Als je een double (2x) entree tourist visa neemt dan moet je na de eerste 60 dagen het land uit om zoals jij het noemt te borderen dus even heen en weer een ander land in. Je kan echter na 60 dagen ook een verlenging van je visa kopen voor 30 dagen (1900 bath) dit kan bij ieder emigratie kantoor in thailand (ook heb je hiervoor een pasfoto nodig) als je dit doet zou je dus na 90 dagen de grens even over moeten na de 2e 60 dagen kan je het wederom verlengen met 30 dagen (zelfde procedure) echter hierna zal je het land dienen te verlaten het maakt niet uit waarheen, zelf ben ik na 2x 90 dagen (inclusief verlengingen) naar Laos gegaan om in Vientiane een nieuw double (2x) entree visa aan te vragen en wederom terug te keren naar thailand, in Vientiane duurde het regelen van een visa 2 dagen
ook ik ben nog geen 50 en verblijf hier zodoende op een toeristen visa ik ben hier in januari neer gestreken (eerst Ao Nang nu Udon Thani) en heb nog geen enkel probleem gehad
En dit gehele verhaal kan dan ook met één enkele of 3 x entry uiteraard.als ik het goed begrepen heb.
Heb ik nog eenandere restvraag,aan je:
-kun je op zon bijv 2x entry een brommertje kopen en op je naam zetten? of kan dit enkel op een 3MO.
-En moet je dan ook persé een thai rijbewijsje halen?
voor het eerste deel zie het antwoord van steve, wat je rijbewijs betreft kan/mag je hier gebruik maken van een internationaal rijbewijs (kan je bij de anwb kopen voor ik dacht 15 euro) dit is echter maar maximaal 1 jaar geldig daarna zal je dus weer een internationaal rijbewijs moeten kopen alleen je nederlandse rijbewijs is niet voldoende, let wel op dat de brommertjes hier motoren zijn en je dus een motor rijbewijs dient te hebben (rijbewijs A)
ik dacht dat het halen van een thais rijbewijs alleen kan als je een visum voor een jaar hebt (heb ik me nog niet in verdiept verlopig doe ik het nog met mijn nederlandse/internationale rijbewijs
Veel mensen denken dat Dirk, maar: aangezien het Nederlandse rijbewijs een internationale uitvoering is (dus ook mensen die de Nederlandse taal niet machtig zijn kunnen zien welk soort motorvoertuigen de drager mag besturen) is het Nederlands rijbewijs alleen voldoende, internationaal rijbewijs is niet nodig.
Indien in bezit van een toeristenvisum is een buitenlands, Engelstalig rijbewijs of indien niet Engelstalig buitenlands rijbewijs met IDP (is feitelijk vertaling van eigen rijbewijs) afdoende, indien in het bezit van een residence visum (B, O etc.) dan is officieel een Thais rijbewijs vereist.
Betekent dit een boete als je met een B-visum een Nederlands rijbewijs hebt? Nee, zeer waarschijnlijk niet, en ook na een ongeval zal dit zeer waarschijnlijk geen problemen opleveren. Maar potentieel kan dit wel problemen oplveren.
Dus als ik 50 jaar ben,een 3Mo visa neem dan ben ik verplicht om een thai rrijbewijs te halen?
Neem ik bijv een retirement rijbewijs hoeft dit niet ?
antwoord op:
Wat betreft het laten zien van mijn int rijbewijs aan de thais police( is me overkomen) werkt in je voordeel,ze herkenne de kaft en zegen GA MAAR DOOR…
In geval van een botsing,wat altijd kan natuurlijk,kun je denk ik maar beter dat ding bij je hebben,mijn evraring is in dit soort landen,om je zaken goed te regelen,een pré is.
ja idd, doe ik al jaren ,maar kwam in me op om zo`n thai ding te halen,is ook wel een kick om te hebben,e,en ook de vorobereiding tot langer verblijf in thailand.
Het is andersom: met een retirement visum is een Thai rijbewijs officieel een vereiste, met ene toeristenvisum niet.
Vis exempt entry kun je niet bij de ambassade halen maar krijg je bij de grens als je zonder visum het land inkomt. De meeste toersiten komen zo binnen.
“enkel met een exempt visa kun je brommer op naam zetten.”
Dit heb je niet goed begrepen. Met elk visum kun je een motorvoertuig op naam zetten. Belangrijkste vereiste is een adres verificatie, en die kun je zelfs met visum exempt entry, dus zonder visum, krijgen.
Ik dacht even,zet alles op een rij,dan is het duidelijk voor me,NU wel dus bedankt.
Ik zal dan met m 2x entry visa en me koopcontract en blauwe boekje naar Thailand vertrekken.
Want elke keer huren loopt toch wel in de papieren,zeker als maanden gaat.
Als ik wat tegenkom dan heb ik inieder geval dat bij me wat ik moet bij me hebben.
Dag,
Ook wij zouden graag meer weten over emigratie naar Thailand. Wij kunnen u dus spijtig genoeg niet helpen. Wij gaan met uw goedvinden wel even mee naar de reacties kijken… Zo leren wij een beetje bij. Ik ben gehuwd met een Thaise en woon in België. Ik ben gepensioneerd en dus is de weg naar emigratie hopelijk geen verre droom meer. Wij hebben ginder grond en de mogelijkheid om er iets te bouwen voor een mooie oude dag. Misschien leren we beiden wel iets. Bedankt en veel geluk met jullie zoektocht!
Heb hier veel dingen zien passeren waar ik veel uit geleerd heb.
Misschien een domme vraag
Is het mogelijk als buitenlander een thais pasport te verkrijgen zonder dat je ieder jaar een visum nodig hebt.
Groetjes
Ik woon in Belgie samen met mijn Thaise echtgenote, nu hebben we zaken opgestart in Thailand (mijn vrouw dus), nu gaan we verhuizen naar Thailand ( ik dus emigreren), mijn vraag is, welke type visum heb ik nodig om in Thailand met mijn Thaise echtgenote (huwelijk is ook gevalideerd in Thailand) te gaan wonen en (indien mogelijk) te werken in haar zaak. Welke Visum heb ik nodig en/of welke andere papieren of documenten heb ik nog nodig om mee te nemen bij vertrek? Graag zou ik dadelijk een jaar visum krijgen maar weet niet of dat mogelijk is? Ook is dat ik 47 jaar ben en nog niet op pensioen !! Kan iemand mij daarover allemaal zoveel mogelijk info geven aub, ik dank jullie bij voorbaat.
ik wist niet goed welke visum ik moest aanvragen en moet ik bij aankomst (in de dagen daaropvolgend) mij aanmelden op de belgische ambassade om mij in te schrijven en moet ik een nieuwe paspoort aanvragen of electronische identiteitskaart?
En hoe lang is een non-imigrant B visum geldig, is dit 1 jaar geldig ?