Emigreren naar Thailand

PIm,

Werken in Thailand wordt je niet rijk van !

Blijf nog 10 jaar in NL investeer in je zelf en ga dan weg vandaar naar Thailand,en bouw dat met je geld de toekomst op die je wenselijk acht !

In Thailand mag je alleen werken als de bevolking die vacature niet in kan vullen.

Er zijn vast mensen hier ,die er veel en veel meer van weten!!

KOm gerust eens langs als je in pattaya bent!!

Groetjes en succes.

frank

Bedankt voor je reactie Frank.

Dat investeren in mezelf is dus ook precies wat ik de komende jaren wil gaan doen. Nu vraag ik me dus alleen af hoe ik dit het beste aan kan pakken. Mijn doel is dan ook niet om daar rijk te worden. Ik wil gewoon simpelweg een redelijke levensstandaard kunnen handhaven. Niet veel te gekke dingen doen maar wel kunnen genieten. Geld is mij verder niet zoveel waard…

Bedankt voor het aanbod langs te komen. Van de zomer ga ik als het goed is weer die kant op dus dat zal ik zeker onthouden.

Pim,

heb je msn,kunnen we contact houden via de email.

Het is hard werken
investeren
weinig uitgeven
opzij zetten/uitzetten
zo snel mogelijk renderen
blijf vrijgezel))) hahahaha

timing lokatie plaats!!

Ik denk dat dit de ingrediƫnten zijn van goed zaken doen

Hoe,die is voor iedereen verschillend

groet

frank

wil je een klein kapitaal overhouden, dan moet je met een groot kapitaal komen, het is altijd mogelijk wat geld te investeren(verdienen mag niet)en daar wat van over te houden,bedenk wel dat het batjes zijn en een uurloon van de thai zo tussen de 20- 30 bht per uur is,maar werken is dus niet toegestaan voor de farang,uitzonderingen zijn er wel, als je een werk vergunning kan krijgen via een bedrijf, ik mag mijn eigen hek buiten niet eens schilderen,want dat kan een thai ook,ik weet iemand die had een bar en maakte een lekkere oerhollandse bal gehakt,dat mocht hij dus niet meer doen dat is werken,dat kan een thai ook maken,

groet leen

Daar ik op mijn vraag wat betreft inkomen een duidelijk antwoord heb gekregen heb ik er nog wel een paar en hoop dat iemand mij daar een andwoord op kan geven.
Volgend jaar januari ga ik met pensioen maar blijf nog een jaar langer werken om wat extra geld op de bank te hebben.
Mijn vriendin woont in de buurt van buriram en het is de bedoeling dat wij gaan trouwen in 2013 als zij met pensioen gaat.
Maar uit het antwoord op mijn vorige vraag heb ik begrepen dat als ik met haar trouw ik maar een inkomen van 40.000 bth hoef te hebben of 400.000 bth op de bank in thailand.
Aan deze voorwaarden kan ik wel voldoen maar nu wil ik graag weten of het geld op de bank daar,zolang als ik in thailand verblijf,moet blijven staan als garantie en ik het dus niet kan gebruiken.
Mijn vriendin heeft zelf een huis en een inkomen en ik draag alleen bij in de levenskosten.
Ziektekostenverzekering weet ik al waar ik die kan afsluiten en ook wat hier de kosten voor zijn .
Ook is mij intussen duidelijk wat ik moet doen met visum en nu wil ik alleen nog weten kan ik voor ik mij in thailand vestig het beste eerst trouwen zodat ik aan de inkomens voorwaarden kan voldoen of kan ik eerst als gewoon toerist 30 dagen zonder vergunning in thailand verblijven en dan trouwen en daarna alles regelen voor mijn retiredment visum welke ik als ik het goed begrijp via de post kan verlengen na 1 jaar.
Weet iemand of er in de buurt van buriram of surin een kantoor is waar ik mij kan melden als dat moet zodat ik niet naar phataya hoef te gaan omdat dat ongeveer 450 km verderop ligt.
Misschien lijken de vragen een beetje dom maar ik wil alles graag zeker weten voor ik er ga wonen zodat ik achteraf geen problemen krijg.
B.v.d.

Mvg. John.

