Om te PM’en (persoonlijk bericht of Personal Message te versturen) kun je het beste naar de gebruiker gaan naar wie je het bericht wilt versturen, en dan de Persoonlijk Bericht aanklikken.
Met list bedoel ik geenszins illegale praktijken noch bedrog.
Dit is gewoon bedoeld als gekscherende uitdrukking om je
boerenverstand te gebruiken en buiten kaders te denken,
teneinde je doel te bereiken…Kijk, In 't verre Oosten
moet je ook niet alles letterlijk opvatten als zijnde waarheid.
Misschien moet ik de volgende keer de gepaste toonbuiging
grafisch toevoegen :** L…>I’‘’\ …S^^/+ T…/*[/COLOR]* R o u g e
Mijn naam is Kristel, heb een vader van 66 jaar oud en hij wil gaan wonen in Thailand. Hij heeft een AOW-pensioen inkomen. Hij heeft een Thaise vriendin waar hij bij wil gaan wonen. Hij is eerst 6 weken geweest, toen een half jaar daarna 8 weken en in maart 2012 is hij teruggekomen van een half jaar Thailand.
Het bevalt hem erg goed en nu wil ik daar voor altijd blijven wonen.
Ik ben nu op dit forum gekomen omdat ik graag meer wil weten over het emigreren zodat ik zonder zorgen m’n pa kan laten gaan.
Het liefst heb ik een soort checklist om zo goed te werk te gaan en niets te vergeten. Kan iemand mij verder helpen?
Je vader is in ieder geval al voor een langere periode in. Thailand geweest dus hij weet hoe dat is en het is je vader blijkbaar goed bevallen.
Waar je wel voor moet zorgen is voor een goede ziektekostenverzekering. Een visum is makkelijk want je vader is boven de 50 hij moet dan alleen elke 3 mnd een visum run doen, maar maar dat zal hij wel weten allemaal.
Veel succes met de emigratie en als je vragen hebt horen we het wel, maar want nu is het een beetje algemeen wat je vraagt dus als je wat specifiekere vragen hebt dan krijg je betere antwoorden
ja de ziektekosten kan een hoge post worden,maar dat ligt aan zijn excte leeftijd.
Hierin wordt een groot verschil gemaakt.
Ik weet wel een goede ziektekosten verzekering in Thailand,zal even als je de leeftijd doorgeeft,voor hem navragen,of hij daarvoor in aanmerking komt,ikzelf heb hem ook dadelijk.
Deze is full cover ,en niet te duur.
Je vertrek moet je goed regelen,met 1 of 2 ochtendjes rondjes den haag ben je al klaar,voor de formaliteiten.
Thailand is een land dat naast een prettig woon- en leefklimaat ook fiscaal vriendelijk is. Ook is er een belastingverdrag met Nederland gesloten.
Als men minimaal 181 dagen per jaar in Thailand verblijft, kan men ervoor kiezen om de belastingplicht in Thailand af te werken. Over de AOW en pensioen betaald men in Thailand zo wie zo geen belasting daar dit geld in het buitenland is verdiend.
Bedankt voor jullie snelle reacties terug!
Ik heb nog een paar vragen:
-Mijn vader heeft veel medicijnen die hij daar ook nodig heeft. Frank, jij wist een goede ziektekostenverzekering? Mijn vader is nu 66, geboren 21-03-46.
Kun je dan ergens nagaan of alle medicijnen die hij nu heeft, ook daar te krijgen zijn? Kan hij vanuit hier dan al zo’n verzekering afsluiten?
-Voor een visum moet hij kunnen aantonen dat hij een bepaald inkomen heeft. Op internet vind ik 2 bedragen. Is het 65000 of 20000 baht?
-Moet hij dan een visum long-stay aanvragen? Dit staat op de site van de ambassade, maar vind het allemaal erg onduidelijk…
Alvast bedankt weer voor jullie reacties terug!
Fijne zondag verder!
Kristel
Je vader kan een multiple entry non immigrant O visum aanvragen omdat hij boven de 50 is dan krijgt hij bij binnenkomst 90 dgn dan moet hij een visum run doen (is gewoon ff de grens over en gelijk weer terug) en dan krijg je weer 90 dgn.
Wil je geen visum run doen dan moet je een extension of stay aanvragen in thailand de voorwaarden hiervoor zijn een inkomen hebben van 65000 baht per maand of 800000(ben je getrouwd met een Thaise dan is het 400000) op een Thaise bankrekening hebben. Je moet je dan elke 90 dgn melden bij je immigration office
De extension of stay moet je elk jaar weer op nieuw aanvragen.
