In 10 jaar zei ik… En ben nu al bezig met voorbereidingen… Reden van deze forum is dus voor advies van mensen die meer weten… (hoop ik en niet doen alsof) Ik ben niet iemand die zich druk maakt om wat andere over mij denken… Het gaat om mij en niet van me buren daar.
Ik ben al vroeg begonnen met planning zodat ik juist geen fouten maak. Wil alles zodanig krijgen in 10 jaar dat ik met zekerheid kan gaan. Ik ben wel iemand die aan alles denkt voordat ie zoiets onderneemt. Ik heb vertrouwen in mezelf en weet ook als ik wat zeg dan doe ik het ook. Geld is op zich geen probleem voor mij. Alleen moet ik een bepaald vast bedrag maandelijks krijgen voor als ik niet werk of geen zin heb om te werken… En die 1000 euro is voor mij te behalen dus maak me daar niet druk om. Kijk Phuket en dat soort plekken is niet goed voor mij omdat ik best wel een grote mond kan hebben en daar altijd in problemen kom met andere toeristen… Wat al heel vaak is voorgekomen. En daar heb ik geen zin om in bak te moeten vast zitten… No way. Politie is al heel aardig…
Gewoon voor die avonden dat je met je vrouwtje even uit wil gaan en dat je niet 2 a 3 uur hoeft te rijden voor de dichts bijzijnde bar of restaurant…
Er moeten een beetje normale huizen om me heen staan en geen vervallen krotten … Heb familie leden die zo leven in het buitenland dus weet het al te goed hoe dat is. Niks mis mee maar toch.
Maar zal je jezelf in de Isan, waar helemaal weinig te beleven is, dan niet klem zuipen en 3 pakjes sigaretten roken ? In de toeristische plekken is tenminste nog wat te doen…in de Isan een stuk minder dus de kans bestaat dat je dan nog eerder naar de drank grijpt.
Maar Isan is dus al bekend terrein voor je ? Voordat je definitief die kant op gaat, raad ik je aan om eerst eens voor langere tijd in de Isan te verblijven, zodat je kan zien of het wel iets voor jou is.
Met 1000 euro per maand zal je in de Isan zeker goed rond kunnen komen. Alleen bij een huis kopen als farang komt ook het e.e.a. kijken en is niet zo makkelijk.
Vergeet ook niet dat je een bepaald bedrag op je rekening moet hebben staan of elke maand een bepaald minimum inkomen moet hebben om je permanent in Thailand te vestigen.
Het lijkt hierdoor net alsof je NL wilt ontvluchten omdat je in het verleden verkeerde dingen hebt gedaan…lijkt me nooit een goede reden.
Je hebt gelijk… Dat is niet mijn doel.
Het kost mij al zo’n 5000 euro voor een maand als ik in Thailand zit…
Maar dat hou je niet lang vol… Ook qua gezondheid…
Dat is het juist bij mij… Als ik het niet dagelijks om me heen heb hoeft het ook niet van mij… drank en dat soort dingen.
Ik woon nu ergens in Nederland ver weg van mijn vrienden waar ik mee ben opgegroeid en het bevalt me prima…
Ik ben misschien wel 24 maar ik ben 42 in mijn hoofd. Bij wijze van.
Heb al bijna alles meegemaakt wat de meeste mensen nooit zullen meemaken in hun hele leven…
Wil gewoon rust en dat is alles…
Wat is de reden dan dat je altijd in problemen komt met andere toeristen ? Ik kom al jarenlang in Thailand en heb nooit problemen gehad met wie dan ook…
Kayav zoals Dave al zij probeer eens een lange tijd in Thailand te verblijven. Probeer andere plaatsen in Thailand ook uit behalve de Isan Regio. Neem een visum van 3 maanden tripple entry?
5000 euro per maand dan verblijf je zeker in dure hotels en clubs.
Probeer eens om niet dagelijks uit te gaan en een stap lager te gaan en je zult zien dat je goedkoper uit bent. Dit is het advies wat ik je van mij kant wil mee geven.
En in ieder geval sterkte met je voorbereiding.:chin:
John Mieremet had in Nederland ook veel verkeerde dingen gedaan en week daarom maar naar Thailand uit…maar we weten allemaal hoe het met hem afgelopen is…
Dave mijn vroegre vrienden kring bestond ook uit mensen die in de onderweld zitten.
Spreek ze af en toe tijdens het trainen maar dat is ook alles. omdat ik gewoon niks mee te maken wil hebben.
Reden waarom ik zoveel geld opmaak is omdat ik een drang heb om alles te doen… geef blijkbaar ook teveel fooi aan iedereen (1000 baht om alleen me koffers naar boven te tillen)Heb ik mezelf al afgeleerd om te doen. ik trakteer heel veel voor mensen.Als ik iets zie wil ik het ook gelijk hebben. Elke dag dure restaurant opzoeken. Ook afgeleerd.
