Kun je niet zeggen dat ze moeten kappen met jou om hulp te vragen?! Dat je genoeg aan jezelf hebt en andermans zooi er niet bij wilt hebben! Of valt dat kwartje gewoon niet? (Je zult het vast wel eens geprobeerd hebben)
Over blowen, zou daar maar helemaal mee stoppen! Nu al 2 maanden dus het gaat de goede kant op! Thailand is nou niet echt een blow land! Of je moet een enkeltje naar het Bangkok Hilton willen hebbenlol2
Ik weet niet maar mijn vader werd ook altijd geroepen door bekende als er iets gedaan moest worden (wat ik destijds niet begreep) Heb van kleins af aan ook meegekregen om altijd mijn vrienden en familie te beschermen… Dat is iets wat in mijn cultuur zit. Sinds dag 1 dat ik mijn vrienden leerde kennen hebben we een afspraak gemaakt elkaar altijd te helpen ongeacht de situatie… Laatste paar jaar ben ik wel wat meer nee gaan zeggen , maar dat tegen de mensen waarmee ik niet meer zo close ben… Ben een keer aangevallen door 9 personen en er stonden 30 a 40 bekende er omheen die niets deden. Gelukkig is er niets ernstigs gebeurd dankzij mijn broer die het kreeg te horen en in de beurt was. Sinds die dag heb ik gezegd hier ooit weg te willen gaan en niemand meer te vertrouwen… Hoe ouder ik word des te sterker dat gevoel word.
Thailand zijn de mensen straight en zeggen alles in je gezicht als ze willen.
Dat is waar ik van hou.
Er is ook niets mis met mensen helpen! En juist goed dat je dat doet ipv ze te laten stikken!
Ik heb helaas hetzelfde meegemaakt, ben ooit in elkaar geslagen door 4 man! (idd mannen!) Niemand deed iets, achteraf zeiden ze hoe erg ze het vonden. Maar op dat moment, niemand die het voor me op nam. Gelukkig had ik alleen maar een gekneusde kaak en oogkas. Maar het had erger kunnen aflopen. Degene die het meest sloeg deed ook aan vechtsport, heeft ooit iemand eens zo hard geslagen dat zijn eigen botten uit zijn hand staken! Dus ik heb geluk gehad.
In feite ben ik ook gevlucht, ben wel is waar in NL gebleven maar toch. Woon nu niet meer in mijn oude woonplaats. Te veel gebeurt. Nu kan ik er wel weer naar terug gaan,eens in de zoveel tijd doe ik dat ook, mijn familie woont er nu nog en het is allemaal zo’n poos geleden. Misschien is dat voor jou ook een idee, gewoon weg gaan. Hoeft niet gelijk naar Thailand te zijn maar gewoon naar een andere stad, andere mensen leren kennen, andere dingen doen. En je echte vrienden die houd je hoe dan ook! Helaas had ik weinig echte vrienden en heb mijn “vrienden” na mijn verhuizing nooit weer gezien. Thailand kan altijd nog! Je bent nog jong, nog een heel leven voor je. Niet dat ik oud ben hoor;)
Ben blij dat jij het zegt Dave, ik zat er nog aan te denken. Te denken hoe ik dat het beste kon formuleren… De Thai zal hoe dan ook blijven lachen. Al ben jij in hun ogen het meest domme mens hier op aarde. Ze doen op dat moment alsof jij de beste bent. Hier word dat schijnheilig genoemd, daar misschien wijsheid en dat ze respect voor je tonen. En als je het te bont maakt bij een Thai, dan heb jij gezichtsverlies.
Ik mocht me eigen drank pakken achter de bar. Als ik geen geld had mocht ik later betalen. Heb mensen neergestoken zien worden vanwege een rekening van 7000 baht die ze niet bij hun hadden op dat moment. Maar wel lekker zuipen. Ik stond achter de bar wanneer ik wou… ik bediende mensen zelfs als ik dat wou. Ik schreef me eigen bonnen van de rekening. Als ik zei dat mijn drankje niet zo sterk was kreeg ik 2 drankjes puur voor niets(dus dat deed ik ook vaak). Ze kochten cadeautjes voor me toen ik weg ging. Als ik ergens heen wou brachten hun me met hun eigen auto… Ik hoefde niets te betalen en deed dat ook niet omdat ik al genoeg op maakte(en niet aan hun).Heb daar maar getrakteerd voor een paar mensen, en me maat waarmee ik was) Heel veel barretjes waar ik kwam hebben ze nog steeds foto’s van mij en vrienden hangen. Ze zeiden nog nooit iemand te hebben ontmoet zoals ik. Bijnaam was Ting tong en van me maat Tia ( de gekke en de kleine) Surprise party’s toen ik jarig werd. Veel vrouwen die ik daar ken zijn eigenaren van barretjes en ze vertelden iedereen te moeten opletten op mij en me maat als we in andere barretjes waren… Omdat ze ons zo apart vonden. Hun zijn kerels gewend van 30 en ouder… En dan staan twee jongens van 24 die de boel op hun kop zette elke avond.