Dit is in grote lijnen Hoe het moet maar in thailand is niets echt zwart of wit en ieder immigration office legt de regels op zijn eigen manier uit en soms is er nog een verschil tussen de immigration officers op hetzelfde kantoor.
Op deze site’s kan je veel terug vinden wat betreft ziektekostenverzekering in Thailand. http://verzekereninthailand.nl/http://www.aainsure.net/
Zelf moet ik ook dagelijks medicijnen slikken(heel mijn leven lang)ook in de toekomst zal ik problemen hebben om he juiste medicament te vinden in Thailand.
Raad je aan om je plaatselijk huisarts aan te spreken hierover.
Zij/hij weet welke medicijnen die identiek verkrijgbaar zijn in Thailand.
bepaald inkomen = 65000bath.
Als iemand belastingplichtig is in Thailand dan moet wel degelijk belasting worden betaald over verdiensten buiten Thailand. Het klopt dat dit veelal niet wordt gedaan, maar het is zeker niet uit te sluiten dat dit verandert, op korte of langere termijn.
Als hij nu veel medicijnen gebruikt neem ik aan dat er medische condities zijn waarmee rekening moet worden gehouden. Wees daarom erg, erg voorzichtig met uitschrijven uit Nederland/officieel verhuizen en daarmee geen recht meer hebben op ziektekostenverzekering in Nederland. Bestaande aandoeningen zullen uitgesloten zijn op een Thaise polis en dat kan heel, heel duur worden allemaal.
Ik zou dus voor ik verder ging met dit ‘project’ eerst de ziektekostenverzekering uitzoeken.
In antwoord op je url betreffende die verzekering,heb ik een uitvoerig gesprek mee gehad,en ze vergoeden alles 100 %.
Het is wel zo als je AL REEDS een ziekte hebt kan die worden uitgesloten !
Dit zal ook wel zijn wat je bedoelt denk ik.
Zoniet hoor ik dit graag van je.
Ik moet nog 1 jaar gelukkig en dan ben ik 50 en kan ik er langer blijven,zonder te veel runs on the border))
Er wordt gezegd,dat Thailand gaat belasting heffen,… op buitenlanders die in Thailand dan langdurig wonen,en die inkomen genereren uit het buitenland? (bijv nederland)
vraag 1 Inkomen uit nederland is maar voor een piepklein deel belast in ‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’ Thailand,( als je langer dan 181 dagen in dat land verblijft)
vraag 2 wordt er ook belasting geheven uit inkomen vanuit onr goed( bijv verhuur) wereldwijd? of gaat dit wel komen.
vraag 3 Ik heb altijd het gevoel van Thailand dat ik “de buitenlander” ben en blijven zal,opdat je altijd maar weer moet borderen of melden, bij de IMMI en inschrijven in je gemeente waar je woont kan geloof ik niet eens,en zoja dan maakt het niet uit ! of zit ik nu verkeerd?
vraag 4: als Thailand werkelijk gaat “heffen” op buitenlanders die wereldwijd inkomen hebben,en in Thailand wonen,dan kan ik beter kiezen voor de nl wetgeving,want deze is nog vrij,en heb ik het voordel ALLE kosten en voethevelingenn die er zijn,ik mag gebruiken ! !
met de belasting vragen kan ik je helaas niet helpen want ik heb geen inkomen uit nederland, het probleem gaat later wel spelen.
ja je zal altijd wel de de buitenlander blijven als je de visum runs niet meer wilt doen of de meldingen bij immigration dan moet je voor een thais paspoort gaan maar dat is een lange en moeilijke weg heb ik begrepen
Mijn vader komt niet aan een inkomen van 65000 baht.
Ik ga er vanuit dat hij dan voor een multiple entry non immigrant O visum moet gaan? Heeft hij dan aan een inkomen van minimaal 20000 baht genoeg?
Dat wordt nog wat dan met die ziektekosten…
Mijn vader heeft een zware hersenbloeding gehad 5 jaar geleden en is manisch-depressief. Ik heb net een aanvraag gedaan…ben erg benieuwd!
ja je vader moet dan een multiple entry non immigrant o visum aanvragen en dan elke 90 dgn een visum run doen.
gaat je vader zich vestigen in een of in de buurt van een grote stad want in ziekenhuizen in afgelgen gebieden wordt niet veel engels gesproken of spreekt je vader thais?
ik zou de ziektekosten maar heel goed uitzoeken, maar ga er maar vanuit de bestaande ziektes worden uitgesloten.