Mensen denk niet dat ik een crimineel ben ofzo… Heb wel vrienden die het ‘makkelijke geld verdien’ pad kiezen die ik graag (altijd) een handje help als ze me om hulp vragen. Zelf doe ik niets qua criminaliteit. Ik ben een hard werkende jongen die eerlijk zijn geld verdient. Wat me ouders me altijd hebben meegegeven. Dat is het niet.
Enja ik kan slecht tegen drank… word om de kleinste dingen al snel agressief en omdat ik van jongs af aan aan vechtsporten doe ben ik geneigd snel me handen en voeten te gebruiken. Ben maar 1.80 en was daar altijd de kleinste dus dan willen ze je wel een kopje kleiner maken. In phuket rawai heb ik over waar al heel wat criminelen zitten.
Ken daar veel mensen maar 1 bepaald persoon waarmee ik goed kan opschieten is een beeldschone vrouw waardoor ik dus ook vaak in de problemen door kom. Sommige mannen kunnen er blijkbaar niet tegen dat ze altijd met mij is en gaan dan drinken en haar commanderen om met hun mee te gaan… En dit is iemand die niet in een bar werkt of wat dan ook. Ik kom op voor mensen waarvoor ik geef en waarvan ik hou… enja dan is het in 1 x mijn probleem geworden.Voor de rest kan ik bijna met iedereen wel een leuke tijd hebben. Ongeacht afkomst of huidskleur. (behalve russen, die haat ik dood)… Ik hou van de thaise mensen en hun levenswijze.
Voel me al me hele leven getrokken naar de aziatische mensen. Ben verslaafd aan hun vrouwen dus waarom zou ik niet daar voor altijd leven als het kan… Hier in nederland ben je niemand als je geen geld hebt (is gewoon waar) daar maakt het niet uit… een mens is een mens en dat gevoel krijg ik altijd in Thailand en voel me daar op me gemak. Ben gewoon gelukkig als ik daar ben…
Klinkt misschien keihard wat ik nu ga zeggen. Maar ipv verhuizen zou ik in therapie gaan. Als je zelf al aan geeft dat je agressief bent, en snel ruzie hebt, dat is niet ok. Natuurlijk hoef je je het kaas niet van je brood af te laten eten en je hoeft je ook niet als een watje te gedragen. Maar ergens niet meer komen omdat je anders gedonder krijgt vind ik behoorlijk ver gaan. Hiermee zeg ik niet dat je moet leren ja nee en amen te zeggen, je hoeft een ander niet in z’n r**t te kruipen en altijd maar de goede vrede te bewaren. Je moet niet vluchten, vluchten levert niets op. Ja misschien in het begin, maar op den duur dan slaat de sleur weer toe en begin je weer van voor af aan. Dus werk eerst aan jezelf, houd je dromen vast en dan komt het heus goed met je!
Ook als je in Thailand op een gegeven moment zonder geld zit, zullen de meeste Thai snel op je uitgekeken zijn. Voor veel Thai zijn wij farang nog steeds een wandelende geldautomaat…
Maar als het je droom is om naar Thailand te verhuizen en daar te gaan wonen (en werken), dan moet je je droom gewoon nastreven. Elk mens heeft wel een droom, maar het merendeel van de mensen durft zijn/haar dromen niet uit te voeren uit angst voor het onbekende.
Omdat je je er toch pas over een jaar of 10 wil vestigen, zou ik komende jaren gewoon naar Thailand blijven reizen. Blijf eens een paar maandjes in de Isan om te kijken of je daar wel voor langere tijd zou willen verblijven.
Maak een goed plan voor jezelf, zet het e.e.a. op papier, zorg voor ruim voldoende spaargeld en bedenk van tevoren goed wat je zou willen doen qua werk in Thailand.
Waar je ook gaat of verblijft in Thailand, kijk altijd uit met drank. De Thai zijn nu eenmaal niet makkelijk…
In ieder geval succes met het realiseren van je droom !
Het is niet alleen mijn vrienden kring waarvan ik ver van wil zijn… Ook me familie (niet dat daar nog wat van over is ofzo) Het gaat er mij om dat IK gelukkig ben and that’s it. Niet omdat ik bang ben ofzo … hun vragen mij hulp als hun het niet aankunnen … dus hebben hun meer te vrezen. Ze gebruiken mijn passie voor knokken. Na een bepaalde leeftijd krijg je door dat het een keer is afgelopen en dat je gewoon je dromen moet volgen… Dat is waar ik nu mee bezig ben.
Ben hier in Nederland niet zo’n drinker maar mee een blower waardoor ik lekker lui word… Ik blow nu twee maanden niet omdat ik weg ben uit mijn stad…
Voel me top en heb mezelf belooft me droom uit te laten komen… En dat is Thailand…