Supee, vanaf 2013 kun jij aanspraak maken op diverse visa:
Marriage visum: inkomen THB 40,000 per maand of THB 400,000 op een (Thaise) bankrekening of een combinatie van die 2; beiden (inkomen en/of bankrekening op naam van de buitenlander).

Retirement visum: inkomen THB 65,000 per maand of THB 800,000 op ene (Thaise) bankrekeing of een combinatie van die 2; beiden op naam van de gepensioneerde + dat de aanvrager 50 jaar of ouder moet zijn.

In beide gevallen moet het geld op de 2 maanden op de rekening staan bij de eerste aanvraag en bij elke verlenging moet het geld er 3 maanden op staan. Wat je in de tussentijd doet met dat geld mag je zelf weten.

1 like

He JOhn,

Waarom trouwen,???

Je zegt zij heeft huis en inkomen!!!

Je daar vestigen heb je wel wat papiertjes nodig,een heel verhaal.

maar je wodt 65 jaar,je blijf inkomen houden uit NL.

Schijf je uit ga wonen in thailsnd neem een retirement visa met 1350 euro p mnd inkomen of de helft en 400 000 bathjes opd e bank (3 maanden aaneegesloten) daarna mag jer weer afhalen voor 6 maanden en daarn weer terug zetten voor 3 maanden.

ziektekosten lekekr in NL aan houden zin div! welke heb je nu!!?

touwen geeft wel wat rompslomp!! maaja als je perse wil)) spaar je ook 3000 euro v d oudes want die moeten geld hebben als je haa gaat trouwen.

geoet
frank

Hallo Frank,

Waarom zou ik niet trouwen, wij houden van elkaar en alle Thaise vrouwen zijn niet het zelfde hoor.
En alle nederlandse mannen gaan niet alleen voor sex naar Thailand.
En wat betreft papier werk is helemaal niet veel werk en haar ouders hoef ik ook niet te betalen en als was dat zo wat dan nog.
Op mijn leeftijd kijk je er toch iets anders tegen aan geld is nodig maar niet het belangrijkste in het leven dat heb ik allang ondervonden.
Aan gezien zij zelf een huis heeft en een goed spaarbankboekje heeft ze mij daar niet voor nodig.
Maar soms houden mensen, ook al zijn wij niet zo jong meer, gewoon van elkaar maar dat kan jij misschien niet begrijpen omdat ik de indruk krijg dat geld heel belangtijk is voor je.
En ik graag thais onderdaan worden omdat ik het in Nederland al wel gezien heb de leefbaarheid loopt hier behoorlijk terug met al die stres en agressivitijd en het materialisme.
Wat betreft de ziektekosten je kan niet in Nederland verzekerd blijven als je langer dan 181 dagen in het buitenland verblijft.

met vriendelijke groet, John.

Thais onderdaan worden is vrijwel onmogelijk. Residence visa is wel mogelijk, maar dat is een langdurig en moeizaam proces. de meeste buitenlanders verblijven op non-residence visa in Thailand.

1 like

Hallo Steven,

Dat het moeilijk is heb ik gezien en ik heb ook gelezen dat er maar 100 per jaar worden toe gekend als je het 3x verlengd heb dus er is maar een kleine kans dat het lukt.
Maar als het niet lukt blijf ik toch en vraag ieder jaar wel een nieuwe verguning aan.
Maar proberen kan altijd,nietwaar ?
En voor moeilijkheden ben ik nog nooit opzij gegaan en geduld hebben hebt ik al wel geleerd zowel in Thailand als in andere landen waar ik geweest ben.
Maar toch bedankt voor je antwoord.

Hou er rekening mee dat je om in aanmerking te komen voor een residence visum een aantal jaren, ik geloof drie, belasting moet hebben betaald in Thailand. En belasting betalen hier is in jouw sitiuatie waarschijnlijk niet nodig en ik denk ook niet mogelijk.

Ik raad je aan om dit goed uit te zoeken, en schat dat je dan gewoon voor non-immigration visum gaat.

1 like

Hoi John,

Nou ik las je berichtje en ben blij voor je dat je het hebt getroffen.
EIndelijk 1 van de weinig die echt geluk heeft en verliefd is top man.

