Denk jij erover om te emigreren naar Thailand?

hoi piet was is je leeftijd!!!
das het belangrijkste!!!
momenteel waar je verzekerd bent! in nl
mail ff en ik kan je een vraag beantwoorden!!

groet frank

NB.vaak als het putje bij paaltje komt krijg je heus wel de info hiero!!
je moet wel zelf actie ondernemen ook!!!

:chin:Beste imke,Ik zou graag naar Thailand willen emigreren,maar ik heb teveel verplichtingen rondom mijn familie!Heb vroeger al eens in Thailand gewoont(6maanden)en ik kon het goed gewoon geraken.Ik heb een historiek van 30jaar met mijn 2de vaderland,ben al ondertussen al 56keer geweest,zo Thailand heeft geen geheimen voor georgessiam.

Ik ben nog niet zo vaak geweest maar volgens mij heeft Thailand altijd nog wat verrassends tebieden :thailand:

:chin:Wij de"farangs"Zien Thailand als een mooi land met prachtige stranden,mooie watervallen,schitterde natuurparken,vriendelijke mensen.Maar er is ook verborgen armoede,en veel leed!Ik spreek niet over de mensen die bedelen op het straat,in groot steden maar mensen op den “boeren buiten”(ISAN COUNTRY)Mensen(boeren) die mij komen vragen om hun kind te kopen,omdat ze eenvoudig geen geld hebben om hun kind groot te brengen.Van schaamte heb ik een geldsom gegeven,om mij geweten te sussen,wie weet?Dit is Thailand anders,de omgekeerde medaillie.Groetjes:Georgessiam.

Ja isaan streek ken ik ook heb zelf een huis aldaar maar armoe is er zeker maar toch blijft het een heel interesant land ik zelf ben echt gaan houden van dit land en het buurland Cambodja is ook heel interesant die andere buurlanden heb ik (helaas)nog niet bezocht .

Fransjes, zeker een keer naar Laos gaan
wat een geweldig mooi land
vorig jaar geweest, dit jaar geweest en in april zeker weer terug.

:chin:Heel juist Fransjes,Thailand is heel interesant met al zijn tempels,watervallen,de warme glimlach van de mensen!In mijn vorige quote,heb ik een negatief puntje naar boven gehaald,de keerzijde van de medailie(Thailand anders)Deze dingen heb ik aan de lijve ondervonden,mensen die tegenslag hebben met de oogst binnen te halen,en uit noodzaak hun kinderen willen verkopen,het gebeurd spijtig genoeg.Nu om terug te komen over emigreren,éénmaal als ik pensioens gerechtig ben neem ik uitsluitend mijn laptob mee.Groetjes:Georgessiam.

ik ben michael19 jaar uit zwijndrecht en ken me draai niet vinden ik heb 1 pasie en dat is vissen.daarom zoe ik graag willen emigreren naar phuket om daar me eigen big game vis bedriojf te starten ik ben alleen er veel op zoek naar info maar dat vind ik erg lastig te vinden zou u me kunne vertellen wat de gemiddelde mens daar verdient wat een zee warige jag kost wat voor stappe ik moet nemen om een verblijfs verguning en een werk ver guning te kunne krijgen al vast bedankt gr mike
Ikzelf woon reeds 6 jaar in Thailand ( Phuket ) en intussen meer dan 2 jaar getrouwd , de baby is onderweg voor binnen 4 weken , wij hebben een vastgoed bedrijf alwaar we huizen verhuren,verkopen en onderhouden op Phuket Thailand .

“Zoekt, en gij zult vinden!”

1. Working permit/immigrant visa verkrijgen, deze site is het bekijken waard. http://www.business-in-asia.com/th_workpermit.html

2. Het gemiddelde inkomen van een Thai is lastig te zeggen, misschien dat de site www.worldsalaries.org er wat over kan vertellen.