Allemaal op een gezellige manier bedoelt hoor.
Je moet gewoon eerlijk overkomen en je moet weten hoe je moet praten.
Boottochten voor personeel en wij als enige die mee mochten. Scooters werden geregeld en voor me neus gebracht. Elke keer als ik een nieuwe wou.
Had een pak geld op mijn kamer liggen wat mensen daar in hun hele leven niet zullen zien.
Mijn deur deed ik nooit op slot en de dame waarmee ik was heeft geen ene cent gepakt terwijl ze dat gewoon kon doen en weg kon gaan.Einde van me vakantie was ik bijna door al mijn geld en hun betaalde zelfs voor de stomerij van me kleren uit eigen zak. Ze brachten en haalde het ook weer op voor me. Schoonmakers konden me kaal plukken, nooit gedaan. Als iemand een mobiel nodig had , beroofde we gewoon een klant die stom dronken was in hun bar. En gaven die aan de dame die op dat moment er 1 nodig had…(niet aardig maar we hebben wel hard gelachen).
Wat ik probeer te zeggen is dat de mensen die ik daar ken echt kan vertrouwen en hun mij kunnen vertrouwen. Mijn vrienden zeggen ook dat ze mij echt zien als iemand die daar z’n leven kan slijten. Hun werden het op een gegeven moment zat en wilden wel weer terug naar nederland… En ik heb elke keer echt moeite met weg gaan. Ik hou van het land en ik hou van de mensen. Voor mij al een rede genoeg om daar te leven. Heb respect voor de vrouwen want ik heb geleerd ze echt niet boos te moeten maken.Daar hou ik van, een dame die je zo nu en dan op je plek zet als je te ver gaat. Veel collega’s hier in nederland zijn van thaise afkomst en andere aziatische achtergronden… Hier ben ik al dag en nacht met ze dus waarom niet daar.
ik ben nederland helemaal zat met al die klote regeltjes,en wil per se naar thailand,.
Dat is dus ook precies wat ik denk over Nederland… Ik wil ook gaan emigreren naar Thailand binnen 10 jaar… Ik geef je groot gelijk. Ik ben ook advies aan het vragen over hoe en wat met het realiseren van mijn droom.
Alleen is mijn plan om vanaf hier een regeling te maken zodat ik een vast inkomsten heb per maand. Ik ga stukken grond kopen in turkije dit jaar of begin volgend jaar om aan overwaarde een huis te kunnen kopen in Thailand.
Dit word al jaren gedaan in mijn familie dus heb goede begeleiders in die richting.
Een enige vast inkomsten hebben is echt belangrijk voor het geval je geen werk hebt daarzo. Ik ben van plan om een import/export bedrijf te beginnen daar zo die handelt in auto’s… En die naar Turkije en europa te sturen. Heb hierbij familie leden die verstand hebben van dat soort zaken die mijn gaan helpen. Ook ga ik me engels zodanig op niveau krijgen dat ik misschien als leraar kan werken wanneer dat kan op z’n tijd…
Volg je droom en wees niet bang om wat risico te nemen.
Maar pattaya lijkt me niet verstandig. Zoek een plek waarvan je weet dat toerisme gaat groeien.Kijk naar de omgeving en probeer er achter te komen wat er nog niet is maar wel zal aanslaan. Hoeft niet perse 1 bepaald ding te zijn. Kan van alles zijn.