Ja Nederland loopt teug((( brrr

Ook de ziektekosten heb je gelijk in!!
maar bijv in spanje heb je de pensionados die buiten de basisziektekostenverzekering een bijbetaling doen van 45 euo p mnd en zijn dan volledig verzekerd.
Ik weet niet of die regeling ook voor thailand geldt.!? ik denk het niet en zit je vast aan een Internationale verzekering,welke duurder is per maand.

Voor mij is geld belangrijk idd,maar enkel als overbrugging.
Ik werk niet meer en rentenier op jonge leeftijd,dus blijf op de kleintjes letten!!! vandaa voor de rest is het monopolygeld en het slijk de aarde,maar wel makkelijk)))

groet gaat je goed!!

mazlle

frank

Hallo Frank,

Je hebt gelijk wat geld betreft het is een noodzakelijk kwaad maar ik heb niet veel nodig om te leven als ik maar iemand heb die van mij houdt en waarmee ik gelukkig ben na een leven met veel tegenslag en ellende.
Maar iedere ervaring maakt je rijker en leert je te relativeren.
Nu ben ik bijna 65 jaar en heb iemand gevonden die het zelfde achter de rug heeft misschien dat dat bijdraagt aan ons geluk omdat je niet veel verwacht maar gewoon een rustige en fijne oude dag.
Wat de ziektekosten verzekering betreft die heb ik al gevonden en de kosten liggen hiervoor ongeveer net zo hoog als de verzekering nu voor mij.
Jou wens ik dan ook een fijn leven toe en hoop dat je ook iemand hebt of vindt om dit te delen.

mvg. John.

Hallo John,

Ook ik ben in voorbereiding op een vertrek naar thailand en vraag me af welke ziektekosten verzekering jij gevonden hebt, ik heb ook al wel wat gevonden maar ik denk dat je niet snel te veel informatie hebt :beef:

Hi Joe,

*Ja,idd,deze standpunten zijn nog steeds van kracht,en worden strikt uitgevoerd.

ENkel,als je beneden die 50 jaar zit,en je wilt je perse WEL laten inschrijven in een stad in Thailand,wat zijn dan de formaliteiten?

Mijn motivatie is enkel dan maar heen en weer hoppen)))

Buiten het borderen om,en hoeveel keren kan dit? 3x2 mnd en dan weer opnieuw= 1 jaar( is dan 6 keer de grens over) klopt dit?

En moet ik eveneens voldoen aan de eisen zoals door jouw omschreven?

Hoor graag van je !

Verder moet ik vanuit NL nu WEL of NIET een toeristenvisa nemen en zo ja welke? of beste is met leeg PP erheen?

Groet

frank

2

Dirk, kijk ff bij BUPA, staat goed bekend hier in Thailand.

Hoi Mannen,

Ja CZ is de enige,kost wel wat meer,die de pesonen vanuit Nedeland verzekrd als niet ingezetene van Nederland meer.

Hoe jonger je bent,des te beter je maandelijkse premie,die dan laag blijft.

Bupa is redelijk,maa bij hoge kosten moet je of bijbetalen of helemaal soms,en buitendat… de eerste jaren mag je niks mankeren,want dan betalen ze niet uit((( en dan doel ik op hiv aids kankert chemo tranplantatie etc medicijnen!!

dus let op wat je doet ! !

ik hoop dat de mensen er wat aan hebben

groetjes frabk

Hallo Dirk,
De verzekering die ik heb gevonden is de volgende;AA INSURANCE BROKERS LTD.
Telefoonnr. 006632552783 is in Hua Hin.
Email; huahinaa@hotmail.com.
Als je hem richt aan de heer Andre Vromans,gewoon in het Nederlands, dan kijg je zeer duidelijke informatie wat betreft jou situatie omdat ik niet weet of je alleen gaat of met een partner.
Hierin wordt goed uitleg gegeven en ook wat betreft de kosten en voorwaarden.
Het enige nadeel is dat de polis alleen in het frans of engels is maar als dat voor je een probleem is kan je hem misschien wel door iemand laten vertalen zonder te veel kosten.’
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

oom verzekeringen verzekert je ook als je in het buitenland woont, ook als je uitgeschreven bent uit nederland

Zie bv: OOM Tijdelijk in het buitenland-verzekering - OOM Verz...