Thailand is een prachtig land dat je moet nemen zoals het is.
Wij, de toeristen/farangs, kunnen de armoede niet wegnemen en dat zouden we ook niet moeten willen. Het is een ontwikkelingsland en de ontwikkeling op zich zou voor de armoede zorg moeten dragen.
Een gedeelte van het land en de economie heeft zichzelf zo snel ontwikkeld dat de achterban in dit uitgestrekte en infrastrucuur ontbrekende land gewoon is achter gebleven. OTOP en andere initiatieven daargelaten zijn er weinig politici/economen die dit probleem weten te tackelen, maar het begint altijd met organisatie. In de vorm van de roden en gelen, maar dan als politiek front binnen de bestaande democratie. Geweld heeft nog nooit iets opgelost.
De omringende landen waar hier kort naar wordt verwezen zoals Cambodia, Laos e.d. zijn er stukken erger aan toe⦠daar bestaat de democratie nog niet eens, vrijheid van meningsuiting en persvrijheid zijn met een schijnwerper nog niet te vinden en daar verrijkt slechts een zeer klein en elitaire groep zich ten koste van alles en iedereenā¦
Vergelijk de gemiddelde inkomens, scholingsmogelijkheden, sociale voorzieningen maar met elkaar en je kan zelf ook tot bepaalde conclusies komen.
Dat het er uitziet zoals Thailand een 30 jaar terug is prachtig, maar toen was de armoede hier nog groter als nu en de bevolking meer gesloten en een front, net als de Laotianen, Cambodianen en Myanmar bevolking en met meer armoede en narigheid als hier, alleen we wonen er niet dus kennen het nietā¦
Democratisering en geld hebben zo ook hun nadelige invloedenā¦
Moet zeggen dat ik het berichtje van Mike niet zo goed snap ??? Hij wil emigreren naar Phuket, maar later geeft hij aan dat hij al 6 jaar (dus vanaf zān 13e) op Phuket woont !!! Apartā¦
Ik ben 24 jaar oud en ben van plan om binnen 10 jaar naar Thailand te emigrerenā¦
Ik ken daar al wat mensen die ik kan vertrouwen en ben nog steeds bezig om die contacten te behouden en dus de vertrouwen erin te houden. Ik trek het cker niet om tot me 67 te gaan werken hier in Nederland⦠dus wil ik zo snel mogelijk wegā¦
Volgend jaar begin ik een bedrijf hier in Nederland met mijn broer waar ik al mijn plannen mee heb besproken over het emigreren. Hij stemt erin mee mij, mijn deel elke maand te storten op mān rekening⦠Dit jaar of begin volgend jaar ga ik ook stukken grond kopen in Turkije om aan overwaarde het geld voor een huis in Thailand te komen. Dit word al jaren in mijn familie gedaan dus heb ik goede begeleiders om dit te realiseren⦠Ben van plan om in Isaan ergens (waar weet ik nog niet) een huis te kopen.Ook ga ik weer naar school om mijn engels zodanig op niveau te krijgen dat ik misschien les kan gaan geven op een gegeven moment aan de Thaise volk om mij heen. Alleen ben ik bang dat ik mezelf in hun gebied afsluit van de buitenwereld⦠Ik wil wel binnen een half uur ergens zijn met een strand en er moeten ook wel toeristen langskomen om mij toch dat gevoel van vakantie te gevenā¦
Wat zeggen jullie van mijn plan en wat raden jullie mij aan.
Voor de mensen die ook willen emigreren zeg ik dit. DOE HET.
