:chin:Als je wat gespaard hebt kan je altijd de kans wagen om in Thailand iets te proberen op tebouwen anders blijft bij vakantie bezoekjes denk ik .
het lijkt wel een nood oproep zo kort als je je vraag stelt.![]()
![]()
Tsja inderdaad een Noodoproep.!! daar lijkt het idd wel op.
In zo`n bericht zieje totaal geen achtergrond en verhaal.
Ik stel je voor om het op te schrijven in 20 zinnen,misschien kunnen we je helpen.
Onlangs heb ik ook iemand geholpen,en met succes,en die is dolgelukkig met me.
Dus barst los.
Vraagje… waar zit je… in welk land,?
no do e je best
groet frank
Hallo allemaal,
Ook wij hebben, twee maand terug, besloten om voor minimaal een jaar, met het hele gezin, naar Thailand te gaan. In februari is het zo ver!
Ik las hier een aantal vragen over scholing op een normale Thaise school.
Wij gaan met drie kinderen (6,4,2) en gaan een stuk thuisonderwijs geven met hulp van de huidige basisschool in Nederland. Tevens gaat een aantal keer per week de webcam in het klaslokaal aan zodat ze ook nog een beetje betrokken blijven bij de huidige klas en hun vriendjes en vriendinnetjes.
Echter zouden we ze graag 2 a 3 dagen per week op een normale Thaise school willen hebben. Iemand hier al ervaring mee?
We gaan de eerste maand bij mijn schoonvader wonen en ons van daaruit oriënteren voor de huur van een woning (max 3 km rondom centrum Chiang Mai).
Mocht iemand reeds zijn kind(eren) op een (gedeeltelijke) Thaise school hebben dan zou ik het leuk vinden om contact te hebben.
Groet,
Marco
Asjbak, leuk project wat je je daar op je hals haalt.
Ik heb geen kinderen op ee Thaise school, maar ik ken wel Nederlanders met kinderen op een Thaise school. Belangrijkste is, dat VOOR je de kinderen inschrijft, ze eerst een bepaalde kennis dienen te hebben van de Thaise taal. Da’s het belangrijkste, anders hebben ze best een probleem. De kinderen van mijn kennissen vertoeven ondertussen 3 jaar op een 100% Thaise school, en doen niet onder voor een Thai, behalve hun huidskleur.
Voor wat betreft de jongste 2 kids; misschien kun je een ‘nanny’ in huis halen. Die spreekt de hele dag Thais tegen ze en voor je het weet, begrijp je ze niet meer.
Kontakt met het thuisfront? Beperk dat tot de familie. Kontakt met oude school, vriendjes en dergelijke verwatert heel snel en het geeft ze altijd het gevoel niet voor de volle 100% verhuisd te zijn.
Bedankt voor je reactie Joe!
Wanneer deze mensen het goedvinden zou ik graag hun emailadres ontvangen via een priveberichtje.
Wonen zij in Pattaya?
groet,
Marco
Stuur jij mij jouw e-mailadres per PM en ik stuur het door naar mijn kennissen met ene korte inleiding en het verzoek om kontakt met je op te nemen. Deal?
Lijkt me een goed idee!
Check je PM en dank!
Ik heb je tweemaal een privebericht gestuurd. Echter blijft mijn teller van verzonden berichten op nul staan…vreemd!:mad:
En toch heb ik alle 2 de berichten ontvangen en heb je email adres al doorgestuurd.
