Emigreren naar Thailand

jesuz vrangk hab je een sluk oplol2

jee man leef je nog!!!

tijd niet gehoord!!!

alles zuiver!!

was nuchter toen ik type))))

ik denk aan 1 ding maar))))

ja ik leeeeeeeef weer, was even 14dagen ned, morgen vertrek ik weer,weet niet hoelang,hangt van de euro/bht af, geel/rood,ik zie wel anders weer terug ned, spreek je. :chin:

is het ZÖ erg dat je daarvoor terugmoet dat geel rood gebeuren?
merk je toch niks van buiten BKK? airport?

groet frank

Hallo,

ook wij zitten al een par jaar met dat idee, en gaan deze vakantie naar een stuk grond kijken.
Maar nog steeds weten we niet hoe we alles het beste kunnen regelen.
Dus alle hulp is welkom.
Is het misschien mogelijk om alles eens kort maar wel duidelijk op een rijtje te zetten ?
Wij wonen momenteel in Begië en een goede school in de buurt is een noodzaak.

Groetjes
Ann

een buitenlander kan in principe geen grond kopen, wel via een thaise company waar de buitenlander maximaal 49% vd aandelen kan bezitten.
via bepaalde constructies zou het moglijk zijn om toch volledige zeggenschap over het bedrijf te hebben,maar of dit helemaal legaal is dat is onduidelijk.

je kan wel grond leasen voor max 30 jaar.

hoi

met ideeën en kijken naar,kom je neit ver!!!

wil je weg kun je weg,niet wachten dan.
vergeet luxe wees flexibel en bovenal regel en informeer goed je zaken voordat je besluit!!!

frank

Met 3 kids kun je niet zomaar vertrekken en moet je eerst alles grondig regelen.
En ja, we willen weg maar willen dat het goed georganiseerd is.
Verrassingen zullen er altijd zijn, dat weten we

Groetjes

inderdaad met 3kidjes zeker geen onnodige risks nemen,maarja geldt ook als je alleen bent uiteraard.
school zal wel probs geven idd met taalgebruik.

groet
frank

Hoe zit dat eigenlijk, Engelstalige scholen zullen waarschijnlijk alleen privé scholen zijn, wat een hele hoop geld kost. Zijn er eigenlijk mogelijkheden om je kind(eren) op een “normale” school te zetten waar de lessen (buiten Engels) niet alleen in het Thai worden gegeven? Gewoon nieuwsgierig :smile:

weet alleen dat er in Bkk speciaal lager onderwijs is voor de diplomatenkinderen. Vanaf hun hogere studies moet dit wel in hun thuisland. Anders alleen privescholen, op Th scholen is er wel Engelse les (best op de technicalscholen) maar de rest is in het Thais.

MVG Frank

Stuurde je een prive bericht met al wat inlichtingen en de vraag om meer inlichtingen van jullie. No answer tot nu toe, zo kan ik je niet helpen he :chin:

MVG Frank

wat me opvalt in deze rubriek is dt er veel mensen komen en vragen en als ze dan een antwoord hebben je nooit meer iets hoort.
je hoort nooit hoe het met hun plannen is gegaan ofdat ze wat aan de antwoorden hadden of dat er dingen zijn veranderd.

Moest ik van alle mensen die om info vroegen en waarmee ik zelfs over email ellenlange corespondentie had, een antwoord krijgen dan had ik 2 dagen nodig om alles te lezen.
Denk dat de oorzaak ligt ze - het te druk hebben om hun leven hier in te richten.
- beschaamd zijn te melden dat ze dachten dat het VEEL eenvoudiger was en dus afhaakten… 't was toch zo goed hier op vakantie.
MVG Frank

zal je gelijk in hebben maar toch vind ik het vreemd cq teleurstellend.

er is natuurlijk een groot verschil tussen 2 wkn vakantie per jaar en in thailand wonen.

Dit is ook in Nederland,als je mensen uit hun shit helpt,of vrienden die in enen een chikkie hebben en de vrienden dood kunnen vallen,das niet hier alleen maar overal,maar idd jammer,ondankbaar((
Maargoed,we zijn niet allemaal zo !!!

ik niet en laat van me horen steeds!!

ik heb alles rond aan papieren en het wachten is opde aswolk en de shit in bkk
maar er komt schot in))))

mazzle
f rank

suc6 en enjoy life in amazing thailand

goed idee!!! mail me eens dan kun je eens je voorstellen doorspreken groet frank

De aswolk hebben we hier inmiddels geen last meer van…(maar kan natuurlijk altijd terugkomen). En in Bangkok is de rust ook weer terug (voorlopig iig…).

Maar wanneer ga je nou exact emigreren Frank ? Ik hoor je er namelijk al een aantal jaar over dus ben wel benieuwd…

Help mij alstublief, ik ben 32 jaar heb een rotleven achter de rug maar hou zoveel van mijn thaise vriendin ladarat, hoe kan ik bij haar geraken??,
alstublief help mij