Wees niet bang om wat risico te nemen. GENIET VAN JE LEVEN HOE JIJ DAT WILā¦
Dat is wat ik elke dag tegen mezelf zeg⦠Ik lees graag jullie aanraders⦠Alvast bedankt
je plannen klinken mooi, van geld verdienen met handel in grond (turkije) heb ik helemaal geen ervaring maar ik wens je er al het beste voor
In de Isaan wonen op een half uur van een strand word lastig of je moet een strand aan een rivier bedoelen
bedrijf in nl beginnenzou aar uitkijken in wat?? je wordt uitgekleedtbij hetleven.
emigreren ja hoor no prob,ik ben momemteel iin spanje en ben bezigmet alle voorbereidingen.
turkije onr goed nooit slecht (kijkwel uit daaro)
hypo krijgen wordt lastig in NL banken zijn zuinig en houde de hand op de knip.
strand in thailand wordt dan alles behalve isaan,anders wordt je aan de river kong opgec”vreten bij het zwemmen door de piranjaºs
Het zijn allemaal mooie plannen hoor,maar of het allemaal zo simpel is als je zegt dat durf ik te betwijfelen. Wel heb ik een paar vraagjes. Waarom Isaan? Als je echt van het Thaise leven wil genieten waarom heb je dan toeristen nodig. Wat is je binding met Thailand en Waar ga je daar van leven,het is er dan misschien wel goedkoop maar zonder geld is alles duur. Sorry voor het aantal vragen hoor maar je komt zoveel mensen tegen die even denken naar thailand te verhuizen en die komen vaak van een koude tropische kermis thuis.
ok geen strand⦠Als er maar mensen zijn uit het westen waarmee ik gezellig een gesprek kan aangaan⦠want de thaise mensen daar spreken het niet zo goed of helemaal niet⦠Dat trek ik na een tijdje niet. Thaise taal is al verdomd moeilijk om te leren. Wat ik wil weten wat de meeste mensen zoals ik zal worden aangeraden om te gaan wonen⦠Een plek waar toch een beetje dat nacht leven is met barretjes⦠je snapt het wel⦠lekker je drankje kunnen doen met wat westerlingen om je heenā¦
Maar als je daar wil wonen ga ik en ook de Thai er vanuit dat je ook de taal wil en kan gaan spreken. Als ik je antwoord zo lees wil je eigenlijk een lange vakantieā¦
Waar ben je tot nu geweest in Thailand? Er zullen toch wel plekken zijn waar je zou willen wonen en waar alles is wat jij wilt? De taal zou ik zeker gaan leren! Je zegt binnen nu en 10 jaarā¦tijd genoeg dus voor een goede taalcursus!
Ik ben gewend om te doen wat mijn hart me ingeeft, maar wel met een bepaalde realiteitszin waarin inkomsten een belangrijk onderdeel zijn, de rest is bijzaak⦠āmoney is the root of all evilā en mag ik toevoegen āthe cause of all problemsā
Mijn geluk was dat ik altijd een werkgever had of kon vinden die mijn dromen mee realiseerdenā¦en soms deed ik er zelf ook wat aan, maar dat laatste was altijd wat instabielā¦
Daarnaast is er een factor die heet planning, en in die fase zit je en die dromen kan niemand je ontnemen en moet je zeker uitleven. Of het lukt is nog steeds een kwestie van geld, niet meer en niet minder.
Isaan is wel een achtergebleven gebied en een soort wildreservaat voor oudere farangs met de spreekwoordelijke uitzondering uiteraard. Het is goedkoop leven omdat er geen locatie is om je geld uit te geven. Maar ieder zijn meugā¦
Veel succes en laat niemand je dromen ontnemen. Veel mensen zijn jaloers in een of andere vorm en gunnen het daardoor anderen niet, maar dat moet je jezelf niet laten weerhoudenā¦
Ik krijg het gevoel dat je weg wilt uit Nederland, maar waarom je Thailand kiest is me niet duidelijk. Zo te lezen ken je Thailand namelijk nog niet echt, misschien ben je er een keertje op vakantie geweest?
