Hallo baco,
Oomverzekering is mij bekend maar is veel duurder dan de verzekerings maatschappij welke ik gevonden heb.
Maar toch bedankt.
mvg. John.
Hallo baco,
Oomverzekering is mij bekend maar is veel duurder dan de verzekerings maatschappij welke ik gevonden heb.
Maar toch bedankt.
mvg. John.
Meer informatie graag, is ook handig voor anderen met dezelfde vraag.
Hallo baco, die had ik al eerder beantwoord.
Zie antwoord aan Dirk 12-09-2011.
gr.John.
Was niet Baco maar ondergetekende, maar zie nu inderdaad je antwoord.
Dank je, niet voor mij voor voor anderen die hier misschien nu of in de toekomst gebruik van willen maken.
Hallo, ik ben een Belg, 22 jaar oud, die graag een uitdaging/avontuur zou willen en daarom dacht ik om een jaartje (of meer) in thailand/bangkok te gaan wonen. Ik heb een onafhankelijk best wel degelijk inkomen door online activiteiten die dmv bepaalde nieuwe wetten bedreigd worden. Dit is zowat de enige site waar ik informatie betreffende deze zaken vind en als dit niks oplevert zal ik mss eens bij de ambassade langs gaan.
Maar⦠nu ik niet bepaald een werkvisum nodig heb vroeg ik mij af wat ik dan wel moet hebben om een officieel adres in thailand te hebben/bepaalde wetten te mislopen tot deze verbeterd worden.
Ik zou ook eventueel naar het verenigd koningsrijk kunnen gaan⦠maar das nu niet bepaald thailand ![]()
Dank bij voorbaat!
het verkrijgen van een visum zal je grootste struikel blok worden, je komt niet voor een NON immigrant visum in aanmerking, je bent niet boven de 50 en bent voor zover ik begrepen heb ook niet getrouwd met een thai.
officieel heb je wel een werkvergunning nodig, maar als je online werkt is dacht ik het risico niet zo groot.
een non b zou je kunnen proberen maar ben niet helemaal op de hoogte vd regels voor dit visum.
wat is het voor site die door bepaalde wetten bedreigd wordt??, want misschien is het volgens de thaise wet ook verboden
Het wordt niet verboden, maar allerlei dingen die moeilijk zijn om uit te leggen worden slechter. (online poker) En er zijn er al een heleboel amerikanen die naar daar zijn gaan wonen door recente veranderingen dus ik kan niet inzien dat het niet strict verboden is. (eerder gedoogd vermoed ik)
Ik weet dat āgokkenā er in principe verboden is, maar er wonen zoveel online spelers dat het wel geen probleem zal zijn.
edit: hmmm, wat als ik er af en toe wat vrijwilligerswerk doe?
Geachte lezers,
Ik ben Robbie en wil me heel graag definitief in Vietnam of Thailand vestigen, nu heb ik begrepen dat Nederland geen afspraak/landsverdrag/etc. met Vietnam heeft i.b.t. behoud van een wao-inkomen.
Thailand is dus mān doel. Ik ben er pas een paar weken mee bezig, maar merk, hoe meer en beter ik me informeer, des te groter het verlangen wordt. ik heb al mān schepen achter me verbrand dus laat hier niemand achter. Ben 50 jaar en heb een goed gestel, kan echter niet meer aarden in. wat ooit Nederland was, dit land.
Zou graag willen wonen op , een min of meer, afgelegen locatieā¦eiland. Luxe interessert mij niets, bouw zo mān eigen huis op een stukkie land, dat ik eventueel kan huren/pachten van de Localsā¦whatever!!..Ik ben een alleskunnerā¦muzikant, vormgever, bouwvakker, schilder, kan zo engels onderwijzenā¦no problem, initiator, probleemoplosser, zeer sociaalvaardig, commercieel talent, survivorā¦interessante verschijning, bescheiden, hulpvaardig en niet gebonden!
Dit is natuurlijk mān eerste enthousiaste, brandende van verlangen, notitie.
Moet mezelf echt af en toe manen tot kalmteā¦en o jaā¦heb 1000,- euro / maand.
Probeer al een netwerk op te bouwen, maar dit blijkt nietg zo eenvoudig! Ik heb een hoop te bieden en kom mijn beloftes naā¦kan iemand mij even een klein beetje in de goede richting
duwen ( trappen )
alvast bedankt,
Rouge
Ik neem aan dat je al vaker in thailand bent geweest en hopelijk ook een keer voor langere tijd zeg een maand of zes want vakantie is wat anders dan wonen in thailand.
Je komt in aanmerking voor een non immigrant O gebaseerd op dat je 50 maar dan mag je niet werken. Heb je nagedacht over een ziektekosten verzekering want als je iets serieus hebt dan kan het ook in thailand een duur grapje worden.
1000 uro per maand is te doen maar hou er rekening mee dat het leven op een eiland een stuk duurder is(vaak toeristich gebied en alles moet natuurlijk worden aangevoerd per boot) dan op het vaste land in een niet toeristisch gebied.