Daar is meteen de reden dat ze zo erg aardig zijn geweest… Sorry maar ook in Thailand gaat deze regel op hoor. Kijk er zijn een hoop Thais die anders zijn maar in de toeristische sector (overal ter wereld) werkt het toch bijna altijd zo,de gene met een hoop geld en dat ook uitgeeft is de beste vriend van het huis. Net als wat een hoop andere hier ook al zeggen probeer het eerst eens een paar maanden,en geef dan eens minder fooi en geef minder geld uit. Je moet nooit je dromen opgeven maar vergeet niet de realiteit uit het oog… Maar goed wat je zelf ook al aangeeft het is een 10 jaren plan dus je hebt nog even de tijd.
vergeet ook niet je bent en blijft altijd de farang en als er een keus gemaakt moet worden dan zal jij die keus echt niet zijn.
heb zat voorbeelden gezien van gasten nee dat zijn mijn vrienden maar uiteindelijk waren ze de lul.
nog wat niet echt slim om je achter de bar te begeven en drank te pakken voor jezelf of andere farangs te bedienen als er 1 jaloerse thai dat ziet,bijv van een bar waar jij niet komt, en die belt de immigration dan wordt je opgepakt in het ergste geval een gevangenisstraf en of deportatie en 99 jaar op de zwarte lijst en dus geen thailand meer.
Ik vrees dat jij de Thai nog niet zo goed kent dan je denkt…
Tuurlijk ben je ieders vriend als je met geld loopt te smijten, maar echt, geloof me, als je geen geld meer hebt, ben je voor hen een ‘nobody’. No money, no honey…
Ja ge hebt zowieso gelijk!
Voor het geld danst de beer immers overal en in alle stylen. Dus ook in Thailand is dat het geval.
Nu, ik moet wel zeggen dat er daar en op andere plaatsen in de wereld wel mensen zijn die echt niet op je geld uit zijn. Natuurlijk denken veel mensen in het buitenland vaak aan geld als ze een blanke zien.
MAARRR er zijn echt nog wel goede mensen met goede bedoelingen die soms veel voor je doen uit goede wil. Als je hen dan geld wil geven zien ze dit dan nog vaak als belediging.
hou er wel rekening mee dat ze in thailand links rijden en in europa (behalve in engeland) rechts dus auto’s uit thailand zullen in europa en turkije niet gemakkelijk te verkopen zijn
Kijk ik heb heus wel mensen kennis. Dat heeft me al door veel problemen geholpen. Ik ben iemand die niet eens z’n eigen familie vertrouwt. Heleboel van hun zie ik liever dood. De mensen die ik daar ken heb ik bewust opgezocht en ben daarmee vrienden gaan worden. Die mensen die ik ken doen het uit eigen wil. Er zijn veel mensen die uit zijn op geld maar daar ben ik niet zo close mee als die andere. Hun vertrouw ik ook niet. De vrouwen die mij 's nacht gezelschap aanboden heb ik NOOIT maar ook NOOIT geld gegeven voor hun service … Ik ben geen hoerenloper… ben iemand die gewoon met 1 vrouw kan leven en niet elke dag een nieuwe moet hebben daar. Ik zei de eerste avond al dat ze geen cent van me zouden krijgen om sex en gaf hun een keuze… Je mag blijven of daar is de deur en je mag gaan als je wil. En ook daarom hadden hun respect voor mij… Sommige van mij vrienden hadden in die periode geen 1 vrouw gehad omdat ze hier in Nederland een vriendin hebben.
Dat was al voor hun ongelooflijk en daardoor kregen wij al het respect van de mensen daarzo … je ziet mannen die daar hun als stront behandelen…
Je hebt die vrouwen die dag en nacht rozen verkopen en elke dag komen… Die werden gelijk met een grote bek afgesnauwd. Iets wat wij nooit deden. Het gaat om die kleine dingen ook waar hun opletten. Of mensen die blind zijn en aan het bedelen zijn moet je ook geven.(elke keer weer,ook al zijn het dezelfde) Dat zijn allemaal dingen waar mensen opletten. Ze zien dat je respect hebt voor hun mede mens en dat waarderen ze. Als je laat zien dat je de moeite neemt om vanuit hun positie te zien dan zullen ze jou meer als een mens zien dan een farang die even een good time wil hebben en that’s it. Ik wil hiermee vertellen dat ik heus wel weet hoe de thaise mensen zijn.Ben daar vaak genoeg geweest en ben ook van plan dat elk jaar nog te doen.