3. Ik weet niet wat voor soort boot je nodig hebt voor een “big game fish” bedrijf, en wat je verstaat onder zeewaardig. Maar boten zijn altijd duur, dus je zult eerst vermogen moeten hebben om er een te kunnen kopen. Ik heb in ieder geval gegoogeld op wat boten, en er zijn er genoeg te koop in Thailand :smile:.

hoi Mike,

weer 1 minder in Nederland))) wie weet??
misschien kunnen we wat babbelen met ons 2, om te kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen in de toekomst,beetje business doen is nooit weg.
Ik zelf zit in Pattaya,a d kust kijk er naar uit om t egaan,maar moet nog ff w8ten! ! !
Ik zelf zit in Spijkenisse voorlopig nog,en jij in zwijndrecht,
misschien wat afspreken bijv voor woensdag of donderdag (vandaag en morgen dus) opdat ik dan ri eindhoven moet en er langs kome bijna~!~~~
hoor je wel terug en anders mail wat naar me
frankmichel30@ hotmail.com

groet en de mazzle

frank michel

ikzelf ben binnen 5jaar weg uit Belgie om mij definitief te vestigen in Thailand,het is altijd mijn droom geweest(30jaar)om naar daar te emigreren.Als ik in belgie verblijf ben ik vaak depressief en lusteloos,dit heb ik niet als ik op vakantie ben in Thailand.Ik ben helemaal uitgekeken hier in Belgie,ik kan mijn draai niet vinden.gegroet:georgessiam.

ja bizar,

zelfde hiero,

verschil is ik ga volgend jaar!!! kun je neit eerder dan
net als frans bauer GEWOON DOEN~~~

hahaha licht eraf en het gas erop!!!

frank

Hey, ik woon reeds meer dan twee jaar in Thailand, waarvan het laatste anderhalf op Koh Chang. Nu eindigt 1 juni mijn tijdskrediet en moet ik weer aan het werk in België. Jammer genoeg ben ik niet rijk genoeg om te blijven, of niet oud genoeg om met pensioen te gaan.:disgust:
Hier op Koh Chang heb ik een beetje gewerkt als duikinstructeur. Als nevenactiviteit echter heb ik hier ook een barretje geopend, mede om mijn Thaise vriendin wat om handen te geven als ik op de boot zit.

Als iemand in de nabije toekomst van plan is om naar Thailand te komen is dit misschien een ideale manier om te starten. De bar is instapklaar en heeft een appartement op de eerste verdieping dat volledig ingericht is.
Als je een kijkje wil nemen kan dat op de advertentie die ik op kapaza gezet heb : ② 2dehands - DĂ© plek om nieuwe en tweedehands zaken te kopen en verkopen

Over de overnameprijs valt te onderhandelen. Ik wil absoluut niet het onderste uit de kan. Als ik een beetje van mijn investering kan recupereren ben ik al tevreden.

Mocht je interesse hebben kan je me altijd een berichtje sturen

Het is zeker de bedoeling om in de loop van de tijd te gaan wonen in Thailand. We gaan beginnen met het bouwen van een huis om daar alvast lekker van te genieten als we op vakantie/familie bezoek zijn.

Ja dat is echt zo! Als ik aan Thailand denk heb ik ook altijd zo’n dubbel gevoel. Aan de ene kant heeft het zoveel mooi te bieden. Maar aan de andere kant is er ook veel armoede en miserie. Idd mensen die hun kinderen verkopen (en laten we dan maar niet verder denken wat er met die kinderen gebeurt)
Ik heb op mijn laatste reis nu ook hier en daar mensen ontmoet die van Isaan afkomstig zijn. Ja
 dat is wel triestig. Veel armoedde en de mensen van daar worden dan ook nog eens gediscrimineerd tov de Thai van andere plaatsen in Thailand. Mensen van Isaan worden als minder beschouwd blijkbaar omdat ze de arm, klein en donker van huid zijn.
Ben nog niet in Isaan geweest maar volgende keer ga ik zeker daar eens langs. Moet ook heel mooi zijn.

He Georges ik mag toch in u valies kruipen e?? Kzal braaf zijn? :slywink: Ja man ik voel mij hier in België ook vaak depri en lusteloos. Tis hier dan ook maar het gat e. Mensen zijn ni echt sociaal hier, de vrouwen daar moete hemel en aarde voor bewegen en dan nog ist ni goe, het weer da op ni veel trekt, enz
 Jammer dat ik nog wa jong ben en ni veel geld heb. Anders was ik ook sito presto de pist in. Ge gaat de goei richting uit man! Kzen jaloers

Als de relatie met mijn Thaise vriendin blijft gaan zoals het nu gaat ben ik van plan om op mijn 55 tigste ri.Thailand te vertrekken dat wordt dus nog iets meer dan 3 jaar heen en weer pendelen naar haar in Sung Noen wat ik nu dus doe .

