Dank je, altijd leuk als iemand laat weten wat hij/zij doet met de gegeven informatie. Ik denk dat gezien zijn gezondheid en de problemen die dat mogelijk geeft dit inderdaad de beste en meest practische oplossing is.
Dag,
Heb een aanvullende vraag nav bericht Kristel:
Waar kan ik vinden of dat bedrag van Bht 65000 klopt, ik kom het vaker tegen.
Groet, Wil
Dit is nou niet echt moeilijk te vinden op het net, zie hier.
Dag Steven,
Ik heb twee aanvullende vragen, misschien weet jij (of iemand anders) er antwoord op:
-
als je trouwt met een Thaise (in Thailand), die ook zelf werkt/ een bedrijf heeft, moet je dan ook aan AOW/ pensioen Bht 65.000 hebben (of 800.000 op je rekening)?
Mijn AOW is rond de 40.000 Bht. -
als je trouwt in Thailand (voor de wet), moet je dan - behalve de benodigde documenten (uittreksel geboorteregister e.d.), ook een bepaald inkomen hebben, of een bepaald bedrag op je bankrekening?
Ik bedoel nog voor ik er ga wonen, als ik over een aantal maanden er heen ga (toerist visum) en met haar wil trouwen. Wat stelt de Thaise overheid, gemeente dan voor voorwaarden aan mij?
Groet, en alvast dank, Wil
- De bedragen zijn onafhankelijk van de partner. Dus ja, het inkomen/banksaldo moet van jou zijn, maar de bedragen zijn lager voor gehuwden, 400.000 Baht op de bank og equivalent in maandelijks inkomen volstaat.
- nee, verder geen vereisten. Denk aan een huwelijkbevoegdheidsverklaring voor de vereiste papieren en zorg voor vertaling en legalisatie van de papieren.
Dank je wel voor de info !!!
Aanvullende vraag: kan het vertalen en/ of legaliseren hier (in Ned) gebeuren of moet dat daar? En weet jij - als het daar moet - of er ook een ambassade/ consulaat in Chiang Mai is?
Groet, Wil
Vertalen kan overal gebeuren, legaliseren doet het Thaise ministerie van buitenlandse zaken aan Chaeng Wattana in Bangkok. Er zijn overal, ook in Chiang Mai, bureautjes die het hele proces voor je kunnen verzorgen.
Hallo Joep
wat jij hier schrijft voor een marrige visa inkomen 40.000 per maand of 400.000 bath op een Thaise bank of een combinatie daarvan is volgens wat Ik lees op THAILAND VISA (THAI EMBASSY.COM ) dat dit niet juist is, het is of 40.000 per maand of 400.000 op Thaise bank, dus geen combinatie van inkomen per maand en overig geld op een Thaise bank
Wat is nu waar
Ik sta op het punt om een Marriage visa aan te vragen
Heb niet voldoende per maand (38.000 BTH en heb niet voldoende om op een Thaise bank te zetten )
Graag een antwoord terug
Combinatie kan. Informatie op thaiembassy.com is dus niet correct of niet volledig.
Steven Ik ben vandaag in UdonThani bij emigratie geweest en heb gevraagd hoe het in mekaar zit.
Hier is wat Ik kreeg te horen van de hoogste piet die daar is
Het is 40.000 bath inkomen per maand
of 400.000 op een Thaise bank
Duidelijk antwoord was GEEN COMBINATIE van bovenste twee
Dit geld wel voor retyed visa daar is combinatie wel mogelijk
Thai embassy.com had toch gelijk
Gr Janorn
Ik zal hier vandaag eens dieper induiken.
Siam Legal zegt dit:
http://netherlands.siam-legal.com/Thailand-Marriage-Visa-for-Citizens-of-Dutch.php
De Bangkokse Immigratie zegt dit:
http://i1221.photobucket.com/albums/dd463/joepbusgen/ImmigrationDivision1.png
http://bangkok.immigration.go.th/en/base.php?page=faq
Is dus weer eens niet duidelijk.