Natuurlijk is het een risico en is het niet zo makkelijk zoals je denkt… Maar iemand die geen risico durft te nemen zal nooit datgene bereiken wat ze willen. En zullen mensen op forums zoals dit advies geven het niet te doen omdat ze het zelf niet kunnen of het voor hun niet is gegaan hoe hun het wilden. Dat zijn mensen die verkeerde contacten hadden en geen goede strategie hebben opgesteld voor hun zelf. Ik werd in het begin voor veel dingen gewaarschuwd waar ik voor moest oppassen… En ze zeiden ook dat er 1 van de 10 wel te vertrouwen zijn.
Moet ook toegeven dat ik geluk heb gehad met die mensen die ik ken… Want dat waren juist die 1 van de 10 bij wijze van. Rede waarom ik hier om advies vraag is meer met de vraag van Waar kun je het beste een woning kopen in Isan. Welke gedeelt daarvan is te doen voor mensen zoals ons. Die een gezonder leven willen leiden en minder afleiding om hun heen willen hebben. Voor de rest ligt de keuzes die gemaakt moeten worden bij die gene zelf of ze het moeten doen of niet… (Ook hun zagen het als belediging als ik wat voor hun wou neerleggen…ff snel bijgevoegd)
Merk ook dat mensen hier op deze forum alleen de negatieve kant bespreken van emigreren. Wonen jullie in Thailand of hebben jullie dat geprobeerd of zijn jullie van die mensen die alleen kunnen dromen en het niet waar kunnen maken??? Vertel wat meer over je eigen situatie en achtergrond met Thailand voordat jullie negatieve antwoorden geven op mijn bedoelingen… A.u.b. Niet lullig bedoelt ofzo hoor… Maar dan weet ik in ieder geval na wie ik kan luisteren bij wijze van en wie niet.
Hij die faalt en adviseert zal laten falen
Hij die presteert en uitkomst boekt zal doen slagen
sorry me eigen theorie
Ik juich het alleen maar toe dat mensen hun droom willen verwezelijken,maar een heleboel denken dat het hetzelfde is als daar op vakantie gaan en dat is zeker niet zo. Op dit forum zitten een heleboel mensen die een grote binding hebben met Thailand bv omdat ze er zelf wonen,hun vrouw,man woont er etc. En die proberen alleen maar mensen te helpen. Dat er soms ook iets negatief word gezegt komt omdat nogmaal de meeste met dit soort ideeen door een roze bril kijken. Jij hebt het klaarblijkelijk allemaal zeer wel overdacht dus wens ik je alle succes om je droom uit te laten komen. Helaas kan ik je aan een goede woonplaats niet helpen. Zelf heeft mijn vrouw land en een huis in de buurt van Si Saket en is het de bedoeling dat wij daar ooit samen gaan wonen. Nogmaals veel succes
Ja dat is zo… maar ik zie de laatste tijd in nederland ook meer auto’s waarbij de stuur aan de andere kant zit… Ik denk dat de komende generaties daar wel meer lak aan heeft. Mensen willen best aanpassen om financiële problemen te voorkomen. Dat is wat ik denk in ieder geval. Maar kan ook in ander producten zijn. Hoeft niet perse auto’s te zijn… er zijn genoeg dingen die prachtig zijn uit Thailand wat mensen graag in hun huis willen hebben.
Als je het wilt en de mogelijkheden zijn er dan zou ik het zeker doen als ik jou was! Ik wil wel, maar de mogelijkheden zijn er niet. Dus ik zou idd van een koude kermis thuis komen. Maar ik zeg nooit nooit, dan maar als ik 65 (67) ben;)
Wat is de langste periode achter elkaar dat je er geweest bent?
Je kan een huis kopen in Thailand maar een buitenlander mag geen grond bezitten. Wel kan je grond pachten voor maximaal 30 jaar. Een soort erfpachtsysteem als in Nederland. Meeste buitenlanders zijn getrouwd met een thai die dan de eigenaar van de grond is. Je kan ook een appartement (condo) kopen in een gebouw dat maximaal voor 49% van buitenlanders mag zijn. Makkelijkst is iets te huren.
Als je de tijd hebt kan je eens een maandje in Korat of Roi Et gaan wonen. Moet lukken met een budget van 1000 euro exclusief vliegen.
Migreren naar Thailand lukt alleen met veel geld zodat je kan rentenieren of als je er werk kan vinden. Duikleraar en leraar engels komt het meest voor. Een bar of restaurant runnen kan ook maar daarvoor heb je beginkapitaal voor nodig plus een thaise (zaken)partner.
Voorlopig ga ik er lekker op vakantie en blijft verhuizen naar Thailand voor mij een droom in de toekomst.