Werken is dan niet meer de bedoeling maar wel genieten van elkaar en van de leuke dingen van het leven o.a reizen .
Ik zal echter wel met enige regelmaat teruggaan naar Holland i.v.m kids en financiele aspecten.

Voordat ik die kant op ga wil ik mijn vriendin nog min. 1 jaar naar Holland laten komen zodat zij ook weet hoe het er hier aan toe gaat en waar ik vandaan kom etc.

mvg driver

Dat is een goed idee! Dan weet ze idd ook eens hoe het hier zit. Ze zal dan wel weten dat het hier het land van melk en honing niet is.

Ik wil haar voornamelijk laten zien hoe wij hier leven en wonen etc en ik wil met de motor wat door Europa gaan rijden zodat ze ook wat landen in Europa kan zien .

Ben alleen nog wat aan het twijfelen of ik haar bijv. 1 of 2 jaar hier laat komen met al het geregel van dien of iedere keer voor een periode van 3 maanden en dan weer terug zodat ik weer naar Thailand kan gaan zoals nu ook het geval is om dat het mij daar ook prima bevalt.

Het melk en honing verhaal weet ze al wat vanaf maar daar ga ik haar verder niet mee vervelen , Ik gun haar gewoon een mooie tijd als ze hier zou komen en als zij geniet doe ik het ook tenslotte.

mvg driver

Als je haar voor 1 of 2 jaar laat komen, zullen jullie idd wel door die hele papiermolen en procedures heen moeten. Dus eerst inburgeringscursus in Thailand, vervolgens hier nog tijd naar school etc etc.

Dan is het zeker makkelijker om haar elke keer 3 maanden op een toeristenvisum hierheen te laten komen. Als zij na die 3 maanden weer voor minimaal 3 maanden terug moet, zou jij terug naar Thailand kunnen gaan.
Wij hebben de eerste 3 jaar ook heen en weer gereisd
dan zij weer in NL voor 3 maanden, dan ik weer voor paar weken naar Thailand, daarna zij weer hierheen etc etc etc.

Dat is eigenlijk ook mijn bedoeling voorlopig maar 
ik heb haar net nog gebeld en ze wil ook wel graag hierheen komen voor bijv. 3 of 4 jaar oid om dan ook wat te kunnen werken en zodoende mede in haar eigen onderhoud te kunnen voorzien .Ze wil eigenlijk niet van mijn geld leven , nu werkt ze in Sung Noen bij Seagate maarr
stel ze gaat 2011 in July/Aug/Sept voor 3 mnd hierheen en dan weer terug naar Thailand zit ze dus zonder werk dat houdt haar tegen om dat te gaan doen eventueel.
Ze werkt daar al ik dacht 18 jaar en weet wat ze daar heeft en niet wat ze ergens anders gaat krijgen.
Ze wil gewoon haar eigen boontjes kunnen doppen dat doet ze al 23 jaar en daar heb ik alleen maar veel respect voor.

Kortom
Komt ze nu 3 mnd of 2 jaar deze kant op ,haar werk raakt ze kwijt en daarmee ook haar inkomsten in Thailand.
Als ik aangeef dat op te willen vangen reageert ze heel verlegen en uiteindelijk bedoelt ze dan min of meer 
Als het uitraakt tussen ons heb ik en jouw niet meer , en geen werk duszzz
mak mak problems en moet ik maar weer zien of ik nog werk krijg op mijn leeftijd etc.

Ik kan haar geen ongelijk geven temeer omdat ze al 23 jaar alles alleen heeft gedaan zonder anderen en nu komt daar een Hollander haar leven binnenstappen die binnen 6 maanden haar hele leven op de kop zet iets wat ze overigens zelf graag wou dus geen probleem maar nu het toch wel serieus wordt komen er wat andere dingen bijkijken duszzz
wat is wijsheid in deze ?

mvg driver