op de site van de immigration en hij kreeg zān extensions al jaren met dezelfde papieren die hij toen had.
zijn vrouw, ook amerikaan, had dezelfde papieren,alleen andere immigration officer en was in een kwartier klaar dus wat doet ie fout leg me dat eens uit?
ik heb zelf gehad bij de eerste keer extension dat de officer zei 1ste keer duurt lang,hij sprak over 7 mnd, en je moet dan elke mnd terugkomen
het kon sneller als ik zijn pensioenfonds aanvulde met ong 10000 baht heb ik uiteraard niet gedaan.
dit was op samui
Nee, de man had niet alle benodigde papieren.
Een inkomensverklaring is een vereiste. dat hij er eerder mee weggekomen is zonder deze verklaring was zijn geluk, maar daarom nog niet geen vereiste.
Verder ken ik de preciese situatie niet, dus kan hier geen antwoord op geven, maar uit de eerdere posts was in ieder geval dit op te maken.
Heb de juiste papieren en je hebt geen problemen.
zoals je schrijft ken je de situatie niet dus kun je niet oordelelen want zijn vrouw heeft dezelfde papieren maar komt wel snel aan haar extensie.
een jaar later was zijn dokters verklaring opeens niet van de goede dokter,terwijl hij alle andere jaren dezelfde dokter had voor de verklaring.
maar ik denk ook niet dat elk immigration kantoor hetzelfde is.
zelfde verhaal met rijbewijzen, op samui is het een willekeur, de ene farang krijgt op vertoon van zān westers rijbewijs een thaise en de andere moet heel het exemen doen.
maar wat ook vaak is als je iemand kent dan gaat alles soms veel soepeler, in mijn geval meegeven aan oom agent en de volgende dag een thais rijbewijs in ruil voor een paar chang.:vak02:
maar het is en blijft amazing thailand.
Dat zegt niets. Dat de een met incomplete papieren toch wordt geaccepteerd betekent niet dat de ander dat ook wordt.
Zoals ik schreef: heb je papieren in orde en je hebt geen probleem.
:vak02:
Sorry Bacco,
Hij had de juiste papieren NIET⦠Uw gezondheidsverklaring MOET van een hospitaal komen en niet van een dokter.
Dat hij er lang mee weg kwam zegt niets, alles kan zolang tot ??? Het is zoals Steven zegt āJUISTE paperassen en het is OKā. Zelf nog nooit moeilijkheden gehad hier in Trang.
MVG Frank
wat ik ook wil aangeven is dat er geen strak beleid is want de ene immigration officer keurt het wel goed en de andere niet en daar worden mensen wel eens moedeloos van, zoals die amerikaan zegt ik ben bereid om door elke hoepel te springen, ben een gast hier dus dien me aan te passen,maar hij wil wel dat de hoepels elk jaar hetzelfde zijn geen onredelijke vraag denk ik.
ik heb zelf ook weinig tot geen problemen bhalve dan de eerste keer met de vraag voor 10000 baht om de boel wat sneller te laten verlopen.
moet alleen nu weer de hele procedure opnieuw doen, moest onverwacht naar ned ivm begrafenis en vergeten een re entry permit te halen.
Hallo ben net nieuw hier heb al een hoop gelezen zal me ff voorstellen ben Wendy 48 jaar en wil graag verhuizen naar Thailand met mijn oer hollandse vriend.
Ik zou er graag een huisje willen kopen met een stukje land waar ik 2 huisjes op kan zetten om te verhuren, ik heb als ik mijn huis verkoop 100.000 euro eigen geld is wel niet zo veel maar denk dat ik daar wel wat leuks voor kan kopen.
Inkomsten heeft mijn vriend niet ik krijg een uitkering ben afgekeurd weet nog niet of ik dat kan behouden moet ik nog even uitzoeken.
Maar mijn vraag is is het mogelijk om zo iets te doen hier in Nederland leven we zo ook in armoede dan maar liever in een heerlijk land ben er zelf 4 keer geweest heb het hele land door getrokken met mijn rugzak en heb heimwee
We zouden ook graag 1 keer per jaar wel even terug willen voor familie bezoek kan dat ook en hoe zit dat met die visums lees er wel veel over maar snap er niet veel van en nee ben niet blond hahaha.
Wie kan mij helpen met mijn vragen.
Groetjes Wendy
Beste Wendy,
Alhoewel het op het Th-forum al 100 000 X uitgelegd is, toch NOG eens (daar zijn we voor).
-
Voor wat jullie van plan zijn moet je al een jaarvisa.
Daarvoor moet je minimum 50 jaar en gepensioeneerd zijn (voor de Th-ambassade in Nl is dit genoeg).
Voor de verlenging in Th zelf, moet je 65 000ThB per maand inkomen hebben of 800 000ThB op een Thaise bank rekening of een combi van beide (bv. 50 000ThB inkom en 200 000 op de Th bank). -
Een vreemdeling kan in Th GEEN grond kopen (het huis wel) die leas je zogezegd voor 30 jaar. Met alle problemen van dien -als de eigenaar sterft en de familie beslist anders - je bent nooit 100% gerust.
Je kan hier natuurlijk een verhuur bedrijfje opzetten (werkvergunning en andere visa regeling), maar dit is een rompsloop en ik zelf ken daar niets van. -
Indien je zich uitschrijft in Nl verlies je je ziekteverzekering en moet je hier een prive- verzekering nemen, anders geen geldā¦geen verzorging. Ze nemen geen pre-zieken (hoge bloeddruk is al genoeg) of de premie wordt torenhoog.
Dus best nog even wachten en jullie centjes goed aanleggen om er dan later hier om te meer van te genieten.
MVG Frank
als je een extension of stay hebt en je wilt naar nedeerland moet je bij de immigration eerst een re enrty permit kopen, doe je dat niet dan zul de hele procedure vd de extension opnieuw moeten doorlopen.
hoelang heb je in totaal in thailand doorgebracht, weet je zeker dat je hier constant kunt wonen?
weet je al waar je je gaat vestigen?
100.000 lijkt veel maar ook hier in thailand kun je niet vd lucht leven, wat verwacht je dat de verhuur van 2 huisjes oplevert per maand en ze zullen misschien niet het hele jaar door verhuurd zijn.
denk er goed over na en informeer je goed, zeker over de regio waar je je wilt gaan vestigen
uitkering wee tik neit precies,welke je hebt!!
kopen kan via lease constructie 30 jaar en dan steeds weer vernieuwen! na 30 jaar.
kopen kan maar geen grond!! voor zover ik weet,
neem een gezellige flatcondo geen gezeur met alles!!! en lekker schoon en geen slangen in je tuin))) alleenn tuinslang))))
100.000 euro =zat!!! voorlopig oke en op is op ja toch!!
er zijn nog veel meer mensen die hier ECHT van alles weten dat zijn er dag en nacht mee bezig!!
wel je vent meenemen))) hahahahha
groet
frank