Thailand heft al belasting op inkomen uit het buitenland, hoe dat precies werkt hangt af van het specifieke land, de hoogte van het inkomen, de bron van het inkomen, etc. M.a.w.: het is afhankelijk van het met dat land gesloten belastingverdrag.
Innen is een andere kwesite, dat wordt veelal niet gedaan.
Ik zie geen vraag, maar ja, de belastingpercentages liggen in Thailand lager dan in Nederland.
Hangt af van het belastingverdrag dat dat land heeft gesloten met Thailand.
Mijn vader wil gaan wonen bij zijn Thaise vriendin in Phitsanulok.
Hij heeft al een pasje van een ziekenhuis daar in de buurt (hoe hij eraan komt weet ik niet). Zijn vriendin spreekt Thais, maar kan het niet goed schrijven en lezen.
Maar wat als de ziektenkostenverzekering niet mogelijk is? Dan is de enigste oplossing om dan iedere keer voor een half jaar te gaan en hier in Nederland nog een woonadres te hebben? Of is dan een postadres al genoeg?
weet ik ook niet echt je vader kan toch gewoon in nederland blijven ingeschreven hij moet dan wel zijn ziektekosten verzekering blijven betalen. Dus ik zou als ik jou was ook eens contact openmen met je ziektenkosten verzekering in nederland en de situatie uitleggen wie weet hebben zij een oplossing.
weet wel dat het probleem van een standaard reisverzekering is dat ze vaak maar een vakantie van max 180 dgn aaneengesloten dekken.
bij de meeste nederlandse ziekte kosten verzekeringen kan je jezelf niet verzekeren als je in thailand gaat wonen (ik weet niet of dit voor elk land getd) ik heb mijn ziekte kosten verzekering via allianz dit was voor mij verreweg de voordeligste verzekering ik ben voor alle ziekte kosten verzekerd, maar ben gelukkig ook gezonder als je vader ik zou zeggen informeer eens bij hun wat de mogelijkheden zijn, je mag bij hun dus uitgeschreven zijn in nederland
En loopt deze dan via een tussenpersoon in Thailand of via een andere Land.
Je noemt er nu toevllig 1`op die ik nergens heb kunnen vinden,die dat deed,en zoja,dan was je in Duitsland zelf niet verzkerd?
Maargoed ben benieuwd naar je verhaal welke of waar ze zitten,misschien is een telefoon nummer handig.
Lopen die kosten ook zo verschrikkelijk op a sl je daar bent,en zoja,moet je aan kunnen tonen dat je daar woont/ingschreven staat?
ik verneem graag van je
Ik heb al een keuze gemaakt denk ik,maar deze wil ook meenemen voordat de big decission ga nemen.
Nou Steven heeft tervoren al aangekaart dat je met 20000 bath niet al teveel bokkesprongen moet doen.
Als je alles gaat optellen,huishuur(degelijk appartement,eten,vervoer en verplaatsingen over de grens om je in orde te laten brengen*visarun) dan hou je maar bitter weinig over om te leven van je 20000 bath.
Dan spreek ik nog niet van medicijnen die in mijn ogen wel heel duur zijn,dit tenopzichte van hier in Nederland of Belgie.
Nou ik wil jullie niet ontmoedigen,zou er nog eens goed over nadenken Kristel.
Verst ik,dat je schrijft,dat de medicijnen in Thailand duurder zijn?
kan me neit voorstellen,ik heb daar hele andere ervaringen mee,juist stukken goedkoper in mijn ogen,collea ook van me,die is een peanut kwijt,weet niet hoe jij de zaken dan geregeld hebt?
maarja het is voor ieder persoon anders gewoon.
Serieus Frank! medicijnen in Thailand zijn heel duur!
Hier in Belgie of Nederland krijg men een doosje mee bij de apotheker.
In Thailand haalt men gewoonlijk de pillen uit het doosje om het zo te verkopen aan de farang.(120 bath voor 10 pilletjes tegen de diaree)
Medicijnen zijn in Thailand veel, veel goedkoper dan in Nederland. Belgie weet ik niet, maar ik neem aan dat het vergelijkbaar is met Nederland.
Maar Kristelâs vader moet er rekening mee houden dat de medicijnen die hij neemt nu betaald worden door de zorgverzekering, en dat kan hier mogelijk anders worden.
mijn verzekering loopt via internet en als er iets is kan ik ze mailen maar ook zijn ze 24 uur per dag telefonisch bereiken (in het engels)
maar je zou je situatie eens moeten voorleggen aan JOHO dit heb ik ook gedaan en deze kwamen met een lijst van verzekeraars waar ik me zou kunnen verzekeren inclusief de tariefen heel overzichtelijk en je hoeft het allemaal zelf niet uit te zoeken, en het is nog gratis ook
Grappig,dat je nou toevallig schrijft over diareee pilletjes))),want ik had rennies toe nodig,en ik zit in Pattaya(duurste stad) en ik betallde slechts 60 bath voor 10rennies en die werkte als een speer,na al het hete eten en veelvuldige drankgebruik. In nl het zelfde doosje voor ⏠13,20 ik bedoel maarâŠ
MIjn collega in het hoge noorden schrijft dezelfde ervaringen.
Ik zelf denk dat wanneer de verzekering goed geregeld is dat er geen problemen voordoen.
verer zal de zorg in Nederland alleen maar toenemen,en je eig bijdr naar 1000 euries gaan lopen,pff ze doen maar hun best hier,ik heb er geen last meer van gelukkig,maar wel jammer dat ze alles kapot maken wat mijn ouders hebben opgewerkt door mismanagement en ongelooflijk weinig onproffessioneel inzicht door onze huidige leiders van het land.
Nou ik deel jullie mening niet, medicijnen zijn in Thailand duurder had het al verschillende malen ondervonden.
Ook heb ik al ondervonden dat men dikwijls met verschillende tarieven werkt als men medicijnen gaat kopen bij een plaatselijke apotheker in Thailand.
De Farang tarief en het thaise tarief.
Nou voor een doosje rennies ⏠13,20 afdokken in Nederland vind ik toch wel veel geld Frank!
Ik wil jullie allemaal hartelijk bedanken voor jullie antwoorden en uitleg!
Mijn pa blijft wonen in Nederland en gaat ieder jaar een half jaar naar Thailand.
Dit is het handigste zo, zeker gezien zijn gezondheid. We zoeken nog een oplossing voor zijn woning (de huur dan).
Wat de huur vetreft,kan ik je misschien iets aanbieden voor een half jaar in het centrum van >Pattaya,heerlijk aan de kust met zwembad erbij.
Het is behoorlijk bezet steeds,maar als die het vast legt,kan die alle kanten op.