Voor de duidelijkheid: De Bangkokse Immigratie geeft WEL een mix-mogelijkheid aan voor gepensioneerden.
http://i1221.photobucket.com/albums/dd463/joepbusgen/ImmigrationDivision1-.png
Ok, informatie die ik heb kunnen vinden:
voor visum aanvraag (single entry) is geen bewijs van inkomen/geld op de bank vereist, voor multiple entry wel, hoe hier mee wordt omgegaan hangt sterk agf van de ambassade/consulaat;
voor visum extensie (en daar gaat de vraag om neem ik aan) is het inderdaad of 40.000 aantoonbaar maandelijks inkomen of 400.000 Baht op de bank gedurende minimaal 2 maanden voorafgaand aan extensie aanvraag. Combinatie is dus NIET mogelijk. Was ook voor mij nieuw, dus hartelijk dank, heb er weer wat van geleerd.
@ Joep: ik denk dus dat Siam Legal het verkeerd heeft. Zou niet de eerste keer zijn, maar het zou ook best kunnen dat een ambtenaar met wie zij werken de combinatie wel toestaat.
stevenl, mag je nederlandse uitkering ook naar een gezamenlijke bankrekening (van de visum aanvrager en zijn thaise partner) gestort worden of moet hij een eigen bankrekening hebben?
Volgens mij mocht dat tot voor een paar jaar geleden nog, maar voor zover ik nu weet moeten zowel bankrekening, inkomsten-verklaring, bank-statement, bank-letter op naam van de aanvrager staan.
Vroeger werd het gezamelijk inkomen van man en vrouw als goed bevonden.
Uitsluitend voor marriage visa: gezamelijke rekening mag. Voor alle andere visa moet het een persoonlijke rekening zijn.
Hallo, Ik ben nieuw hier op deze forum en zal mij even voorstellen.
Mijn naam is Martin, ben 49 jaar en woon en werk in Nederland.
Ik heb 2 1/2 jaar een Cambodjaanse vriendin die woont en werkt in Thailand.
Ben dus de laatste jaren zo’n 3x per jaar naar Thailand en Cambodja geweest en mijn vriendin is ook 2 x naar Nederland gekomen.
Nu wil ik graag naar Thailand verhuizen, dus heb deze forum al een aantal keren bezocht om wat wijzer te worden, van wie kan je het beter horen dan van de mensen die er wonen.Nu weet ik dat ik nooit ergens meer geld kan verdienen dan hier in Nederland, maar moet eerlijk zeggen dat ik het hier een beetje zat ben.
Mede komt dit natuurlijk ook dat ik graag bij mijn vriendin wil zijn en blijven.
Dus gevoelens en verstand wisselen elkaar af.:paranoid::
Mijn vriendin heeft haar eigen inkomen, dus niet afhankelijk van mij.
Volgend jaar dus 50, krijg je dan automatisch een “run visa” ? of moet je dat apart aanvragen? en moet je dan ook een bepaald kapitaal hebben of toch nog een maandelijks een inkomen hebben uit het buitenland?Of kan je gewoon dan elk half jaar even het land uit en dan weer terug?
Ik weet dat het voor sommige oude koek is, maar zou mij enorm helpen.
Dit is als eerste even mijn vraag, denk dat er nog wel komen.
Alvast bedankt.
Martin
Je kunt een retirement visum aanvragen. Daarvoor is nodig 800.000 Baht op de bank, een maandelijks inkomen van 65.000 Baht of een combinatie van beide. Je moet dan iedere 3 maanden het land verlaten. Na afloop van dat jaar kun je het visum verlengen (extensie), dezelfde voorwaarden, je hoeft dan het land niet meer te verlaten. Als je toch het land wilt verlaten vraag je dan een re-entry permit aan.
Succes,
Steven
Dank je wel Steven voor je reactie,
Nu lees ik, dat als je getrouwd bent er andere bedragen gelden.
Moet je dan met een Thaise getrouwd zijn voor deze regel, of alleen getrouwd en maakt niet uit waar je vandaan komt?
Groet Martin
Voor de getrouwden regel moet je met een Thaise getrouwd zijn.