Emigreren naar Thailand

HI Pee ham,

Je vrouw laten bellen naar de ambassade ,die spreekt thais, is de beste oplossing ! ! ! !

een business gestart, dan is er maar 1 visa die je nodig hebt.

Je bent getrouwd daar of hier?

Met dit verzoek tot je vraag,zijn de monitors/operators aanwezig,die exact kunnen zeggen wat je nodig hebt.

groet frank

1 like

Nieuw paspoort aanvragen hoeft/kan niet, is ook geen reden toe, je blijft gewoon Belgisch onderdaan.
Geef in ieder geval de Belgische ambassade door waar je woont en hoe je te bereiken bent, kunnen ze je in noodgevallen bereiken.
Non-miigrant B visum is een jaar geldig, je moet wel iedere 90 dagen het land verlaten. Na een jaar kun je een extensie aanvragen van een jaar, hoef je het land niet meer uit. En dat gaat vervolgens zo door, je kunt onbeperkt extensies aanvragen (vergezeld van juiste papierwerk).

Visum vraag je aan bij ambassade/consulaat, dus buiten Thailand, extensie vraag je aan bij immigratie, dus binnen Thailand. Workpermit vraag je aan bij labor office, dus ook binnen Thailand.

Een andere vraag is: wil je je uitschrijven uit Belgie? Dit kan grote gevolgen hebben voor belasting en/of pensioenopbouw en -recht.

1 like

Bedankt Frank

Ik ben getrouwd in Denemarken maar is ook hier in Belgie doorgegeven en ingeschreven, ook gevalideerd in Thailand.

grtz

Pee Harn

Ja ik ga mij uitschrijven uit Belgie en alles regelen op de belastingen voor vertrek en pensioen dat is pas op 65 nu, daar ik militair ben was het normaal op mijn 56 maar omdat ik ermee stop is het pas op 65 jaar de pensioen.

grtz