Vergeet niet als je een stuk land huurt en je betaalt per jaar dat ze je er ook elk jaar weer af kunnen gooien ook al is het huurcontract voor 10 jaar, zolang je niet de 10 jaar hebt betaalt kan men je er elk jaar afgooien. Zoān contract moet je dan wel laten registreren bij het landoffice (zeg maar kadaster).
zijn een paar zaken om rekening mee te houden suc6 met je plannen en ik hoop dat je snel naar thailand kunt af reizen.
ps 1 tip je schrijft je bent een probleem oplosser, bemoei je nooit met thaise problemen dat is niet te doen ook al vragen ze je.
he man,
Zou zeggen kom me ff helpen in Spanje)))
Ik kan je een hoop wegwijs maken in dat land!!))
Hor je graag,oja wil je ff ofline je ding zeggen kan dat ook op
mazzle frank
In aanvulling op Baco, hou ook rekening met de vereisten voor visum (verlenging). Dit is in veel gevallen 65,000 baht per maand inkomen of 800.000 Baht op een Thaise bankrekening.
Dank aan baco en Frank,
Ik ben nu even aan 't uitzoeken of nederland een apostilleverdrag heeft met Thailand,
Misschien moet ik een list verzinnen om een plausibele reden omtrent mijn verblijf terplekke,
Ik heb een goede vriend, een scheepstimmerman eerste klas!!..misschien kunnen we daar
een werk /leerplek /scheepsbouw/ MBO-HBO-niveau-opleiding/ etc opzetten. Het bouwen van tradionele zee-zeilschepen- tekeningen maken en lezen / longtailboten voor langere afstanden ontwikkelenā¦helemaal mooi als m;n maat zān klipperaak mee zou kunnen nemen.
Misschien hier in nederland zoān project starten met buitenlandse leerlingen en in Thailand werkplek voor masterdegreesā¦longtailboten/ontwerpen is bizznizz/ vervoer/ taxiās/wedstrijden.
Ik raak weer veel te enthousiastā¦les geven op artschoolā¦ik heb kunstakamieā¦gitaarlesā¦speel op hoog niveauā¦anyway.
voor Frank⦠holtidebolti1@hotmail.com
tot snel weerā¦eerst even resumerenā¦
je hoeft alleen maar een visum aan te vragen en dan mag he blijven en de plausibele reden is je bent 50 meer heb je niet nodig. denk niet dat ze in thailand zitten te wachten op iemand die ze wil leren hoe een longtailboot te bouwen, doen ze zelf al heel lang, is een beetje hetzelfde als een thai die naar nederland komt om les te geven in het bouwen van een dijk.
als je met de lessen boot bouwen geld wit verdienen geef ik je weinig kans want je leerlingen zullen dan toch echt thai zijn uit de lagere klassen en die hebben echt geen geld.
ik zeg ga nu eerst maar eens een paar mnd naar thailand want ik vraag me af of je iets vd thaise cultuur en samenleving weet.
Nou Baco!
In Vietnam is een nederlandse botenbouwer al jaren actief, staat waarschijnlijk op ook deze site.
Ik doelde meer op tradionele handels-oorlog-piraten-vissers schepenā¦bv. Het vlaggenschip van Madam Cheng ( legendarische piratenkoningin). Dit vakmansschap bestaat gewoonweg niet meer in die contreien. OkĆ©, dan maken mān amigo en ik perfect nagebouwde modellenā¦alles vastleggen,
even kijken of autoriteiten daar onwelwillend op zullen reagerenā¦thailand is niet meer thailand.
Thailand wordt thailandā¦vrij-land!..snel bij zijn.
Ik denk niet zo moeilijk, dat is wat de meeste mensen terughoudt hun dromen te verwezenlijken.
Ik red me welā¦gitaartje mee, vlammen, geld. portret schilderen muurschideringen, bouwvakken, Ćk verdien ze zowiezio welā¦indonesieā¦australieā¦new zealandā¦vietnamā¦hong kongā¦chinaā¦laosā¦of dan maar naar argentinieā¦i donāt care.
tot snel, grote groet,
Rouge Fatal
Uhm Rouge, misschien niet ter zake doende en misschien zelfs ook onbeschoft, maar mag ik vragen waarom je een WAO-uitkering hebt?
je pm adress heb ik niet Steven,want ik heb idd voor de komende reis docu bij me,en wil dan checkken of die goed zijn,door je,en ook welke exacte visa ik moet hebben.
frankmichel30 at hotmail.com[EMAIL=āfrankmichel30@hotmail.comā]
alvast bedankt man !
groet
frank
Nouā¦dat is wel waar jaā¦
heel veel hebben van oja⦠ff vragenā¦en klaar en gaan!!..
maar dat is het zeker niet.
Ik heb heel veel geleerd van dit forum,en dat ook nadien te checken en uit te voeren.
Als ik en ander kan helpen ,zal ik het niet laten ook.
Is het fout wordt je vanzelf gecorrigeerd hier,en daar leer je ook weer vna.
groet frank
je moet gewoon ff op de naam van stevenl naast een bericht klikken dan komt er een lijste tevoorschijn met de mogelijkheid om een prive bericht te sturen