Hoop staatsloten en dergelijke kopen en wie weet heb je geluk. Maar ook altijd vakantie gaat vervelen hoor,hoe mooi het land ook kan zijn.Tenminste ik zou er zelf echt niet aan moeten denken nooit meer wat te doen,ik zou dan eerder iets van een klein restaurantje,winkeltje of zo beginnen iets om bezig te zijn.
Reeds veel mensen zijn je voorgegaan en zijn met mooie plannen naar Thailand verhuisdā¦velen van hen zijn berooid weer terug naar Nederland gekomen. Bedenk je van te voren goed wat je wilt gaan doen.
Zoals Rik al aangeeft, heb ik ook het idee dat je meer een lange vakantie wilt houden, want zo te lezen wil je regelmatig met andere westerlingen in de bar hangen.
Als je je voor lange tijd in Thailand wilt vestigen, zou ik toch zeker de Thaise taal leren, helemaal in Isan waar veel mensen nog geen woord Engels spreken.
Hoe goed ken je Thailand ? Hoe vaak ben je er geweest ? Geef eens wat meer info over je band met Thailand.
Het moet een beetje als hier zijn⦠Niet elke dag gaan zuipen ofzo.
Wat je hier ook doet, in het weekend zo nu en dan ⦠and thatās it.
Ik ben op best wel veel plekken geweest in Thailand en als ik op een toeristische plek ben zuip ik me elke dag klem en rook ik 3 pakjes sigaretten per dag. Dus zal ik dat niet lang volhouden als ik daar voor altijd wil blijven.
Ik heb uitgerekend en wil ongeveer met 1000 euro per maand rond komen wat mij toch wel genoeg lijkt. toch? vooral in isan. Ik ken mensen hier in nederland die ook uit Thailand komen en die ook in die richting een huis zijn van plan te kopen. Hun organiseren ook veel voor goede doelen waaronder voor kinderen uit isan. Waar ik op den duur ook aan wil meedoen.
Reden waarom ik wil verhuizen naar Thailand kan ik niet veel over kwijt.
Alleen dat ik veel dingen heb gedaan hier in Nederland die verkeerd zijn en op den duur me zullen inhalen. Wil me rug erna toekeren. En geef toe als je dood wil gaan⦠Waar heb je dat liever? Hier of in Thailand? Ik liever daar.
Wil gewoon me rust pakken en genieten zolang me hart dat toelaat.
Vanzelf sprekende luxe gaat mij te ver hier Europa⦠Er is geen respect meer. Rede dat ik van Thailand hou is om het feit dat mensen ondanks hun armoede bij elkaar blijven en altijd lachen⦠Mijn familie hier is uit elkaar gerukt wegens ā¦bla bla⦠Om geld dus⦠Ze kunnen er niet genoeg van krijgen wat leidt tot problemen onder elkaar⦠Wil mijn kinderen niet opvoeden waar alles voor hun voeten word gelegd. Ze moeten het leven respecteren met dat gene wat ze hebben en niet hebben.
Daar zat ik ook aan te denken om iets als een restaurant te beginnen in Thailand of in ieder geval iets wat nodig is in die omgevingā¦
Ik denk dat je niet voor de juiste redenen naar Thailand gaat.Als je er wil wonen en ook nog wat respect wil krijgen van je buren en plaatsgenoten ga je het zeker niet zo krijgen en ben je gewoon weer een van de vele farang die het land vaak genoeg in discrediet brengen. En ik kan je vertellen daar hebben een hoop Thais meer als hun buik van vol.
Ik snap best dat je door omstandigheden het hier in NL lastig kan krijgen,maar dat is nog steeds geen goede reden.Pattaya zit vol met mensen die om jou redenen die kant zijn op gegaan (vanavond RTL5) Mijn advies is dan ook zorg er eerst voor dat je je zaakjes op orde heb en maak een gedegen stappenplan anders zit je straks tot over je oren (weer?) in de problemen.
Vergeet niet vakantie is heel anders,als je er woont komen daar ook vanzelf de verplichtingen die je hier ook hebt en tegenkomt.