Ik zag het…waarvoor dank!!!:chin:
hey ben kimberley heb er lang over nagedacht en wil
naar thailand emigreren en weet ni waaraan te beginnen dus vraag ik wat raad wat ik zo allemaal zou moeten doen xxx
Ik denk dat je met wat concretere vragen ook meer antwoorden zult krijgen.
kimberley wil je er gaan werken, je leeftijd kan belangrijk zijn, heb je een inkomen het is voor iedereen anders, dus graag wat meer informatie
met welk budget je het best kan vertrekken
wat je het eerst moet regelen
xxx kimberley
wil er graag gaan werken en tegen de tijd dat ik wil vertrekken ben ik 26 j en ja ik heb een inkomen en vertrek niet alleen ga met mijn vader
klinkt een beetje vaag vind ik, je vader weet ook niks over emigreren, als eerste moet je een visum krijgen als je samen met je vader gaat zijn er voor hem ook regeltjes, ben je er weleens geweest in thailand heb je werk ervaring daar gehad, kijk eens op het internet bij de thaise ambassade in nederland daar kan je lezen over verschilende visums,jij hebt een inkomen vanuit nederland, blijft je die behouden ?er zijn een hoop dingen die je niet over het hoofd moet zien en dat geld ook voor je vader,
leen
vragen aan je zelf zijn:
waar ga ik van leven?
dus wat is mijn inkomen?
ga ik alleen?
ben ik samen en dus afhankelijk,zo niet hoe dan?
dat zijn de vragen om een begin te maken,tenzij je ambitie hebt,om iets uit te baten daar of te werken als doel met daar waar het land in tekort schiet!!!
fijne jaarwisseling
frank
En wat voor werk zou je dan precies willen doen ? De meeste banen kunnen niet door farang ingevuld worden, maar zijn voorbehouden aan de Thai.
Zoals Leen al aangeeft: ben je wel eens in Thailand geweest ? En zo ja, ook voor langere tijd of alleen een keer 3 weken voor vakantie ? Het lijkt allemaal zo mooi en geweldig, maar vergeet niet dat vakantie heeeeeeel iets anders is dan er echt wonen en werken.
Sociale voorzieningen als pensioen ? Forget it…
als je deze naam hebt bij de geboorte:
Krung Thep Mahanakhon Amon Rattanakosin Mahinthara Ayuthaya Mahadilok Phop Noppharat Ratchathani Burirom Udomratchaniwet Mahasathan Amon Piman Awatan Sathit Sakkathattiya Witsanukam Prasit
dan weet ik zeker dat ze bij het dopen 7 keer het water noeten bij vullen en handdoeken anders verzuipt het nog hahahahahahaha
fijne jaarwisseling iedereen khab kun khab)))
frank
Beste lezers,
Via deze manier zou ik je graag een vraag willen stellen over het wonen en vooral werken in Thailand. Ik zou een advies zeer waarderen.
Mijn situatie is als volgt. Ik ben momenteel 25 en werkzaam bij de marine. HAVO diploma gehaald en ik weet dat ik een HBO diploma zeker kan behalen. Het mooie bij de marine is dat je dat in de baas zijn tijd kan doen. Nu sta ik op het punt een opleiding te gaan uit kiezen. Ik wil binnen een periode van 10 graag Nederland verlaten. Is een ervaring in me leven die ik heel graag wil hebben.
Vorig jaar tijdens een backpack trip Thailand ervaren en dit beviel me zeer goed. Ben er ondertussen een aantal keer terug geweest en ben zeer gemotiveerd daar een bestaan op te bouwen. Nu wil ik dit goed voorbereiden. Een goede opleiding waarmee ik iets kan bereiken, de taal leren en ik goed zakcentje hebben alvorens te vertrekken. Ik ben uiteraard bekend met alle verhalen en vastbesloten niet in die groep te belanden.
Mijn grote vraag is, wat voor soort opleiding kan ik het beste gaan volgen? Waarmee heb ik de beste kans aan de bak te komen? Het stuk ervaring kan ik helaas niet meer tot me nemen maar buiten dat heb ik nog tijd om dingen te leren. Is het verstandig in HBO ondernemerschap te doen of kan ik het beter in de Marketing/Sales zoeken. Of zit ik helemaal in de verkeerde richting te denken… Ik sta open voor alle ideeen.
Een reactie zou ik zeer waarderen. Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Pim